;
coinex

بازیگران سریال اکازیون [بیوگرافی + عکس]

مجموعه اکازیون به کارگردانی مسعود اطیابی و بازی هادی کاظمی و سمانه پاکدل، از نماوا پخش می‌شود. برای آشنایی با بازیگران سریال اکازیون با ما همراه شوید.

سریال کمدی اکازیون تازه‌ترین ساخته‌ی مسعود اطیابی، یکم فروردین ماه از شبکه نمایش خانگی نماوا منتشر شد. این مجموعه به قلم حمزه صالحی به نگارش درآمده است.

هادی کاظمی، ایمان صفا، غلامرضا نیکخواه، سمانه پاکدل و نعمیه نظام دوست برخی از بازیگران مطرحی هستند که در سریال اکازیون نقش‌آفرینی می‌کنند. در ادامه، علاوه بر زندگینامه بازیگران و بیوگرافی کارگردان، اسامی عوامل تولید و عکس بازیگران سریال اکازیون را هم با شما به اشتراک می‌گذاریم.


ادامه مطلب در پایین

بیشتر بخوانید:


بازیگران سریال اکازیون

سریال کمدی «اکازیون» که در 8 قسمت به تهیه کنندگی محمدحسین میرطاووسی ساخته شده است به طور اختصاصی از نماوا پخش می‌شود.

 عکس بازیگران سریال اکازیون
بازیگران سریال اکازیون

در این مجموعه علاوه بر بازیگرانی که در ابتدای این نوشتار نام بردیم، آوا دارویت، سام نوری، جواد پولادی، لادن ژافه وند، پرنیا کربلایی، محمدرضا عطائی فر، مرتضی علی آبادی، بردیا دیانت، رضا ناجی و ناهید مسلمی به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

هادی کاظمی

 عکس بازیگران سریال اکازیون

زندگینامه بازیگران سریال اکازیون را با هادی کاظمی، یکی از محبوب‌ترین بازیگران کمدی سینما و تلویزیون آغاز می‌کنیم. هادی کاظمی در سیزدهم آبان ماه سال ۱۳۵۵ در تهران به دنیا آمد. او سه برادر به‌نام‌های مهدی و حامد و توحید دارد که حامد و توحید با هم گروه موسیقی دکور را شکل دادند.

او بازیگری را از دوران مدرسه آغاز کرد و سپس در دانشگاه در رشته بازیگری به تحصیل پرداخت. کاظمی از سال ۱۳۷۵ وارد تلویزیون شد اما سال‌ها بعد با ایفای نقش «نظام دوبرره» در سریال شبهای برره شناخته شد.

از دیگر کارهای او می‌توان به سریال «در چشم باد» (نقش عباس پذیرش هتل)، مجموعه «قهوه تلخ» (نقش باباشاه) و سریال علی‌البدل اشاره کرد.

در حال حاضر هادی کاظمی یکی از کمدین‌های محبوب و مشهور کشورمان به شمار می‌آید. او در ۴۱ سالگی با سمانه پاکدل ازدواج کرده است.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال رستگاری

سریال های نوروز 1403

سمانه پاکدل

 عکس بازیگران سریال اکازیون
عکس بازیگران سریال اکازیون

سمانه پاکدل متولد 16 مهر ماه سال ۱۳۶۶ است. او از کودکی علاقه‌مند به بازیگری بود و تصمیم داشت تا در رشته‌ی هنر در دبیرستان سوره به ادامه تحصیل بپردازد ولی با مخالفت خانواده‌اش روبه‌رو شد. به همین خاطر در سن ۱۷ سالگی و به دور از چشم والدینش تئاتر را آغاز کرد.

او سال 1387 با سریال مناسبتی روز حسرت به کارگردانی سیروس مقدم  وارد تلویزیون شد و یک سال بعد با ایفای نقش در سریال دلنوازان به شهرت رسید. پاکدل در آثاری همچون جا به جا، لبه پرتگاه، لعنتی خنده‌ دار، معراجی ها& یکی از ما دو نفر، ۱۳ شمالی، همسایه ها و پنجره به ایفای نقش پرداخته است.

سمانه پاکدل در مرداد ماه سال ۱۳۹۷ با هادی کاظمی از بازیگران مطرح کمدی ازدواج کرد.

غلامرضا نیکخواه

 عکس بازیگران سریال اکازیون

غلامرضا نیکخواه در یکم فروردین ماه سال 1340 در بوشهر متولد شد. وی دانش‌آموخته‌ رشته‌ی علوم سیاسی و کارگردانی است. او در سال 1345 با ایفای نقش در تئاتر وارد دنیای هنر شد.

غلامرضا نیکخواه از سال 1367 با بازی در نقش کوتاهی در یک مجموعه تلویزیونی که از شبکه دو سیما پخش شد، بازیگری را آغاز کرد. وی 4 سال بعد با ایفای نقش در مجموعه «نوروز 72» به طور حرفه‌ای کار هنری خود را دنبال کرد.

رضا نیکخواه در مجموعه‌های بسیاری از جمله مرد هزار چهره، ویلای من و در حاشیه با مهران مدیری همکاری داشته است. وی در سریال قهوه تلخ نقش نستر آقا خان، داموس الملک، خوابگذار و خزانه‌دار را ایفا کرد و با این نقش به شهرت رسید.

غلامرضا نیکخواه سال‌هاست ازدواج کرده و یک فرزند دختر به نام نیلوفر دارد. نیکخواه در گمرک به عنوان کارشناس خودرو مشغول به کار است.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال گناه فرشته [بیوگرافی + عکس]

بهترین سریال های طنز ایرانی

ایمان صفا

 عکس بازیگران سریال اکازیون
زندگینامه بازیگران سریال اکازیون

ایمان صفا یکی دیگر از چهره‌های محبوب طنز است که در زندگینامه بازیگران سریال اکازیون به آن می‌پردازیم. ایمان صفا زاده‌ی یکم دی ماه سال ۱۳۶۲ در تهران است. او فارغ التحصیل رشته‌ی هنر و معماری از دانشگاه آزاد تهران مرکز بوده و بازیگری را از تئاتر دانشجویی شروع کرده است.

صفا در 24 سالگی با فیلم «قرنطینه» به کارگردانی منوچهر هادی، در کنار بازیگران مطرحی چون رضا عطاران و افسانه بایگان، جلوی دوربین رفت. او در سال ۱۳۸۷ با ایفای نقش در سریال تلویزیونی عملیات ۱۲۵ به کارگردانی بهروز افخمی به شهرت رسید.

ایمان صفا با بازی در سریال نیسان آبی به کارگردانی منوچهر هادی و حضور در برنامه جوکر به محبوبیت رسید. او همچنین در قرنطینه، هیلانه، سفیر عشق، استخاره، باران تابستانی، ملاقات در تاریکی، کوتاه مثل زندگی، ماشین قشنگم، یتیم خانه ایران، داش آکل، پاگچی، یقه سفیدها، شنای پروانه، دم غروب، مهمانان ویژه، خوب بد زشت، خداحافظ بچه و محکومین به ایفای نقش پرداخته است.

صفا درباره‌ی علاقه‌ به کارش گفته است: «عشق من بازیگری است و برایم فرقی نمی‌کند که در کدام قالب کار کنم، تا جایی که مردم دوستم داشته باشند و بخواهند در تلویزیون حضور خواهم داشت. در کنار تلویزیون، تئاتر هم کار می‌کنم، عشق من این مردم هستند و اگر این آدم‌ها نباشند و کاری بر خلاف میل آنها بکنم، آن روز، روز مرگ من است.»

آوا دارویت

 عکس بازیگران سریال اکازیون

آوا دارویت در 22 شهریور ماه سال 1372 در ایتالیا در شهر رویت به دنیا آمده است، پدرش اهل ایتالیا و ناظر ارشد و مادرش آرشیتکت ساختمان است. او تنها یک برادر به‌نام آرمان دارد.

آوا دارویت در سال ۱۳۷۹ وقتی ۷ ساله بود به همراه خانواده به ایران بازگشت. چون پدرش کارمند دولت بود در شهرستان میانه آذربایجان شرقی ساکن شدند. او به همراه برادرش تحصیلات ابتدایی خود را در این شهر گذراند.

دارویت دانش‌آموخته‌ی مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ی روانشناسی بالینی است. او که دوره‌دیده‌ی کلاس‌های بازیگری است، در 22 سالگی با بازی در سریال معمای شاه وارد تلویزیون شد.

او در سال ۹۶ در فیلم اسکی باز به ایفای نقش پرداخت و با این فیلم به جشنواره فیلم المپیای یونان رفت و در بین اهالی هنر شناخته شد. او درباره‌ی نقش خود در این فیلم گفته بود: « من دوست دارم نقش‌های متفاوتی بازی کم که حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند. بازی در فیلم اسکی باز را به حدی دوست داشتم که با عشق در آن کار کردم و می‌توانم بگویم بیشتر از همه کارهایم آن را دوست دارم.»

سریال‌های معمای شاه و هست و نیست و فیلم‌های سینمایی اسکی باز، نفس های آرام و تمرینی از مهمترین آثار کارنامه هنری آوا دارویت هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی

بازیگران سریال سنجرخان [ بیوگرافی + عکس]

نعیمه نظام دوست

زندگینامه بازیگران سریال اکازیون
بازیگران اکازیون

نعیمه نظام دوست متولد بیست و سوم آبان ماه سال 1353 در تهران است. او دیپلم رشته‌ی علوم تجربی دارد. نظام دوست از کودکی به بازیگری علاقه داشته و از 17 سالگی با معرفی سروش خلیلی در کلاس‌های آزاد بازیگری شرکت کرد.

او بازیگری را با اجرا در تئاتر آغاز کرد و سپس برای ایفای نقش در مجموعه «نوروز 72» ساخته‌ی داریوش کاردان جلوی دوربین رفت. او سال 73 با ساعت «خوش شانس» به کارگردانی مهران مدیری خوش درخشید.

نظام دوست از بازیگران پر کار تلویزیون است و در سریال‌های شن‌های کف رودخانه، روزهای زندگی، در گذر لحظه‌ها، ریحانه، حلقه سبز، روز حسرت، طلاق در وقت اضافه، چاردیواری، نردبام آسمان، ساختمان پزشکان، پایتخت 1 و محله گل و بلبل به ایفای نقش پرداخته است.

بردیا دیانت

 عکس بازیگران سریال اکازیون

بردیا دیانت در بیست و هشتم اردیبهشت ماه سال 1375 در شهر تهران به دنیا آمد. وی فعالیت هنری خود را از تئاتر آغاز کرد و در سال 1396 با بازی در نمایش آهو به نویسندگی و کارگردانی پوریا گلستانی وارد دنیای بازیگری شد.

دیانت در ادامه فعالیتش در عرصه تئاتر با ایفای نقش در سریال ملکه گدایان بازی جلوی دوربین را نیز تجربه کرد. با اینکه او در فصل اول سریال شبکه خانگی ملکه گدایان به کارگردانی حسین سهیلی زاده حضور کوتاهی داشت اما توانست بازی خوبی را به نمایش بگذارد.

او سپس در سریال بی همگان به کارگردانی «بهرنگ توفیقی» و «اصغر هاشمی» که از شبکه سه سیما پخش شد به ایفای نقش پرداخت. بردیا دیانت در این سریال ملودرام اجتماعی و خانوادگی در نقش پویان گوهران ظاهر شد و به شهرت رسید.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2024

بهترین سریال های کره ای 2024

رضا ناجی

 عکس بازیگران سریال اکازیون
بیوگرافی بازیگران سریال اکازیون

در ادامه‌ی زندگینامه بازیگران سریال اکازیون می‌رسیم به رضا ناجی که متولد پنجم دی ماه سال 1321 در تبریز است. وی از دوران کودکی به تئاتر علاقه زیادی داشت و کارش را با بازی در تئاترهای خیابانی متفاوت آغاز کرد. ناجی با بازی در فیلم‌های کارگردان موفق کشورمان مجید مجیدی، به شهرت رسید.

رضا ناجی نخستین بازیگر ایرانی بوده که برنده‌ی خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد از پنجاه و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین برای بازی در فیلم آواز گنجشک‌ها شده‌ است. این جایزه باعث شهرت پیش از پیش وی شد. او همچنین جایزه بهترین بازیگر مرد را از جشنواره فیلم دمشق برای نقش‌آفرینی در همین فیلم دریافت کرد.

از مهم‌ترین و موفق‌ترین فیلم‌های رضا ناجی می‌توان بچه‌های آسمان، آواز گنجشک‌ها، باران، فرشته‌ها با هم می‌آیند، ترنج، باد در علفزار می‌پیچد و نهنگ عنبر را نام برد.

ناهید مسلمی

زندگینامه بازیگران سریال اکازیون

ناهید مسلمی در 25 آذر ماه سال ۱۳۳۴ در تهران به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی ادبیات زبان انگلیسی و تاریخ فرهنگ تطبیقی است. او برای نخستین بار در سال ۱۳۵۷ در نمایش «دیکته و زاویه» نوشته «غلامحسین ساعدی» به کارگردانی «بهرام دهقان» بازیگری را تجربه کرد.

ناهید مسلمی مدتی در کلاس‌های «رکن‌الدین خسروی» شرکت نمود و پس از آن در سال ۱۳۶۲ وارد موسسه «آناهیتا» به مدیریت «مصطفی اسکویی» شد. وی همزمان با کلاس‌های تئاتر، چند سال با هلال احمر به عنوان مترجم همکاری کرد.

مسلمی فعالیت حرفه‌ای‌اش را با گروه آناهیتا اسکوئی‌ها آغاز نمود و با بهزاد فراهانی برای اولین بار روی صحنه رفت. بازی او در جشنوارهٰ‌های مختلف مورد تقدیر قرار گرفته‌ است.

وی در سال ۱۳۸۵ برای بازی در نمایش «ماه در آب» اثر «محمد یعقوبی» جایزه بهترین بازیگر زن را از جشن انجمن بازیگران خانه تئاتر دریافت کرد. همچنین در بهمن ماه سال ۱۳۹۲ در سی و دومین جشنواره تئاتر فجر از ناهید مسلمی با اهداء تندیس جشنواره تقدیر شد.

ناهید مسلمی سال‌هاست ازدواج کرده است و مادر شیدا خلیق (بازیگر)  است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های تاریخی 2024

بهترین سریال های چینی 2024

جواد پولادی

زندگینامه بازیگران سریال اکازیون
عکس بازیگران سریال اکازیون

جواد پولادی یکی دیگر از بازیگران سریال اکازیون است. او از سال ۱۳۹۳ فعالیت هنری خود را آغاز کرد و تا کنون علاوه بر بازیگری به‌عنوان دستیار تهیه‌کننده، دستیار کارگردان و مدیرصحنه نیز فعالیت داشته است.

او در نمایش‌های بسیاری از جمله خنکای ختم خاطر، آنفلونزای خوکی، عشق و عالیجناب، آینه پشت سکوت و پسران آفتاب نقش‌آفرینی کرده است.

جادوگر، عند از مطالبه، تا آمدن احمد و تمارض برخی از آثار کارنامه هنری جواد پولادی هستند.

سام نوری

 عکس بازیگران سریال اکازیون

سام نوری در بیست و یکم شهریور ماه سال 1350 در تهران به دنیا آمد. او فارغ التحصیل رشته مدیریت بین‌الملل تمرکز اصول مذاکره و بازاریابی و مدیریت IT از فرانسه است.

پدر ایشان قهرمان پیشین تیم ملی کشتی بوده و مادرش خانم «فاطمه فردین» بازیگر است. وی خواهرزاده بازیگر مشهور قبل انقلاب سینمای ایران، زنده یاد «محمد علی فردین» است.

سام نوری 21 سال در فرانسه به تحصیل و زبان آموزی مشغول بوده و در حال‌حاضر به زبان‌های انگلیسی، فرانسه، آلمانی و ایتالیایی تسلط دارد.

نوری در مصاحبه‌ای درباره ورود به دنیای بازیگری گفته بود: «من و علیرضا عصار خواننده، از دوستان قدیمی هستیم و از طریق وی با آقای مدیری آشنا شدم، تا اینکه ایشان پیشنهاد بازی و جلوی دوربین رفتن را دادند.»

او در سال 1388 با بازی در سریال «مرد دو هزار چهره» و ایفای نقش «دکتر شمس» در این مجموعه طنز، بازیگری جلوی دوربین را تجربه کرد و یک سال بعد در سریال «قهوه تلخ» به کارگردانی مهران مدیری به عنوان مترجم دربار دوباره به نقش‌آفرینی پرداخت.

لیسانسه‌ها، نهنگ عنبر، شهرزاد، خائن کشی، لاک‌ پشت و حلزون،  عروس خیابان فرشته، غیبت موجه، قاتل و وحشی و ما همه با هم هستیم، برخی از فیلم‌ها و سریال‌های کارنامه سام نوری هستند.

ایشان علاوه بر بازیگری، بخشی از اداره‌ی یک کارخانه در صنعت تولیدات «شیرآلات صنعتی» را بر عهده دارد. این کارخانه به نوعی تجارت خانوادگی آن‌ها محسوب می‌شود. سام نوری در دی ماه سال 1395 خبر ازدواجش را رسانه‌ای کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های نتفلیکس 2024

بهترین سریال های ترکی

خلاصه داستان سریال اکازیون

پس از پرداختن به زندگینامه بازیگران سریال اکازیون سراغ قصه‌ی این مجموعه خانوادگی کمدی می‌رویم که در دهه‌ی 70 می‌گذرد و درباره‌ی جوانی به نام رحیم است که قصد دارد برای ادامه تحصیل به کانادا برود.

 عکس بازیگران سریال اکازیون
بازیگران اکازیون

در خلاصه داستان سریال اکازیون آمده است: «رحیم قصد دارد برای ادامه تحصیل به کانادا برود اما متوجه می‌شود ممنوع‌الخروج شده و این اتفاق زیر سر دایی محسن است، پس باید دنبال راه چاره‌ای باشد.»

کارگردان سریال اکازیون

سید مسعود اطیابی کارگردان سریال اکازیون، در یکم مهر ماه سال ۱۳۴۳ در گلپایگان، اصفهان به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی دوره مدیریت تولید از موسسه آموزش عالی سوره است. اطیابی از سال ۱۳۶۴ فعالیت حرفه‌ای خود را با فیلمبرداری از جبهه‌های جنگ آغاز کرد.

 عکس بازیگران سریال اکازیون

مسعود اطیابی در سال ۱۳۶۹ در مقام تهیه‌کننده‌ی فیلم عروس حلبچه به کارش ادامه داد. او در فیلم‌های نخست خود به مضامین اخلاقی و اعتقادی پرداخته است، اما پس از آن به ساخت آثار عامه‌پسند روی آورد. با نگاهی به کارنامه‌ی هنری اطیابی می‌توان او را فیلم‌ساز تأثیرگذاری در سینمای اقتصادی ایران دانست.

مسعود اطیابی یکی موفق‌ترین فیلم‌سازان تجاری ایران است که در سال ۱۳۹۷ فیلم پرفروش تگزاس را ساخت. از دیگر آثار او می‌توان تگزاس ۲ (۱۳۹۸)، دینامیت (۱۴۰۰)، انفرادی (۱۴۰۱)، بخارست (۱۴۰۱)  و هتل (۱۴۰۲) را نام برد.

عوامل تولید سریال اکازیون

  • نویسنده: حمزه صالحی
  • کارگردان: سید مسعود اطیابی
  • تهیه کننده اجرایی: حامد پوراسفندیانی
  • مدیر فیلمبرداری: افشین علیزاده
  • طراح چهره پردازی: سیامک احمدی
  • طراح صحنه: سعید هنرمند
  • طراح لباس: مسعود راشدی
  • مدیر صدابرداری: عباس رستگارپور
  • تدوین: مهسا سادات اطیابی
  • طراحی و ترکیب صدا: رامین ابوالصدق
  • موسیقی: آریا عظیمی نژاد
  • مدیر برنامه ریزی: نرگس مشایخی
  • دستیار کارگردان: محمد داوودی کیا
  • عکاس: معصومه صالح بیگی
  • منشی صحنه: سارا عبدالهی
  • مدیر تدارکات: بابک الفت
  • مدیر تولید: سید حمیدرضا اطیابی
  • تهیه کننده: محمد حسین میرطاووسی

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال اکازیون نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

در این مجموعه هادی کاظمی، ایمان صفا، غلامرضا نیکخواه، سمانه پاکدل، نعمیه نظام دوست، آوا دارویت، سام نوری، جواد پولادی، لادن ژافه وند، پرنیا کربلایی، محمدرضا عطائی فر، مرتضی علی آبادی، بردیا دیانت، رضا ناجی و ناهید مسلمی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال اکازیون چند قسمتی است؟

مجموعه اکازیون در 8 قسمت به کارگردانی سید مسعود اطیابی ساخته شده است.

نویسنده سریال اکازیون کیست؟

مجموعه اکازیون به قلم حمزه صالحی به نگارش درآمده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بازیگران سریال اکازیون چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر