;
coinex

بهترین فیلم و سریال های مشابه بازی مرکب ؛ سریال شبیه Squid Game چی ببینیم؟

بازی مرکب، یکی از سریال‌های پر بیننده این روزهاست، اگر به دنبال بهترین فیلم و سریال های مشابه بازی مرکب هستید تا پایان این نوشتار همراه ما باشید.

این روزها جدیدترین مجموعه کره‌ای یعنی سریال Squid Game از نتفلیکس پخش می‌شود و با استقبال خوبی از سوی بینندگان روبرو شده است. داستان سریال Squid Game پیرامون گروهی از افراد بدهکار و شکست خورده اجتماعی است که توسط یک سازمان نامعلوم دعوت به شرکت در یک مسابقه می‌شوند که برنده آن میلیون‌ها دلار برنده خواهد شد.

بهترین فیلم و سریال های مشابه بازی مرکب

سریال کره‌ای بازی مرکب بر اساس یک ایده نو ساخته نشده است و هوانگ که کارگردان سریال Squid Game است، به ورایتی گفته است که در طول این سالها از کمیک‌ها و انیمیشن‌های ژاپنی الهام گرفته‌ است.

او در ادامه گفته است: «وقتی شروع کردم، خودم در تنگناهای مالی بودم و زمان زیادی را در کافه‌ها صرف خواندن کمیک‌هایی از جمله Battle Royale و Liar Game کردم و فکر کردم اگر خودم در بازیها شرکت کنم چه احساسی خواهم داشت. اما من بازی‌ها را بسیار پیچیده دیدم و در عوض برای کار خودم بر استفاده از بازی‌های بچه گانه تمرکز کردم.»

این سریال در زمان کوتاهی که از پخش آن می‌گذرد به عنوان یکی از محبوب‌ترین آثار نتفلیکس در تمام جهان معرفی شده و بحث‌های فراوانی پیرامون آن در فضای مجازی و حقیقی ایجاد شده است. ما در این نوشتار فهرستی از بهترین فیلم و سریال های مشابه بازی مرکب را به علاقه‌مندان این اثر ارائه می‌دهیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های آلمانی

بهترین فیلم و سریال های اسپانیایی

فیلم هر طور خدایان بخواهند (As the Gods Will)

بهترین فیلم و سریال های مشابه بازی مرکب ؛ سریال شبیه Sguid Game 
بهترین فیلم های شبیه Squid Game
  • سال تولید: 2014
  • ساخت کشور: ژاپن
  • بازیگران: Fukushi Sota,Yamazaki Hirona,Kamiki Ryunosuke

هر طور خدایان بخواهند یک فیلم ترسناک فراطبیعی ژاپنی است که چندین سال پیش ساخته شده است و هوانگ کارگردان سریال Squid Game ازآن ایده رفته است. این فیلم در فهرست بهترین فیلم و سریال های شبیه Squid Game قرار دارد. البته تفاوت آن با بازی مرکب در این است که قهرمان این داستان یک دانش آموز دبیرستانی است که چند سال تا تبدیل شدن به یک پدر بدهکار فاصله دارد.

داستان فیلم درباره شان تاکاهاتا (سوتا فوکوشی) یک دانش آموز معمولی دبیرستانی است که مجبور می‌شود در یک سری بازی کودکان شرکت کند که مجازات باخت در آن اعدام است. او هیچ اطلاعی از اینکه چه کسی پشت یک بازی مرگبار است، ندارد.

اما برای نجات قربانی‌ها در کنار دوستانش می‌جنگد تا بفهمد چه کسی پشت این بازی‌های بیمارگونه و مرگبار قرار دارد. این فیلم به کارگردانی تاکاشی میکه، ژانر‌های ترسناک و کمدی را با هم ترکیب می‌کند و تجربه تماشای متفاوت و جالبی را برای بیننده فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های مشابه see

بهترین سریال های 2021

فیلم نبرد سلطنتی (Battle Royale)

بهترین فیلم و سریال های مشابه بازی مرکب
بهترین سریال های مشابه بازی مرکب
  • سال تولید: 2000
  • ساخت کشور: ژاپن
  • بازیگران: Tatsuya Fujiwara, Aki Maeda, Tarô Yamamoto

نبرد سلطنتی فوق العاده خشن است، یک طرح جذاب و شخصیت‌های چند بُعدی را ارائه می‌دهد. این فیلم ممکن است افسرده کننده باشد، اما اگر از طرفداران این ژانر هستید، آن را تماشا کنید. نام این فیلم همچنان در فهرست بهترین فیلم و سریال های مشابه بازی مرکب قرار دارد.

نخستین و تنها رمان نویسنده ژاپنی کوشون تاکامی، Battle Royale شاید مرجع داستان بازی‌های بقا باشد. این کتاب در سال 1999 منتشر شد و از آن به بعد تبدیل به یک سریال مانگا و یک فیلم بلند به کارگردانی کینجی فوکاساکو شد.

فیلم Battle Royale که می‌توان آن را در فهرست بهترین فیلم و سریال های شبیه Squid Game قرار داد، بر اساس رمانی از کوشون تاکامی ساخته شده است، موج جدیدی از داستان‌های هیجان انگیز بقا محور را تحت تأثیر خود قرار داد. می‌توان گفت نبرد سلطنتی اثری بود که این ژانر را از پایه آغاز کرد.

نبرد سلطنتی؛ فیلمی با سبک ویران شهر هیجان‌انگیز به کارگردانی کینجی فوکاساکو است. داستان این فیلم درباره‌ی در تلاش برای فرو کشاندن نزول و انحطاط رو به هرج و مرج خشونت بار به وسیله جوانان سرکش کشور، دولت ژاپن گروهی از دانش آموزان را به جزیره ای دور افتاده و تنها می فرستد و سه روز به آنها فرصت می‌دهد تا تعدادشان را به یک نفر برسد، که آن یک نفر نجات یافته‌ای تنبیه و تزکیه شده خواهد بود. گردن بندی حاوی مواد منفجره اطمینان می‌دهد که آن‌ها از قوانین این بازی پیروی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021

بهترین سریال های HBO در سال 2021

فیلم دایره (CIRCLE)

بهترین فیلم و سریال های مشابه بازی مرکب ؛ سریال شبیه Sguid Game 
بهترین سریال های مشابه بازی مرکب
  • سال تولید: 2017
  • ساخت کشور: امریکا، امارات
  • بازیگران: Emma Watson , Tom Hanks , John Boyega

دایره یک اثر ماندگار در فهرست بهترین فیلم و سریال های مشابه بازی مرکب است. این فیلم ترکیبی از عناصر علمی تخیلی، هیجان انگیز و ترسناکِ روانی است. در این اثر همانند سریال بازی مرکب اخلاق و ایده آل‌ها در دایره با هم برخورد می‌کنند ، که باعث ایجاد یک ساعت و نیم پرتنش اما سرگرم‌کننده می‌شود.

داستان فیلم CIRCLE درباره‌ی گروه 50 نفره از افراد غریبه است که به نوعی در یک اتاق تاریک بیدار می‌شوند، جایی که هر کدام از آنها فضای مشخصی برای ایستادن دارند. درواقع آن‌ها نمی‌توانند حرکت یا فرار کنند. اما چه کسی آنها را آنجا گذاشته است؟ فهم این گِره کور برای ماست که هنگام تماشا متوجه آن شویم.

البته ماجرا به این سادگی نیست. هر دو دقیقه، چراغ‌ها خاموش می‌شوند و یک غریبه کشته می‌شود. به زودی، اعضای گروه متوجه می‌شوند که می‌توانند به سایر بازیکنان رای بدهند و ترتیب حرکت آنها را تعیین کنند، تا زمانی که فقط یک نفر باقی بماند. این فیلم با روایتگری خاص خود توانسته در فهرست در میان بهترین فیلم و سریال های مشابه بازی مرکب قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های عاشقانه 2021

بهترین انیمیشن های سریالی 2020 

فیلم آزمون یا امتحان (Exam)

سریال های مثل اسکویید گیم
  • سال تولید: 2009
  • ساخت کشور: انگلیس
  • بازیگران: Adar Beck , Gemma Chan , Nathalie Cox

آزمون یا امتحان یک فیلم روان‌شناختی و معمایی به نویسندگی و کارگردانی استوارت هازلدین است که از بهترین فیلم های شبیه Squid Game  است، این فیلم که محصول سال ۲۰۰۹ سینمای بریتانیا است و فیلم های مثل اسکویید گیم محسوب می‌شود.

داستان فیلم آزمون درباره‌ی هشت کاندید برگزیده است که به آخرین مرحله مصاحبه شغلی، برای استخدام در یک شرکت قدرتمند و مرموز، راه پیدا یافته‌اند.

پس از ورود به یک اتاق بدون پنجره، مراقب آزمون به آن‌ها هشتاد دقیقه مهلت می‌دهد که به یک پرسش ساده پاسخ دهند. او سه قانون برای آن‌ها مشخص می‌کند که در صورت نقض آن‌ها رد صلاحیت خواهند شد. آن‌ها نباید با او یا دربان مسلح صحبت کنند، باید برگه‌هایشان را سالم نگه دارند، و اتاق را ترک نکنند. او ثانیه شمار را فعال کرده و می‌رود.

ماجرا از جایی آغاز می‌شود که دواطلبان به برگه‌هایشان نگاه می‌کنند و درمیابند که تمامی برگه‌ها کاملاً خالی هستند. همان طور که ابتدا معرفی اشاره کردیم این آزمون از فیلم های مثل اسکویید گیم است و تماشای آن به علاقه‌مندان سبک هیجان‌انگیز پیشنهاد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های مارول 2021

بهترین سریال های تاریخی ترکیه 

فیلم دونده هزارتو یا دونده مارپیچ (The Maze Runner)

بهترین فیلم و سریال های مشابه بازی مرکب ؛ سریال شبیه Sguid Game 
بهترین سریال های شبیه Squid Game / بهترین فیلم و سریال های مشابه بازی مرکب
  • سال تولید: 2014
  • ساخت کشور: امریکا
  • بازیگران: Dylan O’Brien, Aml Ameen, Ki Hong Lee, Blake Cooper

فیلمی در ژانر اکشن علمی تخیلی محصول سال ۲۰۱۴ آمریکا، به کارگردانی وس بال است که در فهرست بهترین فیلم و سریال های مشابه بازی مرکب قرار دارد و نخستین فیلم بلند سینمایی وس بال محسوب می‌شود.

فیلم‌نامه این فیلم توسط نوا اوپن‌هایم، گرنت پیرس مایرز و تی.اس. نولین بر اساس رمانی به همین نام نوشته جیمز دشنر به رشته تحریر درآمده است. تماشای فیلم دونده هزارتو که از فیلم های مثل اسکویید گیم است، به علاقه‌مندان سبک راز‌آلود پیشنهاد می‌شود.

تامِس (با بازی دیلن اوبرایان) همراه با گروهی از نوجوانان در محله‌ای عجیب و مارپیچ از خواب بیدار می‌شوند، آنها هیچ چیز از جهان خارج به یاد نمی‌آورند، به غیر از رویاهای عجیب و غریبی دربارهٔ سازمانی مرموز که با نام ویکِد (W.C.K.D) شناخته می‌شود.

تامس امیدوار بود با چیدن قطعات خاطرات گذشته و پیدا کردن نشانه‌های که در این مارپیچ یافت می‌شد، بتواند دلیل اصلی آمدن به این مکان و راهی برای فرار از آن را پیدا کند.

در ادامه دونده هزارتو که جزو بهترین فیلم های شبیه Squid Game است، می بینیم که آن‌ها سرانجام مجبور می‌شوند راهی برای رهایی و نجات از این مکان پیدا کنند، اما با راهی مارپیچ و تودرتو روبرو می‌شوند که اطراف آن را دیوارهای بسیار بزرگ در برگرفته است و در ورودی آن هر از چند وقت یکبار باز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های تاریخی

بهترین سریال های سیتکام

فیلم شکار (The Hunt)

بهترین فیلم و سریال های مشابه بازی مرکب ؛ سریال شبیه Sguid Game 
بهترین سریال های شبیه Squid Game / بهترین فیلم های شبیه Squid Game
  • سال تولید: 2020
  • ساخت کشور: امریکا
  • بازیگران: Betty Gilpin، Hilary Swank، Ike Barinholtz

مجموعه فیلم‌هایی که بر اساس پرفروش‌ترین رمان سوزان کالینز ساخته شده است، یک درام دیستوپیایی را در آینده می‌سازند که با وسواس های فرهنگ فعلی ما در رقابت تلویزیونی در زمینه‌های واقعیت و تبعیض طبقاتی تاریخی بازی یا ساختار روایی خود را فرم می‌دهند.

فیلم شکار که از بهترین فیلم های شبیه Squid Game است روایتگر جهانی است که فرمانروایان در پایتخت در حال مرگ هستند که در آن یک پسر و یک دختر از هر منطقه تحت کنترل آن مجبور می‌شوند (یا داوطلب شوند) وارد یک عرصه شوند تا تنها یک نفر بماند.

کاتنیس اوردین (جنیفر لارنس) کماندار نوجوان به دختری در آتش معروف می‌شود و به زودی نه تنها وظیفه نجات خود، بلکه تمام تمدن را بر عهده می‌گیرد.

در واقع داستان این فیلم ترسناک که از بهترین فیلم های شبیه Squid Game است، درباره‌ی دوازده غریبه از خواب بیدار می شوند، آنها نمی‌دانند کجا هستند یا چگونه به آنجا رسیده اند. آنها نمی‌دانند که برای هدفی خاص برگزیده شدند، و در ادامه آن‌ها با مرگ روبرو می‌شوند.

فیلم شکار که در میان بهترین فیلم و سریال های مشابه بازی مرکب قرار دارد، محصول سال ۲۰۲۰ و به کارگردانی کراگ زوبل است. این فیلم در ۱۳ مارس ۲۰۲۰ اکران شد اما پس از تنها یک هفته اکران به دلیل دنیاگیری کروناویروس نمایش آن متوقف شد و یونیورسال استودیوز نسخه دیجیتالی آن را در دسترس قرار داد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های خارجی

بهترین سریال های کمدی خارجی

سریال آلیس در سرزمین مرزی(Alice in Borderland)

بهترین فیلم و سریال های مشابه بازی مرکب ؛ سریال شبیه Sguid Game 
بهترین سریال های شبیه Squid Game / بهترین فیلم های شبیه Squid Game
  • سال تولید: 2020
  • ساخت کشور: ژاپن
  • بازیگران: Kento Yamazaki, Tao Tsuchiya, Nijirô Murakami

سریال آلیس در سرزمین مرزی به کارگردانی شینسوکه ساتو در سال 2020 توسط کشور ژاپن در ژانر اکشن ساخته شده است. این سریال که یکی از بهترین سریال های مشابه بازی مرکب است، کنتو یامازاکی نیز در آن حضور دارد. گروهی از بزهکاران خسته و بی حوصله به عنوان بخشی از یک بازی برای زنده ماندن به یک زمین بایر انتقال داده می شوند.

این مجموعه علمی تخیلی ژاپنی در از جدیدترین سریال های مثل اسکویید گیم است داستان دوستانی را روایت می‌کند که ناگهان در یک توکیوی متروکه گرفتار می‌شوند که مجبور هستند بازی های خطرناکی را انتخاب کنند که از روی یک تخته کارت بازی انتخاب شده اند.

آن‌ها باید برنده شوند و ویزا دریافت کنند تا عمر بیشتری را برای خود بخرند. اگر ببازند، توسط لیزرهای قرمز که از آسمان شلیک شلیک می‌شود که کام مرگ را شیرین می‌کنند. یکی از سریال های شبیه به بازی مرکب که باید ببینید همین سریال است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ومپایری جهان

بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان

سریال کایجی (Kaiji)

بهترین سریال های شبیه Squid Game / بهترین فیلم های شبیه Squid Game
  • سال تولید: 2011
  • ساخت کشور: ژاپن
  • بازیگران: Tatsuya Fujiwara، Yûsuke Iseya، Yuriko Yoshitaka

این مجموعه انیمیشن جزو سریال های مثل اسکویید گیم است و به روایت قماربازی که در دنیایی از فقر زندگی می‌کند که همه یا بدهکار هستند و یا یک طبقه حاکم که کسانی را که بدهکار هستند به هر روشی و یا از راه مجموعه ای از بازی های پیچیده مجبور به پرداخت می‌کند.

انیمه‌ی کایجی با یک فضاسازی ملموس، مستقیم و واقع‌گرایانه به تشریح آدم‌هایی می‌پردازد که منتظر رخ دادن اتفاقی ویژه برای تغییر سرنوشت هستند، اما آن‌ها در قمار لحظه‌های زندگی مشغول سوزاندن سرمایه‌ی عمر خود هستند. این انیمه متفاوت با فضاسازی ملموس خود توانسته در میان بهترین فیلم و سریال های مشابه بازی مرکب قرار بگیرد.

 

قهرمان ما بیشتر توانسته خود را از مشکلات بزرگ دور کند. اما سپس یک کلکسیونر تماس می‌گیرد و می‌گوید که به خاطر ضمانت وام یک همکار سابقش که ناپدید شده است بدهکار است. ناگهان، او خود را در کشتی بدهکاران می‌بیند که بازی‌هایی خاص را باید انجام دهد.

کایجی شخصیتی است که برای وارد شدن به موقعیتی مشکوک به‌ سادگی فریب می‌خورد و خطر اصلی را همان ابتدا می‌پذیرد. کشتی به‌عنوان محل انجام نخستین بازی انتخاب نمادینی محسوب می‌شود، چراکه در طول آن از اسکله جدا می‌شود و روی آب به حرکت ادامه می‌دهد.

هر اشتباه منجر به شکستی سبب غرق شدن در بدهی بزرگ‌تری می‌شود. کایجی از بهترین فیلم و سریال های شبیه Squid Game است که داستانی جالب را روایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ترکی عاشقانه

بهترین سریال های جم تی وی (GEMTV)

سریال سه درصد (3%)

بهترین فیلم و سریال های مشابه بازی مرکب ؛ سریال شبیه Sguid Game 
بهترین سریال های شبیه Squid Game / بهترین فیلم های شبیه Squid Game
  • سال تولید: 2020 – 2016
  • ساخت کشور: برزیل
  • بازیگران: Bianca Comparato، Rodolfo Valente، Vaneza Oliveira

سریال سه درصد در فهرست بهترین فیلم و سریال های شبیه Squid Game قرار دارد. داستان این سریال که نابودی زمین در حین پیشرفت را نمایش می دهد. مردم تصمیم گرفته اند به منطقه ای که امکانات مناسبی در اختیارشان قرار می دهد و از خطرات به دور است بروند. اما مشکل اینجاست که تنها 3 درصد از مردم برگزیده می‌شوند و می‌توانند به آن منطقه بروند.

این سریال که از بهترین سریال های مشابه بازی مرکب است ،توانست پس از انتشار در تاریخ November 25, 2016 امتیاز 7.4 از 10 را از 23 هزار رای (تا لحظه نگارش این پست) در سایت IMDB در ژانر های اکشن، درام، علمی تخیلی و دلهره آور بدست آورد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بهترین فیلم و سریال های مشابه بازی مرکب چیست؟ به نظر شما چه فیلم و سریال‌های دیگری می‌توانند در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    فیلم CIRCLE رو اشتباهی گذاشتید. این فیلمی که گذاشتید اصلا ربطی به اون بازیگرها نداره.
    اون CIRCLE 2015 هستش که ترسناکه نه این فیلمی که تام هنکس بازی میکنه.
    تام هنکس از کِی تا حالا فیلمه ترسناکه آبکی بازی میکنه ما خبر نداریم

    پاسخ

    دونده هزارتو توجهمو جلب کرد ممنون از مطلبتون

    پاسخ