;
coinex

بررسی وان پلاس نورد N20 SE ؛ میان رده جدید وان پلاس

گوشی وان پلاس نورد N20 SE یکی از جدیدترین گوشی‌های این برند است که به دلیل وجود قابلیت‌های فراوان، می‌تواند نظر بسیاری از کاربران را به سمت خود جلب کند. در این مقاله به بررسی وان پلاس نورد N20 SE می‌پردازیم.

شرکت وان پلاس یکی از برندهای خوب تولیدکننده گوشی به شمار می‌رود که کار خود را از سال 2014 در چین آغاز کرده است. این شرکت به‌اندازه برندهایی مانند سامسونگ و اپل شهرت ندارد، اما باز هم گوشی‌های آن در بازار جهانی توجه کاربران زیادی را به سمت خود جلب می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که وان پلاس مورد توجه بسیاری از کاربران قرار می‌گیرد، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌‌ گوشی‌های این برند است. وان پلاس اخیراً گوشی جدید خود با نام وان پلاس نورد N20 اس ای را در بازار عرضه کرده است. در این نوشتار، قرار است اطلاعاتی درباره این گوشی هوشمند جدید در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

بیشتر بخوانید:

بررسی وان پلاس نورد N20 SE

با بررسی مشخصات وان پلاس نورد N20 NE متوجه می‌شویم که گوشی مذکور در تاریخ 5 اوت 2022 معرفی شد. تنها سه روز پس از معرفی آن، یعنی در تاریخ 8 اوت 2022 روانه بازار شد و توانست نظر افراد زیادی را به سمت خود جلب کند.

بررسی وان پلاس نورد 20 اس ای (OnePlus Nord 20 SE)
بررسی وان پلاس نورد N20 SE

قیمت وان پلاس نورد N20 NE نسبت به سایر گوشی‌های موجود در بازار، مقرون‌به‌صرفه‌تر است. قیمت وان پلاس نورد 20 اس ای در حال حاضر نزدیک به 152 دلار است و به همین دلیل هم می‌توان گوشی وان پلاس Nord N20 SE را یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین و بهترین گوشی‌های وان پلاس (One Plus) در بازار به شمار آورد.

برای این‌که بهتر مشخصات فنی One Plus Nord 20 SE را درک کنید، در اینجا جدولی آورده و تمام ویژگی‌های این گوشی را در آن شرح داده‌ایم.

مشخصات بررسی وان پلاس نورد N20 SE
معرفی و عرضه
  • معرفی در تاریخ 5 وات 2022
  • عرضه در تاریخ 8 اوت 2022
طراحی
  • 163.8×75×8 میلی‌متر
  • جلو شیشه‌ای، پشت پلاستیکی، فریم پلاستیکی
  • دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))
نمایشگر
  • 6.56 اینچ با رزولوشن 720×1612 نیت از نوع IPS LCD
  • نرخ نوسازی تصویر 90 هرتز
  • میزان روشنایی 480 نیت و 600 نیت در حالت HBM
  • تراکم پیکسلی 269
  • نسبت نمایشگر به بدنه 84.2 درصد
پردازنده
  • مدیاتک MT6765G هلیو G35 (12 نانومتری)
  • پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای (چهار هسته‌ی 2.3 گیگاهرتز Cortex-A53 و چهار هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Cortex-A53)
  • پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
نرم‌افزار اندروید 12 با رابط کاربری OxygenOS 12.1
رم و حافظه
  • رم 4 گیگابایت با حافظه 64 گیگابایت
  • پشتیبانی از درگاه حافظه microSDXC
دوربین
  • دوربین اصلی (لنز واید) با سنسور 50 مگاپیکسلی و دیافراگم 1.8
  • سنسور تشخیص عمق تصویر با کیفیت 2 مگاپیکسل و دیافراگم 2.4
  • پشتیبانی از فلاش LED، پانوراما و HDR
  • فیلم‌برداری با کیفیت 1080 پیکسل و سرعت 30 فریم در ثانیه
  • دوربین سلفی با لنز واید با سنسور 8 مگاپیکسلی و دیافراگم 2.0
  • فیلم‌برداری با کیفیت 1080 پیکسل و سرعت 30 فریم در ثانیه
باتری
  • باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • پشتیبانی از شارژ سریع 33 وات (100 درصد در 69 دقیقه)
صدا
  • بله، دارای اسپیکرهای استریو
  • پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
اتصالات
  • وای‌فای a/b/g/n/ac 802.11، دو بانده، وای‌فای دایرکت و هات‌‌‌اسپات
  • بلوتوث نسخه 5.0 با A2DP ،LE ،aptX HD
  • پشتیبانی از GPS با A-GPS ،GLONASS ،BDS ،GALILEO ،QZSS
  • پشتیبانی از NFC
  • عدم پشتیبانی از رادیو
  • USB Type-C با پشتیبانی از OTG
سنسورها حسگر اثر انگشت (در کنار گوشی)، شتاب‌سنج, حسگر مجاورتی, قطب‌نما

بررسی وان پلاس نورد N20 SE از نظر طراحی

شما می‌توانید این گوشی را با ابعاد 163.8×75 میلی‌متر خریداری نمایید. ضخامت 8 میلی‌متری این گوشی نشان می‌دهد که وان پلاس نورد N20 اس ای یک گوشی نسبتاً نازک است که ظاهری معمولی دارد.

پنل جلویی گوشی جدید وان پلاس شیشه‌ای بوده و بخش اعظم آن را نمایشگر می‌پوشاند. این موضوع تا حدی است که متوجه می‌شویم نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی 84.2 درصد است. با‌این‌حال، در بخش بالایی و پایینی نمایشگر این گوشی حاشیه نسبتاً زیادی دیده می‌شود که شاید برای بسیاری افراد خوشایند نباشد.

بررسی وان پلاس نورد 20 اس ای (OnePlus Nord 20 SE)
بررسی وان پلاس نورد N20 SE

دوربین سلفی این گوشی هم در قسمت ناچ قطره‌ای، در بالا وسط نمایشگر دیده می‌شود. فریم و پنل پشتی این گوشی کاملاً پلاستیکی هستند و هنگام در دست گرفتن آن، احتمالاً احساس ارزان‌قیمت بودن به شما دست می‌دهد. این گوشی وان پلاس دارای دوربین دوگانه است که این لنزها در گوشه بالا و سمت چپ پنل پشتی قرار گرفته‌اند.

دوربین‌های واید و سنسور تشخیص عمق با اندازه نسبتاً بزرگی در یک ماژول مشکی رنگ تعبیه شده‌اند. یک فلش بیضی‌شکل هم در کنار لنز بالایی و در یک کادر رنگی دیده می‌شود. لوگوی وان پلاس را هم می‌توانید در وسط پنل پشتی مشاهده نمایید. دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا به همراه دکمه پاور در لبه سمت راستی قرار گرفته‌اند.

در بررسی وان پلاس نورد 20 اس ای (OnePlus Nord N20 SE) خوب است بدانید که حسگر اثر انگشت هم روی دکمه پاور طراحی شده است که می‌تواند استفاده را برای شما بسیار راحت کند. این گوشی از دو سیم‌کارت به طور همزمان پشتیبانی می‌کند. به‌طورکلی، طراحی گوشی وان پلاس نورد 20 اس ای نسبتاً خوب است و می‌تواند برای استفاده روزمره به نیازهای عادی شما پاسخ دهد.

بررسی مشخصات وان پلاس نورد N20 SE از لحاظ نمایشگر

نمایشگر این گوشی هم مانند طراحی آن، کاملاً معمولی است و نمی‌توانید از آن انتظار زیادی داشته باشید. وان پلاس در ساخت گوشی نورد N20 اس ای از نمایشگر اقتصادی IPS LCD استفاده کرده است. این نمایشگر 6.56 اینچی با نرخ نوسازی تصویر 90 هرتز در اختیار شما قرار می‌گیرد.

میزان روشنایی نمایشگر این گوشی چندان زیاد نیست و در حالت عادی 480 نیت و در حالت HBM هم 600 نیت است. در نتیجه، این احتمال وجود دارد که هنگام استفاده از گوشی وان پلاس نورد N20 اس ای در زیر نور مستقیم خورشید با مشکلاتی مواجه شوید.

بررسی وان پلاس نورد 20 اس ای (OnePlus Nord 20 SE)
بررسی مشخصات وان پلاس نورد N20 SE

نمایشگر گوشی وان پلاس Nord N20 SE از رزولوشن 720×1612 پیکسل پشتیبانی می‌کند که می‌تواند برای کارهای عادی نسبتاً مناسب باشد. این موضوع در بررسی وان پلاس نورد N20 SE نشان می‌دهد که کیفیت نمایشگر آن کاملاً معمولی است.

توجه داشته باشید که اگر به دنبال یک گوشی برای تماشای دائم فیلم و سریال هستید و می‌خواهید از آن برای بازی‌های ویدئویی استفاده کنید، وان پلاس Nord N20 SE نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد. تراکم پیکسلی نمایشگر این گوشی هم تنها 269 ppi است که بیانگر این است که تمام جزئیات را به شما نمایش نمی‌دهد و شاید برخی از جزئیات را از دست دهید.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات وان پلاس نورد N20 SE از لحاظ پردازنده

در این گوشی خبری از پردازنده‌های قدرتمند اسنپدراگون نیست. وان پلاس در ساخت این گوشی از پردازنده مدیاتک MT6765G هلیو G35 استفاده کرده است. این پردازنده 12 نانومتری تنها برای کارهای بسیار عادی و روزانه مناسب است و نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای شما برای اجرای بازی‌های پیچیده و ویدئویی باشد.

پردازنده مرکزی این دستگاه هشت هسته‌ای است که شامل چهار هسته Cortex-A53 با حداکثر فرکانس 2.3 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز می‌شود. PowerVR GE8320 هم مسئولیت پردازش گرافیکی گوشی مذکور را بر عهده دارد. به‌طورکلی، پردازنده گوشی وان پلاس Nord N20 SE نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای شما برای بازی‌های پیچیده و سنگین باشد.

مشخصات فنی One Plus Nord N20 SE از لحاظ نرم‌افزار

با بررسی وان پلاس نورد N20 SE متوجه می‌شویم که این گوشی از اندروید 12 پشتیبانی می‌کند. در این گوشی، رابط کاربری مخصوص وان پلاس، یعنی OxygenOS 12.1 هم مبتنی بر اندروید 12 اجرا می‌شود.

رابط کاربری این گوشی لانچر نسبتاً زیبایی دارد و در آن می‌توانید آیکون اپلیکیشن‌ها را با زیبایی خاصی مشاهده نمایید. آیکون‌های موجود در این رابط کاربری کمی بزرگ‌تر و با شکل دایره‌ای طراحی شده‌اند. شما این امکان را دارید که برخی از آیکون این گوشی را شخصی‌سازی کنید و از بین چند تم موجود، بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید.

بررسی وان پلاس نورد 20 اس ای (OnePlus Nord 20 SE)
بررسی وان پلاس نورد N20 SE

مشخصات وان پلاس نورد N20 SE از نظر رم و حافظه

متأسفانه گوشی وان پلاس نورد N20 اس ای تنها با یک نسخه رم و حافظه داخلی عرضه می‌شود. این گوشی با رم 4 و حافظه 64 گیگابایت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این میزان رم در برابر گوشی‌های هوشمند جدید با حافظه رم 12 گیگابایتی، بسیار ناچیز است. این امر باعث می‌شود که گوشی مذکور برای باز کردن انواع برنامه‌های سنگین با مشکلات زیادی مواجه شود.

پس اگر به دنبال دستگاهی هستید که بتوانید از آن برای باز کردن اپلیکیشن‌ها استفاده کنید، به نظر نمی‌رسد که وان پلاس نورد 20 اس ای بتواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

البته اگر فکر می‌کنید که میزان حافظه داخلی این گوشی پایین است و می‌خواهید فایل‌ها و اپلیکیشن‌های بیشتری روی گوشی خود نصب کنید، می‌توانید از کارت حافظه استفاده کنید. یکی از نقاط مثبت وان پلاس Nord N20 SE این است که از درگاه اختصاصی حافظه (microSDXC) پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مشخصات فنی One Plus Nord N20 SE از نظر دوربین

گوشی وان پلاس نورد N20 اس ای با دوربین ماژول دوگانه در اختیار شما قرار می‌گیرد. این موضوع نشان می‌دهد که میان‌رده جدید وان پلاس در برابر بسیاری از گوشی‌های هوشمند کنونی با دوربین ماژول چهارگانه و سه‌گانه، کیفیت چندان بالایی ندارد.

دوربین اصلی (لنز واید) این گوشی با یک سنسور 50 مگاپیکسلی عرضه می‌شود که گشودگی دیافراگم آن 1.8 است. دومین لنز این گوشی هم سنسور تشخیص عمق تصویر نام دارد که با کیفیت 2 مگاپیکسل و دریچه دیافراگم 2.4 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

دوربین این گوشی از قابلیت‌هایی مانند فلاش LED، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند. البته این قابلیت‌ها در تمام گوشی‌های هوشمند وجود دارند و ویژگی‌های مذکور نمی‌توانند باعث افزایش کیفیت تصاویر در این گوشی شوند. پس می‌توانیم بگوییم که کیفیت تصاویر در گوشی وان پلاس نورد 20 اس ای قابل‌قبول هستند، اما برای استفاده حرفه‌ای نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد.

بررسی وان پلاس نورد N20 SE ؛ میان رده جدید وان پلاس
نمونه عکسی که با دوربین وان پلاس Nord N20 SE ثبت شده

مانند کیفیت عکاسی، گوشی وان پلاس Nord N20 SE برای فیلم‌برداری هم چندان مناسب نیست. با بررسی وان پلاس نورد N20 SE متوجه می‌شویم که با استفاده از این گوشی، تنها می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل را در سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کنید. حداقل اگر سرعت ویدئوها 60 فریم در ثانیه هم بود، می‌توانستیم امید بیشتری به کیفیت فیلم‌برداری این گوشی داشته باشیم.

دوربین سلفی گوشی وان پلاس نورد N20 اس ای هم کیفیت چندان بالایی ندارد. در بالا و وسط نمایشگر این گوشی، یک دوربین سلفی با سنسور 8 مگاپیکسل قرار گرفته است. این لنز واید 26 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم 2.0 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

با استفاده از دوربین سلفی این گوشی می‌توانید ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل را با سرعت 30 فریم در ثانیه بگیرید. پس به‌طورکلی، متوجه می‌شوید که دوربین گوشی وان پلاس نورد N20 اس ای کاملاً معمولی است و تنها می‌توانید از آن برای عکاسی‌های بسیار عادی استفاده نمایید.

بررسی مشخصات فنی One Plus Nord N20 SE از لحاظ باتری

وان پلاس در ساخت گوشی Nord N20 SE از یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است. ازآنجاکه کیفیت نمایشگر این گوشی هم چندان بالا نبود، می‌توانید مطمئن باشید که باتری این گوشی تا حداقل یک روز دوام می‌آورد.

همچنین باتری گوشی One Plus Nord N20 SE از قابلیت شارژ سریع 33 واتی هم پشتیبانی می‌کند. وان پلاس مدعی است که با این سرعت شارژ، باتری گوشی در مدت 69 دقیقه به 100 درصد شارژ کامل می‌رسد.

بررسی وان پلاس نورد N20 SE ؛ میان رده جدید وان پلاس

بررسی وان پلاس نورد N20 SE از نظر صدا

یکی از ویژگی‌های مثبت وان پلاس نورد N20 SE این است که با استفاده از اسپیکرهای استریو در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این ویژگی باعث می‌شود که کیفیت صدا تا حد زیادی افزایش پیدا کند. این گوشی همچنین از جک هدفون 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند.

بررسی مشخصات وان پلاس نورد N20 SE از لحاظ اتصالات و قابلیت‌ها

شما می‌توانید وان پلاس نورد N20 اس ای را با نسخه وای‌فای 802.11 خریداری نمایید. این گوشی از وای‌فای دو بانده، وای‌فای دایرکت و هات‌اسپات پشتیبانی می‌کند. همچنین بلوتوث نسخه 5.0 هم در این دستگاه وجود دارد.

به جز موارد ذکرشده، ویژگی‌های GPS و NFC هم در این گوشی دیده می‌شوند. این در حالی است که این گوشی از قابلیت رادیو پشتیبانی نمی‌کند. USB Type-C این دستگاه از قابلیت OTG پشتیبانی می‌کند و این موضوع باعث می‌شود که بتوانید از آن برای انتقال فایل‌ها به دسکتاپ استفاده کنید.

از مهم‌ترین قابلیت‌های این گوشی هوشمند میان‌رده، می‌توان به شتاب‌سنج، حسگر مجاورتی و قطب‌نما اشاره کرد. علاوه‌براین، وان پلاس نورد N20 SE از قابلیت حسگر اثر انگشت هم پشتیبانی می‌کند. این حسگر که در لبه سمت راستی و روی دکمه پاور تعبیه شده است، به شما کمک می‌کند که قفل گوشی را در مدت‌زمان کوتاهی باز کنید.

بررسی وان پلاس نورد N20 SE ؛ میان رده جدید وان پلاس
بررسی وان پلاس نورد N20 SE

کلام آخر

گوشی OnePlus Nord N20 SE یکی از جدیدترین گوشی‌های این برند به شمار می‌رود که برای استفاده روزمره مناسب است. ما در این نوشتار از تکراتو، به بررسی وان پلاس نورد N20 SE پرداختیم. اگر شما هم قصد خرید یک گوشی میان‌رده را دارید، بهتر است در ابتدا مشخصات فنی One Plus Nord N20 SE را مطالعه فرمایید و سپس تصمیم خود را برای خرید نهایی کنید. به‌طورکلی، این گوشی برای کارهای عادی مناسب است و برای بازی‌های ویدئویی گزینه مناسبی به نظر نمی‌رسد.

سؤالات متداول

آیا گوشی وان پلاس نورد N20 SE ارزش خرید دارد؟

این گوشی به دلیل قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای که دارد، تقریباً همه افراد می‌توانند آن را خریداری کنند. بااین‌حال، این گوشی قابلیت‌های چندان منحصربه‌فردی عرضه نمی‌کند و نمی‌توان از آن برای کارهای سنگین استفاده کرد. این گوشی می‌تواند برای کارهای روزمره مناسب باشد؛ اما برای بازی‌های ویدئویی و یا باز کردن برنامه‌های سنگین اصلاً مناسب نیست. همان‌طور که می‌دانید، گوشی‌های دیگری در بازار موجود هستند که با همین محدوده قیمت، قابلیت‌های بهتری را ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر