coinex
otetmarket
propification.com

تصاویری از مجموعه ” اگه غذاها آدم بودن ” آثار استاد علی میری + ویدیو

مجموعه اگه غذاها آدم بودن اثر استاد علی میری است. این هنرمند با ترسیم هر غذا در قالب انسان، تصاویر جالبی را خلق کرده است.

مجموعه اگه غذاها آدم بودن

این تصاویر شبیه سازی غذاها به انسان توسط تصویرگری به نام استاد علی میری طراحی شده‌اند و ساخته هوش مصنوعی نیستند.

شبیه سازی غذاها به انسان
مجموعه اگه غذاها آدم بودن

کتاب «یادش بخیر» علی میری، تصویرگر و نقاش مشهدی که همه او را با نقاشی‌های دیجیتالش از خاطرات خوب دهه ۵۰ و ۶۰، می‌شناسند، کتاب برگزیده سال ۱۳۹۹ در حوزه تاریخ و هویت خراسان رضوی شده است.

او در این کتاب، تصاویر منتشرشده در فضای مجازی خود را در کنار هم جمع کرده است. میری خاطره‌هایی که بیشتر مردم در ذهنشان دارند، اما شاید از گفتن آن ابا دارند یا لزومی برای گفتنش نمی‌بینند، طوری با آب وتاب به روایت  تصویر در آوره است که مخاطبان از دیدنش به آن روز‌ها و آن آدم‌ها و آن خوشی‌های ریز کوچک، افتخار می‌کنند و البته سؤال مهمی را به ذهن هم می‌آورد که چرا ما مردمان آن دوران، این قدر خاطرات مشترک داشته ایم.

در پست‌های او، خبری از درد و رنج و فقر و نداری و بیماری نیست، اما انگار درمانگر تمام این دردهاست. میری خود بر این نظر است که مرور خاطرات گذشته، سطح امید را بالا می‌برد. «یادش بخیر» با ۷۸ تصویر، از سوی انتشارات اعتماد قلم مشهد و در دو قطع رحلی و خشتی منتشر شده و به چاپ چهارم رسیده است.

در پاسخ به سوال “چه زمانی تصمیم به انتشار تصاویر نوستالژیک خود در فضای مجازی گرفتید و چرا اینستاگرام را برای نمایش کارهایتان انتخاب کردید؟” می‌گوید:

شغل من تصویرسازی است. اوایل پس از انتشار آثارم در اینستاگرام، از روی کارهایم کپی می‌شد و به دفعات زیاد پیش آمد که بدون اطلاع من و از سوی انتشارات مختلف، کارهایم منتشر شد. خوب این موضوع ناخوشایند بود و درواقع ظلمی به ناشر اصلی بود؛ بنابراین تصمیم گرفتم آثارم را در فضای اینستاگرام نشر بدهم که حقوق و امتیاز آن متعلق به خودم است.
اوایل، تصویر و متن‌هایی بنابر مناسبت روز می‌گذاشتم که البته انسجام موضوعی نداشت. اما با انتشار تصاویر نوستالژیک به عنوان دغدغه خودم و چیزی که همه آن را دوست دارند، بازخورد‌های خوبی گرفتم و احساس کردم می‌شود آن را تکرار کرد. آن قدر که مخاطبان به تصایر غیر نوستالژیک اعتراض می‌کردند. اینستاگرام را هم به عنوان سامانه‌ای که فیلتر نیست و برپایه تصویر است، انتخاب کردم. فضایی که هرکسی می‌تواند آثارش را به اشتراک بگذارد و بازخورد خوبی بگیرد.

دیگر تصاویر:

ویدیوی شبیه سازی غذاها به انسان را در لینک ذیل تماشا کنید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر