;
coinex

زیست کنکور 1401 ؛ بهترین منابع، بودجه بندی و تغییرات

یکی از مهمترین بخش‌های آمادگی برای کنکور هر سال، آشنایی با بهترین منابع است. در ادامه قصد داریم زیست کنکور 1401 را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

اگر چه کنکور یکی از پرتنش‌ترین مراحل زندگی هر فرد است اما در زندگی هر دانش آموزی می‌تواند بسیار تعیین کننده باشد. اگر چه دوران رقابت جدی دانش آموزان بر سر سهمیه‌های دانشگاهی به لطف دانشگاه‌های آزاد و پیام نور دیگر مانند گذشته نیست و میل و امید به موفقیت از راه تحصیل نسبت به دهه‌های گذشته بسیار کمرنگ‌تر شده است، اما همچنان برخی افراد به موفقیت از این راه بسیار امید دارند و برای کنکور و از سر گذراندن آزمون‌ سراسری تلاش بسیاری می‌کنند.

این دست از دانش آموزان هدف مشخصی را در تحصیل دنبال می‌کنند و برای کسب رتبه‌های بهتر و ورود به دانشگاه‌های رده بالا تلاش بسیاری می‌کنند و در نتیجه رقابت بر سر برترین ظرفیت دانشگاه های برتر دولتی همچنان سنگین و طاقت فرساست. اما همانطور که آماده شدن برای کنکور وقت، حوصله، برنامه ریزی و مطالعه کافی می‌طلبد،‌ آشنایی با برترین منابع کنکور و استفاده از کتاب های تست زنی نیز تا حد زیادی موثر است. در نتیجه اهمیت موضوع، در این گفتار در تکراتو به بررسی و معرفی بهترین منابع زیست کنکور 1401 می‌پردازیم. با ما همراه تا راهنمای شما باشیم.

زیست کنکور 1401

کنکور تجربی یکی از پر طرفدارترین‌ها در بین داوطلبان کنکور سراسری است که هر سال متقاضیان زیادی برای ورود به رشته های گروه علوم پزشکی، در این کنکور شرکت و با سایر داوطلبان رقابت می‌کنند. تعداد بالای داوطلبان کنکور سراسری تجربی و ظرفیت محدود دانشگاه ها برای رشته‌های پر متقاضی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و رشته‌های پیراپزشکی و عدم ارائه این رشته ها در دانشگاه‌های بدون کنکور و پیام نور و غیر انتفاعی سبب می‌شود که کار مطالعه و برنامه ریزی درسی داوطلبان تجربی کمی سخت شود.

داوطلبان کنکور تجربی برای تسلط بیشتر بر کتاب‌های درسی از کتاب‌های کمک آموزشی و تست در کنار کتاب درسی خود استفاده کنند. در کنکور تجربی زیست یکی از مهم‌ترین دروس به حساب می‌آید و نقش تعیین کننده‌ای در رتبه کنکور دارد از این رو در این جستار قصد داریم به معرفی بهترین کتاب تست زیست کنکور 1401 و بودجه بندی و تغییرات زیست شناسی در کنکور سال 1401 بپردازیم. با ما همراه باشید.

انتشارات خیلی سبز

زیست کنکور 1401
بودجه بندی و تغییرات زیست شناسی در کنکور سال 1401

 

یکی از جامع ترین کتاب‌های زیست کنکور کتاب خیلی سبز است که نکات تستی را به طور کامل توضیح داده است. این کتاب حجم زیاد و در عین حال درس‌نامه کامل و روانی دارد. مطالعه این کتاب را به داوطلبانی توصیه می‌کنیم که زمان زیادی تا کنکور دارند. اگر قصد دارید که این مطالب را در بازه زمانی نزدیک به کنکور مطالعه کنید تهیه این کتاب را به شما توصیه نمی‌کنیم چرا که به دلیل حجم زیاد این کتاب، تمام کردنش‌ در بازه زمانی کم محال به نظر می‌رسد.

می‌توان این کتاب را به دلیل جامع و کامل بودنش در زمره بهترین کتاب تست زیست کنکور 1401 قرار داد. سطح این کتاب متعادل است ولی درسنامه بسیار خوبی دارد. اگر سطح درسی پایینی دارید این کتاب بسیار برای شما مناسب است. کتاب خیلی سبز از صفر تا صد زیست را توضیح می‌دهد و برای زیست کنکور 1401 بسیار مناسب است. همچنین این کتاب بسیار روان بوده و به همین علت شما هنگام خوندن این کتاب خسته نمی‌شوید و می‌توانید زمان طولانی‌تری را صرف درس زیست خود کنید.

بیشتر بخوانید:

کندترین و سریع ترین اینترنت دنیا 2021

آینده ایران در سال 1400

انتشارات نشر الگو

زیست کنکور 1401

یکی دیگر از کتاب‌های که برای زیست کنکور 1401 مناسب است کتاب نشر الگوست که در چند سال گذشته با اختلاف یکی از بهترین کتاب‌های تست زیست شناسی بود. اما امروزه با ورود کتاب‌های جدید به بازار دیگر آن محبوبیت قبلی خود را میان کتاب‌های کنکوری ندارد. کتاب زیست شناسی نشر الگو یکی از باکیفیت‌ترین کتاب‌هاست و همچنین جزو بهترین منابع زیست کنکور 1401 کنکور به شمار می‌رود. این کتاب بیشتر تست محور است و توضیحات زیادی ندارد به همین علت بیشتر برای دانش آموزانی مناسب است که به این درس مسلط هستند.

این کتاب باکیفیت جزو بهترین کتاب تست زیست کنکور 1401 به حساب می‌آید که دارای ویژگی‌های بسیاری است. اگر بخواهیم به ویژگی‌های این کتاب اشاره کنیم می‌توان به این موارد اشاره کرد: درسنامه کامل و منطبق با کتاب درسی، پوشش سؤالات کنکور سراسری سال‌های اخیر و کنکورهای آزمایشی معتبر، طرح پرسش‌های چهارگزینه‌ای و ارائه توضیح کامل از تمام شکل‌های کتاب درسی، پاسخ‌های کاملاً تشریحی با بیان دلیل درستی یا نادرستی هر گزینه به همراه نکات مهم، نکات و پرسش‌های چهارگزینه‌ای ترکیبی با سایر فصل‌ها.  تمام این موارد از ویژگی‌های این کتاب بوده که آن را به یکی از قدرتمندترین منابع زیست کنکور تبدیل کرده است. لازم به ذکر است این کتاب از سطح بسیار بالایی برخوردار است و اگر در درس زیست ضعیف هستید، به این کتاب مراجعه نکنید.

بیشتر بخوانید:

استخدامی های سال 1400

تعطیلی های سال 1400

انتشارات گاج کتاب میکرو طلایی

زیست کنکور 1401

کتاب میکرو طلایی یکی دیگر از کتاب‌های انتشارات گاج است. میکرو طلایی زیست کتاب خوبی است اما بهترین نیست و به کنکوری هایی که دوست دارند در سطح متوسط کار کنند این کتاب را پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب در چند جلد است که در جلد اول این کتاب تست‌های چالشی همراه با پاسخ تشریحی قرار داده شده است و شما می‌توانید با تهیه‌ی جلد دوم این کتاب به درس‌نامه ‌های این مباحث دست پیدا کنید.

چینش مباحث در این کتاب به صورت پایه به پایه و درس به درس است نه موضوع به موضوع و شامل 3000 تست به همراه پاسخ‌نامه‌های کاملا تشریحی و کادرها و نمودارهایی است که جمع‌بندی مطالب رو برای داوطلبان کنکور بسیار آسان می‌کند. هر فصل این کتاب به‌طور میانگین 100 تا 150 تست دارد و به چند قسمت تقسیم شده است. هر قسمت تست‌ها یک بخش از کتاب درسی را پوشش می‌دهد. این کتاب به دلیل چینش بسیار عالی و مطالب جامع و کاملش جزو بهترین کتاب تست زیست کنکور 1401 قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

کنکور سراسری 1401

تاریخ برگزاری کنکورهای 1401

انتشارات مهر و ماه

زیست کنکور 1401
بودجه بندی و تغییرات زیست شناسی در کنکور سال 1401

کتاب زیست مهر و ماه یکی دیگر از بهترین کتاب تست زیست کنکور 1401 بوده که توسط  آقای علی پناهی شایق نوشته شده است. این کتاب شامل درسنامه، تست ، آزمون و پاسخنامه تشریحی بوده و یکی از کامل‌ترین و بهترین منابع زیست کنکور 1401 است. در این کتاب شما از هر تیپ سوالی مانند سوالات شمارشی، درست و نادرست و مقایسه‌ای را مشاهده می‌کنید.

در این کتاب علاوه بر سوالات کنکور سال 98، از بین سوالات کنکورهای گذشته، فقط آن‌هایی که برای دانش آموزان مناسب و کاربردی بوده‌اند را تفکیک کرده و در کتاب آورده‌اند. در بخش پاسخنامه، علاوه بر ارائه پاسخ صحیح، هر جایی که لازم بوده است به بررسی سایر گزینه ها پرداخته شده است. همچنین شما در این کتاب کادرهای فلش بک را مشاهده می‌کنید که شامل یادآوری مطالب مهم و نکات کنکوری است که دانستن آن‌ها برای پاسخ گویی به تست‌های ترکیبی ضروری است.

بیشتر بخوانید:

بهترین اساتید کنکور 1401

بهترین مشاغل سال 1400

انتشارات فاگوزیست

زیست کنکور 1401
بودجه بندی و تغییرات زیست شناسی در کنکور سال 1401

فاگوزیست یکی از کتاب های پرطرفدار در رشته تجربی است. این کتاب یکی از مفیدترین درسنامه‌ها را در دل خود جای داده است. تمامی مطالب درسی را خط به خط توضیح داده شده است. قیدها تماما تو این کتاب بررسی شده‌اند و تمامی اشکال و تصاویر کتاب خیلی خوب مورد توجه قرار گرفته است. این کتاب خیلی پر حجم است و برای بازه زمانی نزدیک به کنکور اصلا مناسب نیست.

این کتاب به عنوان یک منبع قدر در زیست شناسی شناخته می‌شود. فاگوزیست بیشتر آموزش محور هست و برای تست زدن بهتره است در کنار این کتاب یک کتاب دیگر هم تهیه کنید. اگر بخواهیم ویژگی‌های این کتاب را نام ببریم می‌توانی به توضیح کامل و مفهومی مطالب کتاب درسی به صورت خط به خط، مشخص کردن (بولد) کلمات و جملات کلیدی متن کتاب درسی، ترکیب مفاهیم و نکات فصل‌های مختلف با یکدیگر، مقایسه و تعمیم مطالب مفهومی و ترکیبی با یکدیگر به همراه جداول مقایسه‌ای، آنالیز و کالبدشکافی کامل شکل‌های کتاب درسی به همراه نکات آن‌ها اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین پلیر اندروید 2021

بهترین آنتی ویروس اندروید 2021 

کتاب‌های قلم‌چی

زیست کنکور 1401
بودجه بندی و تغییرات زیست شناسی در کنکور سال 1401

کتاب زیست شناسی آبی قلمچی تست های نسبتا قوی دارد و برای دانش آموزانی که در آزمون‌های قلم‌چی شرکت می‌کنند منبع تست خوبی به حساب میاد و حتی برای کسانی که آزمون هم شرکت نمی کنند می‌تواند خوب باشد. با توجه به این که تعداد مولفان این کتاب چندین نفر است تست‌های متنوع با دیدگاه های مختلف طراحان در این کتاب دیده می‌شود که این از نقاط قوت کتاب محسوب می‌شود.

تنها مزیت این کتاب دارا بودن سوالات ازمون و چندین مولفی بودنش است که می‌تواند شما را با دیدگاه طراح‌های مختلف بیشتر آشنا کنند. در مجموع نسبت به باقی کتاب‌های بازار حرفی برای گفتن ندارد.

بیشتر بخوانید:

دانلود تقویم باد صبا 1400

حذف کنکور 1401

انتشارات گاج کتاب آی کیو پلاس

زیست کنکور 1401
بودجه بندی زیست شناسی در کنکور 1401

این کتاب از آن دست کتاب‌هایی است که زمان حل تست‌هایش برخی از دانش آموزان را به طور کل نا امید می‌کند اما دانش آموزان در بازه زمانی بلند مدت متوجه عملکرد عالی این کتاب می‌شوند. کتاب آی کیو از تست های بسیار سخت گردآوری شده که شما دانش آموزان را در حل تست زیست بسیار قدرتمند می‌کند. تنها مشکل این کتاب این است که وقت بسیاری از شما می‌گیرد و امکان دارد نا‌امیدی شما را افزایش دهد.

این کتاب برای دانش آموران سطح بالا طراحی شده و تست محور است و درسنامه ندارد البته در میان پاسخ تشریحی بخش‌های توضیحی، جداول مقایسه‌ای، جداول جمع بندی و ارائه نکات تست خیز را مشاهده می‌کنید. بنابراین اگر هنوز در زیست شناسی نیاز به آموزش مطالب اولیه دارید و به سطح متوسط به بالا نرسیدید اصلا توصیه نمی‌کنیم این کتاب رو تهیه کنید.

اکثر تست‌های این کتاب تالیفی و ما باقی سؤال‌ها از کنکورهای سراسری پوشش داده شده‌اند بنابراین تست‌ها از انواع مختلفی گردآوری شده‌اند. در این کتاب سه مدل سوال مشاهده می‌کنید، دسته اول TNT بوده که خلاصه شده Top and Necessary Test است. اگر فرصت حل کردن همه سؤالات را ندارید یا برای مرور نکات تستی به کتاب خود مراجعه کرده‌اید، با زدن این تست‌ها، برای هر آزمونی آماده خواهید شد.

مورد دوم تست‌هایی هستند که با آیکون R مشخص شده‌اند که همان حرف اول Repeat به معنی تکرار است. این پرسش‌های چهارگزینه‌ای، نکات تست‌های TNT را طور دیگری بیان کرده‌اند؛ در دور اول تست‌زنی و یا زمانی که وقت‌تان کم است، نیازی به زدن این تست‌ها نخواهید داشت، مگر اینکه نکات تست‌های TNT برایتان جا نیفتاده باشد.

تست‌هایی که هیچ یک از علامت‌های TNT و R را ندارند، دارای مطالب کم‌ اهمیت‌تری هستند اما دقت کنید که گاهی این تست‌ها هم ایده‌های جذاب و خوبی برای کنکورهای آینده دارند، پس اگر سرتان درد می‌کند برای زدن تست بیشتر این تست‌ها را حتما پاسخ دهید. دسته سوم پرسش‌های چهارگزینه‌ای هستند که با یکی از علامت‌های «»، «» و «» مشخص شده‌اند که نشانگر ترکیبی بودن تست‌ها با مباحث گذشته، آینده و یا گذشته و آینده با هم هستند. به طور کلی می‌توان این کتاب را بهترین منابع زیست کنکور 1401 دانست.

بیشتر بخوانید:

بهترین شهرهای جهان در سال 2021

فنگ شویی سال 2021

انتشارات نشر دریافت

زیست کنکور 1401
بودجه بندی زیست شناسی در کنکور 1401

نمونه‌ای دیگر از بهترین منابع زیست کنکور 1401 است که توسط دکتر عمارلو از دبیران نام آشنای زیست کنکور گرد آوری شده است. این کتاب بیشتر حالت درسنامه‌ای دارد و تعداد تست‌های بسیار کمی را پوشش داده است. این کتاب تمامی مباحث را به خوبی توضیح داده و با خوندن درسنامه و حل تست های این کتاب می‌توانید خط فکری خوبی به دست بیارید که موقع خوندن کتاب درسی توجه‌تان به ریز نکات و آنالیز خط به خط کتاب افزایش پیدا می‌کند. در مجموع نشر دریافت را فقط به عنوان منبع مکمل پیشنهاد می‌کنم نه به عنوان منبع کمک آموزشی اصلی.

بودجه بندی زیست شناسی در کنکور 1401

همانطور که کمی قبل گفتیم زیست یکی از مهم‌ترین دروس کنکور تجربی به حساب می‌آید. تعداد سوالات این درس در کنکور 50‌ تاست و زمان پاسخگویی به این سوالات ۳۶ دقیقه است که حدودا برای هر سوال می‌توانید 42 ثانیه اختصاص بدهید. برای حل این سوالات باید از سرعت و دقت بسیار بالایی برخوردار باشید. شما می‌توانید با دانستن بودجه بندی زیست شناسی در کنکور 1401 مباحثی که تسلط بیشتری دارید را انتخاب کنید و زمان خود را صرف فصل‌های مهم و پر سوال کنید. بودجه بندی زیست شناسی در کنکور 1401 از این قرار است:

نام فصل تعداد سوالات زیست در کنکور ۱۴۰۱
زیست شناسی، دیروز، امروز، فردا ۰
گوارش و جذب مواد ۳
تبادلات گازی ۲
گردش مواد در بدن ۳
تنظیم اسمزی و دفع مواد زائد ۳
از یاخته تا گیاه ۳
جذب و انتقال مواد در گیاهان ۲
تنظیم عصبی ۳
حواس ۳
دستگاه حرکتی ۲
تنظیم شیمیایی ۰
ایمنی ۳
تنظیم یاخته ۱
تولید مثل ۳
تولید مثل نهاندانگان ۲
پاسخ گیاهان به محرک ها ۱
مولکول های اطلاعاتی ۲
جریان اطلاعات در یاخته ۳
انتقال اطلاعات در نسل ها ۳
تغییر در اطلاعات وراثتی ۲
از ماده به انرژی ۱
از انرژی به ماده ۲
فناوری های نوین زیستی ۱
رفتارهای جانوران ۲

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص زیست کنکور 1401 و منبع آن چیست؟ به نظر شما بهترین منابع زیست کنکور 1401 کدامند؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر