;
coinex

بهترین راه برای ثبت شرکت و برند چیست؟

چرا باید برای ثبت شرکت اقدام کنیم؟ برای پاسخ به این سوال می‌توان گفت ثبت شرکت و تبدیل فعالیت اقتصادی پایدار و سودآوری که شما از ابتدا ساخته‌اید، به یک شرکت ثبت شده می‌تواند بر ارزش و هویت شما بیافزاید و احتمال رشد هرچه بیشتر سودآوری فعالیت شما را در آینده نیز در ادامه داشته باشد. به بیان دیگر ثبت شرکت تضمین کننده اعتبار، تعهدات و حق و حقوق افراد مرتبط با حوزه کاری فعالیت شما اعم از کارمندان و یا مشتریان می‌باشد.

هرگونه فعالیت اقتصادی در حال انجام به صورت شراکتی بر اساس قوانین ثبت شده، نیازمند ثبت یک شخصیت حقوقی است. بهترین تعریفی که می‌توان از یک شرکت داشت آن است که، شرکت در اصطلاح حقوقی، اجتماع تعدادی از افراد است که فعالیت خاصی را اعم از تجاری، فرهنگی و اجتماعی انجام می‌دهند. شرکت در واقع انجمن یا بنگاه تجاری است که دو یا چند شخص حقیقی و حقوقی و یا ترکیبی از هر دو تشکیل می‌دهند.

تقسیم‌بندی انواع شرکت‌ها 

همانطور که گفتیم شرکت‌های تجاری تحت قوانین تجاری با هدف جذب سود و منفعت اقتصادی و تقسیم آن میان اعضا تشکیل می‌شوند. کلیه‌ی فعالیت‌های شرکت نیز پیرامون امور تجاری و بازرگانی شکل می‌گیرد.

علاوه بر اینکه اشاره کردیم شرکت‌ها به دو دسته، شرکت‌های تجاری و شرکت‌های مدنی تقسیم می‌شوند؛ شرکت تجاری به ۷ نوع دیگر تقسیم بندی می‌شود که عموم افراد انواع شرکت را بر این ۷ نوع می‌شناسند.

  1. شرکت‌های سهامی (مانند شرکت‌های سهامی خاص و سهامی عام)
  2. شرکت با مسئولیت محدود
  3. شرکت تضامنی
  4. شرکت مختلط غیر سهامی
  5. شرکت مختلط سهامی
  6. شرکت نسبی
  7. شرکت تعاونی تولید و مصرف

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت:

  • ارائه مدارک شناسائی مانند کارت ملی و شناسنامه هر یک از شرکاء.
  • ارائه شرکت نامه و تقاضانامه شرکت
  • ثبت نام کد ثنا برای تمام اعضای هیئت مدیره
  • تهیه اساسنامه تکمیل شده شرکت
  • دریافت تاییدیه آدرس و کد پستی محل شرکت
  • تعیین حق امضای شرکت (اگر حق امضا برای بیش از یک نفر باشد باید نوع و شرایط امضاهای شرکت مشخص شود)
  • تعیین سمت و سهام هریک از اعضاء
  • انتخاب ۵ مورد نام حداقل ۳ سیلابی به ترتیب اولویت
  • ارائه مجوز (ویژه شرکت‌هایی که نیاز به مجوز دارند)
  • ارائه دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی و موسسین شرکت و صورتجلسه هیئت مدیره
  • در صورتی که شرکت سهامی خاص است فیش بانکی که معادل ۳۵ درصد از سرمایه اولیه شرکت شما باشد.

هزینه ثبت شرکت چگونه محاسبه می‌شود؟

شما زمانی که قصد ثبت شرکتی را دارید در حال استفاده از خدمات هستید. به دلیل وجود فاکتورهای متعدد برای خدمات نمی‌توان قیمت دقیقی تعیین کرد. زیرا اکثر آن‌ها را اداره‌ها و موسسات مختلف ارائه می‌دهند. برای هزینه ثبت شرکت نیز چنین چیزی صادق است. بیشتر هزینه‌ای که برای ثبت شرکت پرداخت می‌کنید در ازاء واریزی اداره‌ها و همچنین ثبت آگهی در روزنامه‌های رسمی صرف می‌شود.

تمبر سرمایه شرکت

پس از اینکه تمامی کارهای ثبت را انجام دادید و آگهی تاسیس را نیز دریافت کردید باید به سایت مخصوص اداره ثبت شرکت مراجعه کنید و شماره تمبر دریافت کنید؛ سپس به سایت مربوط به اداره کشور رجوع کنید و مالیات حق تمبر را پرداخت کنید.

پست مدارک شرکت

پس از اینکه مستندات را تنظیم کردید، این مدارک باید به ادارات پستی تحویل داده شوند که اداره ثبت اسناد آن‌ها را تایید کرده است. در سال ۱۴۰۰ هزینه پست این مدارک ۲۷ هزار تومان بود، اما به دلیل بالا رفتن قیمت کاغذ و حمل و نقل این هزینه نیز دست خوش تغییر شده است.

روزنامه رسمی شرکت

زمانی مدارک شرکت شما تکمیل می شود که آگهی آن در روزنامه رسمی به چاپ رسیده باشد و تا زمانی که برای این کار اقدام نکرده باشید، نمی‌توانید برای افتتاح حساب یا اخذ مجوزها اقدام کنید.

برای مثال به طور میانگین هزینه‌ای که برای چاپ آگهی ثبت شرکت مسئولیت محدود در روزنامه رسمی در نظر می‌گیرند ۴۷۸۰۰۰ تومان است که در صورت بیشتر شدن تعداد کلمات، به این مبلغ اضافه می‌شود. هزینه روزنامه شرکت تعاونی کمتر از این میزان است و به طور میانگین روزنامه‌های رسمی هزینه‌ای در حدود ۳۸۸۰۰۰ تومان دریافت خواهند کرد.

هزینه چاپ در روزنامه‌های کثیرالانتشار نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم ‌ترین آن‌ها، نوع روزنامه می‌باشد. روزنامه‌های مختلف هزینه‌های متفاوتی برای خدمات خود در نظر گرفته‌اند. هر چه روزنامه معروف‌تر باشد، در ازاء چاپ آگهی هزینه بیشتری دریافت می‌کند.

اهمیت ثبت برند و مراحل آن

در ابتدا به اهمیت ثبت شرکت و مزیت این کار اشاره کردیم. پس از ثبت شرکت شما به یک برند و علامت تجاری نیاز خواهید داشت. شما به عنوان یک موسس شرکت و یا تولید کننده محصول مدت زیادی است با نام و یا نشان تجاری خاصی به فعالیت می‌‌پردازید. اگر شما برند خود را به ثبت نرسانید، با این کار ممکن است دسترنج سال‌ها فعالیت و تلاش و کوشش و اعتبار محصولات، کالاها و خدمات شما را به نام خود استفاده کنند. یا حتی اقدام به ثبت برند و ثبت علامت تجاری شما نمایند.

در چنین شرایطی متاسفانه شما نمی‌توانید به حمایت‌های قانونی خیلی امیدوار باشید. اثبات این موضوع که شما مالک اصلی برند هستید و طرف مقابل از نام و نشان تجاری شما سوء استفاده کرده است، کاری سخت و دشوار خواهد بود.

مدارک لازم جهت ثبت برند چیست؟

با توجه به این که برند شما یک برند حقیقی است یا یک برند حقوقی مدارک متفاوتی برای اسکن و بارگذاری در سایت ثبت اسناد و املاک کشور مورد نیاز است. در این جا لازم به توضیح است که برند حقیقی در واقع برندی است که به نام یک شخص ثبت می‌شود و برند حقوقی برندی است که به نام یک شرکت به ثبت خواهد رسید.

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی عبارتند از:

  • کپی شناسنامه
  • کپی کارت ملی
  • کپی مجوز فعالیت شامل جواز تاسیس، پروانه‌ی بهره برداری، پروانه‌ی ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هرگونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی.

لازم به ذکر است در صورتی که نشان تجاری شما شامل حروف لاتین باشد لازم است اقدام به دریافت کارت بازرگانی کرده و کپی کارت بازرگانی خود را نیز در سایت قرار دهید.

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقوقی عبارتند از:

  • کپی شناسنامه
  • کپی کارت ملی
  • کپی روزنامه‌ی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (نباید بیش‌تر از دو سال از آخرین تغییرات شرکت گذشته باشد.)
  • کپی مجوز فعالیت شامل جواز تاسیس، پروانه‌ی بهره برداری، پروانه‌ی ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی

چرا از سامانه آنلاین آسان ثبت استفاده کنیم؟

شما به عنوان فردی که به دنبال ثبت شرکت و ثبت برند خود هستید و راهی مطمعن و آسان را برای این کار می‌خواهید باید از کارشناسان این حوزه کمک بگیرید. دنبال کردن مراحل ثبت شرکت و برند ممکن است گاهی اوقات پیچیده و وقت گیر باشد. از نکات مثبت این سامانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به کمک این سامانه برای ثبت برند و ارسال مدارک مرتبط، نیاز به هیچگونه مراجعه حضوری و ارسال فیزیکی مدارک ندارید.
  • بلافاصله بعد از ارسال اطلاعات مورد نیاز توسط شما، کارشناسان ما به بررسی آن می‌پردازند.
  • در صورت نیاز به تکمیل و یا اصلاح مدارک، کارشناسان ما جهت مشاوره‌ی تخصصی با شما تماس می‌گیرند.
  • پس از تکمیل مراحل قبل، پرونده‌ی شما جهت ثبت برند به اداره‌ی مربوطه ارسال می‌گردد.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر