coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

ثروتمندترین شارک ‌ها و موفق‌ترین محصولات Shark Tank بعد از 15 سال کدام است؟

15 سال از پخش اولین قسمت از برنامه تلویزیونی Shark Tank گذشته است، اما ثروتمندترین شارک کیست؟ کدام محصولات شارک تنک موفق‌ترین بوده‌اند؟ احتمالا اگر تا به حال رویای راه‌اندازی یک کسب و کار را داشته‌اید، اما نمی‌دانید که چطور می‌توانید بودجه‌ای را که برای راه‌اندازی آن کسب و کار نیاز دارید، فراهم کنید، شارک تنک را تماشا کرده‌اید و در مورد اینکه یکی از برگزیدگان آن باشید، خیال‌پردازی کرده ‌اید.
ما در مدرسه صفر تا صد برای اولین بار برنامه شارک تنک با زیرنویس فارسی را برای شما آماده کرده ایم.

از زمان پخش اولین قسمت از برنامه در سال 2009، شارک تنک به صاحبان مشاغل کوچک این فرصت را داده است که محصولات و خدمات خودشان را در اختیار تعدادی از سرمایه‌گذاران بسیار موفق در تلویزیون قرار دهند. این برنامه موفقیت چشمگیری در بین بینندگان کسب کرده است و در عین حال هم به بسیاری از کارآفرینان کمک کرده تا از ساپورت مالی مورد نیازشان برای کمک به راه‌اندازی کسب و کار نوپای خود استفاده کنند.

از اوایل سال 2024، شارک تنک به مدت یک دهه و نیم همچنان مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است و برای فصل شانزدهم خود روی آنتن می‌رود. به همین مناسبت هم تصمیم گرفتیم بررسی کنیم چه کسی ثروتمندترین شارک برنامه بوده و موفق‌ترین محصول کدام است؟

تاریخچه کوتاه از شارک تنک

شاید جالب باشد بدانید که اولین قسمت شارک تنک در ایالات متحده در سال 2009 پخش شد، اما یک ایده نو و ناب نبود. این برنامه برگرفته از یک برنامه تلویزیونی ژاپنی به نام “The Tigers of Money” بود که در سال 2001 پخش می‌شد.

محبوبیت این برنامه به حدی بود که در 40 کشور مختلف با نام‌های متفاوت ساخته شد. ایده‌های برنامه شارک تنک برای تمام مردم جذاب است و شجاعت پیگیری ایده‌ها را به همه ما می‌دهد. به همین دلیل هم در کشورهای زیادی نمونه این برنامه ساخته شد. چند مثال را در ادامه ببینید:

  • Dragon’s Den در کانادا، در هلند و نیوزلند
  • The Lion’s Pit در اسلواکی
  • Who Wants to Be My Business Partner در فرانسه
  • Chinese Partner در چین

مجری‌ها و سرمایه‌گذاران شارک تنک

مجری‌ها و سرمایه‌گذاران شارک تنک

سرمایه‌گذاران و مجری‌های این برنامه از زمان شروع آن تا امروز، چندین بار تغییر کرده است. برای فصل اول برنامه، کوسه‌ها یا شارک‌های اصلی کوین هرینگتون، دیموند جان، کوین اولری، باربارا کورکوران و رابرت هرجاوک بودند.

مارک کوبان سال بعد، یعنی در سال 2010 به عنوان شارک مهمان ظاهر شد و در سال 2011 به طور رسمی به سرمایه‌گذاران پیوست. لوری گرینر هم به عنوان شارک مهمان در فصل 3 ظاهر شد و چندین بار جای خالی کورکوران را پر کرد.

علاوه‌بر تماشاگران همیشگی، شارک تنک در طول سال‌ها فهرست بلند بالایی از مهمانان مشهور از جمله جف فاکس ورثی، اشتون کوچر، گوئینت پالترو، کوین هارت، ریچارد برانسون و چارلز بارکلی داشته است. همچنین از مدیران اجرایی برجسته مثل سارا بلیکلی، بنیانگذار Spanx، دانیل لوبتزکی موسس Kind و آن وویچیکی یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت DNA 23&ME دعوت شده است تا به عنوان داور مهمان حضور داشته باشند.

ثروتمندترین شارک در برنامه کیست؟

با این که همه شارک‌ها فعالیت‌های موفقیت‌آمیز خود را دارند، مارک کوبان با دارایی خالص 6.2 میلیارد دلار تا سال 2023، ثروتمندترین کوسه است.

بعد از کوبان، شارک ثروتمند برنامه کوین اولری، سرمایه‌گذار و شخصیت تلویزیونی با دارایی خالص 400 میلیون دلار است.

بعد از اولری، دیموند جان، صاحب سبک مد، که برند مشهور مد شهری فوبو را تاسیس کرد. دارایی خالص او در حال حاضر 350 میلیون دلار است.

تاجر کانادایی رابرت هرجاوک با دارایی خالص 300 میلیون دلاری در رتبه بعدی قرار دارد که به واسطه تاسیس Brak System، یک نرم افزار امنیت اینترنتی که در سال 2000 به قیمت 30.2 میلیون دلار به AT&T کانادا فروخت.

نفر بعدی، لوری گرینر است که دارایی خالص 150 میلیون دلاری خودش را با تبدیل شدن به یک مخترع پرکار که بیش از 1000 محصول عرضه می‌کند، بدست آورد.

باربارا کورکوران غول املاک و مستغلات با دارایی خالص 100 میلیون دلار در انتهای لیست قرار دارد.

موفق‌ترین محصولات شارک تنک کدامند؟

صدها محصول در طی این سال‌ها در این برنامه معرفی و عرضه شده‌اند، اما تعداد معدودی از آن‌ها به برندهای معروف یا کالاهای محبوب در دنیای خرید اینترنت تبدیل شده‌اند.

  1. Bombas:

این یک شرکت جوراب‌سازی است که در حال حاضر سوتین و تی‌شرت هم تولید می‌کند. بنیان‌گذاران این برند یعنی دیوید هیث و رندی گلدبرگ، متوجه شده بودند که لباس شماره یک در پناهگاه‌های بی‌خانمان‌ها جوراب است. بخش مهمی از تجارت بومباس اهدای یک جفت جوراب به یک پناهگاه به ازای هر جفت خریداری شده بود که تاکنون به 100 میلیون کمک مالی منجر شده و همچنان هم در حال افزایش است.

هیث و گلدبرگ در سپتامبر 2014 ایده خود را در برنامه شارک تنک مطرح کردندو مورد توجه دیموند جان قرار گرفتند. جان تصمیم گرفت 200 هزار دلار برای 17.5 درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری کند. از آن زمان تاکنون یک میلیون دلار درآمد مادام‌العمر داشته و هنوز هم قوی و رو به رشد است، بنابراین به نظر می‌رسد که جان واقعا علاقه زیادی به دنیای مد دارد و برایش سودآور خواهد بود.

ثروتمندترین شارک ‌ها و موفق‌ترین محصولات Shark Tank بعد از 15 سال کدام است؟

  1. Scrub Daddy

چه در سوپرمارکت‌ها و چه در ویدئوهای ترند تمیزکاری خانه، حتما یک اسفنج زرد روشن که شکلک خندان دارد را دیده‌اید. قدرت ویژه این اسفنج این است که در آب سرد سفت شده و در آب گرم نرم می‌شود. اگر دو هفته از آن استفاده کنید هم بو نمی‌گیرد. نقطه فروش کلیدی آن در زمانی بود که بنیانگذار آرون کراوز در شارک تنک در سال 2012 شرکت کرد.

لوری گرینر کسی بود که پیشنهاد خوبی برای این محصول داد و به کراوز 200 هزار دلار در ازای 20 درصد سهام شرکت پیشنهاد داد. هر دو در این معامله برد کردند و بعد از مدتی Scrub Daddy به ثروت خالص 300 میلیون دلار رسید که باعث شد گرینر 40 میلیون دلار از این معامله بدست آورد.

  1. Squatty Potty

خانواده ادواردز در سال 2014 به برنامه Shark Tank رفتند و محصول خانگی خود را به نمایش گذاشتند. این محصول طبق گفته جودی ادواردز، کمک می‌کرد که بر یبوست مزمن غلبه کند. خوشبختانه، این ارائه کار کرد و ادواردز با فروش مستقیم دو سال اول خود به مصرف‌کننده، توجه لوری گرینر را به خود جلب کرد: او 1 میلیون دلار در سال اول و 2.7 میلیون دلار در سال دوم، به مشتریان خود محصول فروخته بود.

گرینر 350 هزار دلار برای 10 درصد از سهام این برند خرج کرد و یکبار دیگر، فروش آن رونق گرفت. تا سال 2021، این شرکت توسط شرکت خصوصی به نام Aterian خریداری شد و تا سال 2022، 8 میلیون مدفوع فروخت.

  1. Simply Fit Board

همه ما آرزو می‌کنیم که کاش ورزش کردن کمی آسان‌تر باشد و زمانی که دو کارآفرین مادر و دختر، به نام‌های، لیندا کلارک و گلوریا هافمن در سال 2015 وارد شارک تنک شدند، همین ایده را دنبال می‌کردند. محصول آن‌ها یک تخته متعادل کننده پلاستیکی است که برای کمک به افراد در تمرینات مرکزی بدن طراحی شده است. همین محصول ساده اما کاربردی، توانست توجه دو شارک را به خودش جلب کند.

لوری گرینر و کوین اولری هر دو به هیئت مدیره Simply Fit علاقه نشان دادند. گرینر 125 هزار دلار سرمایه را در ازای 20 درصد از سهام این دو کارآفرین پیشنهاد داد. اولری هم دوبرابر این سرمایه یعنی مبلغ250 هزار دلار در ازای 30 درصد سهام را پیشنهاد داد. اما در نهایت، این مادر و دختر، پیشنهاد گرینر را پذیرفتند. طبق گزارش CNBC، فروش این محصول تا سال 2019، 160 میلیون دلار بوده است. به نظر می‌رسد که فروش خوبی است.

از کجا می‌توان برنامه شارک تنک را دنبال کرد؟

برنامه شارک تنک از شبکه ABC پخش می‌شود، اما شما می‌توانید اپیزودهای مختلف آن را از طریق مدرسه صفر تا صد هم دنبال کنید. ما برنامه شارک تنک دوبله فارسی را در اختیار مخاطبان قرار داده‌ایم تا بتوانند به راحتی و خیلی واضح فرآیند کسب سرمایه برای توسعه کسب و کار را مشاهده کنند. شما حتی می‌توانید برای دانلود شارک تنک از یوتیوب، Apple TV، Amazon Prime Video، ‏Sling TV، ‏Vudu‏ و ‏fuboTV‏ هم استفاده کنید. اما شارک تنک با دوبله فارسی را فقط و فقط می‌توانید در وب‌سایت مدرسه صفر تا صد مشاهده کنید.

سخن پایانی

تک تک سرمایه‌گذاران این برنامه از گذشته تا به امروز، انسان‌های موفق و خاصی بوده‌اند. سبک امکان‌سنجی توسعه کسب و کارها، مذاکره و اصول پرزنت محصول یا خدمات را می‌توانید با تماشای این برنامه بیاموزید. به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم که به صورت دقیق و درست، بهترین اپیزودهای این برنامه را دوبله کرده و در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. توصیه می‌کنیم برنامه Shark Tank را به چشم یک منبع ایده و یک چشمه الهام‌بخش برای توسعه کسب و کار و یا حتی ساخت محصولات جدید در ایران ببینید.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر