;
coinex

بازیگران سریال ابر می‌ بارد [بیوگرافی + عکس]

در این مقاله به خلاصه داستان و زندگینامه بازیگران سریال ابر می‌ بارد پرداخته‌ایم. ابر می‌ بارد مجموعه جدید شبکه دو سیماست که تلاش کادر درمان در مهار کرونا را به تصویر کشیده است.

سریال درام خانوادگی و اجتماعی ابر می‌بارد به کارگردانی رضا معینی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان و به سفارش سیمای استان‌ها تولید شده و پخش آن از بیست و چهارم دی ماه از شبکه دو سیما آغاز شده است.

در این مجموعه تلویزیونی ۱۸ قسمتی که به قلم مهدی بهپور به نگارش درآمده است بازیگران مطرحی از جمله فاطمه گودرزی، سیما خضرآبادی، فرهاد بشارتی، سلمان فرخنده، سیدجواد هاشمی، سامرند معروفی، مجید پتکی، ساقی زینتی، سودابه جعفرزاده و فریده دریامج به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال پوست شیر ؛ بیوگرافی و عکس

بازیگران سریال جیران ؛ بیوگرافی و تصاویر

بازیگران سریال ابر می‌ بارد

سریال ابر می‌ بارد روایتگر داستانی از روزهای تلخ همه‌گیری کرونا و زحمات و مشکلات کادر درمان برای کمک به بهبود بیماران و نیز مهار این ویروس است.

بازیگران سریال ابر می‌ بارد
بازیگران سریال ابر می‌ بارد

علاوه بر بازیگرانی که ابتدای این نوشتار نام بردیم، فرهاد رحمان، محمدرضا فتحی، محمد محبوبی، محمدعلی فرمند، رضا حقیقی، فریبرز زیده سرایی، حمیدرضا شعبانی، مهدی مخبری، زینب شعبانی، فهیمه مومنی، نرجس خاتون بدرطالعی، شهرزاد غلامی، قاسم دباغچیان، طوبی رحمان نیا، نیلوفر زیبایی، کامبیز نویدی، مینو سیاهکالی مرادی، ابوذر آستانی، علیرضا رفیق، محسن میرزایی و حسین شادکام نیز در این سریال نقش‌آفرینی کردند.

سریال ابر می‌ بارد از شنبه تا چهارشنبه ساعت 21:15 از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود. همچنین شب پنجشنبه و جمعه‌ی هر هفته خلاصه‌ی فسمت‌هایی که در طول هفته پخش شده‌اند را می‌توانید تماشا کنید.

شما در ادامه این مقاله، علاوه بر بیوگرافی بازیگران سریال ابر می بارد و اسامی عوامل تولید آن‌، می‌توانید عکس بازیگران سریال ابر می‌ بارد را نیز مشاهده کنید.

فاطمه گودرزی

بازیگران سریال ابر می‌ بارد

بیوگرافی بازیگران سریال ابر می‌ بارد را با فاطمه گودرزی آغاز می‌کنیم که زاده‌ی نوزدهم تیر ماه سال ۱۳۴۲ در تهران است. پدر و مادرش اهل بروجرد استان لرستان هستند. گودرزی دیپلم اقتصاد دارد و در سال ۱۳۶۱ یک دوره‌ی دو ساله‌ی تئاتر را در اداره‌ی بازیگری گذرانده است.

وی نخستین بار در سال ۱۳۶۶ برای بازی در سری سوم مجموعه تلویزیونی آئینه به کارگردانی «فریدون فرهودی» جلوی دوربین رفت و سه سال بعد با نقش‌آفرینی در فیلم به خاطر همه چیز ساخته‌ی رجب محمدین وارد سینما شد.

فاطمه گودرزی در سال 1374 از چهاردهمین جشنواره فیلم فجر جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در فیلم غزال دریافت کرد. او همچنین در هفدهمین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای ایفای نقش مهین خانم و پروین خانم در فیلم جنگجوی پیروز شد.

ترانه مادری، دردسر والدین، آپارتمان و رعنا، ما فرشته نیستیم، لحظه گرگ و میش، همسر دلخواه من، ازدواج صورتی، ازدواج به سبک ایرانی، غزال، جنگ نفتکش‌ها، دست‌های خالی و داش اکل برخی از آثار کارنامه هنری فاطمه گودرزی هستند.

این بازیگر با تجربه در جریان برگزاری بیست و هشتمین دوره جشنوراه فیلم فجر، از پذیرش داوری جشنواره خودداری نمود.

فاطمه گودرزی با عبدالرضا گنجی کارگردان سینما ازدواج کرده است. او دو فرزند به نام‌های پویان و آوا دارد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال گیلدخت [بیوگرافی + عکس]

بازیگران سریال روزی روزگاری مریخ 

سیما خضرآبادی

بازیگران سریال ابر می‌ بارد
عکس بازیگران سریال ابر می‌ بارد

سیما خضرآبادی در یازدهم فروردین ماه سال 1367 در تهران به دنیا آمد. پدرش حسن خضرآبادی مدیر تولید و مادرش چهره پرداز سینماست. او دانش‌آموخته‌ی رشته بازیگری از دانشگاه سوره است.

او در 8 سالگی با بازی در سریال فرزندم بزرگ شده به کارگردانی غلامرضا رمضانی وارد دنیای بازیگری شد و سه سال پس از این مجموعه در سریال ایستگاه نقش آفرینی کرد.

وی پس از چندین سال دوری از بازیگری، در سال 1387 با فیلم سینمایی کودک و فرشته، به عرصه بازیگری بازگشت. سه سال بعد با ایفای نقش در مجموعه وضعیت سفید که از بهترین سریال های ایرانی است، به شهرت رسید.

خضرآبادی در فیلم من و زیبا به کارگردانی فریدون حسن پور در کنار پرویز پرستویی و شهاب حسینی ایفای نقش کرد.

ایستگاه آخر (1389 )، آسپرین (1395)، حانیه (1393)، جاده چالوس (1393)، هفت سین (1392)، چک برگشتی (1391) و علی البدل (1396) آثاری هستند که سیما خضرآبادی در آن‌ها ایفای نقش داشته است.

سیما خضرآبادی در فرورددین 1396 با سهیل تیرگپ ازدواج کرد. همسر او فروشگاه لباس و کیف و کفش دارد.

سامرند معروفی

بازیگران سریال ابر می‌ بارد

سامرند معروفی زاده‌ی بیست و یکم اردیبهشت ماه سال 1359 است. او دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی گرافیک و دانشجوی انصرافی کارگردانی است. معروفی از سال 1377 با ساخت فیلم کوتاه داستانی و مستند کارش را آغاز کرد.

سامرند معروفی مدتی شاگرد استاد «عباس کیارستمی» بوده و بعد به قصد فیلمسازی وارد رشته‌ی کارگردانی شده است. او در سال 1382 در نمایش «روز بی کسی» دستیار صحنه بود. او همچنین علاوه بر بازیگری، پوستر و بروشور طراحی می‌کند.

معروفی در سال 1383 برای بازی در نمایش «عشق، رویا، تاریکی» جایزه دوم بازیگری را از جشنواره استانی دریافت کرد. او در همان سال در جشنواره جوانان مشهد برای بازی در نمایش «فرزند البرز» موفق شد جایزه اول بازیگری را از آن خود کند.

سامرند معروفی در دی ماه 1397 با خانم مهدیه نساج (بازیگر) ازدواج کرد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال آفتاب پرست ؛ بیوگرافی و تصاویر

بازیگران سریال نوبت لیلی ؛ بیوگرافی و تصاویر

سید جواد هاشمی

بازیگران سریال ابر می‌ بارد
بیوگرافی بازیگران سریال ابر می بارد

سید جواد هاشمی متولد بیست و هفتم دی ماه سال 1344 در بندر انزلی است. او فارغ التحصیل رشته کارگردانی از دانشگاه تهران است و از 14 سالگی با نمایش حج ابراهیم، حج عاشورا کار خود را در تئاتر آغاز کرد.

وی در سال 1363 به عنوان معلم در آموزش و پرورش استخدام شد و علاوه بر تدریس، در زمینه سرود و آهنگ‌های انقلابی شروع به فعالیت کرد.

هاشمی سال 1365 با بازی در فیلم سینمایی پرواز در شب به کارگردانی رسول ملاقلی پور بازیگری را در سینما تجربه کرد. یک سال بعد با ایفای نقش در فیلم تلویزیونی سیمرغ وارد قاب تلویزیون شد.

سید جواد هاشمی رکورد دار اجرای نقش شهید بوده؛ وی تاکنون 39 بار در فیلم و سریال شهید شده است. او از بازیگران سریال راز ناتمام بود و در این مجموعه نقش شهید رجایی را ایفا کرد.

سید جواد هاشمی سال‌هاست با فرزانه (ربابه) پورحسینی که خانه‌‌دار است، ازدواج کرده و دو فرزند به نام‌های محسن و فاطمه دارد.

سلمان فرخنده

بازیگران سریال ابر می‌ بارد

زندگینامه بازیگران سریال ابر می‌ بارد را با سلمان فرخنده ادامه می‌دهیم. وی در سال 1361 در شیراز به دنیا آمد. او کارشناسی رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر دارد و از اواخر دهه هشتاد در تئاتر مشغول بازی است.

سلمان فرخنده اولین بار به صورت حرفه‌ای در نقش اکبر کاظمی، در فیلم سینمایی «50 قدم آخر» به کارگردانی کیومرث پوراحمد وارد دنیای بازیگری در سینما شد.

فرخنده یک ویژگی خاص دارد، آن هم صدای بم و منحصر بفرد او است که یکی از شاخصه‌های وی در ایفای نقش‌هاست. این بازیگر پرتلاش در سریال‌های آسپرین و آشوب و سرگشته نقش‌آفرینی کرده است. آخرین بازی او در تلویزیون، سریال پربیننده‌ی بچه مهندس بود که از شبکه دو پخش شد. او در این مجموعه نقش هادی همت، یکی از مربیان پروشگاه را برعهده داشت.

سلمان فرخنده با میترا مومنی، بازیگر تئاتر ازدواج کرده است.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال راز بقا ؛ بیوگرافی و تصاویر

بازیگران سریال شبکه مخفی زنان ؛ بیوگرافی و عکس

سودابه جعفرزاده

بازیگران سریال ابر می‌ بارد بازیگران سریال ابر می‌ بارد
زندگینامه بازیگران سریال ابر می بارد

سودابه جعفرزاده در گیلان به دنیا آمده است. او بازیگری را از دهه 70 از کلاس‌های آزاد رضا حقی، استاد محمد مهدی یوسفی زاده و غلامرضا میرمعنوی آغاز کرد و سپس در شبکه استانی و تئاتر گیلان به طور حرفه‌ای به کارش ادامه داد.

جعفرزاده پس از چندین سال فعالیت هنری وارد سینما شد و در سال 1393 در فیلم سینمایی ناهید بازی کرد. پس از آن در فیلم اسرافیل به کارگردانی آیدا پناهنده به هنرنمایی پرداخت.

او تاکنون در نمایش‌های بوی باران لطیف است، گیله اوخان، در جاده بزرگ، ترانه‌ای برای هاسمیک، آرش، ماه و مه، شب تلخ یلدا، زندگی شاید و شاید یک شب اتفاق افتاد به ایفای نقش پرداخته است.

سودابه جعفرزاده پیش از این در سریال‌هایی چون آن سنگ گران، عاقل محله نیمه پنهان ماه، چراغ سو، خانه پدری، حیرانی، رویای گنجشک‌ها، نفس و رهایم نکن بازی کرده بود.

مجید پتکی

بازیگران سریال ابر می‌ بارد

مجید پتکی متولد بیست و پنجم شهریور ماه سال 1353 در رشت است. او فارغ التحصیل رشته کامپیوتر از دانشکده فنی شهید رجایی لاهیجان است و بازیگری را با تئاتر شروع کرد.

پتکی سال 79 به تلویزیون گیلان دعوت شد و کارش را با بازی در یک تله فیلم ادامه داد. او با ایفای نقش در سریال فردای روشن که علاوه بر شبکه باران از شبکه دو نیز پخش شد، بهتر دیده شد.

او جزو بازیگران سریال قهوه تلخ به کارگردانی مهران مدیری بود. پتکی در سال 91 با ایفای نقش در مجموعه گذر از رنج ها به بازیگری در تلویزیون ادامه داد تا این که در سال 97 با نقش‌آفرینی در سریال کوبار به شهرت رسید.

مجید پتکی سال‌هاست ازدواج کرده و یک پسر دارد. او که با خانواده‌اش در رشت زندگی می‌کند، در این باره می‌گوید: «تهران شرایطی برای زندگی کردن ندارد اما تمرکز کاری‌ام آنجاست. دوست ندارم بدون خانواده‌ام در شهر ساکن شوم، با توجه به فاصله کم شهر رشت تا تهران، ترجیح می‌دهم در استان خودم زندگی کنم.»

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال سارق روح [بیوگرافی + عکس]

بازیگران سریال پرده نشین ؛ بیوگرافی و عکس

فهیمه مومنی

بازیگران سریال ابر می‌ بارد
عکس بازیگران سریال ابر می‌ بارد

بیوگرافی بازیگران سریال ابر می‌ بارد را با فهیمه مومنی ادامه می‌دهیم. این بازیگر جوان در بیست و سوم آذر ماه سال 1365 در گیلان به دنیا آمد. او لیسانس جغرافیا از دانشگاه پیام نور بندرانزلی دارد و بازیگری را از 14 سالگی با نمایش «راحیل» به کارگردانی زینب شعبانی آغاز کرد.

مومنی در سال 1381 در کلاس های بازیگری «رضا حقی» شرکت کرد اما بعد چند سالی از دنیای بازیگری فاصله گرفت. او در سال 1388 با بازی در نمایش «روز دروغ» به کارگردانی علی حلوی دوباره به بازیگری روی آورد.

فهیمه مومنی با تله فیلم «زندگی در اعماق فنجان قهوه» به کارگردانی کامبیز کاشفی جلوی دوربین رفت. ایشان در شهریور 1393 به عنوان اولین زن در استان گیلان استندآپ اجرا کرد.

پرستاران، بازگشت، ستایش و نیمه پنهان ماه، سریال‌هایی هستند که مومنی در آن‌ها ایفای نقش کرده است.

این بازیگر توانمند دربار‌ه هدفش در بازیگری گفته است: «انگیزه اصلی من از بازیگر شدن، عشق و علاقه زیادی بود که به این رشته هنری داشتم و بزرگترین آرزویم در عرصه بازیگری دریافت جایزه سیمرغ فجر است. امیدوارم به یاری خداوند و تلاش خود در آینده دریافت نمایم.»

فهیمه مومنی سال‌هاست با مهرزاد فکری که او هم بازیگر است ازدواج کرده و تجربه‌های مشترکی در تئاتر و تلویزیون دارند.

ساقی زینتی

بازیگران سریال ابر می‌ بارد

ساقی زینتی یکی دیگر از بازیگران سریال ابر می‌ بارد است که در 1349/8/5 در رشت به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی مقطع کارشناسی ارشد ریاضی است و  از سال ۱۳۷۰ با ایفای نقش در فیلم داستانی «مخمصه» وارد دنیای بازیگری شد.

ساقی زینتی در سال ۱۳۷۲ در جشنواره تئاتر فجر، برنده جایزه نقش اول زن برای نقش‌آفرینی در نمایش «چهارشنبه‌خاتون» به کارگردانی رضا میرمعنوی شد.

وی در سال 1377 زمانی که 28 سال داشت، با ایفای نقش در سریال لک لک‌ها بر بام به کارگردانی جواد کهنمویی وارد قاب تلویزیون شد. زینتی با سریال دنیای شیرین دریا شناخته شد و سپس با بازی در مجموعه پربیننده‌ی پس از باران به شهرت رسید.

او در سال 1384 نیز با حضور در فیلم ستاره می‌شود ساخته‌ی فریدون جیرانی بازی در سینما را تجربه کرد. این بازیگر پر کار و توانمند فعالیت‌هایی به عنوان سفیر انجمن اوتیسم ایران دارد.

ساقی زینتی سال‌هاست ازدواج کرده و صاحب یک فرزند دختر 14 ساله به نام سارینا صابری است که او نیز همچون مادرش وارد دنیای بازیگری شده و در چند تله فیلم بازی کرده است.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال شب دهم ؛ بیوگرافی و عکس

بازیگران سریال زخم و خنجر ؛ بیوگرافی و عکس

فرهاد بشارتی

بازیگران سریال ابر می‌ بارد
بیوگرافی بازیگران سریال ابر می‌ بارد

در پایان بیوگرافی بازیگران سریال ابر می‌ بارد می‌رسیم به فرهاد بشارتی که زاده‌ی سال ۱۳۴۵ در شهر رشت است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد بازیگری و کارگردانی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران است.

فرهاد بشارتی از سال ۱۳۶۹ در تئاتر گیلان فعالیت هنری خود را آغاز کرد. وی پس از پایان تحصیلاتش به‌طور جدی‌ و حرفه‌ای در عرصه بازیگری مشغول به فعالیت شد. وی یکی از بازیگران فعال در کارهای نمایشی حوزه‌ی اجتماعی، خانوادگی، کودک و نوجوان، پلیسی و طنز است.

ایشان با بازی در سریال دنیای شیرین دریا به شهرت رسید. بشارتی در تئاترها، تله فیلم‌ها، مجموعه‌های تلویزیونی و چندین فیلم سینمایی، بازی خوبی از خود به نمایش گذاشته است.

بشارتی سال‌هاست ازدواج کرده و صاحب یک فرزند پسر است. ایشان علاوه بر بازیگری، سفیر پیشگیری از اعتیاد نیز هستند.

خلاصه داستان سریال ابر می‌بارد

پس از بازیگران سریال ابر می‌ بارد به سراغ قصه این مجموعه جدید می‌رویم که درباره زندگی پرستاری به نام «پریسا» در بیمارستانی در رشت است. پریسا در اولین ماه‌های شروع همه‌گیری بیماری کرونا، مادربزرگ خود را به خاطر ابتلا به بیماری کرونا از دست می‌دهد. نامزدی پریسا پس از درگذشت مادربزرگش به هم می‌خورد و او با مشکلات و سختی‌های بسیاری روبرو می‌شود.

بازیگران سریال ابر می‌ بارد
بازیگران سریال ابر می‌ بارد

رضا معینی کارگردان سریال ابر می‌بارد درباره‌ی تفاوت این مجموعه با دیگر سریال‌هایی که در مورد کرونا ساخته شده‌اند، گفته است: «برخی از این سریال‌های مربوط به کرونا، مثل آزادی مشروط به شکل طنز روایت شده و برخی هم در اوج همه‌گیری کرونا بود و شاید بتوان گفت نگاه واقعگرایانه زیادی نداشته است، ولی این سریال با نگاه واقعی که دارد، متفاوت ظاهر شده است. تفاوت دیگر ساخت آن در گیلان است. پیش از این سریال‌ها بیشتر در تهران ساخته می‌شد و ابر می‌بارد را باید از آنها متفاوت دانست، چراکه اولین مواجهه مردم ایران با کرونا را در شهر رشت روایت کرده است.»

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال آزادی مشروط [بیوگرافی + عکس]

بازیگران سریال شب آخر ؛ بیوگرافی و عکس

عوامل سریال ابر می‌بارد

  • کارگردان: رضا معینی
  • نویسنده فیلمنامه: مهدی بهپور
  • تهیه کننده: رضا معینی
  • منشی صحنه: راحله رحیمی
  • عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: حامد کریمی پور
  • جلوه های ویژه بصری واصلاح رنگ: سبحان فرزانه
  • خواننده: مهدی محمدنژاد
  • طراح گریم و صحنه: علی کاظمی
  • موسیقی: صایرغلامی پور
  • دستیار کارگردان: اسماعیل حاجتی
  • مدیر فیلمبرداری: مهدی پژمان
  • صدابردار: علیرضا دریادل
  • مدیر تولید: کامبیز نویدی مدیر تولید

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال ابر می‌بارد نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

سیما خضرآبادی، سامرند معروفی، مجید پتکی، سودابه جعفرزاده، فریده دریامج، فرهاد بشارتی، ساقی زینتی، سلمان فرخنده، سیدجواد هاشمی، فاطمه گودرزی، علیرضا عیسی پور، محمدرضا فتحی، محمد محبوبی، محمدعلی فرمند، رضا حقیقی و فریبرز زیده سرایی در مجموعه‌ی ابر می‌بارد ایفای نقش می‌کنند.

کارگردان سریال ابر می‌بارد کیست؟

کارگردانی سریال ابر می‌بارد بر عهده رضا معینی است.

سریال ابر می‌بارد چند قسمت دارد و موضوع اصلی آن چیست؟

این مجموعه تلویزیونی ۱۸ قسمتی، نخستین روزهای تلخ شیوع ویروس کرونا و زحمات و مشکلات کادر درمان برای کمک به بیماران و مهار این بیماری را به تصویر می‌کشد.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص بازیگران سریال ابر می‌ بارد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر