;
coinex

انیمیشن 22 Vs Earth ؛ تاریخ پخش و داستان اسپین آف Soul

اگر از طرفداران انیمیشن جذاب soul هستید، خبرهای خوبی درباره اسپین اف آن تحت عنوان انیمیشن 22 Vs Earth وجود دارد که در ادامه به جزئیات آن می‌پردازیم.

انیمیشن روح در سال 2020 توسط پیکسار ساخته و از استودیو والت دیزنی در روز کریسمس پخش شد و تبدیل به یکی از بهترین انیمیشن‌های تاریخ شد. در واقع soul، سومین اثر کارگردان پیت داکتر بود و با خلق این اثر جذاب به عنوان یک فیلمساز مولف شناخته شد.

پس از موفقیت انیمیشن روح، قرار شد یک اسپین آف از این شاهکار ساخته شود و اکنون استودیو دیزنی پلاس تاریخ پخش انیمیشن 22 Vs Earth را مشخص کرده است. در ادامه، جزئیات 22 vs. Earth از جمله تاریخ پخش انیمیشن 22 Vs Earth و تریلر 22 Vs Earth را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

انیمیشن 22 Vs Earth

به جرئت می‌توان گفت سال 2021 پر از فیلم‌ها و سریال‌هایی است که ارزش دیدن دارند. در این سال از بهترین فیلم های مارول در سال 2021 گرفته تا بهترین فیلم های اکشن 2021 همچون گودزیلا و کنگ اکران شدند و می‌توان گفت این فیلم‌ها اندکی حال طرفداران فیلم وسینما را بهتر کرده و تحمل قرنطینه را آسان‌تر کرده است.

اما اگر از بهترین فیلم های زامبی 2021 و یا ترسناک ترین فیلم های 2021 بگذریم، خبرهای خوبی در دنیای انیمیشن‌ها نیز به گوش می‌رسد و شبکه دیزنی و پیکسار که قرار بود پیش درآمدی از شاهکار SOUL بسازند، قرار است به زودی با دست پر طرفداران خود را سوپرایز کنند.

درست مانند شخصیت جو گاردنر، دیزنی و پیکسار دوباره دست به دست هم دادند و یک انیمیشن پیش درآمد کوتاه از زندگی قبلی شخصیت‌های soul ساختند. حقیقتا، در شاهکار بودن انیمیشن روح که شکی وجود نداشت و این را نه تنها سیل طرفداران آن و نقدهای خوب این اثر، بلکه اسکارهایی که SOUL در جشنواره سال 2021 برنده شد نیز این سخن را تائید می‌کند.

انیمیشن Soul توانست در سال 2021 برنده جایزه بهترین فیلم انیمیشن و بهترین موسیقی فیلم شود که واقعا هم این جوایز در شان این شاهکار و کارگردان آن، پیت داکتر بود. هرچند داکتر سابقه بلندی در انیمیشن سازی و کارگردانی ندارد و soul سومین اثر او بعد از انیمیشن‌های بالا (up) در سال ۲۰۰۹ و درون و بیرون (InsideOut) در سال ۲۰۱۵ است، ولی با این‌حال، همان دو انیمیشن قبلی نیز بسیار خوش ساخت و جالب بودند و این موضوع شهرت این کارگردان را بیشتر کرده بود.

اما گذشته از این‌ها، از اسپین اف این شاهکار چه خبرهایی در دسترس است؟ به طور خلاصه می‌توان گفت: خبرهای خوب 😊 خوشبختانه با در نظر گرفتن تاریخ پخش انیمیشن 22 Vs Earth نیازی نیست خیلی منتظر بمانیم چرا که با توجه به گفته سازندگان و عوامل انیمیشن 22 Vs Earth ، تاریخ پخش انیمیشن 22 Vs Earth برای 30 آوریل 2021 مشخص شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

جزئیات و تریلر 22 Vs Earth

انیمیشن 22 Vs Earth
تاریخ پخش انیمیشن 22 Vs Earth

طبق گفته شبکه دیزنی پلاس، تاریخ اکران انیمیشن 22 در مقابل زمین 30 آوریل 2021 است و این اسپین آف روح در کمتر از یک هفته دیگر اکران خواهد شد. اما در این انیمیشن کوتاه شاهد چه ماجراهایی خواهیم بود؟

به نظر می‌رسد داستان این انیمیشن به خیلی پیشتر از ملاقات با جویی گاردنر با صداپیشگی جیمی فاکس (Jamie Foxx) برمی‌گردد و درباره زندگی قبلی روح دیرباور و بدبین 22 با صدا پیشگی تینا فی (Tina Fey) است. اگر انیمیشن روح را دیده باشید، شاید برایتان سوال شده باشد که روح 22 چرا تا این حد بدبین بود و یا چرا این شخصیت علاقه‌ای نداشت روی زمین زندگی کند؟

به نظر می رسد که در 22 vs. Earth قرار است پاسخ این سوال‌ها را پیدا کنیم چرا که در خلاصه داستان این انیمیشن به این سوالات اشاره شده و طبق آن، قراراست در این انیمیشن کوتاه جواب سوالاتی از این قبیل را پیدا کنیم. در این انیمیشن کوتاه، روح شماره ۲۲ از قواعد The Great Before «دنیای قبل از تولد» سرپیچی کرده و از رفتن به زمین امتناع می‌کند. او با پنج روح دیگر برای یک شورش گروهی را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

صدا پیشگی این روح جدید را هم تینا فی برعهده دارد. وی بازیگر، کمدین، نویسنده و تهیه کننده آمریکایی است. همینطور تدوین‌گر انیمیشن Soul ، کوین نولتینگ (Kevin Nolting) از عوامل باتجربه ۲۱ ساله پیکسار که  اخیرا دو جایزه American Cinema Editors Eddie Award و ASIFA-Hollywood Annie Award را برای تدوین این انیمیشن دریافت کرد، قرار است این انیمیشن را کارگردانی کند.

انیمیشن 22 Vs Earth
تریلر 22 Vs Earth

 

او نه تنها در تدوین‌گر انیمیشن روح بوده، بلکه دو انیمیشن محبوب دیگر داکتر، Up و Inside Out نیز به تدوین گری نولتینگ ساخته شده بودند. وی درباره این انیمیشن گفته است:

من فکر می‌کنم روح‌های جدید این انیمیشن را بسیار جالب می‌کنند. تقابل میان بی‌گناهی آن‌ها با انتظارات بدبینانه روح ۲۲ واقعا جذاب است. این روح‌های جدید همان چیزی هستند که روح شماره ۲۲ بود تا این که او مسیر دیگری را انتخاب کرد. این روح‌های جدید کاملا بی‌گناه هستند و توسط مشاوران دنیای قبل از تولد در حال هدایت به یک سفر بدون حادثه به سمت زمین هستند. روح شماره ۲۲ یک شکاف در این برنامه می‌بیند و سعی می‌کند آن‌ها را به سمت طرز فکر خود راهنمایی کند.

در واقع، این اولین باری نیست که پیکسار دنیای انیمیشن‌های قبلی خود را در قالب انیمیشنی کوتاه به تصویر می‌کشد. همین چند وقت گذشته نیز در اسپین آفی از اسباب بازی 4، پیش درآمدی از این انیمیشن را تحت عنوان Lamp Life ساخت که به زندگی گذشته برخی شخصیت‌های انیمیشن اسباب بازی 4  پرداخته بود.

از این رو پیکسار در 22 vs. Earth نیز همین روند را پیش گرفته و قرار است در آن ویژگی و طرز تفکر برخی کاراکترهای روح را در آن جای دهد. این رویکرد می‌تواند ما را در درک شخصیت و انگیزه روح 22 برای اینکه در Great Before بماند، کمک کند چرا که در طول انیمیشن روح، انگیزه و دلیل روح 22 برای ماندن در Great Before مشخص نبود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 1400

بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021

کوین نولتینگ در مصاحبه‌ای درباره این موضوع اظهار نظر کرده و گفته است:

ما هنگام ساخت انیمیشن Soul، درباره این بحث می‌کردیم که چرا این روح دیرباور نمی‌خواهد روی زمین زندگی کند، اما سرانجام این موضوع در انیمیشن درج نشد. پروژه ۲۲vs. Earth فرصتی برای بررسی چند سوال بدون پاسخ ما در مورد این بود که چرا روح شماره ۲۲ این‌قدر بدبین است. من به عنوان یک فرد نسبتا بدبین، احساس می‌کردم که این موضوع بسیار مهمی است.

گذشته از اینها، تاکنون یک تریلر 22 Vs Earth پخش شده که مانند انیمیشن آن بسیار کوتاه و جالب است و احتمالا این انیمیشن در دسته بهترین فیلم های کمدی 2021 قرار بگیرد. در این انیمیشن به جز روح 22، شاهد پنج روح دیگر نیز هستیم که واقعا عامل جذابیت این انیمیشن هستند.

در طول تریلر 22 Vs Earth ، روح مادر ترزا را نیز مشاهده می کنیم و می‌بینیم که او در حال دعا کردن است. به نظر می‌رسد روح‌های دیگری نیز در داستان هستند که از شخصیت‌های واقعی برگرفته شده اند و این موضوع به جذابیت 22 vs Earth می‌افزاید. بنابراین ممکن است اسم این انیمیشن در لیست بهترین انیمیشن های 2021 قرار بگیرد.

برای تماشای تریلر 22 Vs Earth

در یوتیوب اینجا کلیک کنید.

مروری بر داستان انیمیشن soul

انیمیشن 22 Vs Earth
مروری بر داستان انیمیشن soul

داستان روح درباره یک مرد سیاهپوست مجرد به نام جو گاردنر است که در دهه چهارم زندگی‌اش به‌عنوان معلم پاره‌وقت موسیقی در مدرسه فعالیت می‌کند و عاشق موسیقی جاز است. او در اول داستان بر سر یک دوراهی علاقه و تضمین آینده قرار دارد. ابتدا به او گفته شده که به‌عنوان یک معلم تمام‌وقت پذیرفته شده و می‌تواند از تمام مزایای این شغل، از جمله امنیت شغلی و بیمه و بازنشستگی بهره‌مند شود که البته این زندگی کارمندی چندان در فیلم‌ها مورد استقبال نیست و عموما فیلم‌ها می‌گویند باید به افق‌های بلند و قهرمانانه زندگی فکر کرد.

از طرف دیگر یکی از شاگردان قدیمی جو او را برای اجرای پیانو در گروهی که عاشق کار با آن بوده دعوت می‌کند و او نمی‌داند کدام را انتخاب کند. جو در حالی که از جلسه تمرین آن گروه موسیقی برمی‌گردد، درون یک چاله می‌افتد و تقریبا می‌میرد.

او در مسیر پلی که به آخرت می‌رود، از صف باقی ارواح می‌گریزد و به جایی شبیه برزخ می‌رود. در اینجا ارواح قدیمی، ارواحی که هنوز به دنیا نیامده‌اند را برای رفتن به زمین و زندگی آماده می‌کنند و آموزش می‌دهند. جو در اینجا مربی روحی به نام «۲۲» می‌شود و ماجرای آنها رقم می‌خورد.

در واقع این انیمیشن نه تنها از نظر محتوا، بلکه از جنبه موسیقی نیز بسیار غنی است. جدا از این، روح اولین انیمیشن پیکسار و دیزنی و شاید اولین فیلم بلند انیمیشنی در دنیا باشد که شخصیت اصلی آن یک سیاه‌پوست است. انیمیشن Soul قصد دارد یادآوری کند که چه چیزی در زندگی واقعا اهمیت دارد؛ شادی و رضایت واقعی در نواختن است، نه صرفا در نواختن روی صحنه‌ای بزرگ و در کنار نوازندگانی معروف. جنبه های اموزنده و کمدی، آن را به یک شاهکار در قرن 21 تبدیل کرده و و پیت داکتر با این اثر بار دیگر ثابت کرد که استحقاق جایگاه خود به عنوان یکی از چهره‌های اصلی استودیوی بزرگ پیکسار را دارد.

حال که جزئیات انیمیشن 22 Vs Earth به پایان رسید، می‌توانید گفتار بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021 را نیز بررسی کنید. به علاوه، امسال صنعت سینما نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و شما می‌توانید گفتارهای بهترین فیلم و سریال های IMDb در سال 2021، بهترین فیلم های دی سی 2021 و بهترین فیلم های 2021 را هم در تکراتو مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: collider

نظر شما در خصوص انیمیشن 22 Vs Earth چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر