;
coinex

بازی ایلوویوم (Illuvium) ؛ معرفی، آموزش بازی و کسب درآمد

بازی ایلوویوم (Illuvium) یک بلاک چین است که تکراتو قصد دارد در این مطلب به بررسی آن بپردازد. آموزش بازی  illuvium و همچنین آموزش کسب درآمد از بازی ارز دیجیتالی ایلوویوم (Illuvium) نیز در ادامه آمده است. پس با تکراتو همراه باشید.

کاربردهای فناوری بلاک چین در صنعت گیمینگ در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است. بازی ایلوویوم (Illuvium) نوید خلق یک تجربه بازی بلاک چینی سطح بالا را می‌دهد که مدل‌های متاورس و کسب درآمد از بازی (Play to Earn) را هم به‌کار می‌گیرد. این مطلب با آموزش بازی  illuvium و آموزش کسب درآمد از بازی ارز دیجیتالی ایلوویوم (Illuvium)همراه است.

ایلوویوم را می‌توان مخلوطی از دو ژانر بازی دانست؛ بخش ماجراجویی آن در سبک نقش‌آفرینی (RPG) است و بخش مبارزات آن به سبک بازی‌های Auto Battler همانند بازی (DOTA Auto Chess) طراحی شده است.

همچنین مشابه اکثر بازی‌های بلاکچینی، تمامی اقلام قابل اخذ داخل بازی به شکل توکن‌های بی‌همتا (NFT) طراحی شده‌اند و امکان مبادله و خرید و فروش آن‌ها وجود دارد. بازی  Illuviumبسیار جذاب است و طرفداران بسیاری دارد.

این بازی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ عرضه شد. نحوه بازی بلاک چین ایلوویوم بسیار ساده است چون از قابلیت‌های راهکار لایه دو ایمیوتبل ایکس (Immutable-X) بهره می‌برد. این راه‌حل مقیاس‌پذیر از گواه‌های بی‌نیاز به دانش (ZK Proof) استفاده می‌کند.

 

هزینه اندک مینت و تراکنش، سرعت بالا و بی‌نیازی از زمان انتظار برای آزادی اتر در لایه اصلی برای کاربران بسیار مناسب است. همچنین در عین برخورداری از این مزایا، در صورت وجود مناقشه می‌توان همواره از امنیت شبکه اصلی اتریوم بهره برد.

بازی ایلوویوم (Illuvium)

بازی ایلوویوم (Illuvium) ، بازی بلاکچینی غیرمتمرکز است که بر بستر شبکه اتریوم ساخته شده است. بازی ایلوویوم (Illuvium) یکی از مهمترین بازی‌های مورد انتظار بلاک چینی است.

ایلوویوم در سبک جهان باز (open-world) و نقش‌آفرینی طراحی شده و گیم پلی خوبی دارد. این بازی هم مثل بسیاری از پروژه‌های گیمینگ حوزه بلاک چین، توکن‌های بومی خودش را دارد. آلت کوین‌های این پروژه به نام رمز ارز ILV و sILV تحت استاندارد ERC-20 اتریوم قرار دارند.

نحوه بازی بلاک چین ایلوویوم بسیار راحت است زیرا یک بازی RPG و مجموعه‌ای کاملا غیرمتمرکز است که بر روی شبکه Immutable X L2 ساخته شده است. آموزش کسب درآمد از بازی ارز دیجیتالی ایلوویوم (Illuvium) به سادگی قابل انجام است پس هرچه زودتر آن را یاد بگیرید و به کسب درآمد بپردازید.

در این بازی صاحبان توکن‎‌ها می‌توانند از ارز ILV برای استخراج نقدینگی، مشارکت در اداره پروژه و کسب پاداش استفاده کنند. بازی Illuvium در حوزه توکن غیر قابل تعویض یا NFT هم فعال است. این بازی برای بسیاری از کاراکترهایش NFT طراحی کرده که در بازارهای ان اف تی خارجی قابل معامله هستند.

دنیای ایلوویوم سرزمینی مملو از زیبایی و شگفتی است برای شکار جانوران خطرناک. از طریق آن می‌توان به مناظر وسیع و متنوع سفر کرد، سپس آنها را برای نبرد در Arenas یا ترید از طریق صرافی دستگیر کرد.

قبل از راه‌اندازی بازی، دارندگان $ILV ممکن است برای دسترسی به برنامه استخراج نقدینگی، $ ILV را به اشتراک بگذارند. هدف از برنامه استخراج نقدینگی، توزیع $ILV از خزانه داری ایلوویوم بین اعضای اولیه جامعه ایلوویوم است تا دستیابی و نگهداری توزیع شده از توکن‌های $ILV در تعداد بیشتری از جامعه ایلوویوم، گسترش یابد. همچنین تشویق افراد جدید برای شرکت در ایلوویوم و فعال کردن بازار نقدپذیرتر و شفاف‌تر برای تجارت ILV نیز مد نظر است.

بازی ایلوویوم
آموزش بازی illuvium

هر چه اندازه جامعه ایلوویوم بیشتر باشد، چشم انداز حکومت غیرمتمرکز و همچنین جامعه خودتنظیمی بیشتر می شود. پس از راه‌اندازی بازی، کاربران می‌توانند $ILV را به‌عنوان سیگنالی از اعتقاد و حمایت از بازی و مدل حاکمیت آن به اشتراک بگذارند و از هزینه‌های درون بازی به حاکمیت و توزیع‌ها دسترسی پیدا کنند.

چیزی که ایلوویوم را منحصربه‌فرد می‌کند این است که استکرها توزیع‌های منظم را دریافت می‌کنند و می‌توانند در مورد همه چیز از مسائل مربوط به توکنومیک گرفته تا ویژگی‌های خود بازی رای دهند.

با ایلوویوم، قدرت تعریف پروژه در آینده به طور هدفمند به کسانی واگذار می شود که در پروتکل سهیم هستند. پس آموزش بازی  illuviumلازم است، تا از این طریق بتوان سهمی در این دنیای جذاب داشت.

تا اینجا متوجه شدیم که بازی ایلوویوم (Illuvium) یک بازی جهان باز در سبک نقش‌آفرینی (RPG) در بستر اتریوم است. بازیکنان باید در یک دنیای فانتزی سفر کنند و با موجوداتی به نام ایلوویال (Illuvial) مبارزه کرده و آن‌ها را از آن خودشان کنند.

بعد از اضافه کردن این کاراکترها به کالکشن خود می‌توان درحین مأموریت، انجام چالش‌ها یا بازی در داستان ایلوویوم از هیولاها در مقابل سایر بازیکنان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

متاورس‌

بهترین بازی و ارز دیجیتال متاورس

NFT چیست؟

بازی ایلوویوم
آموزش بازی illuvium

یک NFT یا توکن غیرقابل تعویض، یک توکن رمزنگاری است که یک موجودیت منحصربه‌فرد قابل تأیید را نشان می‌دهد که به طور متقابل قابل تعویض است. اولین توکن NFT مانند در سال 2012 راه اندازی شد و بر روی بلاک چین بیت کوین ساخته شد. با این حال، رایج ترین NFT، ERC-721، بر روی شبکه اتریوم ساخته شده است.

NFT ها با راه اندازی CryptoKitties در نوامبر 2017 محبوب شدند. CryptoKitties به عنوان یک بازی مبتنی بر بلاک چین که بر اساس اتریوم ساخته شده بود، مستعد مشکلات مقیاس پذیری متعدد بود.

با این حال، نادر بودن داشتن NFT توجه همه را به خود جلب کرد. از آن زمان، افزونه‌ها و NFT‌ها راه خود را در بسیاری از بازی‌ها، هنرها و کلکسیون‌ها پیدا کرده‌اند.

خواص توکن‌های بی‌همتا (NFT) همچون یکتا بودن و امکان اثبات مالکیت بی‌قید و شرط به وسیله رمزنگاری در بلاکچین، آن‌ها را بدل به گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده در صنعت بازی‌سازی می‌کند.

فروش اقلام داخل بازی اعم از پوسته‌ها، وسایل تزیینی، قدرت‌ها، ارز داخل بازی و محتوای اختصاصی از دیرباز جریان درآمدی قابل ملاحظه‌ای برای استودیوهای بازی‌سازی به شمار می‌رفت. حال به کمک تکنولوژی بلاک چین، ژانر جدیدی از مدل اقتصادی بازی‌ها به وجود آمده است که به یک اندازه برای گیمرها و سازندگان جذاب است؛

بازی کن و درآمد کسب کن. همچنین امکان ایجاد دنیایی تمام دیجیتال متاورس Metaverse همچون فضای فیلم Ready Player One  روز به روز محتمل‌تر و نزدیک‌تر به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

آینده متاورس و پیش بینی قیمت ارزهای متاورسی

خرید زمین در متاورس چگونه است؟

آموزش بازی illuvium و شروع

بازی ایلوویوم
بازی ایلوویوم (Illuvium) / آموزش بازی illuvium

برای شروع بازی می‌توانید به سایت illuvium.io مراجعه کنید. بازی Illuvium توکن‌های خودش به نام‌های ارز دیجیتال ILV و sILV را دارد و برای کاراکترها، آپگریدهای ظاهری و آیتم کاربردی بازی هم ان اف تی منتشر می‌کند.

نحوه بازی بلاک چین ایلوویوم بسیار ساده است و قرار است قابلیت‌های کسب درآمد یا Play to Earn را هم داشته باشد و در ازای تکمیل چالش‎‌ها، مأموریت‌ها و نبردها به گیمرها ارز ILV پاداش داده خواهد شد.

بعد از ساخت اکانت می‌توانید کلاینت بازی را در قالب برنامه دسکتاپ دانلود کنید. این بازی دو حالت رایگان و اشتراک پرمیوم دارد. ساز و کار اصلی پروژه Illuvium، گردآوری و شخصی‌سازی ایلوویال‌های NFT است. هر کدام از این کاراکترهای بازی، یک قبیله و گروه مرتبط دارند.

در بازی  Illuvium، شما در نقش تنها بازمانده یک سفینه فضایی در یک سفر بین‌منظومه‌ای نقش‌آفرینی می‌کنید. در سیاره ناشناخته ایلوویوم، موجوداتی اسرار‌آمیز و قدرتمند به نام ایلوویال (Illuvial) وجود دارند و تنها همراه شما در این سفر در ابتدا، دستیار روبوتیک شماست که نقش انبار سیار و استخراج و تبدیل منابع به سلاح و دیگر آیتم‌ها را به عهده دارد.

بیش از ۱۰۰ ایلوویال مختلف در بازی وجود دارد و هر گوشه از سیاره اقلیم، شرایط و منابع خاص خود را دارد. در صورت شکست دادن ایلوویال‌ها می‌توانید آن‌ها را به وسیله قفس‌هایی کریستالی به نام شارد (Shard) به اسارت بگیرید و به عنوان جنگجو در حالت مبارزه‌ای بازی (Auto Battler) استفاده کنید.

ایلوویال‌های قویتر حتی می‌توانند گروه‌ها و قبایل را ترکیب کنند. با استفاده از ایلوویال‌هایی از گروه و قبیله مشابه می‌توانید پاداش‌هایی را در حین بازی با یکدیگر در نبردها به دست بیاورید.

از این ویژگی با عنوان ایجاد هم‌افزایی یا synergy یاد می‌شود و امکان انتخاب تاکتیکی درباره ایلوویال‌های مورد استفاده را فراهم می‎کند. ضمناً بازیکنان می‌توانند بعد از رسیدن به مرحله‌ای خاص با ترکیب ایلوویال‌های خودشان، ایلوویال‌های جدید با قدرت بیشتر بسازند.

پس برای گرفتن یک ایلوویال، باید آن را در یک شارد (Shard) قرار داد. هرچه ایلوویال قوی‌تر باشد، به شارد قویتری برای گرفتنش نیاز است. اگر ایلوویال زخمی باشد، با گذشت زمان در شارد سلامتی‌اش را به دست می‌آورد.

اما اگر بخواهید این فرایند را تسریع کنید، می‌توانید کارمزد را پرداخت کنید یا از آیتم‌ها برای افزایش سرعت بازیابی سلامت استفاده کنید. برخی از ایلوویال‌ها نایاب‌تر از بقیه هستند و به صورت براق، طلایی یا هولوگرافیک نمایش داده می‌‎شوند.

بیشتر بخوانید:

بازی دسنترالند (Decentraland)

بازی استار اطلس (Star Atlas)

بازیکنان مختلف می‌توانند با چینش کاراکترهای خود، با توجه به نحوه تاب‌آوری هر کدام از کلاس‌های مختلف شخصیت‌ها در برابر یکدیگر، در نبرد پیروز شوند. همچنین بنا بر این است که دیگر بازیکنان بتوانند بر روی نتیجه مسابقه شرط‌بندی کنند.

بازی ایلوویوم
بازی ایلوویوم / آموزش بازی illuvium

دو نوع مختلف زمین بازی (آرنا – Arena) در بازی  Illuvium وجود خواهد داشت:

زمین بازی رقابتی (Ranked Arena) که در آن بازیکنان با توجه به سطح مهارت و نتایج گذشته در مقابل حریفی هم‌سطح قرار خواهند گرفت و در صورت پیروزی‌های متوالی ارتقا سطح خواهند یافت.

زمین بازی لویاتان (Leviathan Arena) که محدودیتی ندارد و هر کس می‌تواند با اختصاص مقداری اتر (Eth) یا توکن sILV (که ارز دیجیتال داخل بازی است) به عنوان شرط، هر کسی را به چالش بکشید. همچنین همان‌طور که اشاره شد، تماشاگران می‌توانند بر روی طرفین شرط ببندند.

بیشتر بخوانید:

بازی بلاکتوپیا (Bloktopia)

بازی سندباکس (Sandbox)

ایلوویال

بیش از ۱۰۰ ایلوویال مختلف در بازی وجود دارد. برخی بسیار قدرتمند و نادر هستند و برای اسیر کردن آن، شخصیت اصلی شما نیاز به سلاح‌های پیشرفته و قفس‌های مستحکم دارد. ایلوویال‌ها دو ویژگی اصلی دارند: طبع (Affinity) و نوع (Class).

پنج طبع با الهام از عناصر طبیعی برای این موجودات اسرارآمیز وجود دارد: آب، آتش، زمین، هوا و طبیعت. همچنین برخی از ایلوویال‌های قدرتمند همزمان دارای دو طبع هستند برای مثال طبع بلور یخ که ترکیبی از عناصر آب و هوا است و یا پیوندی قدرتمند از یک طبع دارند برای مثال طبع برزخ که از دو عنصر آتش تشکیل شده است.

طبع‌های مختلف به نحوی طراحی شده‌اند که در برابر برخی برتری داشته باشند و در برابر برخی دیگر ضعف. بنابراین در نبردهای آرنا، انتخاب استراتژیک ایلوویال‌ها در برابر تیم حریف مساله‌ای بسیار حائز اهمیت است.

علاوه بر طبع، این موجودات کلاس‌های متفاوتی نیز دارند: پنج نوع با نام‌های Empath، Rogue، Guardian، Psion و Fighter وجود دارد. همانند طبع، هم‌افزایی بین انواع مختلف در تعیین برنده نبرد بسیار موثر است.

ایلوویال‌های قدرتمند ممکن است دارای خصوصیات همزمان دو نوع مختلف باشند. برای مثال کلاسی به نام اسلیر (Slayer) وجود دارد که توانایی‌های دو طبقه Fighter و Rogue را به طور همزمان دارد.

با کشف ایلوویال‌ها، نرخ پیدا کردن ایلوویال‌های جدید کاهش می‌یابد. تصمیم راجع به اضافه کردن مجموعه‌های جدید از شخصیت‌ها توسط DAO و شورای حاکمیت این بازی گرفته می‌شود.

با توجه به گنجاندن قابلیتی برای ترکیب چندین شخصیت با یکدیگر برای تولید ایلوویالی با قدرت بیشتر (Fusion و Bond)، پیش‌بینی می‌شود ایلوویال‌های نسل اول با گذشت زمان کمیاب‌تر و ارزشمندتر شوند.

بیشتر بخوانید:

فارسایت (Farsite)

آپلند (Upland)

بازی ایلوویوم
بازی ایلوویوم / آموزش بازی illuvium

سلاح و زره

در بازی ایلوویوم تنها ایلوویال‌ها به مبارزه نمی‌پردازند، بلکه شخصیت اصلی نیز نقشی فعال در بخش آرنا و ماجراجویی دارد. با تجربه نبرد‌های بیشتر و شکست رقبا، سطح کاراکتر شما بالاتر می‌رود همچنین با ساخت یا خرید سلاح بهتر، توانایی آن افزایش می‌یابد.

این قضیه برای زره و سپر نیز بدین منوال است. کشف عناصر کمیاب به شما امکان ساخت سلاح‌ها و زره‌هایی با قابلیت‌های بیشتر می‌دهد. آموزش بازی  illuvium در این مورد می‌توان به شما کمک کند.

صرافی IlluviDEX

این بازارچه آنلاین تحت نظارت DAO ایلوویوم است و برای خرید و فروش توکن‌های بی‌همتای داخل بازی استفاده می‌شود. در حال حاضر به ازای هر معامله در این صرافی، ۵ درصد هزینه تراکنش از مبلع نهایی کسر و به صندوق ایلوویوم واریز می‌شود.

ابلیسک

ابلیسک‌هایی در سراسر نقشه بازی گنجانده شده است. از این اجسام برای تله‌پورت به نقاط مختلف جهان بازی استفاده می‌شود. با گذشت زمان، تعداد بیشتری از این ابلیسک‌ها آزاد و رونمایی خواهد شد که به گسترش جهان بازی ایلوویوم (Illuvium) می‌انجامد. حریم دور این ستون‌ها، از معرض حمله ایلوویال‌های وحشی در امان است و شهرهای کوچکی در حاشیه آن شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید:

ارز دیجیتال ردپاندا ارت (REDPANDA)

ارز دیجیتال کت گرل (CATGIRL)

بررسی ارز دیجیتال Illuvium (ILV)

رمز ارز ILV یک توکن ERC-20 در بلاک چین اتریوم با کاربردهای مختلف درون بازی و اکوسیستم است. قیمت رمز ارز دیجیتال ILV براساس ترکیبی از گمانه‌ها درباره موفقیت بازی و سود استیکینگ (Staking) آن مشخص می‌شود. توکن‎های بازی Illuvium دو نوع هستند: ILV و sILV.

پاداش‌های ILV به مدت یک سال قفل می‌شوند ولی sILV را می‌توانید بلافاصله درون بازی استفاده کنید. در مجموع فقط 3 میلیون توکن ILV و sILV وجود خواهد داشت که یعنی این توکن‌ها، عرضه کل محدود دارند. بسیاری از کاربران همین حالا هم توکن هایشان را استیک کرده‎‌اند و بنابراین عرضه در گردش آن پایین خواهد بود. ارز دیجیتال ILV سه کارکرد اصلی دارد:

  • بازیکنان در ازای موفقیت‌ها و دستاوردهایشان در بازی توکن ILV جایزه می‌گیرند.
  • صاحبان این توکن می‌توانند رمز ارزهای ILV را در والت (Vault) ایلوویوم استیک کنند. استیکرها پاداش‌هایتان را در ازای توکن ILV و sILV دریافت خواهند کرد.
  • صاحبان توکن این بازی می‌توانند از طریق سازمان غیر متمرکز خودمختار یا دائو (DAO) ایلوویوم، در اداره بازی مشارکت کنند. انجمن Illuvinati امکان همکاری اعضای جامعه در ایجاد طرح‎‌های توسعه بازی و سایر تغییرات در مدل حکمرانی پروژه را فراهم می‎‌کند.

رمز ارزهای ILV و sILV تحت استاندارد ERC-20 قرار دارند و بنابراین کاربران برای انتقال آنها باید کارمزد گس اتریوم پرداخت کنند. این کارمزدها گران هستند و بنابراین باید دید طراحان چطور می‌توانند در عین حفظ مقرون به صرفگی، تراکنش‎‌های ERC-20 را در بازی پیاده کنند.

 

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت اکسیس توکن (AXIS)

 پیش بینی قیمت تریپیو (TRIO)

بازی ایلوویوم (Illuvium)

آموزش خرید ارز دیجیتال ILV

برای خرید رمز ارز ILV باید از طریق صرافی‌های کریپتوکارنسی اقدام کنید. صرافی‌های Binance، Mandala، OKEx، KuCoin و Hotcoin Global از خرید و فروش توکن ILV پشتیبانی می‌کنند. صرافی بایننس یکی از محبوب‌ترین صرافی‎‌های خارجی در ایران است.

با این حال، به دلیل تحریم‌هایی که علیه ایران وجود دارد، استفاده از صرافی بایننس نیازمند تایید هویت است و این صرافی به کاربران با هویت ایرانی، خدمات ارائه نمی‌دهد. بنابراین استفاده از صرافی‌های ایرانی می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید رمز ارز ایلوویوم یعنی ارز دیجیتال ILV باشد.

خریدهای درون بازی

به وسیله اتر یا توکن sILV که توکنی سنتتیک و تنها برای خرید اقلام داخل بازی است و از روی توکن ILV ساخته می‌شود و غیرقابل انتقال است، می‌توان موارد زیر را خریداری کرد. درآمد حاصل به صندوق ایلوویوم (Illuvium Vault) واریز می‌شود:

  • ترمیم قفس‌ها
  • خرید Imbue
  • شرط‌بندی بر روی نبردها
  • تسریع زنده شدن ایلوویال‌های کاربر (در صورت شکست)
  • پرداخت هزینه سفر با ابلیسک‌ها
  • بهبود قابلیت ایلوویال‌ها

بازی  Illuviumیک بازی بلاکچین بسیار جذاب است که در اینجا مورد بررسی قرار گرفت. آموزش کسب درآمد از بازی ارز دیجیتالی ایلوویوم (Illuvium)  نیز برای علاقه مندان بیان شده است. اگر شما هم از طرفداران این نوع بازی‌ها هستید می‌توانید از بازی ایلوویوم (Illuvium) لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بازی ایلوویوم (Illuvium) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    بسیار عالی بود ممنونم
    سلام برای بازی کردن برای سیستم عامل های رم۴،گرافیک ۱ مناسب هست؟؟؟

    پاسخ