;
coinex

نهنگ بیت کوین چیست ؛ بیشترین مقدار بیت کوین در دست چه کسی است؟

بیت کوین یکی از بهترین ارز‌های مجازیست. حال به نظر شما نهنگ بیت کوین چیست ؟ بری اطلاع از جزئیات بیشتر با تکراتو همراه باشید.

شاید با دیدن نام نهنگ بیت کوین برای‌تان این سوال پیش بی‌آید که نهنگ بیت کوین چیست ؟ باید در جواب این سوال بگوییم که نهنگ بیت کوین اصطلاحی است که برای  سرمایه گذارانی به کار می‌رود که خرید و فروش روی سهم بازار اثر گذاشته و می‌توانند باعث افزایش یا کاهش شدید در قیمت‌ها شوند.

نهنگ‌های ارز دیجیتال معمولا از دانش و اطلاعات بسیار خوبی نسبت به بازار ارزها دارند و هر حرکت آن‌ها می‌تواند به سایر فعالان بازار سیگنال دهد که تغییری در راه است. در ادامه این گفتار قصد داریم به معرفی بزرگ ترین نهنگ های بیت کوین بپردازیم. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.

نهنگ بیت کوین چیست ؟

در جواب سوال نهنگ بیت کوین چیست ؟ باید گفت اصطلاح نهنگ‌ بیت کوین یا وال‌ بیت کوین به کسانی نسبت داده می‌شود که حجم زیادی از بیت کوین را در اختیار دارند. در واقع باید گفت 6 درصد از کل بیت کوین‌های موجود فقط در 10 کیف پول بیت کوین ذخیره شده و در اختیار نهنگ‌های این بازرا است.

وقتی نهنگ‌ها یک ارز دیجیتال را خریداری می‌کنند، می‌فروشند یا حتی آن را جابه‌جا می‌کنند‌، می‌توانند به‌راحتی موجی جدید در بازار ایجاد کنند. مبادله‌گران کوچک همواره باید بدانند که تصمیمات نهنگ‌ها چه درست و چه غلط می‌تواند روند بازار را تغییر دهد. در ادامه این نوشتار به معرفی بزرگ ترین نهنگ های بیت کوین می‌پردازیم. با تکراتو همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021

پیش بینی قیمت بیت کوین از سال 2022 تا 2030

نهنگ بیت کوین چیست و به چه کسانی نهنگ می گوییم؟

نهنگ بیت کوین چیست
نهنگ بیت کوین چیست ؟

همانطور که کمی قبل گقتیم نهنگ اصطلاحی است که برای  سرمایه گذارانی به کار می‌رود که خرید و فروش روی سهم بازار اثر گذاشته و می‌توانند باعث افزایش یا کاهش شدید در قیمت‌ها شوند. البته به افراد و یا شرکت‌هایی بزرگی گفته می‌شوند که سرمایه بسیار زیادی در یک یا چند رمز از مثل بیت کوین داشته باشند و می‌تواند با هر حرکتی که انجام می‌دهند بازار را تحت تاثیر قرار دهند.

اگر در رمز ارز بیت کوین شخصی بین هزار تا ده هزار بیت کوین موجود داشته باشد قطعا می‌توان از او به عنوان یک نهنگ نام برد. این رقم ممکن است برای رمزارزی مثل اتریوم متفاوت باشد. این که چگونه این افراد به چنین سرمایه‌های عظیمی دست یافته اند، نیز جای بحث دارد.

اولین مورد طبیعتاً مربوط به افرادی است که در روزهای اولیه ارائه رمزارز موردنظر، مقدار زیادی از آن را با قیمتی ناچیز خریداری کرده باشند. افراد ثروتمندی نیز وجود دارند که با رشد این بازارها و مشاهده رشد آن‌ها و گرایش روزافزون مردم به سمت رمزارزها، از این فرصت استفاده کرده و سرمایه‌گذاری‌های کلانی انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021 

پیش بینی قیمت ترون در سال 2021

تاثیرگذاری نهنگ‌ها در بازار چگونه است؟

نهنگ بیت کوین چیست
نهنگ بیت کوین چیست ؟

حال که کمی با تعریف نهنگ‌های ارز دیجیتال آشنا شدید بهتر است با چگونگی تاثیر این نهنگ‌ها در بازار آشنا شویم. آن چه که مشخص است، یک یا چند نهنگ به تنهایی می‌توانند نرخ بازار را تحت تاثیر قرار داده و باعث کاهش یا افزایش قیمت در  بازار رمزارزها شوند. این نهنگ‌ها می‌توانند به دو صورت در روند بازار تغییر ایجاد کنند.

 کاهش یا دامپ قیمت:  نهنگ‌ها پس از بررسی قیمت بازار، ناگهان تصمیم ‌گیرند کل موجودی خود را با قیمتی کمتر به فروش برسانند، با علم به این که بازار توانایی خرید کل سرمایه آن‌ها را ندارد. همین روند باعث کاهش قیمت رمز ارز مورد نظر  آن‌ها می‌شود. ‌

گذران معمولی با توجه به کاهش قیمت اقدام به خرید می‌کنند و در نتیجه ارزش آن رمزارز برای مدتی کاهش می‌یابد. پس از این کاهش، نهنگ‌ها اقدام به خرید رمزارز موردنظر خود می‌کنند و پس از جمع‌ آوری مقدار لازم، ناگهان کل سرمایه خود را از بازار خارج ‌می‌کنند.

افزایش یا پامپ قیمت:  نوبت به آن رسیده است که این افراد قیمت ارز مورد علاقه خودشان را افزایش دهند. مشابه دامپ قیمت اما با یک اختلاف کوچک. این بار آن‌ها کل سرمایه خود را به قیمتی بالاتر وارد بازار می‌کنند.

باز هم بازار توانایی خرید این حجم از رمز ارز ارائه شده را نداشته و طبیعتاً منجر به افزایش نرخ آن می‌شود. پس از این رشد ناگهانی، افراد تازه کار و حتی تریدرهایی که کمی با تجربه‌تر هستند، فرض را بر این گرفته‌اند که نرخ ارز موردنظر در حال افزایش است و اقدام به خرید آن می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021

پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2021

بزرگ ترین نهنگ های بیت کوین

نهنگ بیت کوین چیست ؟
نهنگ بیت کوین چیست ؟

خوب است بدانید 40 درصد از کل بازار بیت کوین در اختیار هزار نفر است که از تعداد آن‌ها خبر می‌دهد. صرافی‌های توکن‌ها به عنوان بزرگ‌ترین دارندگان بیت‌کوین نقش مهمی در تصمیمات بازار و قیمت‌ گذاری دارند.

حدود 6.7 درصد بیت کوین‌ در گردش جهان متعلق به صرافی‌هاست. آن‌ها در هر شرایطی به خرید و فروش و نگهداری ارزهای رمزنگاری شده به ویژه بیت کوین مشغول هستند. رشد مداوم صرافی‌ها هم از این حرکت آهسته پیوسته آن‌ها شکل گرفته است.

از این رو تعداد مشخصی بیت کوین در سراسر جهان وجود دارد و همین امر باعث می‌شود در طول سال‌های آینده هر شخصی که بیت‌کوین داشته باشد بتواند در بازار تاثیر بگذارد.

اولین شخصی که به عنوان بزرگ ترین نهنگ های بیت کوین به ذهن هر یک از فعالان بازار خطور می‌کند، ساتوشی ناکاموتو خالق مرموز بیت‌کوین است. او تعداد بسیار زیادی بیت کوین در اختیار دارد و هر تصمیم او به عنوان یک نهنگ در بازار تاثیر گذار خواهد بود.

گفته می‌شود او ۱ میلیون بیت کوین در اختیار دارد و به عنوان بزرگ‌ترین دارنده این ارز رمز نگاری‌ شده در سراسر جهان نقش زیادی در بازار خواهد داشت. بری سیلبرت و برادران وینکلووس هم به عنوان دارندگان مطرح بیت‌کوین شناخته شده هستند و خیلی‌ها به دیدگاه‌ها و طرز فکر آن‌ها توجه می‌کنند.

یکی دیگر از نهنگ های ارز دیجیتال تیم دراپر است. او مدیر عامل شرکت Draper Associates است. در سال 2014 تیم دراپر 29656 بیت کوین خریداری کرد و در حال حاضر ارزش دارایی های او در سال گذشته به 350 تا 500 میلیون دلار رسیده است.

مایکل نووگراتز یکی دیگر از نهنگ های ارز دیجیتال بوده که بنیانگذار و مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال است. او بخش زیادی از ثروت خود را در بیت کوین سرمایه گذاری کرده است و ارزش دارایی های خود را به 1 میلیارد دلار رسانده است.

اگر بخواهیم یک شرکت سرمایه گذاری ریسک پذیر را نام ببریم می‌توانیم به بلاک چین کپیتال اشاره کنیم. در حال حاضر شرکن بلاک چین کپیتال را به عنوان نهنگ های ارز دیجیتال می‌شناسند که بر روی بیت کوین و همچنین استارتاپ های رمزنگاری و دیگر ارزهای رمزنگاری سرمایه گذاری می کند. شرکای این شرکت عبارتند از اسپنسر بوگارت، دبلیو بردفورد استفنس و پی بارت.

یکی از بنیانگذاران بلاک چین کپیتال و بلاک وان است. اگر چه دیگر در هیچ کدام از این شرکت ها حضور ندارد، اما پیرس در حدود 1 میلیارد دلار در ارزهای رمز نگاری سرمایه دارد. احتمالا تمام این سرمایه در بیت کوین نیست. با این حال وی اخیرا تعدادی بیت کوین به ارزش 3 میلیون دلار را به عنوان وثیقه برای خرید یک عمارت در آمستردام به عنوان وثیقه قرار داده است.

متیو روژاک یکی دیگر از بزرگ ترین نهنگ های بیت کوین بوده که بنیان گذار صندوق سرمایه گذاری تالی کپیتال است. در حال حاضر دارایی‌ها او به ارزش بین 900 میلیون تا 1 میلیارد دلار می‌رسد.

چانگ پنگ ژائو مدیرعامل و بنیانگذار صرافی بایننس است که با توجه به گزارشات فوربس، ثروتی بین 1.1 تا 2 میلیارد دلار دارد. در حالی که بسیاری از این سرمایه‌ها بر حسب بایننس کوین بوده اما احتمالا بخش قابل توجهی از آن در بیت کوین سرمایه گذاری شده است.

راجرور که به نام مسیح بیت کوین نیز شناخته می‌شود. راجر ور بیشتر با بیت کوین کش همراه است. اما هنوز بر اساس گزارشات در سال 2014 وی دارای 400 هزار بیت کوین بوده است. احتمالا او بخش زیادی از آن‌ها را فروخته است. ولی در یک ویدئو اعلام کرد که هنوز بخشی از آن را نگهداری می‌کند.

یکی دیگر از نهنگ های ارز دیجیتال برایان آرمسترانگ بوده که مدیر عامل و موسس صرافی کوین بیس است. طبق گفته برخی افراد داری بیش از 1 میلیارد دلار ارز رمزنگاری بود.

باید گفت تعداد نهنگ های بیت کوین بسیار زیاد است اما تعداد زیادی از نهنگ های ارز دیجیتال به سبب ماهیت غیر متمرکز بیت کوین ناشناس مانده‌اند و از این هویت مخفی خود نهایت بهره را می‌برند.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت پولکادات در سال 2021

پیش بینی قیمت تتر در سال 2021

نحوه کار کردن نهنگ‌ها در بازار

نهنگ بیت کوین چیست ؟
نهنگ بیت کوین چیست ؟

کارکرد یک نهنگ نسبت به دیگر افراد دقیق‌تر است چرا که باید مواظب باشد که دستگیر نشود و یا این که هیچ گونه نظارتی بر رفتار‌های هنجار شکن‌شان وجود نداشته باشد. به همین علت نحوه معاملات آن‌ها با ظرافت بسیار زیادی در بازارها انجام می‌شود، به طوری که متخصص‌ترین افراد در حوزه بلاکچین تنها بعد از انجام معاملات ایجاد شده در بازار به حرکات آن‌ها پی می‌برند.

برای مثال، هیچ نهنگی کل سرمایه خود را در یک بازار یا صرافی ارز دیجیتال خاصی ارائه نمی‌دهد. بلکه با روشی بسیار زیرکانه و با نرخ‌هایی کاملاً متفاوت نسبت به دیگر صرافی‌ها که از قبل سفارش‌های خود را  در آن ثبت کرده است، نرخ جدید ارائه می‌کند.

به همین علت است که در کمتر از 30 دقیقه به طور ناگهانی حجم زیادی از رمزارزها در بازارها و صرافی‌ها در دسترس عموم قرار می‌گیرد. اما راه حل‌هایی نیز ارائه شده است که با کمی دقت می‌‎توان تا حدودی از فعالیت نهنگ‌ها آگاه شد.

برای مثال، اگر در صرافی خاصی مشاهده کردید سفارش‌های خرید بزرگی ناگهان از لیست خرید غیب می‌شوند، می‌توانید حدس بزنید نهنگی در حال خالی کردن حساب خود از بازار است. البته باید گفت شناسایی این افراد تقریباً غیر ممکن است. تنها بعد از انجام تراکنش‌های آن‌ها است که شبکه بلاکچین آدرس کیف پول این افراد را بررسی کرده و متوجه سرمایه عظیم این افراد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت بیت کوین کش 2021

پیش بینی قیمت بایننس کوین در سال 2021

بازار هدف نهنگ‌های ارز دیجیتال

نهنگ بیت کوین چیست ؟
نهنگ بیت کوین چیست ؟

حال که کمی با نهنگ‌های ارز دیجیتال و نحوه کارکرد آن‌ها آشنا شدید بهتر است با  هدف اصلی نهنگ‌ها در بازار آشنا شویم. امروزه با توجه به افزایش نرخ ارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم، رد پای فعالیت نهنگ ها در این بازارها بیش تر از قبل دیده می‌شود.

با توجه به رشد قابل ملاحظه بیت کوین و اتریوم و این که عموم سرمایه‌گذاری‌ها بر روی این دو رمز ارز محبوب انجام می‌شود، نهنگ‌ها نیز فرصت را غنیمت شمرده و در این بازارها اقدام به سرمایه‌گذاری می کنند.

علاوه بر بازارهای شناخته شده مانند بیت کوین، بازارهای خرد زیادی همه روزه در حال پیدایش است. رمزارزهایی جدید با قیمت‌های ارزان‌تر که بازار هدف مناسبی برای اکثر سرمایه‌ گذاران است.

نهنگ‌ها از این فرصت استفاده کرده و پس از بررسی‌های فراوان و به اصطلاح زیر ذره بین قرار دادن رمزارز جدید، اقدام به سرمایه‌ گذاری روی آن می‌کنند. در این بازارها با توجه به نرخ پایین این ارزها، به سادگی تغییرات دلخواه را در این بازارها به وجود می‌آورند.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت یونی سواپ در سال 2021

پیش بینی قیمت هدرا هش گراف در سال 2021

چگونگی در نظر گرفتن نهنگ‌های ارز دیجیتال

نهنگ بیت کوین چیست ؟
تعداد نهنگ های بیت کوین

اکثر طرفدارن ارز دیجیتال همیشه سعی می‌کنند نهنگ‌های ارز دیجیتال را شناسایی کنند و عملکرد‌های آن‌ها را زیر نظر بگیرند و تمامی حرکات آن‌ها مطلع باشند. این ساده‌ترین راهکار برای پیش بینی نهنگ‌ها و تاثیری است که روی بازار خواهند گذاشت.

اما در کنار این راهکار ساده با رعایت چند نکته ساده می‌توانید شناخت بهتری از بازار داشته باشید و حرکت‌های ریز نهنگ‌ها را قبل از این که دیگران متوجه شوند شناسایی کنید.
اولین قدم که به شما کمک می‌کند تا شناسایی دقیق‌تری داشته باشید، بررسی مداوم لیست سفارش‌ها است که یک تغییر ناگهانی می‌تواند نشانه مهمی برای شما باشد. این تغییر می‌تواند شامل سفارش‌های خرید و فروش بزرگ یا غیر عادی باشد.

همین‌طور در شرایط رکود بازار هر نوسان غیر طبیعی نمودار می‌تواند نشان‌دهنده حرکت نهنگ‌ها باشد. افزایش یا افت شدید قیمت‌ها در شرایط رکود و ثبات قیمت‌ها در بسیاری موارد زیر سر نهنگ‌ها است. معمولاً حجم خرید و فروش در بازار متعادل و در تناسب با یکدیگر است، اگر کفه این ترازو به یک سمت متمایل شود احتمالاً پای نهنگ‌ها در میان است.

البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که استخرهای تاریک یا Dark Pool هم وجود دارند که مبادله‌های انجام شده در آن‌ها از چشم دیگران دور نگه داشته می‌شوند، با این وجود لازم است به روندهای بازار دقت شود تا تصمیم‌گیری‌های بهتری صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت وینک 2021

پیش بینی قیمت بیت تورنت 2021

بروکرهای OTC به نهنگ‌های بازار چه کمکی می‌کند؟

نهنگ بیت کوین چیست ؟
تعداد نهنگ های بیت کوین

ترید فرابورس (OTC) به معاملاتی گفته می‌شود که مستقیماً بین خریدار و فروشنده انجام می‌گیرد. این سرویس معمولاً توسط سرمایه‌گذاران بزرگ که می‌خواهند ناشناس بمانند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیشترحجم بالای مبادلات بسیار مرسوم بود و OTC به انجام آن کمک می‌کرد. لازم به ذکر است امروزه همه مبادلات بزرگ انجام می‌شود اما میزان آن نسبت به گذشته کاهش یافته است. در حقیقت این شیوه مبادله نقش اکسچنج‌ها را حذف کرد تا سرمایه‌ گذاری کلان در بازار ارزهای رمزنگاری‌ شده راحت‌تر از گذشته انجام شود.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص نهنگ بیت کوین چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر