coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بازیگران سریال گاهی به پشت سر نگاه کن [عکس + بیوگرافی]

در این مقاله می‌پردازیم به زندگینامه بازیگران سریال گاهی به پشت سر نگاه کن که یکی از بهترین سریال های ایرانی دهه نود به کارگردانی مازیار میری بوده است.

محمود محمد سلطانی و مسعود کرمی نویسندگی سریال پربیننده‌ «گاهی به پشت سر نگاه کن» را برعهده داشتند. این مجموعه یک ملودرام خانوادگی با درون مایه حمایت از تولید داخلی و اعتماد به نخبگان جوان ایرانی و نیز توجه ویژه به سبک زندگی ایرانی است که در سال ۱۳۹۳ به تهیه‌کنندگی رضا انصاریان ساخته شد.

در این سریال جذاب و پرطرفدار بازیگرانی مشهور و محبوب از جمله زنده یاد امین تارخ، هدایت هاشمی، سعید چنگیزیان، محمد متوسلانی، بهاره کیان افشار، حمید ابراهیمی، نگار عابدی و الیکا عبدالرزاقی نقش‌آفرینی کردند.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال گاهی به پشت سر نگاه کن

سریال گاهی به پشت سر نگاه کن اولین بار در سال 1394، در شب‌های ماه رمضان از شبکه دو پخش شد. این مجموعه به تازگی، هر شب ساعت 18 از شبکه‌ی آی فیلم دوباره پخش می‌شود.

بازیگران سریال گاهی به پشت سر نگاه کن
بازیگران سریال گاهی به پشت سر نگاه کن

علاوه بر بازیگرانی که در ابتدای این نوشتار نام بردیم، سام کبودوند، حمید جانانه، نبی الله پیرهادی، میلاد رحیمی، نگار حسن زاده، آرش فلاحت پیشه، حسام محمودی، امیر کربلایی‌زاده، مرتضی آقاحسینی، فرناز امامی، گیتی قاسمی، محمدرضا مالکی، علی فتحعلی، مهدی ملاک، مدیا ذاکری، حمیدرضا طوبایی، هومن اشکبوس، مسعود سخایی، هوشنگ رادی‌پور، احسان امانی، داود فتحعلی بیگی و باقر سروش نیز در مجموعه گاهی به پشت سر نگاه کن ایفای نقش کرده‌اند.

سریال گاهی به پشت سر نگاه کن در فهرست بهترین فیلم ها و سریال های امین تارخ قرار دارد. زنده‌یاد تارخ در این سریال، در نقش جلال تابش بازی درخشانی داشتند.

در ادامه، علاوه‌بر بیوگرافی بازیگران سریال گاهی به پشت سر نگاه کن و نیز کارگردانان این مجموعه، می‌توانید عکس بازیگران سریال گاهی به پشت سر نگاه کن را نیز ببینید.

امین تارخ

بازیگران سریال گاهی به پشت سر نگاه کن

امین تارخ متولد بیستم مردادماه سال 1332 در شیراز است. او در سال 1356 موفق به دریافت مدرک کارشناسی از دانشکده هنرهای نمایشی دانشگاه تهران شد. ایشان تحصیلات خود را تا مقطع فوق لیسانس در رشته مدیریت فرهنگی ادامه داد.

تارخ در سال 1360 بازیگری را با بازی در فیلم سینمایی مرگ یزد گرد به نویسندگی و کارگردانی بهرام بیضایی آغاز کرد. ایشان در سال 1363 با بازی در نقش ابن‌سینا، در مجموعه تلویزیونی بوعلی سینا ساخته‌ی مرحوم کیهان رهگذار به شهرت رسید.

امین تارخ یکی از چهره‌های برتر احیای تئاتر ایران است که در سال 1373 اولین مدرسه بازیگری را به نام کارگاه آزاد بازیگری در تهران تأسیس کرد. بسیاری از فارغ التحصیلان کارگاه آزاد بازیگری امین تارخ در حرفه‌ی خود جزو بهترین‌ها هستند.

6 سال پس از تاسیس این مدرسه، مسئولین آن اقدام به برقراری ارتباط با دیگر مدارس بین المللی آموزش بازیگری کردند و امین تارخ به مرکز فیلیندرز درامای استرالیای جنوبی دعوت شد. ایشان به مدت دو سال با عنوان مدرس در این دانشگاه تدریس کرد.

امین تارخ با منصوره شادمنش که او نیز بازیگر است، ازدواج کرده بود. این زوج هنرمند صاحب سه فرزند شدند. هر سه پسر ایشان در زمینه هنر مشغول به فعالیت هستند. این بازیگر محبوب در دوم مهر ماه سال ۱۴۰۱ بر اثر سکته قلبی درگذشت. زنده‌یاد امین تارخ «هنرمند ملی» و یکی از برترین بازیگران سینما و تلویزیون ایران بود.

بیشتر بخوانید:

بهاره کیان افشار

بازیگران سریال گاهی به پشت سر نگاه کن
عکس بازیگران سریال گاهی به پشت سر نگاه کن

بهاره کیان افشار در دوازدهم اردیبهشت ماه سال 1364 در تهران به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی رشته مهندسی نرم‌افزار کامپیوتر است.

او در سال 1383 با گروه تئاتر آزیتا حاجیان آشنا شد و تمرین بدن، لحن و بیان را از او آموخت. پس از دو سال با معرفی تینا پاکروان (همکلاسی دوره‌ی دبیرستانش) به محمدرضا شریفی‌نیا، در سریال «کلاه پهلوی» نقش شادی مستشارنیا را ایفا کرد.

کیان افشار علاوه‌بر بازیگری، در زمینه طراحی دکوراسیون و تبلیغات فعال است. او در مصاحبه‌ای درباره‌ی بازیگری تئاتر گفته است: «عاشق تئاتر هستم، انگیزه‌ام برای زندگی و مسیر پیش روی بازیگری است. با اینکه بازیگری به شکل جدی را با بازی در سریال آغاز کردم اما انگیزه‌‌ام از بازیگر شدن، حضور روی صحنه تئاتر بوده و هست.»

خانه شیشه‌ای، کوزوو، آهنگ دونفره، سگ بند، گربه سیاه، مرد نقره‌‌ای، پسرکشی، رویای سهراب، بی وزنی، پالتو شتری، حضور مخفی یک بیگانه، عطر داغ، دشمن زن، لونه زنبور و گناهکاران فیلم‌هایی هستند که بهاره کیان افشار در آن‌ها ایفای نقش داشته است.

میلاد رحیمی

بازیگران سریال گاهی به پشت سر نگاه کن
بیوگرافی بازیگران سریال گاهی به پشت سر نگاه کن

میلاد رحیمی در مجموعه گاهی به پشت سر نگاه کن نقش هادی پازوکی را برعهده داشت. وی سال‌هاست که با گروه تئاتری به اسم خانه همکاری می‌کند. رحیمی از بازیگران پرکار تئاتر است. او در نمایش‌هایی همچون براساس دوشس ملفی، هشتمین خوان، بازگشت به خوان نخست، بازرس هاند و فعل به نقش‌آفرینی پرداخته است.

او سال 1386 در سریال آماده باش به کارگردانی بهرنگ توفیقی وارد قاب تلویزیون شد و سپس در سینما و تلویزیون به کارش ادامه داد.

هجوم، ماهی و گربه، و اینک بهشت، سه روز و سه قتل، آماده باش و 2888  فیلم‌هایی هستند که میلاد رحیمی در آن‌ها ایفای نقش کرده است.

بیشتر بخوانید:

سعید چنگیزیان

بازیگران سریال گاهی به پشت سر نگاه کن
زندگینامه بازیگران سریال گاهی به پشت سر نگاه کن

بیوگرافی بازیگران سریال گاهی به پشت سر نگاه کن را با سعید چنگیزیان ادامه می‌دهیم. وی متولد بیست‌و‌دوم آذر ماه سال 1356 در سمنان است. چنگیزیان، کارشناسی رشته کارگردانی تئاتر از دانشگاه سینما تئاتر و دیپلم گرافیک از هنرستان امیرکبیر سمنان را دارد.

وی در سال 1376 در نخستین جشنواره دانشجویی جایزه اول بازیگری را برای ایفای نقش در نمایش «برزخ» نوشته ویلیام باتلر ییتس به کارگردانی محمد عاقبتی را دریافت نمود. یک سال بعد با نمایش «عروسی خون» بازیگر حرفه‌ای تئاتر شد.

چنگیزیان در 26 سالگی با بازی در فیلم «خداحافظ رفیق» برای اولین بار جلوی دوربین رفت. در سال 1390 با سریال «توطئه فامیلی» وارد قاب تلویزیون شد و 4 سال بعد در ماه مبارک رمضان با سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن» به شهرت رسید.

سعید چنگیزیان در 23 سالگی با الهام کردا که او هم بازیگر است ازدواج کرد. او علاوه بر بازیگری، عاشق طراحی، چاپ و عکاسی است و توانایی انجام آن‌ها را دارد؛ اما هیچ وقت در این رشته‌ها کار حرفه‌ای انجام نداده است.

نگار حسن‌زاده

بازیگران سریال گاهی به پشت سر نگاه کن
عکس بازیگران سریال گاهی به پشت سر نگاه کن

نگار حسن‌زاده در بیست‌و یکم دی ماه سال 1367 در کرج به دنیا آمد. او فرزند اول یک خانواده چهار نفره است و یک خواهر از خودش کوچکتر به نام نگین دارد.

وی دانش‌آموخته‌ی رشته عکاسی است و بازیگری را با شرکت در کلاس‌های هنرپیشگی آغاز کرده است. حسن‌زاده نخستین بار در سال ۸۹ با بازی در فیلم سه و نیم به کارگردانی نقی نعمتی جلوی دوربین رفت. این فیلم پس از شش سال در در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ اکران شد. ایفای نقش عالی او در این اثر نعمتی توجه کارگردانان را جلب کرد.

4 سال بعد افشین هاشمی او را برای بازی در مجموعه گاهی به پشت سر نگاه کن به مازیار میری معرفی کرد و در نهایت نگار حسن‌زاده در نقش مریم شکیبا در این سریال بازی کرد. او درباره نقش خود در این سریال گفته است: «این کاراکتر نخستین تجربه من در قاب تلویزیون بود و من همه‌ی سعی خودم را کردم که یک کار بسیار خوب از خود به نمایش بگذارم.»

حسن‌زاده از بازیگران توامند تئاتر است. از نمایش‌های او می‌توان سالار زنان و پاره‌های ساده را نام برد.

وی با اثر تزیینات گربه‌ای که توسط خودش کارگردانی شد، در سال ۹۸ در نخستین دوره جشنواره فیلم کوتاه هشت میلیمتری به یاد عباس کیارستمی مشارکت نمود و در قسمت هنرپیشگی این جشنواره، برترین هنرپیشه منصوب گردید.

بیشتر بخوانید:

هدایت هاشمی

بازیگران سریال گاهی به پشت سر نگاه کن

هدایت هاشمی در هفدهم اسفند ماه سال ۱۳۵۳ در شهر سبزوار به دنیا آمد. او دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی بوده و از سال ۱۳۷۷ به‌ طور حرفه‌ای بازیگری را از تئاتر آغاز کرده است.

اولین فیلم سینمایی هدایت هاشمی یک بوس کوچولو به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا است. او در سریال‌های زیادی به ایفای نقش پرداخته، اما نقش اوس موسی در سریال پایتخت او را به شهرت رساند.

به دنیا آمدن، محمد (ص)، خانه‌ای کنار ابرها، شیر تو شیر، گل چهره، لطفاً مزاحم نشوید، یه حبه قند، وقتی همه خوابیم و خاک آشنا از دیگر آثار هدایت هاشمی هستند.

الیکا عبدالرزاقی

بازیگران سریال گاهی به پشت سر نگاه کن
بیوگرافی بازیگران گاهی به پشت سر نگاه کن

الیکا عبدالرزاقی، زاده‌ی هجدهم مرداد ماه سال 1358 در رامسر است. او دانش‌آموخته‌ی رشته ادبیات نمایشی بوده و بازیگری را از 1376 با اجرای تئاتر «دایره گچی قفقازی» آغاز کرده است.

عبدالرزاقی با بازی در سریال «باغ مظفر» به کارگردانی مهران مدیری به شهرت رسید و در سال 1391 برنده تندیس حافظ بهترین بازیگر زن کمدی سال از دوازدهمین جشن سینمایی، تلویزیونی دنیای تصویر برای ایفای نقش در سریال «قهوه تلخ» شد.

وی در آثار موفق بسیاری حضور درخشانی داشته است. عبدالرزاقی از بازیگران سریال برف بی صدا می بارد به کارگردانی پوریا آذربایجانی بود که به تازگی از شبکه سه بخش شد.

الیکا عبدالرزاقی در 33 سالگی با امین زندگانی که او نیز بازیگر است، در تئاتر آشنا شد و در اسفند 1392 باهم ازدواج کردند.

بیشتر بخوانید:

حمید ابراهیمی

بازیگران سریال گاهی به پشت سر نگاه کن

در ادامه‌ی زندگینامه بازیگران سریال گاهی به پشت سر نگاه کن می‌رسیم به حمید ابراهیمی که متولد هفتم فروردین ماه سال 1349 در تهران است. وی دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی اطلاع‌رسانی و کتابداری گرایش هنر است.

ابراهیمی کارش را از تئاتر آغاز کرد و در سال ۱۳۶۵ موفق به کسب رتبه نخست بازیگری در تئاتر دانش‌آموزی کشور شد. او قبل از بازیگری در سینما و تلویزیون، در نمایش‌های گوناگونی در تئاتر به ایفای نقش پرداخته بود.

حمید ابراهیمی با بازی در سریال تلویزیونی صاحبدلان به کارگردانی محمدحسین لطیفی به مردم معرفی و مشهور شد و پس از درخشش در این مجموعه پربیننده، در آثار بسیاری به نقش آفرینی پرداخت.

او در فروردین ۱۳۹۲ موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم‌های پلیسی مسکو برای ایفای نقش در فیلم تعبیر خواب شد.

حمید ابراهیمی علاوه بر بازیگری، نویسنده، کارگردان، مجری طرح و داور بسیاری از جشنواره‌های تئاتر داخلی نیز بوده است.

گیتی قاسمی

بازیگران سریال گاهی به پشت سر نگاه کن
بیوگرافی عکس بازیگران گاهی به پشت سر نگاه کن

مقاله بیوگرافی بهترین بازیگران سریال گاهی به پشت سر نگاه کن را با گیتی قاسمی به پایان می‌رسانیم. وی در شانزدهم مرداد ماه سال ۱۳۵۵در ملایر به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه بوده و بازیگری را از نوجوانی در تئاتر آغاز کرد.

گیتی قاسمی در سال 86 برای اولین بار در سریال پربیننده‌ی پیامک از دیار باقی به کارگردانی سیروس مقدم بازی کرد و پس از آن در مجموعه‌های موفقی چون چک برگشتی و زیرخاکی به ایفای نقش پرداخت.

گیتی قاسمی از بازیگران سریال جادوگر  بود. این مجموعه کمدی خانوادگی یکی از سریال های شبکه نمایش خانگی 1401 است و اوایل سال در شبکه خانگی فیلیمو و نماوا منتشر شد.

قاسمی در حال حاضر یکی از بازیگران باتجربه تئاتر کشور است و کارنامه هنری پربار و درخشانی در تئاتر دارد. او برای ایفای نقش در فیلم سینمایی ویلایی‌ها، در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

بیشتر بخوانید:

داستان سریال گاهی به پشت سر نگاه کن

جلال تابش کارخانه‌داری است که در زندگی‌اش با ماجراهای مختلف و حوادث متعددی روبه‌رو می‌شود. او انسان خودساخته‌ای است که کارش را از صفر شروع کرده و آن را به اوج رسانده است.

بازیگران سریال گاهی به پشت سر نگاه کن

کارخانه‌ توسعه یافته جلال تابش با دو چالش روبرو است؛ از طرفی واردات بی‌رویه کالاهای خارجی باعث دیده نشدن تولیدات کارخانه او شده، و از سوی دیگر اطرافیان و دشمنان دیرینه‌اش قصد دارند با توطئه کردن و پرونده سازی برای جلال، او را ورشکسته کنند.

کارگردان سریال گاهی به پشت سر نگاه کن

مازیار میری در سیزدهم بهمن ماه سال 1352 محله دربند تهران متولد شد. وی دانش‌آموخته‌ی رشته تدوین فیلم از دانشکده صدا و سیماست. او از 22 سالگی در شبکه‌ دو سیما (واحد تدوین) مشغول به کار شد.

بازیگران سریال گاهی به پشت سر نگاه کن

میری پس از ساخت چند فیلم کوتاه، دستیاری در سینما و تدوین چند فیلم و سریال، در سال ۱۳۷۹ نخستین فیلم بلند سینمایی‌ خود را ساخت که قطعه ناتمام نام داشت. سعادت‌آباد، کتاب قانون و حوض نقاشی از دیگر آثار دیده شده‌ی او هستند.

مازیار میری علاوه بر فیلم‌ و سریال سازی و تدوین فیلم، از سال ۱۳۸۵ با رای مجمع عمومی کانون کارگردانان سینمای ایران به‌ عنوان یکی از ۹ نفر شورای مرکزی کانون کارگردانان انتخاب شد. او مدیر اجرایی هفدهمین و هشتمین دوره جشن خانه سینما بوده است.

از افتخارات کارنامه هنری مازیار میری می‌توان به دریافت جایزه بهترین فیلم از دومین جشنواره فیلم شارجه و جایزه بزرگ یونسکو از هفتمین دوره جوایز آسیا پاسیفیک برای فیلم حوض نقاشی، همچنین کسب جایزه ویژه داوران از جشن تهیه کنندگان سینمای ایران برای فیلم سعادت آباد و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی از بخش بین‌ الملل جشنواره فیلم فجر برای ساخت فیلم قطعه ناتمام  اشاره کرد.

مازیار میری در 24 سالگی با رودی رفیعی ازدواج کرده است. آن‌ها صاحب دختری به نام ری‌ هستند.

بیشتر بخوانید:

عوامل سریال گاهی به پشت سر نگاه کن

  • تهیه‌کننده: رضا انصاریان
  • کارگردان: مازیار میری
  • نویسندگان: محمود محمد سلطانی، مسعود کرمی
  • مدیر تصویربرداری: فریبرز سیگارودی
  • صدابردار: ساسان نخعی
  • تدوینگر: محمدرضا موئینی
  • طراح صحنه و لباس: مرجان گلزار
  • طراح گریم: مهدیه اعرابی
  • آهنگساز: بهنود یخچالی
  • مدیر تولید: منصور غضنفری
  • عکاس: علی نیک رفتار

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال گاهی به پشت سر نگاه کن نقش‌آفرینی کرده بودند؟

زنده یاد امین تارخ، هدایت هاشمی، سعید چنگیزیان، محمد متوسلانی، بهاره کیان افشار، حمید ابراهیمی، نگار عابدی، الیکا عبدالرزاقی، سام کبودوند، حمید جانانه، نبی الله پیرهادی، میلاد رحیمی، نگار حسن زاده، آرش فلاحت پیشه، حسام محمودی، امیر کربلایی‌زاده، مرتضی آقاحسینی، فرناز امامی و گیتی قاسمی بازیگران سریال گاهی به پشت سر نگاه کن هستند.

این سریال از چه شبکه و در چه ساعتی پخش می‌شود؟

سریال گاهی به پشت سر نگاه کن اولین بار در سال 1394، در شب‌های ماه رمضان از شبکه دو پخش شد. این مجموعه به تازگی، هر شب ساعت 18 از شبکه‌ی آی فیلم دوباره پخش می‌شود.

 

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص باریگران سریال گاهی به پشت سر نگاه کن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر