;
coinex

بهترین بازیگر مرد ایرانی ؛ خوش‌ تیپ ترین و جذاب ترین ها [+بیوگرافی و تصاویر]

بهترین بازیگر مرد ایرانی از نگاه شما کیست؟ اگر به بیوگرافی بازیگران و هنرمندان مرد ایرانی علاقه دارید این مطلب را از دست ندهید زیرا تکراتو به بررسی بهترین بازیگر مرد ایرانی پرداخته است. با ما همراه باشید.

استعداد و توانایی‌ بالای بازیگران مرد ایرانی را نمی‌توان انکار کرد. این استعداد و توانایی این امکان را برای آنها فراهم کرده که جایگاه خاصی داشته باشند و همواره در مقام یک ستاره به دیگران معرفی شوند.

در ادامه قصد داریم به بررسی بیوگرافی بازیگران و هنرمندان مرد ایرانی بپردازیم تا مشخص شود که جذاب ترین بازیگر مرد ایران کیست.

بهترین بازیگر مرد ایرانی

در دهه‌ها و نسل‌های مختلف ستاره‌های بازیگری جدید جایگزین قبلی‌ها شده‌اند و طرفداران خود را به‌دست آورده‌اند. این آمد و شدها و همیشه در اوج نبودن یک ستاره خاص، به عوامل مختلفی هم‌چون انتشار فیلم‌ها و سریال‌های جدید یا تغییر سلیقه در بین مخاطبان برمی‌گردد. برای آشنایی بیشتر با بهترین بازیگر مرد ایرانی این مطلب را از دست ندهید.

نوید محمدزاده

بهترین بازیگر مرد ایرانی

  • تولد: ۱۳۶۵
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: عصبانی نیستم، ابد و یک روز، بدون تاریخ بدون امضا

نوید محمدزاده دارای مدرک تحصیلی فوق‌دیپلم عمران است. وی که بهترین بازیگر مرد ایرانی است، فعالیت در سینما را پس از ۷ سال کار مداوم در تئاتر آغاز کرد.

او برای بازی در فیلم ابد و یک روز در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و در شانزدهمین جشن دنیای تصویر نیز موفق به دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

وی برای بازی در فیلم ناهید جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی براتیسلاوا ۲۰۱۵ را دریافت کرده‌است. همچنین در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای فیلم بدون تاریخ بدون امضاء از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021

بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021

امیر جدیدی

بهترین بازیگر مرد ایرانی

  • تولد: ۱۳۶۳
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: تنگه ابوقریب، روز صفر، قهرمان

امیر جدیدی دارای مدرک کارشناسی در مهندسی صنایع و کارشناسی ارشد در مدیریت ارشد کسب‌وکار از دانشگاه آزاد اسلامی است. او کار سینمایی خود را از سال ۱۳۸۹ با فیلم «آفریقا» ساخته هومن سیدی آغاز کرد.

جدیدی برای بازی در فیلم «من» به کارگردانی سهیل بیرقی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر و دهمین جشن منتقدان سینمای ایران شد.

وی که بهترین بازیگر مرد ایرانی است، دو سال بعد موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای دو فیلم «تنگه ابوقریب به کارگردانی بهرام توکلی» و «عرق سرد ساخته سهیل بیرقی» از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر شد.

جواد عزتی

بهترین بازیگر مرد ایرانی

  • تولد: ۱۳۶۰
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: ماجرای نیمروز، آتابای، اکسیدان

جواد عزتی فارغ‌التحصیل دانشگاه سوره است. او از سال ۱۳۷۵ به‌صورت حرفه‌ای وارد دنیای بازیگری شده‌است. عزتی ابتدا در تئاتر فعالیت خود را شروع و سپس در سال ۱۳۸۱ اولین کار تلویزیونی‌ خود را بازی کرده‌است.

وی در مجموعه‌های کمربندها را ببندیم، مثل هیچ‌کس، سه دونگ سه دونگ، مرد هزارچهره، چاردیواری، لطفاً دور نزنیم، دست بالای دست، باغ مظفر، قهوه تلخ و دردسرهای عظیم ایفای نقش کرده‌است.

فیلم آینه بغل به کارگردانی منوچهر هادی محصول سال ۱۳۹۶ که جواد عزتی یکی از نقش‌های اصلی آن را بازی کرده‌است، در سه روز اول فروش خود توانست به فروش یک میلیارد و دویست میلیون تومانی دست یابد. جواد عزتی تا به حال سه بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین برای فیلم‌های ماجرای نیمروز ۱ و ۲ و آتابای شده است و بهترین بازیگر مرد ایرانی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های IMDb در سال 2021

بهترین فیلم و سریال های تینیجری

مهدی پاکدل

بهترین بازیگر مرد ایرانی

  • تولد: 1359
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: شبانه، ماجراهای اینترنتی، ماهی ها عاشق می شوند، آبی

مهدی پاکدل بازیگر خوب سینما و تلویزیون در دهمین روز از تیرماه 1359 در شهر اصفهان متولد شد، او دو برادر به نام های حسین و مسعود دارد که هر دو در عرصه هنر مشغول فعالیت هستند. مهدی پاکدل علاوه بر بازیگری در عرصه موسیقی نیز فعالیت دارد و آلبومی به نام در انعکاس کوچه‌های خیس را منتشر کرده است.

مهدی پاکدل کار بازیگری را با ایفای نقش در نمایش جنبش انفیه در کلکته در تئاتر آغاز کرد، او با حضور در فیلم سینمایی آبی به کارگردانی حمید لبخنده در سال 1379 وارد عرصه سینما شد.

مهدی پاکدل در این فیلم با بازیگرانی مثل هدیه تهرانی، بهرام رادان و حسن جوهرچی همبازی بود. مهدی پاکدل در سال 81 برای بازی در سریال با من بمان انتخاب شد و اولین حضورش در تلویزیون را تجربه کرد، پاکدل با بازی خوبی که در این سریال از خود نشان داد راه را برای خودش باز کرد و بعد از آن برای بازی در سریال مروارید سرخ انتخاب شد. وی جذاب ترین بازیگر مرد ایران است.

بهرام رادان

بهترین بازیگر مرد ایرانی

  • تولد: ۱۳۵۸
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: سنتوری، شمعی در باد، تردید

بهرام رادان دوره بازیگری را در سال ۱۳۷۸ و در آموزشگاه هیوا فیلم گذراند و در همان سال برای بازی در فیلم شور عشق ساخته نادر مقدس انتخاب شد. رادان در اولین حضور سینمایی‌ خود با بازی در فیلم شور عشق شناخته شد و توانست فوت و فن بازیگری را بیاموزد.

رادان موفق به کسب دو سیمرغ بلورین نقش اول مرد برای بازی در فیلم‌های شمعی در باد و سنتوری شد. از دیگر فیلم‌های شاخصی که رادان در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته می‌توان به گاوخونی (بهروز افخمی)‌، رز زرد (داریوش فرهنگ)، سربازهای جمعه و حکم (مسعود کیمیایی)، گیلانه (رخشان بنی اعتماد)، تقاطع و زادبوم (ابوالحسن داوودی)، تردید (واروژ کریم مسیحی)‌، پل چوبی (مهدی کرم پور)، پدرشاهی و ابلق ساخته نرگس آبیار اشاره کرد. رادان در سریال جیران حسن فتحی نقش ناصرالدین شاه را ایفا کرده است. وی جذاب ترین بازیگر مرد ایران است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1400

بهترین فیلم های کمدی جهان

کامبیز دیرباز

بهترین بازیگر مرد ایرانی

  • تولد: ۱۳۵۴
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: دوئل، انعکاس، تک تیرانداز

کامبیز دیرباز فارغ‌التحصیل رشته بازیگری از دانشکده هنرهای دانشگاه آزاد اسلامی است. دیرباز فعالیت هنری را از سال ۱۳۷۶ در تئاتر سیاوش خوانی شروع کرد.

فعالیت سینمایی او از سال ۱۳۷۸ با حضور در فیلم دختران انتظار آغاز شد. او در ادامه جلوی دوربین ابوالقاسم طالبی در فیلم نغمه رفت و پس از آن نقطه عطف کارنامه کاری‌اش با بازی در فیلم دوئل رقم خورد.

او برای بازی در این نقش سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۲ به‌دست آورد. دیرباز در سال ۱۳۸۵ با بازی در اولین سری اخراجی‌ها شهرت بسیاری به‌دست آورد. وی بهترین بازیگر مرد ایرانی است.

پژمان بازغی

بهترین بازیگر مرد ایرانی

  • تولد: ۱۹ بهمن ۱۳۵۳
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: دوئل، ریسمان باز، ندارها

پژمان بازغی در سال ۱۳۷۳ با ورود به سینمای جوانان مرکز گیلان در اولین فیلمش به نام اعتراف ساخته مجید زیم خواه بازی کرد. پس از آن با بازی در سریال آژانس دوستی به مدت دو سال خود را وقف این گروه می‌کند. او در آن سال‌ها در بلوغ ساخته مسعود جعفری جوزانی و سریال گمگشته ساخته رامبد جوان نیز به ایفای نقش پرداخت.

بازغی که بهترین بازیگر مرد ایرانی است در فیلم‌های جمعه، کافه ستاره، ریسمان باز، ندارها، انارهای نارس، ناهید و اسرافیل به ایفای نقش پرداخته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ترسناک جهان

بهترین فیلم های اکشن جهان

شهاب حسینی

بهترین بازیگر مرد ایرانی

  • تولد: ۱۳۵۲
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: فروشنده، سوپراستار، حوض نقاشی

شهاب حسینی فعالیت هنری را با اجراهای رادیویی و تلویزیونی شروع کرد و در ادامه برای اولین‌بار در سال ۱۳۷۹ با بازی در سریال پس از باران پا به عرصه بازیگری گذاشت.

بازی در سریال‌های محبوب مدار صفر درجه و شوق پرواز در دهه هشتاد، حسینی را به بازیگری محبوب در اذهان مردم تبدیل کرد. نقش قباد در سریال شهرزاد دیگر نقش مهم کارنامه کاری او در زمینه بازیگری سریال محسوب می‌شود. شهاب حسینی که جذاب ترین بازیگر مرد ایران است در سال ۱۳۸۰ با بازی در فیلم رخساره ساخته امیر قویدل وارد سینما شد.

حامد بهداد

بهترین بازیگر مرد ایرانی

  • تولد: ۱۳۵۲
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: جرم، قصر شیرین، روز سوم

حامد بهداد نخستین‌بار با فیلم آخر بازی به سینمای ایران معرفی شد و برای همین فیلم کاندیدا سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر شد.

او در فیلم روز سوم (محمدحسین لطیفی) در نقش یک افسر عراقی که در بحبوحه محاصره خرمشهر عاشق دختری خرمشهری می‌شود ظاهر شد و برای دومین بار کاندیدای سیمرغ بلورین از بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

او تا به حال بازی‌های تحسین شده‌ای در فیلم‌هایی چون بوتیک، کافه ستاره، روز سوم، کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره، جرم، سعادت‌آباد، آرایش غلیظ، خانه دختر، نیمه‌شب اتفاق افتاد، سد معبر، قصر شیرین از خود به نمایش گذاشته و توانسته بهترین بازیگر مرد ایرانی باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022

پیمان معادی

بهترین بازیگر مرد ایرانی

  • تولد: ۱۳۴۹
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: جدایی نادر از سیمین، متری شیش و نیم، درخت گردو

پیمان معادی فعالیت خود را در سینما به‌عنوان فیلمنامه‌نویس با نگارش فیلم‌نامه آواز قو آغاز کرد و تا چند سال به نوشتن فیلم‌نامه‌هایی مانند عطش، کافه ستاره و کما مشغول بود.

معادی برای اولین‌بار در سال ۱۳۸۷ به‌عنوان بازیگر در فیلم درباره الی ساخته اصغر فرهادی ظاهر شد و بازی قابل توجهی ارائه داد او که بهترین بازیگر مرد ایرانی است توانست به یکی از بازیگران بین‌المللی مهم بدل شود که در داخل ایران نیز موفقیت‌های مهمی کسب می‌کرد.

در سال ۱۳۹۰ معادی برای بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین موفق به کسب جایزه بازیگری جشنواره برلین شد که این جایزه را به‌طور مشترک همراه‌با گروه بازیگران دریافت کرد. او همچنین برای بازی در ابد و یک روز تندیس بهترین بازیگر مرد خانه سینما و انجمن منتقدان را دریافت کرده است.

امین حیایی

بهترین بازیگر مرد ایرانی

  • تولد: ۱۳۴۹
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: شب، زن زیادی، درخونگاه

امین حیایی در دوران تحصیل به فعالیت در تئاتر پرداخت و پس از گرفتن دیپلم، ضمن خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی-سیاسی نیروی هوایی فعالیتش را آغاز کرد. در سال ۱۳۷۰ بازیگر یک تئاتر کودکان به کارگردانی ثریا قاسمی بود.

وی در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بازیگر نقش دوم برای فیلم «براده‌های خورشید» شد. او در نخستین نقش‌آفرینی‌اش به‌عنوان بازیگر نقش اول در فیلم «سیب سرخ حوا» در سال ۱۳۷۸ حاضر شد. وی در سال ۱۳۸۱ با بازی در شش فیلم: مزاحم، مانی و ندا، مونس، اثیری، رز زرد و بوی بهشت، روی پرده سینماهای تهران رفت.

حیایی که بهترین بازیگر مرد ایرانی است تا به حال در چهار فیلم هتل کارتن، دست‌های آلوده، مزاحم و تله از ساخته‌های سیروس الوند به ایفای نقش پرداخته‌است. وی در سال ۱۳۸۶ برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم شب شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 1400

بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1400

سیامک انصاری

بهترین بازیگر مرد ایرانی

  • تولد: ۱۳۴۷
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: بی پولی، بمب یک عاشقانه، ساعت ۵ عصر

سیامک انصاری فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی نمایش و تلویزیون از «دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی» (واحد تهران مرکز) است. عمده شهرت انصاری به‌دلیل بازی کردن در سریال‌های کمدی تلویزیونی از جمله آثار مهران مدیری است.

او در سالیان طولانی نقش اول آثار کمدی مهران مدیری را بر عهده داشت و در سریال‌های پاورچین، نقطه‌چین، جایزه بزرگ، شب‌های برره، باغ مظفر، مرد هزار چهره، مرد دو هزار چهره، قهوه تلخ، در حاشیه ۱، در حاشیه ۲ و دورهمی با مدیری همکاری کرد. او همچنین در فیلم سینمایی ساعت ۵ عصر نقش اول تنها فیلم سینمایی مدیری را ایفا کرد.

محمدرضا فروتن

بهترین بازیگر مرد ایرانی

  • تولد: ۱۳۴۷
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: قرمز، مرسدس، کنعان

محمدرضا فروتن دانشجوی دکترای روان‌شناسی سلامت از دانشگاه آزاد است. بازی او در یکی از قسمت‌های سریال سرنخ (قسمت تماشاخانه) به قدری تأثیرگذار بود که چند دقیقه بعد از پخش از تلویزیون، پیشنهاد بازی در فیلمی به کارگردانی مسعود کیمیایی به او شد.

وی با بازی در فیلم‌های مرسدس و اعتراض به شهرت رسید و سپس با فیلم‌های قرمز، دو زن، متولد ماه مهر، زیر پوست شهر، شب یلدا و زن دوم به بازیگری مطرح در سینمای ایران تبدیل شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های گلشیفته فراهانی

بهترین فیلم های لیلا حاتمی

رضا عطاران

بهترین بازیگر مرد ایرانی

  • تولد: ۱۳۴۷
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: طبقه هساث، نهنگ عنبر، دهلیز

اولین حضور عطاران در تلویزیون در مجموعه بیداران در سال ۱۳۶۹ به کارگردانی اصغر عبداللهی آغاز شد، اما پیشرفت بازیگری او به همکاری با مهران مدیری در دو مجموعه پرواز ۵۷ و ساعت خوش مربوط می‌شود. وی در سال‌های ۱۳۸۳ و ۱۳۸۴ در دو سریال خانه به‌دوش و متهم گریخت کارگردانی و بازیگری را تجربه کرد.

او برای بازی در فیلم روشن در سال ۱۳۹۹ برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شد. وی به‌دلیل موفقیت‌های هنری که با بازی در فیلم‌های طبقه هساث، رد کارپت و کلاشینکف کسب کرد، با سودآوری ۱.۶ میلیارد تومانی، سودآورترین بازیگر سینمای ایران در سال ۱۳۹۳ لقب گرفت و بهترین بازیگر مرد ایرانی شد.

پرویز پرستویی

بهترین بازیگر مرد ایرانی

  • تولد: ۲ تیر ۱۳۳۴
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: آژانس شیشه‌ای، مارمولک، بیدمجنون

پرویز پرستویی که بهترین بازیگر مرد ایرانی است در دهه شصت وارد عرصه سینما شد و در سال 1373 در لیلی با من است بازی کرد. لیلی با من است نمایشی از توانایی‌های او به عنوان یک کمدین بود. آدم برفی، مرد عوضی و مومیایی 3 و مهمتر از همه مارمولک هنر او به عنوان یک کمدین محبوب را بیش از پیش نمایش دادند.

او از سال 1375 تا 1385 ستاره بی رقیب سینمای ایران بود. مجموعه کارهایش با حاتمی کیا ( آژانس شیشه ای، موج مرده، روبان قرمز، به نام پدر و بعد ها هم بادیگارد) شهرت او را در میان نسل جوان تماشاگران تثبیت کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های خانوادگی جهان

بهترین فیلم های نوید محمدزاده

داریوش ارجمند

بهترین بازیگر مرد ایرانی

  • متولد: 1325
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: ناخدا خورشید، کشتی آنجلیکا، پرده آخر

داریوش ارجمند نیز بهترین بازیگر مرد ایرانی است که یکی از چهره‌های فعال تئاتر بوده که در 40 سالگی و با ریزبینی ناصر تقوایی نقش ناخدا خورشید را ایفا کرد و آن را به یکی از مهم‌ترین شاه نقش‌های تاریخ سینما بدل کرد.

بازی‌های بعدی وی در کشتی آنجلیکا، پاییزان، قربانی، پرده آخر و حتی سگ کشی نیز بسیار خوب و شگفت انگیز بود. وی در تلویزیون با بازی به یاد ماندنی در سریال امام علی به چهره‌ای محبوب در میان مردم تبدیل شد.

اکبر عبدی

بهترین بازیگر مرد ایرانی

  • متولد: 1339
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: مادر، آدم برفی، هنرپیشه

اکبر عبدی در دهه 60 مهم‌ترین چهره سینمای کمدی ایران بود و شهرت و دستمزدش با هیچ بازیگر دیگری در آن دهه قابل مقایسه نبود. فیلم‌های متفاوتی در این دهه بازی کرد و هنر خود را در نقش دراماتیک فیلم مادر هم اثبات کرد.

او در دهه 80 با فیلم اخراجی‌ها دوباره به یک بازیگر مهم در سینمای ایران بدل شد و در یک دهه گذشته نسبتا پرکار بود و بهترین بازیگر مرد ایرانی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های بهروز وثوقی

بهترین فیلم ‌های جانی دپ

سینا مهراد

بهترین بازیگر مرد ایرانی

  • تولد: 1370
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: کلاشینکف، شب برهنه، رفتن، پنجشنبه آخر ماه، زار نیما

سینا مهراد متولد ۱۲ آذر ۱۳۷۰ در تهران است. وی در زمینه سینما و تلویزیون فعالیت دارد. او برادر ساعد سهیلی و فرزند کارگردان قدیمی سینما، سعید سهیلی است. او فامیلی مهراد را به عنوان نام هنری برای خود برگزیده است.

او از کودکی عاشق هنرپیشگی بود و اولین بار در فیلمی با نام مردی شبیه باران بازی کرد. همچنین در شب برهنه که یکی از فیلم‌های پدرش بود، بازی کرد. او علاوه بر بازیگری دستیار کارگردان نیز بوده است.

ساعد سهیلی

بهترین بازیگر مرد ایرانی

  • سال تولد: 1366
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: لاتاری، رخ دیوانه، کلاشینکف، چار چنگولی، نهنگ آبی

ساعد سهیلی که جذاب ترین بازیگر مرد ایران است در ۳۰ بهمن ۱۳۶۶ در مشهد به دنیا آمد. این هنرپیشه جذاب، در یک فستیوالی در فرانسه دعوت شده بود که آنجا با همسر خود خانم گلوریا هاردی آشنا شد.

پدر او سعید سهیلی، نویسنده و کارگردان سینما است که ساعد نیز به کمک او توانست به شغل بازیگری بپردازد. او در سال ۱۳۸۹ برای بازی در فیلمی به نام یا ماندن و رفتن دعوت شد و در آن نقش ‌آفرینی کرد. ساعد سهیلی باری نقش افرینی در فیلم گشت ارشاد که توسط پدرش ساخته شده بود به شهرت رسید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های رضا عطاران

بازیگران سریال جزیره

حمید جبلی

بهترین بازیگر مرد ایرانی

  • تولد: ۱۳۳۷
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: مردی که موش شد، مادر، ای ایران

حمید جبلی که بهترین بازیگر مرد ایرانی است فعالیت خود را از سال ۱۳۵۱ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد و در سال ۱۳۵۷ نیز در تئاتر مشغول به کار شد. فعالیت در تلویزیون ایران را از اوایل دهه شصت با بازی در مجموعه تلویزیونی محله بر و بیا آغاز کرد.

یکی از دلایل شهرت او خلق شخصیت کلاه قرمزی به همراه ایرج طهماسب و صحبت به‌جای شخصیت‌های عروسکی کلاه‌ قرمزی و پسرخاله بوده ‌است.

مردی که موش شد (احمد بخشی)، خط پایان (محمد علی طالبی)، جاده‌های سرد، شیر سنگی، در مسیر تندباد و یک مرد یک خرس (مسعود جعفری جوزانی)‌ و … از جمله مهم‌ترین آثاری است که جبلی درکنار کارگردانان مطرح تجربه‌ کرده است.

ایرج قادری

بهترین بازیگر مرد ایرانی

  • تولد: ۲۸ فروردین ۱۳۱۳
  • وفات: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: برزخی‌ها، سرسپرده، داغ ننگ

ایرج قادری که از بهترین بازیگرهای مرد ایرانی قدیمی بود، در سال ۱۳۴۱ شرکت سینمایی «پانوراما» را به همراه موسی افشار تأسیس کرد. وی فعالیت خود را پس از انقلاب با ساخت فیلم‌های برزخی‌ها (۱۳۶۰)، دادا (۱۳۶۱) و تاراج (۱۳۶۳) ادامه داد.

در ادامه با درام جنایی می‌خواهم زنده بمانم فیلمنامه‌ای از رسول صدرعاملی و براساس داستان زندگی پدرام تجریشی فعالیت خود را دوباره آغاز کرد. قادری در طول دوران بازیگری خود در ۷۱ فیلم به ایفای نقش پرداخت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به شاهرگ، رفیق، پلنگ در شب، سینه‌چاک، میعادگاه خشم و توبه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال برف بی صدا می بارد

بازیگران سریال خاتون

محمد علی فردین

بهترین بازیگر مرد ایرانی

  • تولد: ۱۵ بهمن ۱۳۰۹
  • وفات: ۱۸ فروردین ۱۳۷۹
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: گنج قارون، سلطان قلب‌ها، حاتم طایی

محمد علی فردین در زمستان ۱۳۳۸ به‌طور اتفاقی در سالن سینما با اسماعیل کوشان آشنا شد و ازطریق او به‌عنوان نقش اصلی فیلم چشمه آب حیات ساخته سیامک یاسمی انتخاب شد. این اولین نقش‌آفرینی حرفه‌ای فردین در سینما محسوب بود.

سپس بازی در فیلم‌های فردا روشن است و فریاد نیمه شب به کارگردانی ساموئل خاچیکیان نقطه عطف کارنامه هنری‌اش محسوب می‌شود، آثاری که توانستند عنوان بهترین و پرفروش‌ترین فیلم سال را ازآن خود کنند. فردین با فیلم آقای قرن بیستم به شهرت رسید و درمیان سال‌های ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۷ دراوج دوران کاری خود قرار گرفت.

فردین با بازی در گنج قارون سیامک یاسمی به شهرتی بی‌سابقه در میان بازیگران ایرانی دست یافت و توانست یکی از بهترین بازیگرهای مرد ایرانی قدیمی باشد.

ناصر ملک مطیعی

بهترین بازیگر مرد ایرانی

  • تولد: ۸ فروردین ۱۳۰۹
  • وفات: ۴ خرداد ۱۳۹۷
  • مهم‌ترین فیلم‌ها: قیصر، ولگرد، گرداب

فعالیت ناصر ملک‌ مطیعی در سینما با بازی در صحنه کوتاهی از فیلم «واریته بهاری» (پرویز خطیبی، ۱۳۲۸) آغاز شد. بازی او در دومین فیلمش «شکار خانگی» (علی دریابیگی، ۱۳۳۰) در حد بیان یک جمله کوتاه در صحنه یک میهمانی بود.

بازی ملک مطیعی در «ولگرد» (مهدی رئیس فیروز، ۱۳۳۱) او را به اوج محبوبیت رساند و برای بازی در آن نخستین دستمزد فعالیت حرفه‌ای خود را گرفت.

پس از دهه ۴۰ شمسی، با حضور محمدعلی فردین به‌عنوان جوان اول فیلم‌ها، به تدریج از محبوبیت او کاسته شد. ملک مطیعی در فیلم قیصر (مسعود کیمیایی، ۱۳۴۸) با ایفای نقش «داش فرمون» به شمایلی مخصوص به خود با کلاه مخملی دست یافت. وی کی از بهترین بازیگرهای مرد ایرانی قدیمی است.

در این مطلب به معرفی بهترین بازیگر مرد ایرانی پرداختیم. همچنین بیوگرافی بازیگران و هنرمندان مرد ایرانی ارائه شد. اگر شما هم از علاقه مندان سینما و تلویزیون هستید این مطلب را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بهترین بازیگر مرد ایرانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    شهاب حسینی خیلی خوبهه

    پاسخ