;
coinex

فصل نهم دکستر ؛ تاریخ پخش، بازیگران و داستان فصل 9 سریال Dexter

خبر ساخت فصل نهم دکستر در سال 2020 منتشر شد و از آن زمان خبرهای متعددی درباره این درام به گوش می‌رسد. ما در ادامه به بررسی جزئیات فصل جدید دکستر می‌پردازیم.

با اینکه فصل هشتم دکستر در سال 2013 پخش و خاتمه یافت، اما پایان بد آن هنوز توسط طرفداران این درام جنایی مورد بحث قرار می‌گیرد. اما پس از گذشت 8 سال، شبکه‌ی شوتایم ساخت فصل نهم Dexter را در دستور کار خود قرار داد. بنابراین به نظر می‌رسد شبکه‌ی شوتایم قصد دارد کمی این پایان را بهبود ببخشد و بخش‌های جدید زندگی دکستر از کیفیت بالاتری برخوردار خواهند بود.

تاکنون جزئیات جالبی از این سریال پخش شده و تاریخ پخش فصل 9 سریال دکستر به طور دقیق‌تر معین شده است. از این رو برای دانستن جزئیات بیشتر درباره داستان فصل 9 سریال دکستر و تاریخ پخش فصل نهم Dexter با تکراتو همراه باشید!

فصل نهم دکستر

ساخت فصل جدید دکستر  از اوایل امسال شروع شده بود و تائید شده که فصل 9 سریال دکستر شامل 10 قسمت خواهد بود. دکستر سریال تلویزیونی آمریکایی است که در ژانر کمدی سیاه، درام، جنایی، پلیسی، هیجانی و راز آلود ساخته شده است و جزو سریال‌هایی محسوب می‌شود که به سادگی آدرنالین خون شما را بالا می‌برد.

این اثر از سال 2006 روی آنتن رفت و فصل هشتم آن که تا پارسال فصل پایانی آن بود، در سال 2013 پخش و به پایان رسید. فصل اول این مجموعه بر اساس رمان «دکستر رویاپردازی تاریک» اثر جف لیندزی ساخته شد، اما فصل‌های بعدی آن توسط جمیز منوس جونیور به صورت اختصاصی برای سریال نوشته شدند. داستان این سریال روی فردی به نام دکستر مورگان تمرکز دارد که به عنوان کارشناس آثار خون در بخش جنایی پلیس میامی مشغول به کار است.

او در ساعت آزادش به سراغ قاتلینی می‌رود که به روش‌های مختلف توانسته‌اند قانون را دور زده و از چنگال عدالت فرار کنند. مجموعه دکستر نه تنها مورد استقبال بینندگان قرار گرفت، بلکه در مراسم‌های اهدای جوایز نیز توانست عملکرد بسیار خوبی را در به نمایش بگذارد. طبق آمارهای رسمی، این درام جنایی مجموعا ۱۳ بار نامزد دریافت جوایز مختلف امی شد.

این سریال در 4 فصل اول خود عملکرد و طرفداران جهانی بسیاری داشت اما هر چه فصل‌های جدیدتری ساخته می‌شد، کیفیت داستان وساخت آن پایین آمد و در نهایت فصل هشتم شلیک نهایی را به طرفداران پر و پا قرص مجموعه کرد و پایان‌بندی‌اش اعتراضات و حواشی بسیاری را به وجود آورد. به طوریکه در IMDb امتیاز قسمت پایانی فصل هشتم ۴٫۶ از ۱۰ است و قسمت آخر فصل نخست از نظر کاربران این توانسته امتیاز ۹٫۶ از ۱۰ را کسب کند.

فصل نهم دکستر
ساخت ادامه سریال دکستر

اما حال که خبرهای ساخت فصل جدید دکستر به گوش می‌رسد، طرفداران امیدوار هستند که این بار با پایان بندی بهتری مواجه شوند. با توجه به گفته‌های کلاید فیلیپس، سازنده‌ی ۴ فصل نخست و فصل آتی دکستر، فصل 9 دکستر داستان‌های قبلی را تغییر نمی‌دهد؛ بلکه به آن شاخ و برگ اضافه می‌کند و در نهایت پایان بهتری را برای این سریال رقم می‌زند. او گفته است:

ما هیچ چیز را پس نمی‌گیریم. ما به بینندگان خیانت نمی‌کنیم که بگوییم همه‌ی این اتفاقات 8 سال گذشته یک رویا بوده.

در آخر فصل هشتم دکستر، این کاراکتر بر خلاف توقع بینندگان زنده ماند و قتل خود را جعل کرد. سپس او تصمیم گرفت به ایالت دیگری برود و در آنجا یک زندگی عادی و آرام را آغاز کند. اما در فصل نهم سریال Dexter شاهد چه داستان‌هایی خوهیم بود؟

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمه های 2021

بهترین فیلم های مورگان فریمن

داستان و تاریخ پخش فصل 9 سریال دکستر

فصل نهم دکستر
تاریخ پخش فصل 9 سریال دکستر

 

همانطور که قبل‌تر نیز اشاره کردیم، ساخت فصل نهم سریال از اوایل سال 2021 و از فوریه آغاز شد و تاریخ پخش فصل نهم Dexter در پاییز 2021 مشخص شده بود. اما به دلیل پاندمیک، تاریخ پخش فصل نهم Dexter به تعویق افتاد و اخبار جدید حاکی از آن است که تاریخ پخش فصل 9 سریال دکستر در دسامبر 2021 است. با این حال ممکن است اندکی تاریخ پخش فصل 9 سریال دکستر به جلو بیفتد و در ماه نوامبر شاهد پخش این سریال باشیم.

در پایان فصل 8 دیدیم که دبرا در اثر شلیک گلوله دچار مرگ مغزی شد و دکستر دستگاه را خاموش کرد. بعد جسد وی را به دریا می‌برد و پس از انداختن آن در آب، مرگ خود را جعل می‌کند. همینطور در آخرین لحظات قسمت آخر این فصل، دکستر را در ایالت اورگان می‌بینیم که هویت جدیدی به خود گرفته و در یک شرکت چوب بری مشغول به کار است.

داستان فصل 9 سریال دکستر تقریبا یک دهه پس از اتفاقات فصل هشتم را به تصویر می‌کشد. دکستر پس از اتفاقات فصل هشتم به منطقه اورگن می‌رود و سعی می‌کند زندگی جدیدی برای خود شروع کند. اما از آنجایی که این ایالت نیز خلافکاران زیادی دارد، به نظر می‌رسد داشتن یک زندگی عادی برای دکستر کاری غیر ممکن است. از این رو انتظار می‌رود فصل جدید یکی از نفس‌گیر ترین فصل‌های جنایی باشد و این سریال را در زمره بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021 قرار دهد.

فصل نهم دکستر
ساخت ادامه سریال دکستر

گذشته از این‌ها، تاکنون یک تریلر بسیار کوتاه از این فصل دکستر منتشر شده است. در این تیزر فصل 9 سریال دکستر ، صدای شخصیت دکستر را می‌شنوید و تصویر بر روی کنده‌ی درختی زوم می‌کند. در این تریلر فصل نهم دکستر تنها دو جمله گفته می‌شود؛ دکستر در تریلر فصل نهم دکستر می‌گوید:

در واقع هیچ چیز مانند بازگشت به طبیعت نیست ؛ طبیعت من!

بنابراین ما احتمال می‌دهیم که اینجا منظور دکستر، طبیعت قاتل بودن خودش است. در آخر نیز نوشته Dexter با خون بر روی برف مشخص است.

برای تماشای این تریلر فصل نهم دکستر

در یوتیوب اینجا کلیک کنید.

اما به جز این مطالب، گفته کلاید فیلیپس این موضوع را نشان می‌دهد که احتمالا در فصل نهم دکستر دلایل تصمیمات وی در قسمت‌های قبلی را متوجه خواهیم شد. بنابراین ممکن است که در این فصل جدید سریال درام، شاهد فلاش بک‌هایی به گذشته نیز باشیم.

جدا از این‌ها مدیر شوتایم اینترتینمنت، گری لوین (Gary Levine) در رابطه با فصل نهم دکستر گفته که این فصل، دارای یک ایده خلاقانه و جدید است. او بیان کرده است:

دکستر نه تنها برای میلیون‌ها طرفداراش، بلکه برای ما هم سریال ویژه‌ای محسوب می‌شد چرا که سال‌ها قبل به شبکه‌ی ما کمک کرد تا در مرکز توجه‌ها قرار بگیرد. تنها در صورتی قصد داشتیم ادامه‌ی سریال را بسازیم که ایده‌ی نوآورانه‌ای پیدا کرده باشیم که از لحاظ کیفیت با سریال برابری کند. با خوشحالی به اطلاع شما می‌رسانم کلاید فیلیپس و مایکل سی. هال آن ایده‌ی نوآورانه را پیدا کرده‌اند.

حال می‌بایست منتظر بود تا ببینیم در فصل نهم دکستر چه اتفاقاتی خواهد افتاد. امید است بعد از گذشت 8 سال از آخرین فصل، این کامبک جدید بتواند بینندگان و طرفداران دکستر را تا حدودی راضی کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های 2021

بهترین فیلم های موزیکال

بازیگران فصل نهم Dexter

فصل نهم دکستر
ساخت ادامه سریال دکستر

مطمئنا اگر بازیگر شخصیت اصلی دکستر در فصل نهم دکستر حضور نداشته باشد، نباید انتظار ساخت آن را داشت! بنابراین مایکل سی هال (Michael C. Hall) جزو اولین بازیگران فصل نهم Dexter است. به جز وی، کلنسی براون (Clancy Brown) نیز در نقش Clancy Brown، شخصیت تبه کار جدید این مجموعه حضور دارد.

از دیگر بازیگران فصل نهم Dexter می‌توان به دیوید مگیدوف (David Magidoff) در نقش تدی، آلانو میلر (Alano Miller) در نقش لوگان، جولیا جونز (Julia Jones) در نقش آنجلا بیشاب و جانی سیکوویا (Johnny Sequoyah) در نقش آندری اشاره کرد.

شخصیت‌ آنجلا بیشاب اولین رئیس پلیس محلی در Iron Lake است و آندری دختر وی است. در حالی که تدی یک پلیس خوش فکر است که فقط دو هفته در نیروی پلیس شهر بوده است، لوگان یک گروهبان در اداره پلیس آیرون لیک است که همچنین به عنوان دستیار مربی کشتی در یک دبیرستان کار می‌کند.

جک آلکات (Jack Alcott) در نقش یک شخصیت مرموز به نام راندال بازی خواهد کرد که برخورد جالبی با دکستر دارد و همینطور مایکل سیریل کریتون (Michael Cyril Creighton) در نقش کاراکتری به نام Fred Jr، به عنوان یک صاحب محلی بیزینس خوش برخورد شناخته می‌شود.

همچنین به ترتیب جیمی چونگ (Jamie Chung) و اسکار والبرگ (Oscar Wahlberg) را در نقش مولی و زاک خواهیم دید. مولی اهل لس آنجلس است و پادکست واقعی جنایی خود را درست می‌کند و زک کاپیتان تیم کشتی دبیرستان محلی است و به عنوان یک قلدر شناخته می‌شود.

فصل نهم دکستر
ساخت ادامه سریال دکستر

حدس و گمان هایی در مورد جنیفر کارپنتر در مورد تکرار نقش خود در نقش دبرا مورگان وجود دارد. حتی اگر دبرا در فصل 8 کشته شد، ولی همچنان می‌توان شخصیت او را در فلاش بک یا سکانس‌های رویایی دید.

از این گذشته، دکستر در طول سریال تصویر خیالی پدرش هری مورگان را می‌بیند، بنابراین دیدن دبرا در فصل 9 چندان هم عجیب نیست. در این فصل، ممکن است با پسر دکستر، هریسون نیز روبرو شویم که حال پس از گذشت چندین سال بزرگ شده است.

مارکوس سیگا تهیه کنندگی سریال را به همراه فیلیپس، هال، جان گلدوین، سارا کالتون، بیل کارارو و اسکات رینولدز برعهده دارد و به عنوان کارگردان این فصل جدید شناخته می‌شود.

مارکوس در گذشته ۹ قسمت از سریال اصلی را نیز کارگردانی کرده بود که دو قسمت از آن توسط فیلیپس نوشته شده بودند. همینطور وی کارگردانی سریال‌های True Blood، Veronica Mars، Tyrant، Blindspot و The Following را برعهده داشته است.

در آخر، حال که سریال دکستر قرار است پس از چندین سال احیا شود، امید است با داستان قوی و فیلمبرداری خوب بتواند در دسته بهترین سریال های 2021 قرار بگیرد و دوباره بینندگان خود را ناامید نکند. البته فصل نهم این سریال در قالب یک مینی سریال پخش خواهد شد بنابراین نباید منتظر فصل‌های بعدی آن بود.

از این گذشته، سال 2021 مملو از فیلم و سریال‌هایی است که ارزش دیدن دارند. از این رو، می‌توانید برخی از آنها را در مقالات بهترین فیلم و سریال های IMDb در سال 2021، بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021 و بهترین سریال های 1400 پیدا کنید.

همینطور اگر به دیدن فیلم در ژانر خاصی علاقه دارید، دانستن بهترین فیلم های مارول در سال 2021، بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021 و بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021 به شما در انتخاب بهترین‌ها کمک خواهد کرد!

گفتارهای ترسناک ترین فیلم های 2021، بهترین فیلم های اکشن 2021 و بهترین فیلم های زامبی 2021 نیز در راستای معرفی بهترین فیلم های 2021 در ژانرهای مختلف معرفی شده اند.

به علاوه، جستارهای بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021، بهترین سریال های HBO در سال 2021 و بهترین سریال های ترکی 2021 نیز می‌تواند برای شما جالب باشد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع:

نظر شما در خصوص فصل 9 Dexter چیست؟ به نظر شما این فصل جدید می‌تواند همانند فصل‌های اولیه خود ریتینگ بالایی کسب کند؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    فصل ۹ هم به اندازه فصل های دیگه خیلی دیدنیه
    من دوس داشتم لو بره تو فصل اخر ولی حس میکنم تو این فصل هم مث اون یکی فصل ها قراره تا یه قدمیه لو رفتن بره ولی باز نجات پیدا میکنه

    پاسخ

    من که از فصل اول تا فصل آخر سریال رو دوست داشتم و الانم خوشحالم که قراره فصل جدیدش بیاد

    پاسخ

    حس میکنم فقط منم که پایان فصل 8 رو به شدت دوست داشتم! رمزآلود مثل خود سریال؛ تلخ و بی پرده مثل حقیقتی که سریال سعی در به تصویر کشیدنش داشت
    و دکستری که به این راحتی قرار نیست از عذاب وجدان و خاطرات هولناکش رهایی پیدا بکنه
    این که عزیزترین اشخاص زندگیت دونه دونه از بین برن و تو بمونی و این قطار خشم و اندوه که پشت سر خودت میکشی و به این راحتی هم نمیتونی از شرش خلاص بشی
    سرنوشتی که بار ها خودش اشاره میکنه بهش
    زنده موندنی که از صدبار مردن بدتره
    جهنمی که تو همین دنیا به حقیقت میپیونده
    و این سیکل جنایت و مکافات که قرار نیست به این راحتی تموم بشه
    متناقض مثل دادخواه بودن و قاتل بودن همزمان
    متناقض مثل جنایتکار بودن و جلب حس همدردی از سوی تماشاگران داستان
    متناقض مثل یک پایان باز و همزمان یک پایان کامل
    متناقض مثل خود دکستر…

    پاسخ

    تبیین قشنگی از سریال داشتین و اتفاقا منم باهاتون هم نظرم و اصلا با پایان سریال مخالف نبودم و خیلی هم دوست داشتم.
    پایانش منطقی و عقلانی بود و مشکلی نداشت(البته به نظر من)
    حالا که قراره فصل بعدش ساخته بشه امیدوارم پایان رو قشنگ و ابهام زدایی کنن، نه اینکه عوض و خرابش کنن.

    پاسخ

    واقعا خوشحالم که بعد از این همه مدت میبینم چند نفر با من موافق هستند. بله. دقیقا پایان کاملا منطقی داشت. دکتر از مسیر اصلی خودش خارج شده بود و دیگه به قوانینی که خودش و پدرش برای خودش تعیین کرده بود توجه نمیکرد. همین باعث شد هزینه های زیادی رو بپردازه که بزرگترینش از دست دادن عزیزانش مثل دبرا بود و البته همه هویتش… فصل 8 کاملا منطقی به پایان رسید و اصلا بد نبود… من به شخصه اگر 100 فصل دیگه هم ساخته بشه با کمال میل و اشتیاق میبینم چون به این تفکر و وجود یک دکستر در نیای واقعی کاملا معتقدم… امیدوارم این 10 قسمت دیر تموم بشه!

    پاسخ