;
coinex

بازیگران سریال سارق روح [بیوگرافی + عکس]

سارق روح یکی از بهترین و پربیننده‌ترین مجموعه‌های ایرانی در ژانر مهیج و معمایی است. در این نوشتار به زندگینامه بازیگران سریال سارق روح پرداخته‌ایم.

سارق روح یک سریال تلویزیونی برگرفته از ایده‌ای پژوهش محور است که به موضوع امنیت نرم و آسیب‌های اجتماعی می‌پردازد. این مجموعه محصول گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما در سال 1396 است.

فیلمنامه این سریال پربیننده به قلم به هومان فاضل و بر اساس طرحی از مرتضی اصفهانی به نگارش درآمده و ابوالفضل صفری تهیه‌کنندگی آن را به عهده دارد. دانیال حکیمی، مجید واشقانی، علیرام نورایی، محمود پاک نیت، متین ستوده، ساناز سعیدی و نگین معتضدی از بازیگران مطرح مجموعه سارق روح هستند.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال سارق روح

محور اصلی سریال سارق روح تلاش‌های دستگاه امنیتی برای بررسی علمی و مقابله با پدیده گروه‌های شبه‌عرفانی و حلقه‌های شبه‌دینی جدید است. این مجموعه از شنبه، 26 آذر 1401 از شبکه آی فیلم روی آنتن رفته است.

بازیگران سریال سارق روح
عکس بازیگران سریال سارق روح

علاوه بر هنرمندانی در ابتدای این نوشتار نام بردیم، بهرام ابراهیمی، شیوا خسرومهر، ساغر عزیزی، الهام طهموری، سجاد دیرمینا، ابوالفضل همراه، ایرج نوذری، بهنوش بختیاری، کمند امیرسلیمانی، الناز حبیبی، علیرضا جلالی تبار، ویدا جوان، آرش تاج و کریم امینی نیز در سریال سارق روح نقش‌آفرینی کردند.

در ادامه، بیوگرافی کارگردان، خلاصه داستان، بیوگرافی و عکس بازیگران سریال سارق روح را ارائه می‌دهیم.

دانیال حکیمی

بازیگران سریال سارق روح

بیوگرافی بازیگران سریال سارق روح را با دانیال حکیمی آغاز می‌کنیم. وی زاده‌ی سی‌و‌یکم فروردین ماه سال ۱۳۴۲ در شاهرود است. حکیمی دانش‌آموخته مدرسه عالی بازیگری بوده و بازیگری را به طور جدی با ایفای نقش در نمایش ملکوت در سال ۱۳۶۰ به نویسندگی و کارگردانی حسین مختاری آغاز کرد.

این بازیگر محبوب سپس همزمان با فعالیت در رادیو و اداره فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه تهران همکاری خود را با اداره تئاتر شروع کرد. ایشان در سینما با فیلم مخترع ۲۰۰۱ و پس از آن در فیلم‌های دیگه چه خبر!؟ و چشم‌هایم برای تو کارش را ادامه داد.

حکیمی یکی از پرکارترین و بهترین بازیگران تلویزیون است. او از سال ۱۳۶۶ با بازی در سریال مرغ وارد قاب تلویزیون شد و تا کنون بینندگان شاهد بازی‌ درخشانش در سریال‌های خواب و بیدار، ولایت عشق، مرگ تدریجی یک رویا، مسافر و فکر پلید بوده‌اند.

دانیال حکیمی در 29 سالگی با زیبا هاشم زاده ازدواج کرد و حاصل زندگی موفق‌شان دو فرزند به نام‌های دایانا و دانا است. دختر و پسر حکیمی به شغل پدر علاقه دارند و چند تجربه بازیگری هم دارند.

نگین معتضدی

بازیگران سریال سارق روح
بیوگرافی بازیگران سریال سارق روح

نگین معتضدی متولد سوم مهر ماه سال ۱۳۶۴ در حصار بوعلی، تهران به دنیا آمد. او با ایفای نقش در سریال ویلای من به کارگردانی مهران مدیری به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شد.

سریال‌های تکیه بر باد، مثل من، مثل تو، گذر از رنج‌ها، کشیک قلب، شهرک جیم، روزهای بهتر، سارق روح، کوبار، زندگی شگفت انگیز است و زیر همکف و فیلم‌های سپید و سیاه، خیابان یک طرفه، شیرین قناری بود، به خاطر مهدی، دزد و پری، لاله‌های واژگون، همه چی عادیه، ساعت 5 عصر و دزد شاعر برخی از آثار کارنامه هنری نگین معتضدی هستند.

نگین معتضدی در بیستم آذر ماه سال 1399 (35 سالگی) با انتشار یک عکس، خبر ازدواجش با امین امانی (تهیه‌کننده و کارگردان) را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

مجید واشقانی

بازیگران سریال سارق روح

مجید واشقانی در ششم خرداد ماه سال 1359 در تهران به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته‌ی رشته مهندسی متالوژی است و از 18 سالگی وارد تئاتر شد.

بازی در فیلم هشدار پلیس در سال 1378 آغاز بازیگری حرفه‌ای او بود. واشقانی پس از حضور در آثار مختلف تلویزیونی و سینمایی، در سال 1390 با نقش‌آفرینی در سریال مسیر انحرافی به شهرت رسید.

ماتادور، انقلاب زیبا، میکائیل، هوش سیاه 2، کمین، زیر هشت و پایتخت برخی از سریال‌های تلویزیونی هستند که واشقانی در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است.

مجید واشقانی از بازیگران سریال بی نشان بود که به تازگی از شبکه سه سیما پخش شد. همچنین این بازیگر پرکار تلویزیون در مجموعه عملیات رعد در نقش یکی از نیروهای یگان ویژه فراجا بازی کرده است. این سریال اوایل پاییز امسال از شبکه یک سیما روی آنتن رفت.

متین ستوده

عکس بازیگران سریال سارق روح
عکس بازیگران سریال سارق روح

متین ستوده یکی دیگر از بازیگران سریال سارق روح است که در ادامه به زندگینامه او اشاره می‌کنیم. ستوده زاده‌ی بیست و دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۴ است و کارشناسی مدیریت بازرگانی دارد.

او آخرین فرزند یک خانواده‌ی پنج نفره است. مادرش معلم ابتدایی و پدرش کارمند صدا و سیما بوده و او اولین بار در کودکی به واسطه‌ی پدرش وارد دنیای بازیگری شد. اما بعد مدتی از این حرفه دور شد و سپس با حضور در کلاس‌های بازیگری امین تارخ به عرصه هنر بازیگری بازگشت.

از بازی‌های موفق او می‌توان به ایفای نقش در سریال‌های سه دونگ، سه دونگ، یادآوری، چرخ فلک، لیسانسه‌ها، میکاییل و یادآوری اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

ایرج نوذری

بازیگران سریال سارق روح

ایرج نوذری در هفتم اسفند ماه سال 1342 در تهران به دنیا آمد. ایرج فرزند اول مرحوم «منوچهر نوذری» هنرپیشه و مجری مطرح کشورمان است و تنها خواهرش نازنین، دارای دکترای زبان اسپانیایی بوده و نویسنده است.

وی دانش‌آموخته‌ی مقطع فوق لیسانس رشته زبان شناسی است و به زبان‌های «سانسکریت»، «هندی»، «اردو»، «اسپانیایی»، «فرانسوی» و «انگلیسی» تسلط دارد. ایشان علاوه بر بازیگری، نوازندگی و اجرا، مدتی رئیس امور بین الملل رشته کونگ فوی ایران نیز بوده است.

ایشان بعد از 12 سال مهاجرت به ایران بازگشت و با نقش‌آفرینی و کارگردانی بخش‌های هندی مجموعه مسافری از هند که از پربیننده‌‌ترین و بهترین سریال‌های ایرانی پس از انقلاب تلویزیون است، به شهرت رسید.

ایرج نوذری استاد ضرب‌های کوبه‌‌ای و ضرب‌‌های هندی تبلا و طبله است. موسیقی فیلم‌‌های «بای‌‌سیکل‌ران»، «گفتگو با باد» و موسیقی متن مسابقه «ستاره‌‌ها» و نیز موسیقی «مسافری از هند» به عهده او بوده است.

ایرج نوذری در 28 سالگی ازدواج کرد. همسر او  استاد زبان آلمانی و متخصص پوست و زیبایی است. آن‌ها دو دختر به نام‌های دلربا و دلناز دارند.

کمند امیرسلیمانی

بازیگران سریال سارق روح
بیوگرافی بازیگران سریال سارق روح

کمند امیرسلیمانی، زاده‌ی شانزدهم خرداد ماه سال 1352 در تهران است. وی دانش‌آموخته‌ی رشته کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد بوده و از کودکی وارد دنیای بازیگری شده است. پدر ایشان سعید امیرسلیمانی از بازیگران با تجربه سینما و تلویزیون بوده و مادرش خانه‌دار است.

کمند امیرسلیمانی در 5 سالگی برای اولین بار در سریال «هزار دستان» جلوی دوربین رفت و طبق خواسته علی حاتمی در یک نقش کوتاه همبازی لیلا حاتمی شد. او بعد از این تجربه کوتاه، در سال 1359 با ایفای نقش در نمایش «سنجاب‌ها» وارد تئاتر شد.

وی در 10 سالگی در مجموعه «مخمصه» بازی کرد و سه سال بعد با فیلم «ترنج» نقش‌آفرینی در سینما را تجربه نمود. او با ایفای نقش در پروژه‌های مختلف به کارش ادامه داد تا اینکه در سال 1374 با بازی در نقش آذر عروس اسدالله خان، در مجموعه موفق و پربیننده‌ی «پدر سالار»، به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شد.

این هنرمند مطرح از بازیگران سریال هوش سیاه ؛ مجموعه پلیسی پربیننده شبکه سه به کارگردانی مسعود آب‌پرور بود.

کمند امیرسلیمانی سال‌ها قبل با آقای ورقا عامری که عکاس و ساکن امارات بوده ازدواج کرد و صاحب یک پسر به نام ایلیا است. وی پس از ازدواج به مدت 6 سال به امارات مهاجرت کرد؛ اما پس از مدتی برای ادامه فعالیت هنری خود به ایران آمد. او چند سال پیش از همسرش جدا شد.

بیشتر بخوانید:

علیرام نورایی

بازیگران سریال سارق روح

علیرام نورایی متولد 1356/1/18 است. او کاردانی رشته‌ی مهندسی کامپیوتر را دارد و از 19 سالگی بازیگری را از تئاتر آغاز کرده است.

نورایی در 24 سالگی با ایفای نقش در سریال شب آفتابی وارد قاب تلویزیون شد و سه سال بعد با فیلم بازنده برای اولین بار بازیگری در را سینما تجربه کرد. نورایی تجربه‌ی اجرای مسابقه تلویزیونی شهروند و مافیا دارد.

ایشان در تئاترهای مختلف، فیلم‌های کوتاه، جشنواره تئاتر دانشجویی و مجموعه‌های تلویزیونی زیادی نقش‌آفرینی کرده است. آسپرین (سریال شبکه نمایش خانگی)، پول کثیف، جابربن حیان، ماتادور، گاندو، جاده چالوس، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد (اپیزودهای شب شکار، گنجشک‌های شاهد، نور در تاریکی) و فیلم‌های سینمایی قلاده‌های طلا، هشتمین روز هفته، گلوگاه شیطان، هرماس و استرداد برخی از آثار کارنامه هنری علیرام نورایی هستند.

وی برای بازی یتیم خانه ایران در چهاردهمین دوره‌ی جشنواره فیلم مقاومت به عنوان بهترین بازیگر انتخاب شد. همچنین در جشنواره عمار نیز از او برای بازی در این فیلم تقدیر شد.

علیرام نورایی در 33 سالگی با صبا تاجیک (مدل مطرح) ازدواج کرد و یک پسر به نام نویان دارد. وی علاوه بر بازیگری و اجرا، رزمی کار و مربی پارکور است.

ویدا جوان

بازیگران سریال سارق روح
زندگینامه بازیگران سریال سارق روح

زندگینامه بازیگران سریال سارق روح را با ویدا جوان ادامه می‌دهیم که متولد 31/ 5/ 1365 است. جوان لیسانس حسابداری دارد و دانش‌آموخته بازیگری تئاتر در کانون آموزش‌های حمید سمندریان است. وی علاوه بر بازیگری در زمینه ایده‌پردازی و طراحی لباس نیز فعالیت می‌کند و از سال 94 تجربه حضور در مدلینگ لباس و آرایش را هم دارد.

او با بازی در سریال زمانه محصول سال ۱۳۹۱ شبکه ۳ سیما در نقش نگار به کارگردانی حسن فتحی وارد قاب تلویزیون شد.

ویدا جوان با آیلا تهرانی ازدواج کرده است. آشنایی آنها از زمانی که خانم جوان به دعوت یکی از دوستانش برای تست دوبله به استودیوی ضبط صدای آقای تهرانی رفت اتفاق افتاد، این رفت و آمد‌ها در نهایت منجر به ازدواج شد.

ماه و پلنگ، پژمان، زمانه، شمعدونی، آسمان من، زیر هم کف، روزهای آبی و آبادان یازده سریال‌هایی هستند که او در آن‌ها نقش آفرینی کرده است.

بیشتر بخوانید:

شیوا خسرو مهر

بازیگران سریال سارق روح

شیوا خسرو مهر در آذر ماه سال 1350 در سبزوار به دنیا آمد. وی فارغ‌التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیباست، و علاوه بر بازیگری در زمینه داستان نویسی هم مشغول به فعالیت است.

او فرزند ارشد یک خانواده شش نفره بوده و یک خواهر و دو برادر دارد. وی از کودکی با تئاتر آشنایی داشته و چون پدرش، هوشنگ خسرو مهر از فعالان تئاتر سبزوار بوده، نمایش‌های بسیاری را اجرا کرده است.

شیوا خسرو مهر پس از شرکت در کلاس‌های بازیگری امین تارخ، اولین حضورش بر روی صحنه را در سال 79 با تله تئاتر «به سوی دمشق» به کارگردانی استاد سمندریان تجربه کرد. وی در سریال‌های بسیاری ایفای نقش داشته که می‌توان از میان آن‌ها محله تهرونی‌ها، خط شکن، نرگس، یلدا، اسلحه سرد و قلب یخی را نام برد.

کارناوال مرگ، سایه وحشت، امپراطور، ورود به صحنه جرم ممنوع، سنگ کاغذ قیچی، مخمصه، عروسی مهتاب و عشق فیلم برخی از فیلم‌های سینمایی کارنامه هنری شیوا خسرومهر هستند.

شیوا خسرو مهر یک دختر به نام رکسانا دارد که دانشجو است و تئاتر هم کار می‌کند.

بهرام ابراهیمی

بازیگران سریال سارق روح
بیوگرافی بازیگران سریال سارق روح

بهرام ابراهیمی متولد سال 1334 در قم است، اما اصالتی یزدی دارد. وی دارای مدرک کارشناسی نمایش از دانشکده هنرهای زیبای تهران بوده و در سال ۷۴ فعالیت حرفه‌ای و رسمی خود در عرصه‌ی هنر را با پیشنهاد احمد آقالو و حضور در نمایش رادیویی رستم و سهراب به کارگردانی خسرو فرخزادی شروع کرد.

ایشان بازیگری را از سال 1352، زمانی که 18 سال داشت، با بازی در مجموعه صخره سیاه آغاز نمود و پس سال‌ها کار در این عرصه و ایفای نقش در چندین مجموعه تلویزیونی در سال 1387 با سریال تلویزیونی بی‌گناهان به کارگردانی احمد امینی به شهرت رسید.

ابراهیمی از بازیگران سریال یاغی به کارگردانی محمد کارت بوده که از پلتفرم فیلیمو پخش شد. یاغی جزو پرطرفدارترین سریال های شبکه نمایش خانگی 1401 است.

بهرام ابراهیمی سال‌هاست ازدواج کرده و دو فرزند پسر دارد.

بیشتر بخوانید:

محمود پاک‌ نیت

بازیگران سریال سارق روح

زندگینامه بازیگران سریال سارق روح را با محمود پاک‌ نیت به پایان می‌رسانیم. وی متولد دهم دی ماه سال ۱۳۳۱ در کازرون است. ایشان از سال ۱۳۴۸ وارد دنیای بازیگری شد و در تئاتر به اجرای نمایش‌ پرداخت. پاک‌ نیت در سال 1352 به استخدام اداره کل فرهنگ و هنر درآمد.

این بازیگر توانمند از سال ۱۳۶۷ کار هنری خود را با نقش‌آفرینی در فیلم‌ها و سریال‌ها دنبال کرد. وی با بازی در مجموعه پرطرفدار روزی روزگاری به شهرت رسید. پاک نیت با ایفای نقش در مجموعه‌های پدرسالار و پس از باران به بازیگری محبوب و مشهور تبدیل شد. ایشان در مجموعه روزی روزگاری، روشن‌تر از خاموشی، شب دهم و یوسف پیامبر بازی درخشانی به نمایش گذاشت.

محمود پاک‌ نیت درجه یک هنری را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است. وی در سال 1356 با مهوش صبرکن در یک تئاتر هم بازی بوده و این آشنایی باعث علاقه بین آن‌ها شد و دو سال بعد با هم ازدواج کردند. این زوج هنرمند دو فرزند پسر به نام های مسعود و مهرداد دارند.

داستان سریال سارق روح

پس از معرفی بازیگران سریال سارق روح می‌رسیم به داستان آن که درباره مقابله با پدیده گروه‌های شبه‌عرفانی و حلقه‌های شبه‌دینی و آسیب‌‌های اجتماعی است.

نادر عابدی بازنشسته وزارت اطلاعات و استاد دانشگاه است. او با نگاهی پژوهشی و علت و معلولی به پدیده‌‌های اجتماعی می‌نگرد، به همین دلیل دوباره به محل کارش برمی‌گردد و شروع به بررسی پرونده‌‌های اجتماعی می‌‌‌کند. گروهی که استاد عابدی را در این مأموریت‌ها همراهی می‌‌کند، دانشجوهای خودش هستند و همچون او نگاه موشکافانه‌ به پرونده‌‌ها دارند.

بازیگران سریال سارق روح
زندگینامه بازیگران سریال سارق روح

نادر عابدی موضوع گروه‌ها و حلقه‌‌های شبه عرفانی جدید را برای بررسی انتخاب کرده و به همراه دانشجویانش با نگاهی همه جانبه این موضوع و علل گرایش افراد به این گروه‌ها را بررسی می‌کنند.

آن‌ ها یکی از اعضای گروه به نام وحید را به شکل نفوذی وارد این حلقه می‌‌کنند و به این شکل داستان زندگی چند نفر از فریب خورده‌ها روایت می‌شود و استاد عابدی و تیمش به اسرار داخلی این گروه پی می‌برند.

بیشتر بخوانید:

کارگردان سریال سارق روح

احمد معظمی در یکم آذر ماه سال ۱۳۵۹ در تهران به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اسلامی است. معظمی در سال 1387 با کارگردانی تله فیلم ماهی کوچولوها دعا می‌خوانند کار حرفه‌ای خود را از آغاز کرد.

بازیگران سریال سارق روح

باغ بی‌روزنه، سارقان روح، سایبر، دیوار شیشه‌ای، جاده چالوس، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، مسافران شهر، سرجوخه، خانه امن و ملکاوان برخی از آثار کارنامه هنری احمد معظمی هستند.

عوامل سریال سارق روح

  • نویسنده فیلمنامه: هومان فاضل (بر اساس طرحی از مرتضی اصفهانی)
  • کارگردان: احمد معظمی
  • دستیار اول کارگردان: محمد بدرلو
  • مشاور تهیه و مدیر تولید: مرتضی متولی
  • تهیه کننده: ابوالفضل صفری
  • تصویربردار: مهدی قیصری
  • عکاس: یوسف عبدالرضایی
  • منشی صحنه: سحر ضیایی
  • عنوان بندی: نادیا دینی
  • جلوه های ویژه میدانی: حمید رسولیان
  • جلوه های ویژه بصری: مهدیار سزاوار
  • طراح لباس: آناهیتا اقبال نژاد
  • طراح گریم: مهدیه اعرابی
  • طراح صحنه: سعید آهنگرانی
  • مدیر صدابرداری: حمیدرضا یارندپور
  • موسیقی تیتراژ و خواننده: کاوه آفاق
  • موسیقی: آرش بادپا
  • طراحی و ترکیب صدا: رامین ابوالصدق
  • جانشین تولید: کامیاب متولی
  • مدیر برنامه ریزی: فهیمه کمالی
  • تدوین: سیامک مهماندوست
  • مدیر تصویربرداری: علیرضا وداد تقوی
  • مدیر تدارکات: مرتضی کریمی

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال سارق روح نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

دانیال حکیمی، مجید واشقانی، علیرام نورایی، محمود پاک نیت، متین ستوده، ساناز سعیدی، نگین معتضدی، بهرام ابراهیمی، شیوا خسرومهر، ساغر عزیزی، الهام طهموری، سجاد دیرمینا، ابوالفضل همراه، ایرج نوذری، بهنوش بختیاری، کمند امیرسلیمانی، ویدا جوان و الناز حبیبی در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

کارگردان سریال سارق روح کیست؟

مجموعه سارق روح به کارگردانی احمد معظمی، محصول گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیماست.

سریال سارق روح چند قسمتی است و موضوع آن چیست؟

مجموعه سارق روح با موضوع امنیت نرم، آسیب‌های اجتماعی و بررسی علمی و مقابله با پدیده گروه‌های شبه‌عرفانی و حلقه‌های شبه‌دینی جدید، در 20 قسمت ساخته شده است.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص بازیگران سریال سارق روح چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر