coinex
راهنمای خرید تکراتو

تکلیف سرمایه مردم در کریپتولند چه می‌شود؟

قضیه کلاهبرداری صرافی کریپتولند مهمترین خبر مرتبط با دنیای ارزهای دیجیتال در ایران در روزهای اخیر بوده است. اما تکلیف سرمایه مردم در کریپتولند چه می‌شود؟

چند روز پیش خبری مبنی بر دستگیری سینا استوری فعالان ایرانی دنیای رمزارزها را بهت زده کرد. مدیر صرافی کریپتولند که یکی از صرافی های مطرح ایرانی شناخته می شد به دلایلی به طور ناگهانی دستگیر شده بود.

بعد از این وب سایت صرافی مورد بحث از دسترس خارج شده و توکن اختصاصی این صرافی نیز با کاهش قیمت شدیدی روبرو شد. اما حالا سوال اصلی کاربران پرشمار صرافی کریپتولند این است که تکلیف سرمایه مردم در کریپتولند چه می شود؟ در ادامه با ما باشید تا به این مسئله بپردازیم.

تکلیف سرمایه مردم در کریپتولند چه می‌شود؟

مال باختگان کریپتولند

مسدودسازی و بستن صرافی های ارز دیجیتال از اوایل سال جدید و در راستای آنچه ضابطه مند کردن صرافی های ارز دیجتال عنوان شده است از اوایل اردیبهشت ماه سال 1400 پیگیری می شود. در این میان بانک مرکزی به شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت دستور جدی داد تا جلوی فعالیت درگاه هی غیرمجاز گرفته شود.

تکلیف سرمایه مردم در کریپتولند چه می‌شود؟
سرمایه مردم در صرافی کریپتولند

در یکی از خبرسازترین موارد مدت اخیر، سینا استوی مدیرعامل صرافی کریپتولند به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور با دستور دادسرای ویژه جرایم اقتصادی بازداشت شد. از آن زمان شمار زیادی از کاربران صرافی کریپتولند برای برداشت دارایی های خود اقدام کرده اند و سوال اساسی همگان این است که تکلیف سرمایه مردم در کریپتولند چه می شود؟ با ما باشید.

بیشتر بخوانید:

توکن دفینیتی ICP چیست

میم کوین چیست

تکلیف سرمایه مردم در کریپتولند : مال باختگان کریپتولند

تکلیف سرمایه مردم در کریپتولند چه می‌شود؟
مال باختگان کریپتولند

بعد از انتشار اخبار مربوط به کلاهبرداری صرافی کریپتولند مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری در پی بازداشت اعضا و بنیانگذاران توکن غیرقانونی، بدون پشتوانه و غیرمعتبر BRG بیانه‌ای منتشر کرده است که مشروح آن به قرار زیر است:

1.  به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند با تلاش کارشناسان مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته سایبری، اعضای توکن غیرقانونی، بدون پشتوانه و غیرمعتبر BRG به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور و با دستور دادسرای ویژه جرایم اقتصادی، دستگیر شدند.

مقابله با این شبکه که بنا بر گزارش‌های مردمی، رصدهای میدانی و درخواست‌های کنشگران و مراکز تخصصی و علمی مربوطه، از حدود ۹ ماه پیش آغاز شده بود، اکنون و پس از کامل شدن تحقیقات واثبات کلاهبرداری‌های آن برای کارشناسان این مرکز، وارد مرحله جدیدی شده و برخورد قضایی با آن در دستور کار دادسرای ویژه جرایم اقتصادی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

توکن شیبا چیست و نحوه خرید ارز دیجیتال Shiba Inu

نحوه خرید ارز دیجیتال شیبا اینو

2. توکن یا TOKEN، یکی از انواع ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید که بدون نیاز به داشتن یک بلاک‌چین مجزا، برای خود، بر بستر بلاک‌چین دیگر ارزهای دیجیتال به وجود می‌آید. از این رو تولید توکن‌ها با سادگی همراه است.

نداشتن پشتوانه، تبلیغات شعاری، تمرکز عمده سرمایه در چند کیف پول و ایجاد نوسان جهت تخلیه سرمایه مردم، موج‌سازی‌های جعلی و غیرواقعی و همچنین قیمت‌سازی جعلی و غیره تنها بخشی از شاخصه‌های کلاهبردارانه پروژه BRG است.

3. علی‌رغم هشدارهای مکرر نهادهای تخصصی و قانونی مرتبط مبنی بر غیرقانونی، نامعتبر و بدون پشتوانه بودن برخی پروژه‌ها مانند توکن BRG، همچنان عده‌ای به دلیل عدم سواد مالی و دانش سرمایه‌گذاری در فضای مجازی، در دام شیادی و اقدامات فریبکارانه کلاهبرداران حوزه رمزارزهاگرفتار می‌شوند.

از همین روی در قالب دو اقدام سلبی و ایجابی، باید از بازنشر تبلیغات اغواگرانه و بدون نظارت کلاهبرداران جلوگیری به عمل آورد و هر چه سریع‌تر، گام‌های عملی و موثر در راستای افزایش سواد و آگاهی علاقمندان و فعالان این بازار، در دستور کار رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی قرار گیرد.

4. با عنایت به نوظهور بودن پدیده رمزارز و عدم دانش فنی سرمایه‌گذاران، به دیگر کلاهبرداران حاضر در این بازار هشدار داده می‌شود که در راستای صیانت از حقوق مردم و فراهم نمودن زمینه فعالیت سالم و امن، رصد و پایش فعالان این حوزه و برخورد قانونی با جولان مفسدین دراقتصاد دیجیتال متوقف نخواهد شد و این حرکت با قوت ادامه خواهد داشت. بدیهی است که موفقیت بیشتر در ساماندهی این حوزه و مقابله با مفاسد آن، نیازمند همراهی شهروندان و دیگر نهادهای مسئول می‌باشد.

تکلیف سرمایه مردم در کریپتولند چه می‌شود؟
سرمایه مردم در صرافی کریپتولند

5. در ماه‌ های اخیر، به دلیل نابسامانی‌ های مستمر و فراگیر در بازار سرمایه ایران، تعدادی از شهروندان به سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها روی آورده‌اند. لذا خلاهای قانونی در این زمینه بیش از پیش نمایان شده و ضرورت تسریع در تعیین تکلیف و تنظیم و تصویب قوانین و سیاست‌های کلی در حوزه رمزارز بر همگان روشن شده است.

بدیهی است که فقدان قانون و نظارت برای چارچوب‌مند نمودن تحرکات فعالان این بازار، راه را برای شیادان و کلاهبردارانی که با سواستفاده از ناآگاهی مردم، آنها را فریب می‌دهند، باز کرده و جامعه نخبگانی حوزه فناوری اطلاعات را که در راستای منافع ملی، علاقمند به حضور فعالانه در این بازار هستند را ناامید می‌سازد.

لذا موضوع حاضر و کلاهبرداری صورت گرفته را می‌بایست از فعالیت سایر بازیگران دلسوز حوزه رمز ارز که مایل به فعالیت توام با دانش و آگاهی در چارچوب قانون هستند، تفکیک نمود. اما هنوز تکیف سرمایه مردم در کریپتولند مشخص نشده است. ما برای پیگیری این مسئله سری به وب سایت کریپتولند زدیم.

بیشتر بخوانید:

توکن Bafe IO چیست

پیش بینی قیمت پای نتورک در سال 2021

تکلیف سرمایه مردم در کریپتولند : مال باختگان کریپتولند

در راستای بررسی این موضوع سری به وب سایت رسمی کریپتولند زدیم. در اینجا با پیغام سایت در حال بروزرسانی است مواجه شدیم. درنتیجه در حال حاضر به نظر برداشت موجودی و اعتبار از حساب سابق غیرممکن باشد.

تکلیف سرمایه مردم در کریپتولند چه می‌شود؟
مال باختگان کریپتولند

با توجه به اینکه سینا استوی حالا در بند قانون است به نظر می سد پس از طی مراحل قانونی، تدابیری برای بازگرداندن سرمایه مردم اندیشیده شود.  البته هنوز هیچ یک از مسئولین کریپتولند یا مقامات قضایی خبری درباره وضعیت سرمایه مردم اعلام نکرده اند بنابراین فعلا باید صبور باشید.

نکته مهم اینکه ما در تکراتو پیش از این نیز اعلام کرده بودیم که توصیه اول و آخر ما استفاده از صرافی های خارجی مطرح و مطمئنی مانند بایننس است تا صرافی های ایرانی تقریبا ناشناخته. چراکه در بدترین حالت استفاده از صرافی خارجی می تواند با خطر هک شدن صرافی مواجه باشد نه این خطرات ناگهانی و پیش بینی نشده.

بیشتر بخوانید:

رمزارز چیا چیست

استخراج رمزارز چیا (Chia) در ویندوز

تکلیف سرمایه مردم در کریپتولند

رئیس کمیسیون بلاکچین و رمزارز کشور اخیرا در مصاحبه ای به وضعیت و حواشی مربوط به صرافی کریپتولند پرداخته، توضیحاتی را برای کاربران پرشمار این صرافی رائه داده است. علی آشتیانی گفت:

تکلیف سرمایه مردم در کریپتولند چه می‌شود؟
مال باختگان کریپتولند

اگر توقف فعالیت کریپتولند انجام نمی شد با توجه به ماهیت تکنولوژی بلاکچین امکان حیف و میل و در اختیار قرار داشتن چند نفره کلید خصوصی آن سکوی تبادل وجود داشت و لذا توقف این فعالیت و فریز شدن دارایی های دیجیتال مردم کار اشتباهی نبود.

آشتیانی در گفتگو با خبرنگاران در این رابطه گفت:

آقای سینا استوی در کنار فعالیت‌های مختلفی که انجام می‌دادند مثل راه اندازی توکن بدون پشتوانه بریدج BRG همزمان گرداننده سکوی تبادل دارایی دیجیتال کریپتولند هم بود.

وی افزود:

بازداشت روز گذشته وی، ارتباطی با سکوی تبادل نامبرده نداشت بلکه مشکل اصلی اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق انتشار توکن بدون پشتوانه و بدون اعلام‌های قانونی و استفاده از روش بازاریابی شبکه‌ای برای تبلیغات و فروش بود.

رئیس کمیسیون بلاک چین و رمز ارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور ادامه داد که مشکل اصلی به هیچ عنوان سکوی تبادل دارایی‌ های دیجیتال و موضوع کریپتولند نیست. وی اظهار داشت:

طبیعتا بعد از دستگیری وی بیم این می‌رفت که دارایی‌های دیجیتال مردم در سکوی تبادل کریپتولند در معرض خطر قرار گیرد؛ لذا توقف فعالیت سکوی تبادل کریپتولند امری طبیعی بود و مردم نگران دارایی‌های دیجیتال خود نباشند. اگر توقف فعالیت کریپتولند انجام نمی‌شد با توجه به ماهیت تکنولوژی بلاکچین امکان حیف و میل و در اختیار قرار داشتن چند نفر کلید خصوصی آن سکوی تبادل وجود داشت و لذا توقف این فعالیت و فریز شدن دارایی‌های دیجیتال مردم کار اشتباهی نبود و طبق شنیده‌ها و مذاکرات انجام شده دارایی دیجیتال مردم بعد از بررسی سوابق تراکنش‌ها و صحت تراکنش‌های سکوی کریپتولند به آن‌ها باز خواهد گشت.

وی درباره بستن درگاه‌ها نیز با اشاره به اینکه مشکل اصلی که پیش خواهد آمد برای اقتصاد کشور خواهد بود و مشکل اشخاص نیست تاکید کرد که این تصمیم گیری می‌تواند طبعات اقتصادی و اجتماعی داشته باشد که از آن جمله می‌توان به خروج دارایی‌های دیجیتال مردم از سکوی‌های تبادل ایرانی و کوچ به سمت خارجی ها، رشد قارچ گونه کلاهبرداران، استفاده از درگاه‌های بانکی غیرمجاز و غیره اشاره کرد.  او اضافه کرد:

در نهایت این تصمیم می‌تواند به تضییع حقوق مردم منجر شود. آشتیانی ادامه داد: آن گونه که مشخص است این کندی بانک مرکزی و مسئولیت نپذیرفتن و استفاده از نامه قالیباف و اجرای کار به جای تنظیم گری صرفا منجر به خسران خواهد شد. ولی این امید وجود دارد که با توجه به صحبت‌های رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس جلوی قضیه گرفته شود و با راهکار‌های درست که توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور هم بر آن‌ها تاکید بسیار شده است بتوان دغدغه‌های حاکمیت در این زمینه را هم برطرف کنیم. البته این راهکار‌ها به بانک مرکزی، سازمان بورس و غیره قبلا ارائه شده بود، ولی کندی بانک مرکزی در اجرا و پیگیری موجب این شرایط شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تکلیف سرمایه مردم در کریپتولند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    تکلیف پول ما در صرافی کریپتولند چی شد چکار کنیم به کجا مراجعه کنیم??????

    پاسخ

    سلام
    کد رهگیری دریافت کردم ولی به هیچ وجه وارد سایت کریپتولند نمی شود
    تکلیف سرمایه ما چه می شود
    الان درگاه ورودی پیام داده که سایت کریپتولند به زودی با امکانات جدید باز گشایی می شود.
    تو رو خدا تکلیف پول ما چی میشه

    پاسخ