;
coinex

بازیگران سریال آمرلی [ بیوگرافی + عکس]

سریال آمرلی به کارگردانی احمد ابراهیم احمد و بازی مصطفی زمانی و ناریمان الصالحی، از فیلم‌نت پخش می‌شود. برای آشنایی با بازیگران سریال آمرلی با ما همراه شوید.

مجموعه آمرلی با آغاز ماه مبارک رمضان از شبکه نمایش خانگی فیلم نت منتشر می‌شود. این سریال به تهیه‌کنندگی «امیرمهدی پوروزیری» در کشور عراق ساخته شده است.

دو قسمت اول این مجموعه در آخرین هفته از اسفند ماه 1402، به ترتیب در روزهای 26 و 27 اسفند پخش شد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های اعلام شده در سال نو، قرار است سریال آمرلی سه روز در هفته، در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه پخش شود.

داستان سریال آمرلی درباره‌ی آزادسازی شهر آمرلی در عراق از دست نیروهای داعش است. در ادامه، زندگینامه و عکس بازیگران سریال آمرلی را هم با شما به اشتراک می‌گذاریم.


ادامه مطلب در پایین

بیشتر بخوانید:


بازیگران سریال آمرلی

مجموعه آمرلی در ژانر درام، عاشقانه و جنگی با حضور هنرمندانی از ایران، عراق و سوریه در کشور عراق فیلمبرداری و ساخته شده است. به جز کارگردان این سریال «احمد ابراهیم احمد»، سایر اعضای اصلی گروه تولید آن ایرانی هستند.

عکس بازیگران سریال آمرلی
بازیگران سریال آمرلی

سریال آمرلی در ماه مبارک رمضان از شبکه‌های تلویزیونی عربی پخش می‌شود. مصطفی زمانی و ناریمان الصالحی نقش‌های اصلی سریال آمرلی را ایفا می‌کنند.

کاظم القریشی، هاله العادل، تحریر الاسدی، رامز اسود، مازن محمد مصطفی، حیدر منعثر، امیر احسان‌، لوی احمد، حیات حیدر، لیلی محمد، طلال هادی، رنیم التمیمی، فالح کریم، علی صبیح و عبیر فرید دیگر بازیگران سریال آمرلی هستند.

همه‌ی بازیگران این مجموعه از جمله مصطفی زمانی، به زبان عربی صحبت می‌کنند. سریال آمرلی با دوبله‌ی فارسی و نیز با زبان اصلی همراه با زیرنویس فارسی از فیلم‌نت پخش می‌شود.

تا کنون سه قسمت از سریال «آمرلی» از شبکه نمایش خانگی منتشر شده است و پخش آن در ایران و کشورهای عربی هم‌چنان ادامه دارد.

سریال «آمرلی» سه روز در هفته، ساعت 20:00 منتشر می‌شود؛ اما با توجه به آماده‌سازی هم‌زمان نمایش نسخه دوبله شده و عربی همراه با زیرنویس فارسی، مجموعه «آمرلی» در روزهای جمعه، شنبه‌ و یکشنبه‌ هر هفته ساعت ۸ صبح از پلتفرم فیلم‌ نت پخش می‌شود.

امیر منوچهری، منوچهر زنده دل، تورج مهرزادیان، مریم صفی خانی، مهین برزویی، غلامرضا صادقی، نازنین یاری، شراره حضرتی، امیر عباس‌پیام، صنم نکواقبال، محسن بهرامی و مهیار ستاری برخی از گویندگان این سریال عربی هستند.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال گناه فرشته [بیوگرافی + عکس]

بهترین سریال های طنز ایرانی

مصطفی زمانی

عکس بازیگران سریال آمرلی

بیوگرافی بازیگران سریال آمرلی را با مصطفی زمانی تنها بازیگر ایرانی این مجموعه عربی آغاز می‌کنیم. مصطفی زمانی در سی‌ام خرداد ماه سال ۱۳۶۱ در املش گیلان به دنیا آمد. پدر او مازندرانی و مادرش گیلانی است. وی سه برادر و یک خواهر دارد و فرزند سوم خانواده است. مصطفی زمانی تا هفت سالگی با خانواده در استان گیلان زندگی کرده است و پس از آن ساکن شهرستان فریدون‌کنار شدند. او بزرگ‌شده‌ی این شهر زیبای شمال کشور است.

زمانی فعالیت هنری خود را از بهمن ماه سال ۱۳۸۳ با بازی در سریال یوسف پیامبر آغاز کرد و با پخش این مجموعه در سال 1387 به شهرت و محبویت رسید. او در سال 1388 با بازی در فیلم سینمایی آل وارد سینما شد.

مصطفی زمانی در فیلم‌های بدون قرار قبلی، روز ششم، سارا و آیدا، لابی، یک روز بخصوص، تیک آف، ماهی سیاه کوچولو، جامه دران، حسین، خط ویژه، آینه شمعدون، برلین، جیب بر خیابان جنوبی، من همسرش هستم، قصه عشق پدرم، ملکه، یک عاشقانه ساده، سوت پایان، پریناز، بوی گندم، قصه پریا، کیفر و بدرود بغداد نقش‌آفرینی کرده است.

از جوایز و افتخارات زمانی می‌توان به جایزه بهترین بازیگر مرد درام برای بازی در سریال نهنگ آبی در بیستمین جشن سینمایی حافظ، جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم جیب بر خیابان جنوبی در جشن سینمای ایران، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم قصه عشق پدرم در جشن سینمای ایران و کاندیدای بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم یک عاشقانه ساده، در سی‌امین جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.

مصطفی زمانی در مصاحبه‌ای درباره‌ی اینستاگرام گفته بود: «من در زمان ساخت شهرزاد ۱ به دلیل قراردادی که با این سریال داشتم باید اینستاگرامم را فعال می‌کردم و بعد که فصل یک تمام شد صفحه‌ام را غیرفعال کردم. با توجه به تجربه شخصی‌ام در اینستاگرام احساس می‌کنم به‌صورت حرفه‌ای با مسائل مختلف در این فضا برخورد نمی‌شود.»

نریمان الصالحی

عکس بازیگران سریال آمرلی
عکس بازیگران سریال آمرلی

«نریمان الصالحی» در سال 1994، در کربلا به دنیا آمد. او علاوه بر بازیگری، در زمینه مجری‌گری، مدلینگ و خبرنگاری نیز فعالیت می‌کند. او یک دختر 7 ساله دارد و از همسرش جدا شده است.

«الصالحی» فارغ التحصیل رشته تئاتر است و مدرک خود را از دانشگاه فرانسه دریافت کرده است. چند سالی نیز در تئاتر فرانسه بازی کرده و به زبان فرانسوی تسلط دارد.

اولین تجربه بازیگری «نریمان الصالحی» در فیلم «جهان ما را می‌بیند» بود. او سپس در سریال لبنانی آسمان من به ایفای نقش پرداخت و با این مجموعه به شهرت رسید. الصالحی در سریال‌های نامدار، دختر بی‌بضاعت و کجا می‌خواهم بروم نیز بازی کرده است.

او علاوه بر بازیگری، به عنوان مجری در چند برنامه تلویزیونی در بغداد مشغول به کار بوده که تازه‌‌ترین اجرای او در برنامه روز نو در تلویزیون عراق است. الصالحی در صنعت مدلینگ نیز فعالیت دارد. او مدل برند Essam Oreido، یکی ار معروفترین برندهای لباس است که طراحی خاصی را به بازار عرضه می‌کند.

نریمان الصالحی سال‌ها پیش با یک بازیگر و مدل عراقی ازدواج کرده و یک دختر ۷ ساله دارد. گفته می‌شود الصالحی از همسرش طلاق گرفته است. اما دخترش با او زندگی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2024

بهترین سریال های کره ای 2024

عواطف السلمان

عکس بازیگران سریال آمرلی

عواطف السلمان در 29 اوت 1954 در بصره به دنیا آمد. او از هنرمندان مطرح دهه هفتاد عراق به شمار می‌رود. او فعالیت هنری خود را در سال ۱۹۷۴ با بازی در نمایش دیوار به کارگردانی عباس الحربی در شهر بصره آغاز کرد.

السلمان در جوانی به بغداد سفر کرد و در این شهر به فعالیت هنری خود ادامه داد. او در نمایش‌های متعددی در بصره و بغداد به ایفای نقش پرداخت و به‌عنوان یکی از بازیگران محبوب و شناخته‌ شده در عراق شناخته شد.

این بازیگر باتجربه عراقی علاوه‌بر اجرا در تئاتر، در فیلم‌های سینمایی نیز نقش‌آفرینی کرده است. او در فیلم «صد در صد» به کارگردانی خیریه منصور، «زمان عشق» به کارگردانی کارلو هارتیون و «بی اعتبار» به کارگردانی عدی رشید بازی کرده است.

السلمان یکی از بازیگران برجسته زن در سینمای عراق است که در ژانرهای مختلف بازیگری تجربه دارد و با انتخاب‌های درست خود، جایگاه‌اش را در دنیای بازیگری حفظ کرده است.

رامز الاسود

عکس بازیگران سریال آمرلی
زندگینامه بازیگران سریال آمرلی

رامز الاسود در پانزدهم اکتبر سال ۱۹۷۶ در دمشق متولد شد. او در سال ۱۹۹۸ از مؤسسه عالی هنرهای دراماتیک فارغ‌التحصیل شد و فعالیت هنری خود را از تئاتر آغاز کرد. اسود در سال ۱۹۹۵ در اولین اپرای سوریه بازی کرد و پس از آن در بسیاری از اجراهای گروه موسسه عالی هنرهای دراماتیک در دمشق به ایفای نقش پرداخت.

اسود علاوه‌بر بازیگری، دستی در نویسندگی و کارگردانی نمایش نیز دارد. او در سال ۲۰۰۶ نمایش خود را با گروه تئاتر پاییز به‌روی صحنه برد و در جشنواره‌های متعددی در ایتالیا، ایالات متحده آمریکا و فرانسه شرکت کرد.

رامز الاسود بازیگر مطرح سوری در تئاتر ملی دمشق، تئاتر نظامی و گروه تئاتر مستقل پاییز که در سال ۲۰۰۶ تأسیس شد، به ایفای نقش پرداخته است.

از جوایز و افتخارات او می‌توان به دریافت جایزه عالی بازیگری در جشنواره بین‌المللی تئاتر میدلند، ایالات متحده آمریکا 2006، جایزه بهترین بازیگر مرد در جشنواره بین المللی تئاتر مونت لوریه، کبک، کانادا، 2007 و جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره بین المللی یاکومو برای تئاتر، ژاپن، 2007 اشاره کرد. همچنین او به عنوان کارگردان، برنده جایزه بهترین نمایش بین المللی در جشنواره بین المللی تئاتر لیورپول، نوا اسکوشیا، کانادا در می سال 2008 شد.

رامز الاسود از سال 1998، در بسیاری از درام‌های تلویزیونی و سینمایی سوری و عربی بازی کرده است. او استادیار مؤسسه عالی هنرهای دراماتیک است. همچنین وی از سال 1999 تا 2000، در مدرسه جامعه آمریکایی در دمشق برای کودکان نمایشنامه تدریس می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های تاریخی 2024

بهترین سریال های چینی 2024

هاله العادل

بیوگرافی بازیگران سریال آمرلی

هاله العادل متولد سال ۱۹۸۷ در عراق است. او ابتدا فعالیت خود را با بلاگری آغاز کرد و پس از آن وارد صنعت مدلینگ شد. سپس العادل با پیشنهاد کار از سوی چند کارگردان لبنانی روبه‌رو شد.

در نهایت هاله العادل با اجرای تئاتر وارد دنیای بازیگری شد. بازی او در نمایش نور عین تحسین منتقدان عراقی را برانگیخت. العادل سال ۲۰۱۹ با فیلم سینمایی چشم‌های آهو جلوی دوربین رفت و سپس با نقش‌آفرینی در فیلم با من بیا در همان سال به شهرت رسید.

هاله العادل در سال 2015 ازدواج کرد. اما پس مدتی از همسرش جدا شد.

کاظم قریشی

عکس بازیگران سریال آمرلی
بیوگرافی بازیگران سریال آمرلی

کاظم قریشی هنرپیشه‌ی عراقی، یکی دیگر از بازیگران سریال آمرلی است که در ۱۳ آوریل ۱۹۶۷ در شهر نعمانیه در استان واسط به دنیا آمد. او از بازیگران نسل نو عراق است که در سال‌های اخیر به‌خاطر بازی‌ درخشان خود، به شهرت و محبوبیت رسیده است.

قریشی تاکنون جوایز و تقدیرنامه‌های بسیاری  را در داخل و خارج از عراق دریافت کرده است. وی در سال ۲۰۰۹ برای بازی در فیلم «باران آتش» و در سال ۲۰۱۱ برای بازی در فیلم «دهانه» جایزه بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد.

او همچنین در سال ۲۰۱۳ به‌عنوان بهترین بازیگر مرد عراق برای نقش‌آفرینی در مجموعه‌ی ابوطبر انتخاب شد. قریشی در سال ۲۰۱۵ در جشنواره بین‌المللی تئاتر تجربی قاهره مورد تقدیر قرار گرفت.

کاظم قریشی از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ ریاست اداره تئاتر عراق در اداره کل سینما و تئاتر این کشور را برعهده داشت و همچنین مدیر جشنواره بین‌المللی تئاتر بغداد بود. قریشی علاوه‌بر بازیگری، در زمینه کارگردانی نیز مشغول به فعالیت است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های نتفلیکس 2024

بهترین سریال های ترکی

لیلی محمد

عکس بازیگران سریال آمرلی

لیلی محمد متولد هفتم ژانویه ۱۹۵۹ در شهر کربلا است. او دانش‌آموخته‌ی مقطع دکترای رشته‌ی فلسفه و بازیگری است. وی فعالیت هنری خود را از تئاتر آغاز کرده است.

خانم محمد با اینکه فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۶۱ در مؤسسه مطالعات موسیقی آغاز کرد، اما بعد بازیگری را انتخاب کرد و برای ادامه تحصیل به آکادمی هنرهای زیبای بغداد رفت. او در سال ۱۹۸۲ به دانشگاه ملی رفت.

اولین کار حرفه‌ای او اجرای نمایش (تور و نهنگ) به نویسندگی و کارگردانی هنرمند بزرگ عراق طه سالم بود، او در این نمایش در کنار حنا محمد و نزار السامرایی هنرنمایی کرد. سپس در نمایش (فلوت و ماه) به نویسندگی و کارگردانی وجدی العانی در نقش اصلی ظاهر شد. این اثر یک نمایش موزیکال و قوی تئاتری بود که او به خوبی از عهده نقش خود برآمد.

لیلی محمد در سال‌های 1362 تا 1363 در نمایش ریشه‌های عشق به کارگردانی محسن العزاوی بازی کرد. او همچنین در نمایش ایستگاه که از برجسته‌ترین و پرمخاطب‌ترین آثار تئاتر عراق به کارگردانی فتحی زین العابدین است با مرحوم عبدالجبار کاظم و مرحوم طالب الفراتی و نحله همبازی بود. وی در کارهای نمایشی دیگری از جمله الشریعه و بانوی زیبای من نیز حضور داشت.

لیلی محمد در سال ۱۹۷۰ برای بازی در سریال عشق گمشده جلوی دوربین رفت. اما در سال ۱۹۹۷ با سریال خداحافظ عشق مشهور شد. او تا کنون در آثار سینمایی بسیاری بازی کرده است. از فیلم‌های او می‌توان به چیزی از قدرت، شش در شش و خودت را خوشحال فرض کن اشاره کرد.

لیلی محمد سال‌هاست ازدواج کرده و نام همسرش عبدالله الصفدی است.

مازن محمد مصطفی

عکس بازیگران سریال آمرلی
بازیگران آمرلی

مازن محمد مصطفی، زاده‌ی ۲۳ آوریل ۱۹۶۲ در بصره است. او دارای مدرک دیپلم از موسسه هنرهای زیبا در سال 1983 و مدرک کارشناسی از دانشکده هنرهای زیبا (دانشگاه بغداد) در سال 2003 است.

مصطفی از سال ۱۹۵۵ فعالیت خود را با تئاتر آغاز کرد. اولین کار تئاتری او «ارتداد» نام داشت که در آن زمان جایزه بهترین بازیگر مرد را برای او به ارمغان آورد. وی با گروه بازیگری ملی در بیش از 12 نمایش از جمله جرقه و زمان آسیاب به ایفای نقش پرداخته است.

مازن محمد مصطفی با سریال زن و مرد در سال ۱۹۹۵ جلوی دوربین رفت و با سریال جراح چشم در سال ۱۹۹۹ به چهره‌ای شناخته شده در میان بازیگران عراق تبدیل شد.

او در بسیاری از مجموعه‌های درام عراقی به ایفای نقش پرداخته است و از جمله کارهای او می‌توان به «سال‌های آتش» و «غریبه‌ها» اشاره کرد. مازن بین سال‌های 1978 تا 1993 بیش از 17 نمایشنامه را ارائه کرد که در تالارهای موسسه هنرهای زیبای بغداد به نمایش درآمده است. نمایش‌های «کارناوال ارواح»، «کمدی قدیمی» و «دیوار چین» از آثار کارنامه‌ی هنری او هستند.

مصطفی تا کنون در بیش از 30 اثر دراماتیک از جمله «بادهای گذشته»، «علی الوردی»، «میناوی پاشا» و «شموع خادر الیاس» بازی کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین مینی سریال های کره ای

بهترین مینی سریال های ترکی

تحریر الاسدی

عکس بازیگران سریال آمرلی

بیوگرافی بازیگران سریال آمرلی را با تحریر الاسدی به پایان می‌رسانیم. وی زاده‌ی دوم دسامبر ۱۹۷۹ در عراق است. او دانش‌آموخته‌ی مقطع کارشناسی ارشد هنر در دانشکده هنرهای زیباست و فعالیتش را از تئاتر آغاز کرد.

الاسدی در سال ۲۰۱۱ با بازی در سریال وطن دور جلوی دوربین رفت. او با ایفای نقش در مجموعه گربه قرمز در سال ۲۰۲۱ شناخته شد.

تحریر الاسدی سال‌ها در برنامه‌های رادیویی حضور داشته است. رادیو جمهوری عراق، رادیو العراقیه، رادیو دموزی، رادیو اور و رادیو الیوم از ایستگاه‌های رادیویی هستند که او در آن‌ها کار کرده است. او همچنین در نمایش‌های رادیویی و برنامه‌های طنز بسیاری به گویندگی و نقش‌آفرینی پرداخته است.

خلاصه داستان سریال آمرلی

پس از پرداختن به زندگینامه بازیگران سریال آمرلی سراغ قصه‌ی این مجموعه درام، اجتماعی و جنگی می‌رویم که داستانی عاشقانه را در بستر تاریخی جنگی مقابله مردم شهر آمرلی با داعش روایت می‌کند.

بیوگرافی بازیگران سریال آمرلی

در خلاصه داستان سریال آمرلی آمده است: «آمرلی قصه‌ی عاشقانه یک خبرنگار عراقی برای یافتن راز زندگی‌اش در یک موقعیت جنگی است.»

در سال 2014، شهر آمرلی که یک شهر شیعه‌نشین است، توسط نیروهای داعش به محاصره درآمد. پس از دو ماه، نیروهای عراقی با همکاری گروهی از نیروهای ایرانی تحت فرماندهی «قاسم سلیمانی»، موفق به شکست محاصره شهر و بیرون کشیدن نیروهای داعش از این منطقه شدند.

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال آمرلی نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

در این مجموعه مصطفی زمانی، ناریمان الصالحی، کاظم القریشی، هاله العادل، تحریر الاسدی، رامز اسود، مازن محمد مصطفی، حیدر منعثر، امیر احسان‌، لوی احمد، حیات حیدر، لیلی محمد، طلال هادی، رنیم التمیمی، فالح کریم، علی صبیح و عبیر فرید به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال آمرلی چند قسمتی است؟

مجموعه آمرلی در 21 قسمت 45 تا 50 دقیقه‌ای به کارگردانی احمد ابراهیم احمد ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بازیگران سریال آمرلی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    دختر عراقی مشکلی نداره که بی حجاب باشه فقط ایرانی که بدبخته درسته.

    پاسخ