;
coinex

حضوری شدن مدارس مهر 1400 ؛ آخرین اخبار

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های برخی خانواده‌ها بازگشایی مدارس است. از این رو این نوشتار را به حضوری شدن مدارس مهر 1400 اختصاص داده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

همانطور که می‌دانید مدت طولانی‌ است که کل جهان و کشور ایران با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کند. از همون روزهای اول که ویروس کرونا به کشور راه یافت تمامی دانشگاه‌ها و مدارس کل کشور تعطیل شدند تا جلوی انتشار هر چه بیشتر این ویروس نا‌شناخته گرفته شود. بعد از مدت طولانی که تمامی کلاس‌ها به صورت غیر حضوری برگزار شد، چندین مرتبه مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز شدند و برخی دانش آموزان برای رفع اشکالات خود و البته به صورت اختیاری در کلاس‌ها حاضر شدند.

اما این کلاس‌های اختیاری هم نمی‌تواند مانند گذشته برای دانش آموزان مفید واقع شوند. چرا که اکثر دانش آموزان در این کلاس‌های اختیاری حضور پیدا نمی‌کردند و همچنین زمان این کلاس‌ها نسبت به زمان اصلی کلاس‌های حضوری کمتر شده بود. به همین علت آموزگاران مجبور بودند دروس دانش آموزان را به صورت فشرده آموزش دهند.

وزارت آموزش و پرورش معتقد است آموزش‌های مجازی سطح علمی کشور را پایین آورده و در تلاش است در اولین فرصت مدارس باز شوند تا بیشتر از این به تحصیلات دانش آموزان لطمعه وارد نشود. اما شاید این سوال برای شما پیش بیاید که حضوری شدن مدارس مهر 1400 ممکن است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

حضوری شدن مدارس مهر 1400

همانطور که کمی قبل گفتیم با آمدن ویروس کرونا به کشورمان تمامی کلاس‌های درس به صورت مجازی برگزار می‌شد، ولی همه ما خوب می‌دانیم که به هیچ عنوان این کلاس‌های مجازی بازده کلاس‌های حضوری را ندارند. همین امر باعث شده دانش آموزان از لحاظ تحصیلی آسیب جدی ببینند.

اکثر کارشناسان و مسئولان حوزه تعلیم و تربیت ادعا دارند آموزش حضوری جایگزین هیچ روش دیگری نیست و بر اساس همین تئوری بود که چند بار به شکل محدود مدارس باز شدند ولی به علت وضعیت بیماری، استقبال بسیار زیادی از طرف خانواده‌ها صورت نگرفت.

در این مدت طولانی که دانش آموزان کلاس درس خود را در منزل سپری می‌کردند از جمع دوستان و هم کلاس‌های خود دور شدند و از لحاظ روحی از وضعیت چندان مطلوبی برخوردار نیستند. دانش آموزان مجبورند در بازه زمانی طولانی پشت لپ‌تاپ، تبلت و تلفن‌های همراه بنشینند و با هزاران چالش عجیب و غریب از کندی اینترنت تا قطع و وصلی کلاس و قطع شدن برق و آنتن دهی ضعیف اینترنت‌ها روزهای خود را سپری کنند. این مشکلات فراوان نه تنها از لحاظ تحصیلی بلکه از لحاظ روحی هم به دانش آموزان آسیب‌ زده است.

با تمام این‌ها و با گذشت بیش از یک سال و نیم از تعطیلی مدارس، زمزمه‌های بازگشایی مدارس در سال 1400-1401 به گوش می‌رسد. البته سال گذشته هم قرار بود مدارس باز شوند و بر همین اساس هم سناریوهای مختلفی مطرح شد. با این حال، در آستانه بازگشایی مدارس، وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد تمام مدارس دایر است و البته بعد از بازگشایی مدارس، این اصرار به اختیار تغییر کرد. در ادامه به حضوری شدن مدارس مهر 1400 می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

زیست کنکور 1401

کنکور سراسری 1401

آیا واکسیناسیون برای دانش آموزان نیز صورت می‌گیرد؟

حضوری شدن مدارس مهر 1400
حضوری شدن مدارس مهر 1400 / وضعیت مدارس مهر 1400

همانطور که می‌دانید اخیرا فاز اول واکسیناسیون معلمان و کادر دفتری سراسر کشور شروع شده است و اکثر معلمان در حال تزریق واکسن هستند و به زودی فاز دوم واکسن خود را هم می‌زنند.

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ذهن اکثر خانواده‌ها را به خود مشغول کرده است این است که آیا واکسیناسیون همانطور که برای معلمان و کادر دفتری انجام شد برای دانش آموزان هم صورت می‌گیرد یا خیر. در جواب این سوال باید گفت در حال حاضر واکسنی تولید نشده که برای افراد زیر 18 سال مفید باشد. از طرفی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به این موضوع اشاره کرد که کمتر از پنج درصد از مبتلایان کرونا در دنیا مربوط به سنین زیر 18سال هستند. همچنین وی افزود:

افراد زیر 18 سال اگر به کرونا مبتلا شوند به سرعت بهبود می‌یابند. براساس مطالعات نیز انتقال کرونا از دانش‌آموز به دانش‌آموز بسیار کم است.

همچنین وی در یکی دیگر از گفتگو‌های خود افزود:

با توجه به شرایط کرونا در مهر 1400 نسبت به بازگشایی مدارس اقدام می‌شود و قطعاً همانند شرایط عادی نبوده و حضور دانش‌آموزان با محدودیت‌‌هایی همراه است. البته باید توجه داشت که تعطیلی مدارس آسیب‌های مختلفی دارد و بازگشایی مدارس حتی به صورت محدود و مقطعی بخشی از مشکلات و آسیب‌ها را کم می‌کند.

برای بازگشایی مدارس باید نسخه‌های متفاوتی پیچید چرا که مدارس روستایی، عشایری و کم‌جمعیت می‌توانند آموزش حضوری داشته باشند.

وی به این موضوع اشاره کرد که یک میلیون و 300 هزار نفر در کنکور پارسال و امسال شرکت کردند و مشکلی از نظر کرونا نداشتند. رئیسی نیز اعلام کرد هرچند واکسن مناسب برای افراد زیر 18 سال در کشور ساخته نشده ولی تمهیداتی را به کار می‌گیریم تا سلامت دانش آموزان نیز به خطر نیفتد. امیدواریم وضعیت مدارس مهر 1400 نسبت به سال قبل بهبود یابد و دانش آموزان بتوانند در سال تحصیلی جدید در کلاس درس در کنار دوستان و هم‌کلاسی‌های خود بنشینند.

بیشتر بخوانید:

سود بانکی در سال 1400

بهترین مشاغل سال 1400

وضعیت مدارس مهر 1400

حضوری شدن مدارس مهر 1400
حضوری شدن مدارس مهر 1400 / وضعیت مدارس مهر 1400

رئیس جمهور پس از ارائه گزارشی از میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تعطیلات اخیر، از اکثر مردم برای مراعات دستورالعمل‌های مصوب ستاد ملی کرونا تشکر کرد. همچنین وی  افزود با توجه به تلاش‌های اتحادیه‌ها و اصناف، نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و وزارت راه در راستای اجرای اصول بهداشتی امیدوارم با افزایش سطح مراعات مقررات بهداشتی از سوی عامه مردم بتوانیم هرچه سریع‌تر شیوع کرونا را مهار کنیم.

همچنین ابراهیم رئیسی با توجه به ارائه گزارشات وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا و اقدامات انجام شده در حوزه درمان و مقابله با بیماری کرونا و تامین دارو، سرم، اکسیژن و افزایش تخت‌های درمانی با همکاری بخش‌های مختلف اعم از اتحادیه‌ها و اصناف، نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و سرعت بخشیدن به واردات واکسن اظهار داشت:

گزارش‌ها حکایت از اجرای موفق و اثربخش تعطیلات، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های مصوب ستاد دارد که لازم است از همکاری مردم و تلاش‌های حوزه بهداشت و درمان و نیز اصناف، بازاریان و هیئت‌های مذهبی برای اجرای مصوبات تشکر کنم.

بیشتر بخوانید:

حذف کنکور 1401

تاریخ برگزاری کنکورهای 1401

ابراهیم رئیسی با توجه به نزدیک شدن فصل بازگشایی مدارس، با تاکید بر اینکه ابتدا تمام شرایط و زیرساخت‌های بهداشتی ضروری، نظیر تأمین استانداردهای مطلوب سرویس‌های بهداشتی در مدارس، ایجاد امکان رعایت حداقل تراکم در کلاس‌های درس، تهویه کلاس‌ها، واکسیناسیون معلمان و کادر اداری، واکسیناسیون والدین دانش‌آموزان و در صورت تأمین واکسن، واکسینه کردن آن دسته از دانش‌آموزان که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند که باید انجام شود و سپس درباره دایر شدن حضوری کلاس‌های درس تصمیم‌گیری شود. بر این اساس سال تحصیلی جدید از ابتدای مهر آغاز خواهد شد، اما وضعیت مدارس مهر 1400 تا فراهم شدن شرایط بهداشتی مقرر مشخص نخواهد شد.

با این حال بازگشایی مدارس نه تنها دانش آموزان، بلکه والدین آن‌ها را نیز دچار تردید کرده است. در حالی که از طرفی والدین نگران تضعیف سطح درسی فرزندانشان هستند، اما از طرف دیگر سلامتی فرزندانشان را مهم‌تر می‌دانند و ترجیح می‌دهند فرزندشان با همه چالش‌های آموزش مجازی همین روش را ادامه دهد تا همه گیری این بیماری به کمترین حد ممکن برسد.

همانطور که کمی قبل گفتیم رئیس جمهور در یکی از مصاحبه‌های اخیرش این مژده را به خانواده‌ها و دانش آموزان و معلمان داده است که به زودی تمامی آن‌ها واکسیناسیون می‌شوند. در این میان، والدین نیز در رابطه با واکسیناسیون نظرات مختلفی دارند.

برخی بر این باورند که واکسیناسیون در شرایط کنونی هم نمی‌تواند کمک کننده باشد چرا که واکسن فقط جلوی حاد شدن بیماری و مرگ و میر ناشی از این ویروس را می‌گیرد، اما جلوی ابتلا به آن را نمی‌گیرد. همچنین برخی دیگر از خانواده‌ها معتقد هستند اگر بیماری تا مهر امسال به طور کامل از بین نرود، نباید مدارس و دانشگاه‌ها باز شوند.

هرچه شیوع بیماری کمتر می‌شود باید شیوه نامه‌ها را سخت گیرانه‌تر کنند تا به ریشه کنی بیماری برسیم و در مقابل زیرساخت‌های فضای مجازی توسعه یابد تا آموزش‌های مجازی با کمترین مشکل دنبال شود.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص حضوری شدن مدارس مهر 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر