;
coinex

آینده ارز دیجیتال کاردانو برای سرمایه گذاری چگونه است؟

رمزارز کاردانو با نماد اختصاری و توکن ADA یکی از محبوبترین عناوین این روزهای بازار است. این نوشتار به آینده ارز دیجیتال کاردانو برای سرمایه گذاری می پردازد.

رمز دیجیتال کاردانو (رمزارز Cardano) با نماد اختصاری ADA یکی از چندین ارز دیجیتال است که در حال حاضر حدود  ۵۷.۴ میلیارد دلار از ارزش بازار را در اختیار دارد و در رتبه ۵ بازار رمزارزها است که ۲.۲۷ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

این روزها که بازار ارز دیجیتال داغ داغ است، مسئله بسیار حائز اهمیت افزایش تعداد رمزارزها است به طوری که به سرعت به تعداد ارزهای دیجیتال موجود در این بازار شگفت انگیز اضافه می‌شود. در این میان علاوه بر انتخاب این بازار برای سرمایه گذاری باید به این مورد توجه داشته باشید که کدام رمزارز انتخاب بهتری برای سرمایه‌گذاری است. در این مقاله به بررسی آینده ارز دیجیتال کاردانو خواهیم پرداخت، زیرا یکی از معتبرترین بلاکچین‌های بازار ارز دیجیتال است.

آینده ارز دیجیتال کاردانو

کاردانو امروزه یکی از سریع ترین دارایی های بلاک چین در کل صنعت رمزارز است. آدا نیز درواقع رمزارز مرتبط با کاردانو است و از زمان عرضه آن در سال 2015 تا امروز همواره جزو 10 رمزارز ارزشمند بازار بوده و معاملات آن در مقیاس گسترده ای انجام می شده است.

تکنولوژی آدا به سرعت در حال پیشرفت است و به نظر می رسد از اتریوم برای ساخت یک اکوسیستم بلاکچین عظیم استفاده کرده باشد. در این جستار هدف ما پرداختن به آینده ارز دیجیتال کاردانو و توکن وابسته به آن یعنی آدا است.

بیشتر بخوانید:

توکن سهام قابل معامله (Tradable Stock Token) چیست

پیش بینی قیمت هدرا هش گراف در سال 2021

ارز دیجیتال کاردانو چیست؟

آینده ارز دیجیتال کاردانو برای سرمایه گذاری چگونه است؟

از سال 2015 که ایده کاردانو شکل گرفت همواره این تیم در تلاش بوده است تا با حفظ خصوصیات مثبت بیت کوین و اتریوم مشکلات این ارز دیجیتال را که به نوعی نسل سوم ارزهای دیجیتال به حساب می آید را رفع کنند. در این راستا این تیم متخصص و آکادمیک تمام وقت بر روی آن کار کردند.

عرضه اولیه (ICO) پروژه کاردانو حدود دو سال و نیم طول کشید، البته گفتنی است این پروژه بسیار مهم بود. سرانجام در اکتبر 2017 توکن پروژه کاردانو، آدا (ADA)  در صرافی‌ها لیست شد و برای خرید و فروش آماده شد. در صعود اول ارزش کاردانو در اواخر نوامبر ۲۰۱۷، قیمت توکن پروژه کاردانو، در مدت ۳ روز از ۰.۰۳ دلار به ۰.۱۴ دلار رسید.

اگر در سال 2017 روی این ارز سرمایه گذاری کرده بودید ۳۶۶ درصد فقط در مدت  ۳ روز سود کسب می‎‌کردید.با گذشت کمتر از یک ماه ارز دیجیتال کاردانو توانست نام خود را در ردیف پنجم ارزهای دیجیتال دنیا جای دهد.

مشابه سایر رمز ارزها، آدا یک نوع ارز دیجیتال است که برای انجام معاملات و رد و بدل کردن وجه از آن استفاده می‌شود. آدا روی بلاک چین کاردانو ساخته شده که در واقع اولین شبکه غیرمتمرکز محسوب می‌شود که تماماً مبتنی بر اصول علمی و ریاضی و توسط متخصصان علوم رمز ارز و مهندسین الکترونیک و ای تی طراحی شده است.

بیشتر بخوانید:

نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟

بهترین توکن های NFT کدامند

کاردانو را چه کسانی ساخته اند؟

آینده ارز دیجیتال کاردانو برای سرمایه گذاری چگونه است؟
آینده کاردانو

زمانی که بلاک چین اتریوم نوپا بود، یکی از بنیان‌گذاران آن به نام چارلز هاسکینسون متوجه نیاز بازار به یک بلاک چین استاندارد و قابل توسعه شد. هاسکینسون که خود ریاضی‌دان بود، روش‌های علمی بیشتری برای ساخت بلاک چین ارائه داد.

در این مدت، هاسکینسون با جرمی وود (Jeremy Wood) که از همکار سابق وی در پروژه اتریوم بود ارتباط برقرار کرد. وود نیز به دنبال ساخت یک بلاک چین بدون نقص بود و به قراردادهای هوشمند بسیار علاقه داشت. همکاری هاسکینسون و وود به ساخت و توسعه کاردانو منجر شد.

تفاوت ارز دیجیتال کاردانو با بیت کوین و اتریوم

کاردانو با هدف بهبود دو ارز دیجیتال بیت کوین و اتریم کار خود را آغاز کرد. برتری کاردانو نسبت به دو بلاک چین قبل از خود سرعت و کارمزد تراکنش‌های  بسیار بهتر از بلاک چین‌های قدیمی مانند اتریوم است.

بیشتر بخوانید:

بهترین اپلیکیشن های بیت کوین رایگان برای اندروید

توکن دفینیتی ICP چیست

آینده کاردانو
آینده ارز دیجیتال کاردانو

نحوه کار کاردانو

برای درک عملکرد کاردانو ابتدا باید با دو لایه زیر آشنا شوید:

لایه تسویه: در حال حاضر این لایه تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است و این قابلیت را به کاربران می‌دهد که بتوانند سکه‌های ADA را از یک کیف پول به کیف پول دیگر ارسال و دریافت کنند. این قابلیت مشابه نحوه انتقال کاربران از طریق اتریوم (ETH) به یکدیگر است.

لایه محاسبات: این لایه همچنان در حال توسعه است. هدف از راه اندازی لایه محاسبات، به کاربران امکان می‌دهد قراردادهای هوشمند ایجاد و منعقد کنند.

مهمترین تفاوت کاردانو با بلاک چین‌های قبلی همین دو لایه بودن آن است. دو لایه جداگانه مزایای بالقوه‌ای را برای کاربران کاردانو به فراهم می‌کند. این لایه‌ها این امکان را به کاربر می‌دهد که هم هدف بیت کوین را که ارسال مطمئن پول بود را فراهم کند و همچنین هدف اتریوم را که امکان تعیین قرارداد و شرط برای پول بود را فراهم می‌کند و علاوه بر این دو مورد سرعت و کارمزد تراکنش‌های  بسیار بهتر است.

در زیر مثالی ارائه شده است بهتر متوجه عملکرد کاردانو و آینده ارز دیجیتال کاردانو شوید:

بیشتر بخوانید:

میم کوین چیست

توکن شیبا چیست و نحوه خرید ارز دیجیتال Shiba Inu

مایکل برای تعمیر چراغ‌های ساختمان خود نیاز به استخدام تکنسین برق دارد. مایکل یک توافق نامه قرارداد هوشمند را تنظیم می‎‌کند که در لایه محاسبات ذخیره می‌شود.

در این توافق نامه شرط شده است که درست پس از اتمام تعمیرات توسط تکنسین برق مبلغ توافق شده پرداخت خواهد شد. وقتی این اتفاق می‌افتد، قرارداد هوشمند به لایه تسویه حساب منتقل می‌شود، این دستور صادر می‌شود که حقوق تکنسین برق با ارز رمزنگاری شده ADA پرداخت شود. همه چیز کاملاً خودکار است، یعنی نیازی به شخص ثالث نیست.

مزیت اصلی کاردانو مقیاس پذیر کردن شبکه است به این معنی که هزینه‌ها کاهش پیدا کند و  سرعت انجام تراکنش‌ها افزایش یابد. در این راستا وقتی که حجم تراکنش‌های شبکه افزایش می‌یابد، از پروتکل آوروبوروس (Ouroboros) استفاده می‌کند.

نام پروتکل کاردانو، آوروبوروس است. آوروبوروس یک نماد باستانی است که نوعی مار یا اژدهاست که مشغول قورت دادن دم خود است. از این نماد برای نمایش پیشرفت استفاده می‎‌شود.

آینده ارز دیجیتال کاردانو برای سرمایه گذاری چگونه است؟
آینده کاردانو

هاسکینسون می‌دانست که بلاک چین باید یک قدم دیگر به سمت تکامل بردارد. او ویژگی‌های مثبت دو نسل قبلی بلاک چین را نگه داشت و برخی عناصر منحصر به خودش را در آن جای داد؛ محصول نهایی کاردانو نام گرفت که به عنوان جدیدترین نسل بلاک چین‌ها از آن یاد می‌شود.

سه مشکلی که از بلاک چین‌های نسل یک و دو باقی مانده بود و کاردانو می‌خواست آن‌ها را رفع کند شامل این سه مورد بود:

  • مقیاس‌پذیری
  • قابلیت همکاری بین سیستم‌ها
  • پایداری

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، آنچه کاردانو را منحصر به فرد می‌کند ساخته شدن آن بر اساس علم و ریاضیات بوده و تحقیقات دانشگاهی زیادی روی آن انجام گرفته است. در زمان مهندسی و طراحی کاردانو چاشنی اصلی کار امنیت بسیار بالا و اطمینان کامل از بالا بودن کیفیت محصول نهایی بوده است.

بازبینی‌ها و طراحی دقیق کدهای این نسل از بلاک چین در جهت به دست آوردن اعتماد افراد بوده است. به گفته هاسکینسون تلاش تیم طراحی و برنامه نویسی کاردانو از مشکلاتی مثل اتفاقی که برای اتریوم رخ داد جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نحوه خرید ارز دیجیتال شیبا اینو

توکن Bafe IO چیست

کاربرد کاردانو چیست؟

آینده ارز دیجیتال کاردانو برای سرمایه گذاری چگونه است؟

در واقع رمز ارز آدا یک نوع پول محسوب می‌شود که می‌توانید از آن برای خرید و فروش و معاملات استفاده کنید که این در واقع همان کاری است که سایر رمز ارزها مثل اتریوم و بیت کوین نیز انجام می‌دهند؛ اما آنچه آدا را از این رمز ارزها مجزا می‌کند، سایر استفاده‌هایی است که می‌توان از آن کرد.

یکی از اصول اساسی کاردانو، پروتکل بلاک چین اثبات سهام است که آدا در این پروتکل استیک شده تا به «اپراتورهای استخر استیک» کمک کند تمامی تراکنش‌های صورت گرفته در بلاک چین را با موفقیت بررسی نمایند. اینجا است که رمزنگاری کاردانو بسیار کارآمد ظاهر می‌شود.

کسانی که در بلاک چین آدا مشارکت و فعالیت می‌کنند، در ازای تلاش خود برای رمزنگاری کاردانو پاداش بیشتری می‌گیرند. این سیستم استیکینگ به حفظ امنیت در کل بلاک چین کمک شایانی می‌کند.

همچنین یکی دیگر از موارد استفاده از آدا، رأی‌گیری است. برخلاف سایر پروژه‌های بلاک چین که ماینرها برای اعمال تغییرات در پروتکل بلاک چین تصمیم می‌گیرند، در کاردانو این اختیار به دارندگان کدها اهدا شده است.

بنابراین هنگامی که قرار است تغییر و تحولی در بلاک چین کاردانو انجام شود، رأی‌گیری انجام شده و رمزنگارهای کاردانو با استفاده از آدا خود رأی داده و نقش خود در این تصمیم گیری را اعمال می‌کنند. بدین ترتیب، همه دارندگان رمز ارز آدا در توسعه و بهسازی آن نقش خواهند داشت.

در آینده نه چندان دور نیز از آدا برای انجام معاملات هوشمند در بلاک چین کاردانو استفاده خواهد شد. توسعه دهندگان از آدا برای ساخت قراردادهای هوشمند و نرم افزارهایی استفاده می‌کنند که روی بلاک چین غیرمتمرکز و امن کاردانو اجرا می‌شوند. بدون وجود رمز ارز مخصوص به کاردانو، انجام چنین کارهایی ممکن نخواهد بود؛ این جا است که آدا حسابی خواهد درخشید.

بیشتر بخوانید:

رمزارز چیا چیست

استخراج رمزارز چیا (Chia) در ویندوز

آینده ارز دیجیتال کاردانو و سرمایه گذاری

آینده ارز دیجیتال کاردانو برای سرمایه گذاری چگونه است؟

با توجه به سرعت توسعه در حوزه ارزهای دیجیتال و ظهور پرسرعت و پرشتاب انواع مختلف ارزهای دیجیتال واقعا نمی‎توان اظهار نظر قطعی یا طولانی مدتی ارائه کرد اما بر اساس شواهد و قرائن موجود می‌ توان پیش بینی ‎هایی در خصوص آینده ارز دیجیتال کاردانو برای سرمایه گذاری انجام داد.

هاسکینسون بنیان گذار کاردانو گفته است که توسعه پیمایش اطلاعات امری زمان بر است و هنوز استاندارد سازی پروتکل‌ها در مرحله مطالعه و پژوهش هستند و در ابتدای امر باید استفاده از کاردانو رایج گردد تا بتوانند نوآوری ها را در این سیستم اجرا کنند. البته پیش از این در تکراتو به پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021 پرداخته بودیم. اما بررسی آینده ارز دیجیتال کاردانو برای سرمایه گذاری مبحثی تقریبا متفاوت است.

ارز دیجیتال کاردانو با رقابت شدیدی از سوی دیگر ارزهای مجازی در یک اکوسیستم شلوغ مواجه است. لایت کوین، دش، ریپل و شماری چند از رمزارزها هر کدام به نحوی با تمرکز بر روی یک ویژگی خاص به عنوان رقیبان سرسخت کاردانو شناخته  می‎‌شوند. لایت کوین که یک شاخه جدید از بیت کوین است، در حال بهبود تراکنش‌های روزانه است. دش، سعی در بهبود راهکار اداره کاردانو  دارد. ریپل در زمینه تبدیل شدن به یک پل بین سیستم های مالی موجود و ارزهای دیجیتال کار می‎‌کند و هر کدام به نحوی وارد میدان رقابت با کاردانو شده‌اند.

بنابراین با توجه به پیشرفت روز افرون رمز ارزها و تلاش در بهبود پروتکل ها نمی توان خیلی دقیق اظهار نظر کرد، با این حال، حباب در نظر گرفتن ارزش کاردانو ممکن است هوشمندانه نباشد ارزش فعلی کاردانو بر اساس چشم اندازه آینده بازار تعیین می­‌شود. اگر قیمت آن در حال رشد است نشان دهنده مثبت بودن چشم اندازه این ارز دیجیتال در میان معامله گران است و از این سو آینده ارز دیجیتال کاردانو برای سرمایه گذاری روشن است.

در هر حال قرار دادن کاردانو در شمار بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021 به هیچ وجه عجیب نیست و شما می توانید روی کاردانو و آدا به عنوان بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021 حساب باز کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص آینده ارز دیجیتال کاردانو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر