coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بررسی اوپو A77 فورجی (Oppo A77 4G) ؛ میان رده اوپو چگونه است؟

گوشی اوپو آ 77 فور جی یکی از گوشی‌های جدید این برند به شمار می‌‌رود که به‌تازگی معرفی و روانه بازار شده است. مهم‌ترین دلیلی که این گوشی موردتوجه کاربران قرار گرفت، قیمت مقرون‌به‌صرفه آن است. در ادامه به بررسی اوپو A77 فورجی (Oppo A77 4G) می‌پردازیم.

اوپو یکی از تولیدکننده‌های گوشی چینی است که در چند سال اخیر،‌ گوشی‌های میان‌رده و حتی رده‌بالای خوبی را روانه بازار کرده است.

شرکت اوپو کار خود را از سال 2004 در چین آغاز کرد و تاکنون توانسته نظر بسیاری از افراد را به ست خود جلب کند. بد نیست بدانید که این برند در سال 2016 به یکی از موفق‌ترین شرکت‌های تولیدکننده گوشی در چین تبدیل شد. این کمپانی به‌تازگی از گوشی هوشمند خود به نام اوپو A77 4G هم رونمایی کرده است.

ازآنجاکه این گوشی با قیمتی مقرون‌به‌صرفه عرضه می‌شود، نمی‌توانید از آن انتظار قابلیت‌های رده‌بالایی را داشته باشید. این گوشی با ارائه ویژگی‌های معمولی، به‌عنوان یک گوشی میان‌رده شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بررسی اوپو A77 فورجی (Oppo A77 4G)

شرکت اوپو در ژوئن 2022 از نسخه 5G گوشی اوپو A77 رونمایی کرد و با استقبال زیادی از مردم و کاربران روبرو شد. بدین ترتیب، تصمیم گرفت که نسخه 4G این گوشی هوشمند را هم در بازار عرضه کند تا همه افراد بتوانند آن را خریداری نمایند. قیمت اوپو A77 فورجی کاملاً منطقی است و اگر به دنبال یک گوشی میان‌رده با قیمت مناسب هستید، اوپو A77 4G گزینه مناسبی برای شماست.

بررسی اوپو A77 فورجی (Oppo A77 4G) ؛ میان رده اوپو چگونه است؟
بررسی اوپو A77 فورجی (Oppo A77 4G)

با بررسی اوپو A77 فورجی (Oppo A77 4G) متوجه می‌شویم که این گوشی در تاریخ 3 اوت 2022 معرفی و در همان روز هم روانه بازار شد. قیمت اوپو A77 4G در حال حاضر، نزدیک به 200 یورو است.

این گوشی قابلیت‌های معمولی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و برای استفاده روزمره مناسب است. ازاین‌رو، همچنان می‌توانیم اوپو A77 4G را در فهرست بهترین گوشی‌های اوپو قرار دهیم. در ادامه، جدولی ارائه کرده‌ایم و در آن تمام مشخصات فنی OPPO A77 4G را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

مشخصات اوپو A77 فور جی
معرفی، عرضه و قیمت
  • معرفی و عرضه در تاریخ 3 اوت 2022
  • قیمت نزدیک به 200 یورو
طراحی
  • 163.8×75×8 میلی‌متر
  • وزن 187 / 189 گرم
  • جلو شیشه‌ای، فریم پلاستیکی، پنل پشتی پلاستیکی یا چرمی
  • دارای گواهی IP54 برای مقاومت در برابر گردوغبار و پاشش آب
  • دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by))
  • در رنگ‌های نارنجی و آبی آسمانی
نمایشگر
  • 6.56 اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن 720×1612 پیکسل
  • نرخ نوسازی تصویر 90 هرتز
  • میزان روشنایی متوسط 480 نیت و 600 نیت در حالت HBM
  • نسبت نمایشگر به بدنه 84.2 درصد
  • تراکم پیکسلی 269 ppi
پردازنده
  • مدیاتک MT6765G هلیو G35 (12 نانومتری)
  • پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای (چهار هسته‌ی 2.3 گیگاهرتز Cortex-A53 و چهار هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Cortex-A53)
  • پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
رم و حافظه
  • رم 4 و حافظه 64 گیگابایت
  • پشتیبانی از درگاه حافظه microSDXC
  • نوع حافظه UFS 2.2
نرم‌افزار اندروید 12 با رابط کاربری ColorOS 12.1
دوربین
  • دوربین اصلی (لنز واید) با سنسور 50 مگاپیکسلی و دیافراگم f/1.8
  • سنسور تشخیص عمق تصویر با کیفیت 2 مگاپیکسل و دیافراگم f/2.4
  • پشتیبانی از قابلیت‌های فلاش LED، پانوراما و HDR
  • فیلم‌برداری کیفیت 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه
  • دوربین سلفی با سنسور واید 8 مگاپیکسلی و دیافراگم f/2.0
  • پشتیبانی از قابلیت پانوراما
  • قابلیت ضبط ویدئو کیفیت 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه
باتری
  • باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • پشتیبانی از شارژ سریع 33 وات و شارژ 100 درصد در مدت‌زمان 69 دقیقه (به گفته کمپانی اوپو)
صدا
  • بله، اسپیکرهای استریو
  • پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
اتصالات
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
  • بلوتوث نسخه 5.0، A2DP ،LE ،aptX HD
  • دارای GPS با A-GPS ،GLONASS ،BDS ،GALILEO ،QZSS
  • پشتیبانی از NFC
  • عدم پشتیبانی از رادیو
  • USB Type-C 2.0، پشتیبانی از OTG
قابلیت‌ها حسگر اثر انگشت (در کنار گوشی)، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت، قطب‌نما

بررسی مشخصات اوپو A77 فورجی از نظر طراحی

گوشی اوپو A77 4G با ابعاد 163.8 ×75×8 میلی‌متر در اختیار شما قرار می‌گیرد. این گوشی اندازه متوسطی دارد و کار کردن با آن هم کاملاً راحت است. وزن 187 / 189 گرمی این گوشی به شما این امکان را می‌دهد که به‌راحتی آن را در یک دست گرفته و از آن استفاده نمایید.

همان‌طور که از این گوشی انتظار می‌رود، فریم آن کاملاً پلاستیکی بوده و در نسبت نمایشگر به بدنه حدودا 84.2 درصد ساخته شده است. پنل جلوی این گوشی شیشه‌ای بوده و پشت آن هم از جنس پلاستیک یا چرم است.

بررسی مشخصات اوپو A77 فورجی از نظر طراحی
بررسی مشخصات اوپو A77 فورجی از نظر طراحی

یکی از مزایای گوشی اوپو A77 4G این است که با گواهی IP54 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این ویژگی موجب می‌شود که گوشی مذکور در برابر گردوغبار و پاشش آب کاملاً مقاوم باشد. البته توجه داشته باشید که آن را کاملاً به زیر آب نبرید.

بررسی اوپو A77 فورجی (Oppo A77 4G) نشان می‌دهد که بخش زیادی از پنل جلویی این گوشی را نمایشگر آن پوشانده است. بااین‌حال، این نمایشگر حاشیه نسبتاً زیادی دارد که شاید چندان خوشایند نباشد. این حاشیه که در بخش بالایی و پایینی نمایشگر بیشتر می‌شود، تا حد زیادی از زیبایی ظاهری آن می‌کاهد.

گوشی اوپو A77 فور جی دارای دوربین دوگانه است که در گوشه بالا و سمت چپ این گوشی قرار گرفته‌اند. لنزهای این گوشی در یک ماژول مستطیلی مشکی و به‌صورت عمودی چیده شده‌اند. یک فلاش LED بیضی‌شکل هم در کنار کادر مشکی رنگ دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

می‌توانید لوگوی اوپو را هم در گوشه پایین و سمت چپی این گوشی مشاهده کنید. دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا در لبه سمت راستی این گوشی قرار گرفته‌اند و روی دکمه پاور، حسگر اثر انگشت تعبیه شده است.

دوربین سلفی اوپو آ 77 فور جی هم در یک ناچ قطره‌ای نسبتاً بزرگ در بالا و وسط نمایشگر قرار دارد. لبه‌های این گوشی خمیده هستند و به‌طورکلی، طراحی خوش دستی دارد. این گوشی از نصب دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند و در رنگ‌های نارنجی و آبی آسمانی به فروش می‌رسد.

بررسی اوپو A77 فورجی (Oppo A77 4G) از لحاظ نمایشگر

اوپو در ساخت این گوشی هوشمند از نمایشگر اقتصادی IPS LCD استفاده می‌کند. این نمایشگر 6.56 اینچی با رزولوشن 720×1612 پیکسل عرضه می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که تماشای فیلم و سریال یا هرنوع محتوای ویدیویی با این گوشی، چندان لذت‌بخش نیست.

بررسی اوپو A77 فورجی (Oppo A77 4G) از لحاظ نمایشگر
بررسی اوپو A77 فورجی (Oppo A77 4G) از لحاظ نمایشگر

نرخ نوسازی در نمایشگر این گوشی تنها 90 هرتز است و در برابر اغلب گوشی‌های جدید با نرخ نوسازی 120 یا حتی 144 هرتز، اوپو A77 4G حرفی برای گفتن ندارد. همان‌طور که در بخش طراحی هم گفتیم، نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی چندان زیاد نبوده و تنها 84.2 درصد است.

تراکم پیکسلی در گوشی اوپو A77 فور جی هم تقریباً 269 پیکسل در اینچ است و جزئیات را تا حد قابل‌قبولی به شما نشان می‌دهد. علاوه‌براین، خوب است بدانید که این میزان روشنایی متوسط نمایشگر این گوشی 480 نیت بوده که در این ویژگی در حالت HBM به 600 نیت هم می‌رسد. در نتیجه، شما می‌توانید از اوپو A77 فور جی در زیر نور خورشید هم استفاده کنید؛ فقط شاید کمی چشم شما را اذیت کند و نتوانید تمام صفحه را به‌خوبی ببینید.

بررسی مشخصات فنی Oppo A77 4G از نظر سخت‌افزار

با بررسی اوپو A77 فورجی (Oppo A77 4G) متوجه می‌شویم که این گوشی با استفاده از چیپست میان‌رده مدیاتک MT6765G هلیو G35 قدرت می‌گیرد. این پردازنده 12 نانومتری قدرت چندان بالایی ندارد و نباید از آن انتظار عملکرد خیلی بالایی را داشته باشید.

پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته‌ای است که این هشت هسته شامل چهار هسته Cortex-A53 با حداکثر فرکانس 2.3 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز می‌شود. مسئولیت پردازش گرافیکی این گوشی هم بر عهده PowerVR GE8320 است.

 

بررسی اوپو A77 فورجی (Oppo A77 4G)
بررسی مشخصات فنی Oppo A77 4G از نظر سخت‌افزار

با بررسی مشخصات اوپو A77 فورجی متوجه شدیم که این گوشی تنها با یک نسخه رم و حافظه داخلی عرضه می‌شود. شما می‌توانید این گوشی را با رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایت خریداری نمایید. این میزان حافظه رم چندان زیاد نبوده و موجب می‌شود که هنگام کار کردن با اوپو A77 فور جی، با مشکلاتی روبرو شوید.

رم و پردازنده این گوشی را نمی‌توان تغییر داد. بااین‌حال، اگر فکر می‌کنید که به حافظه داخلی بیشتری نیاز دارید تا فایل‌های بیشتری در این گوشی ذخیره کنید، می‌توانید از کارت حافظه استفاده نمایید. پشتیبانی از درگاه حافظه microSDXC یکی از مزیت‌های این گوشی است که به شما این امکان را می‌دهد که فضای ذخیره را تا حد زیادی افزایش دهید. پس با بررسی اوپو A77 فورجی (Oppo A77 4G) متوجه می‌شویم که اگر به دنبال یک گوشی مقرون‌به‌صرفه برای انجام بازی‌های ویدئویی هستید، این تلفن همراه نمی‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

بررسی مشخصات فنی Oppo A77 4G از نظر نرم‌افزار

شما می‌توانید این گوشی را با اندروید 12 خریداری نمایید. اوپو در ساخت این تلفن همراه از رابط کاربری ColorOS 12.1 استفاده کرده است. این پوسته که تنها مخصوص گوشی‌های اوپو است، ویژگی‌های زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و موجب می‌شود که تجربه لذت‌بخشی از استفاده از اوپو A77 فورجی داشته باشند.

مهم‌ترین چیزی که در رابط کاربری ColorOS 12.1 مشاهده می‌کنیم، ویژگی‌های مربوط به جلوه‌های بصری است. شما می‌توانید از قابلیت‌های ویژه مربوط به عملکرد و امنیت این گوشی لذت زیادی ببرید. علاوه‌براین، ظاهر چشمگیر این رابط کاربری می‌تواند نظر بسیاری از کاربران را جلب کند.

بررسی اوپو A77 فورجی (Oppo A77 4G) از لحاظ دوربین
بررسی اوپو A77 فورجی (Oppo A77 4G) از لحاظ دوربین

بررسی مشخصات اوپو A77 فورجی از نظر دوربین

این گوشی با دوربین ماژول دوگانه عرضه می‌شود. بدین ترتیب، دوربین‌های آن هم کیفیت چندان بالایی ندارند و تنها برای استفاده روزمره مناسب هستند. دوربین اصلی (لنز واید) این تلفن همراه با سنسور 50 مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم f/1.8 عرضه می‌شود. با بررسی اوپو A77 فورجی (Oppo A77 4G) مشاهده می‌کنیم که این لنز واید از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز هم پشتیبانی می‌کند.

سنسور تشخیص عمق هم در این گوشی دیده می‌شود که با کیفیت 2 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/2.4 روانه بازار می‌شود. این لنز کیفیت چندان بالایی ندارد و نمی‌توانید عکس‌های خوبی با استفاده از آن بگیرید. همان‌طور که متوجه شدید، در این گوشی خبری از لنزهای اولترا واید و ماکرو نیست.

دوربین این گوشی از قابلیت‌های فلاش LED، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند که البته این ویژگی‌ها در اغلب گوشی‌های هوشمند دیگر نیز یافت می‌شوند. با استفاده از دوربین پشتی گوشی اوپو A77 فورجی، می‌توان ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل و سرعت 30 فریم در ثانیه گرفت.

از سوی دیگر، دوربین سلفی این گوشی که در بالا و وسط نمایشگر قرار دارد، دارای یک سنسور 8 مگاپیکسلی است. این لنز واید 26 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/2.0 در اختیار شما قرار می‌گیرد. این لنز واید به شما این امکان را می‌دهد که ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل و سرعت 30 فریم در ثانیه بگیرید.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی OPPO A77 4G از لحاظ باتری

اوپو در ساخت این گوشی از یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است. ازآنجاکه کیفیت نمایشگر اوپو A77 فورجی هم چندان بالا نبود، این گوشی می‌تواند شارژ را به مدت طولانی‌تری در خود ذخیره کند.

با بررسی اوپو A77 فورجی (Oppo A77 4G) متوجه می‌شویم که این تلفن همراه از  قابلیت شارژ سریع 33 وات پشتیبانی می‌کند. به گفته برند اوپو، به لطف پشتیبانی از این قابلیت، شما می‌توانید گوشی خود را در مدت‌زمان 69 دقیقه به 100 درصد شارژ کامل برسانید که برای یک گوشی میان‌رده یک ویژگی خیلی خوب به شمار می‌رود.

بررسی مشخصات فنی OPPO A77 4G از لحاظ باتری

بررسی مشخصات فنی OPPO A77 4G از نظر صدا

اوپو A77 فورجی با اسپیکرهای استریو در اختیار شما قرار می‌گیرد. این گوشی همچنین از قابلیت جک هدفون 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند.

بررسی مشخصات اوپو A77 فورجی از نظر اتصالات و سایر قابلیت‌ها

ویژگی‌هایی مانند وای‌فای نسخه 802.11، دو بانده، وای‌فای دایرکت و هات‌اسپات در این کوشی وجود دارند. نسخه بلوتوث این گوشی 5.0 بوده و با GPS در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. گوشی اوپو A77 فورجی از قابلیت NFC پشتیبانی می‌کند، اما رادیو ندارد. USB Type-C در این گوشی از قابلیت OTG هم پشتیبانی می‌کند.

از مهم‌ترین سنسورهای این گوشی می‌توان به مواردی مانند شتاب‌سنج، سنسور مجاورت و قطب‌نما اشاره کرد. همان‌طور که در بخش طراحی هم گفتم، حسگر اثر انگشت هم در این گوشی با دکمه پاور ادغام شده است و در لبه این تلفن دیده می‌شود.

بررسی اوپو A77 فورجی (Oppo A77 4G)
بررسی اوپو A77 فورجی (Oppo A77 4G)

سخن نهایی

ما در این نوشتار از تکراتو، به بررسی اوپو A77 فورجی (Oppo A77 4G) پرداختیم و تمام ویژگی‌های آن را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. همان‌طور که تاکنون متوجه شدید، این گوشی قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد و به همین دلیل هم ویژگی‌های متوسطی ارائه می‌کند. ازاین‌رو، گوشی اوپو A77 فورجی برای بازی‌های ویدئویی و کارهای سنگین اصلاً مناسب نیست. پس اگر به دنبال یک گوشی برای انجام بازی‌های ویدئویی هستید، به سراغ اوپو A77 4G نروید.

سؤالات متداول

خرید گوشی اوپو A77 فورجی برای چه کسانی مناسب است؟

ازآنجاکه گوشی اوپو A77 4G با قیمتی منطقی و اقتصادی روانه بازار می‌شود، ویژگی‌های آن هم کاملاً متوسط است. به دلیل آنکه گوشی مذکور با تراشه نسبتاً ضعیف مدیاتک و نمایشگر متوسطی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، برای کارهای سنگین گزینه مناسبی نیست. بااین‌حال، اگر به دنبال یک گوشی مقرون‌به‌صرفه هستید که با پرداخت هزینه کم بتوانید کارهای عادی روزانه خود را به انجام برسانید، می‌توانید به فکر خرید اوپو آ 77 فورجی باشید.

بیشتر بخوانید:

منبع: gsmarena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر