;
coinex

فروش 2.5 میلیارد توکن غیرمثلی در 6 ماه : اقبالی جهانی به NFT ها!

فروش 2.5 میلیارد توکن غیرمثلی در 6 ماه نشان دهنده استقبال بی نظیر مردم جهان از این توکن‌ها است. در ادامه به جزئیات این خبر می‌پردازیم.

توکن NFT که در ایران با نام‌های توکن غیر مثلی و توکن غیرقابل تعویض نیز شناخته می‌شوند، توانسته‌ است در 6 ماه اول سال 2021 رکورد فروش 2.5 میلیارد دلاری را ثبت کنند. در واقع از ماه آخر زمستان تا به امروز، فروش این توکن‌ها در هر هفته حدود 10 تا 20 هزار عدد بوده است و جالب‌تر از آن، در این بازه زمانی تعداد خریداران از تعداد فروشندگان بیشتر بوده است.

فروش 2.5 میلیارد توکن غیرمثلی در 6 ماه

توکن غیرقابل تعویض جزو پروژه‌های جدید بازار رمزارزهاست که علیرغم سابقه کوتاهی که دارند، توانسته نظر مردم و همینطور سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کند. از این رو، سرمایه گذاری در NFT در این مدت بسیار رونق گرفته و حتی افراد به ساخت توکن NFT نیز روی آورده‌اند.

در واقع NFT مخفف کلمه Non-Fungible Token بوده و به توکن‌هایی گفته می‌شود که قابل تعویض نیستند. از این رو، با نام توکن منحصر به فرد یا یونیک نیز شناخته می‌شوند. این توکن‌ها در دسته‌های متفاوتی وجود دارند؛ از کریپتوآرت گرفته تا اقلام بازی‌ها و همینطور تصویر، موسیقی و گیف می‌توانند به عنوان توکن‌های غیرمثلی شناخته شوند.

حتی در این مدت، جک دورسی یکی از مدیرعاملان توییتر، اولین توییت خود را به عنوان یک توکن NFT فروخت و اخیرا نیز خواننده معروف Katy Perry نیز در توییت خود اعلام کرده قصد دارد مجموعه ای از توکن های NFT خود را به بازار عرضه کند.

فروش 2.5 میلیارد توکن غیرمثلی در 6 ماه

به طور کلی در سال گذشته، فروش NFT ها تقریبا ۱۳.۷ میلیون دلار بود. اما با شروع سال میلادی جدید و ورود کریپتو آرت ها به دنیای ارزهای غیرمثلی، استقبال مردم بسیار افزایش یافت. حتی در فوریه 2021، یک توکن NFT با قیمت ۶۹ میلیون دلار به فروش رسید.

البته این فروش‌های میلیون دلاری همچنان ادامه دارند و این مسئله موجب می‌شود مردم بیشتر به سراغ بهترین توکن های NFT بروند. برای مثال می‌توان به فروش کلکسیونی از NFT ها به قیمت ۲.۱ میلیون دلار اشاره کرد که در اواخر ماه ژوئن توسط یک هنرمند دیجیتالی به نام FEWOCiOUS انجام شده است.

همینطور به نظر می‌رسد حجم معاملات ماهانه در برخی از بهترین مارکت پلیس NFT در سال 2021 نیز به بالاترین مقدار خود رسیده است. برای مثال در ماه ژوئن، حجم معاملات در OpenSea، یکی از بزرگترین بازارهای NFT، به بیشترین میزان خود رسید. سرمایه گذاری‌ها نیز در این زمینه در حال افزایش بوده و به عنوان نمونه، شرکت فاکس ۱۰۰ میلیون دلار در یک استودیوی جدید NFT سرمایه گذاری کرده است.

فروش 2.5 میلیارد توکن غیرمثلی در 6 ماه
فروش 2.5 میلیارد توکن غیرمثلی در 6 ماه

NonFungible گزارش کرده است که در طول نیمه اول سال ۲۰۲۱، ورزش‌ها و کلکسیون‌ها محبوب‌ترین توکن‌های NFT بودند. اما اخیراً بازار اتحادیه ملی بسکتبال ایالات متحده، Top Sho، شاهد کاهش حجم فروش‌ها بوده است.

این پلت فرم به طرفداران امکان این را می‌دهد تا لحظات ورزشی مورد علاقه خود را به صورت NFT خریداری و معامله کنند. اخبار جدید حاکی از این است که میزان فروش در این سه ماه گذشته نسبت به قبل، نصف شده است.

در همین حال، انواع دیگر NFT بیشتر به چشم آمده و فروش نسبتا بهتری پیدا کرده‌اند. برای مثال می‌توان به The Bored Ape Yacht Club که مجموعه‌ای متشکل از 10 هزار NFT با حضور میمون های دیجیتال است، اشاره کرد. قیمت متوسط ​​هرکدام از آنها در حال حاضر ۳۶۰۰ دلار است که در مقایسه با قیمت ۲۱۵ دلاری در ماه آوریل، ۱۵۷۴ درصد رشد دارد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: reuters

نظر شما در خصوص فروش 2.5 میلیارد توکن غیرمثلی در 6 ماه چیست؟ به نظر شما این توکن‌ها چه آینده‌ای در پیش دارند؟  نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر