coinex
otetmarket
propification.com

بهترین پرینترهای لیزری رنگی ؛ راهنمای خرید چاپگر در بازار ایران

در این مطلب با بهترین پرینترهای لیزری رنگی آشنا می‌شوید که علاوه بر داشتن کیفیت و سرعت چاپ خوب، امکاناتی مثل پورت USB، قابلیت اتصال به گوشی و غیره دارند.

انتخاب یکی از بهترین پرینترهای لیزری رنگی موجود در بازار می‌تواند سرمایه گذاری خیلی خوبی باشد و به صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها کمک کند. با توجه به هزینه بالای تعویض کارتریج چاپگرهای جوهر افشان، چاپگرهای لیزری رنگی می‌توانند گزینه مقرون به صرفه‌تری باشند. در این چاپگرها از تونر استفاده شده که ماندگاری بیشتری داشته و هزینه آنها برای چاپ به ازای هر صفحه کمتر است.

بهترین پرینترهای رنگی لیزری عملکردی سریع و مطمئن داشته و به ارتقای بهره‌وری مشاغل و کارمندان کمک می‌کنند. بعضی از این چاپگرها قابلیت‌های دیگری مثل اسکن عکس و کپی مدارک را هم دارند که کار شما را راحت‌تر می‌کنند. با توجه به اینکه چاپگرها دستگاه‌های پیچیده‌ای هستند، انتخاب بهترین چاپگر مستلزم داشتن اطلاعات فنی زیادی است. به همین دلیل، در این راهنما علاوه بر بیان مزایا و امکانات هر چاپگر، به نقاط ضعف و مشکلات آنها هم می‌پردازیم تا راحت‌تر بتوانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

اگر شما هم به دنبال یک پرینتر لیزری رنگی خوب هستید، تا انتهای این راهنمای خرید تکراتو همراه ما باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بهترین پرینترهای لیزری رنگی

برای انتخاب بهترین چاپگرهای رنگی باید به چند ویژگی کلیدی مهم توجه داشت. قطعاً قیمت خرید چاپگر برای انتخاب آن اهمیت زیادی دارد اما باید هزینه‌های بلند مدت را هم که به سرعت انباشته شده و ممکن است به رقم قابل توجهی برسد، در نظر داشت.

بهترین پرینترهای لیزری رنگی
بهترین پرینترهای لیزری رنگی

به غیر از بحث قیمت، چند ویژگی دیگر هم وجود دارند که باید برای انتخاب بهترین چاپگرهای رنگی در نظر داشته باشید از جمله: کیفیت چاپ و درستی رنگ‌ها، سرعت، بهره‌وری، قابلیت‌های ویژه از جمله کپی، اسکن، فکس، امکان اتصال به وای فای برای استفاده از چاپگر با گوشی و غیره.

با در نظر گرفتن این نکات و ویژگی‌ها، بهترین پرینترهای لیزری رنگی عبارتند از:

1. HP Color LaserJet Pro 4301fdw

بهترین پرینترهای لیزری رنگی

  • مزایا: سرعت بالای چاپ و اسکن، کیفیت چاپ خوب، دارای دو سینی کاغذ، تنظیم و استفاده آسان، عملکرد مطمئن
  • معایب: بالا بودن نسبی هزینه رنگ به ازای هر صفحه، نداشتن قابلیت چاپ بدون حاشیه

راهنمای خرید پرینتر لیزری رنگی را با LaserJet Pro 4301fdw شروع می‌کنیم که یک چاپگر لیزری رنگی مدرن با سرعت و کیفیت بسیار خوب است. این چاپگر برای مشاغل کوچک و اداره‌های خانگی که نیاز به چاپ سریع داکیومنت دارند، انتخاب بسیار خوبی محسوب می‌شود.

سرعت بالای چاپ و اسکن LaserJet Pro 4301fdw به افزایش سرعت کارهای چالش برانگیز کمک می‌کند. سرعت این چاپگر اچ پی برای چاپ سیاه و سفید و رنگی 35 صفحه در دقیقه (ppm) و برای اسکن 31 ppm است.

کیفیت چاپ رنگی این پرینتر بسیار خوب است و تصاویر آن حتی روی کاغذ ساده هم بسیار زیبا به نظر می‌رسند. این چاپگر یک پورت USB برای چاپ از طریق فلش مموری دارد و با داشتن همه قابلیت‌ها و امکانات ذکر شده، جزء بهترین پرینترهای لیزری رنگی برای محیط‌های اداری و منازل محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

بهترین اسپیکرهای استریو

بهترین تلویزیون های سامسونگ

2. HP Color LaserJet Pro 3201dw

بهترین پرینترهای لیزری رنگی

  • مزایا: قیمت خیلی خوب به عنوان یک پرینتر لیزری رنگی، چاپ 26 صفحه در دقیقه، چاپ اولین صفحه، ظرف کمتر از 11 ثانیه
  • معایب: نداشتن قابلیت اسکن یا کپی، نمایشگر تک رنگ 2 اینچی کوچک

معمولاً پرینترهای رنگی لیزری برند اچ پی نسبت به این مدل بسیار گران قیمت‌تر هستند. اچ پی یکی از محبوب‌ترین برندهای تولید کننده چاپگرهای لیزری محکم و با دوام است؛ در نتیجه قطعاً پرینتر LaserJet این شرکت هم کیفیت خوب و ارزش طولانی مدت بالایی دارد.

این چاپگر اچ پی اولین صفحه را ظرف 10.8 ثانیه چاپ می‌کند و سرعت چاپ آن به 26 صفحه در دقیقه می‌رسد. البته سرعت این مدل جزء بالاترین رکوردها نیست؛ اما دو یا سه برابر سرعت چاپ رنگی بیشتر پرینترهای جوهر افشان است.

قابلیت چاپ دو طرفه خودکار این پرینتر به صرفه‌جویی در کاغذ برای داکیومنت‌های طولانی کمک کرده و بهره‌وری بالای کارتریج تونر آن هم جزء مزایای مهم این چاپگر محسوب می شود. چاپ سیاه و سفید و رنگی این پرینتر به ترتیب 3 و 14 سنت به ازای هر صفحه هزینه دارد. این ویژگی‌ها در ترکیب با قیمت مناسب، باعث شده‌اند که چاپگر LaserJet Pro 3201dw برای همه اشخاصی که قصد خرید چاپگر رنگی لیزری را داشته و تا امروز فقط از چاپگرهای جوهر افشان استفاده کرده‌اند، انتخاب خیلی خوبی باشد.

تنظیم و راه‌اندازی این چاپگر از طریق اپلیکیشن موبایلی HP Smart بسیار راحت است یا اینکه می‌توانید چاپگر LaserJet Pro MFP 3201dw را مستقیماً به ویندوز یا مک وصل کنید. همانطور که قبلاً اشاره شد، معمولاً چاپگرهای اچ پی قیمت بسیار بیشتری دارند.

3. Canon imageClass MF753cdw

بهترین پرینترهای لیزری رنگی

  • مزایا: سرعت اسکن و چاپ بسیار بالا، کیفیت چاپ خوب، دو سینی کاغذ، راحتی تنظیم و استفاده، عملکرد مطمئن
  • معایب: بالا بودن نسبی هزینه به ازای هر صفحه، نداشتن قابلیت چاپ بدون حاشیه

راهنمای خرید پرینتر لیزری رنگی را با یکی از محصولات کانن ادامه می‌دهیم که کیفیت چاپ خوب و قابلیت‌های متنوعی دارد. معمولاً چاپگرهای لیزری سرعت بالا و استحکام و دوام خوبی دارند و imageClass MF753Cdw هم این ویژگی را دارد. این چاپگر، سرعت بالا و دوام بالایی داشته و در هر دقیقه 35 صفحه چاپ می‌کند. MF753Cdw کیفیت تصویر بسیار خوب و رنگ‌های دقیقی دارد و برای مشاغلی که نیاز به تغییر کاربری یا تولید اسنادی حاوی عکس و تصاویر گرافیکی دارند، بهترین چاپگر لیزری و رنگی محسوب می‌شود.

این چاپگر کانن از نظر سرعت در حد بهترین پرینترهای رنگی لیزری قرار دارد و دارای قابلیت‌هایی مثل چاپ دو طرفه، کپی، اسکن و یک فیدر با ظرفیت 50 صفحه است. همچنین در صورت نیاز می‌توانید ظرفیت این چاپگر را افزایش دهید.

تنها ایراد imageClass MF753Cdw، بالاتر بودن هزینه تونر رنگی است که البته جزء مشکلات همه چاپگرهای لیزری رنگی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

بهترین هدست های پلی استیشن 2024

بهترین گجت های 2024

4. Brother MFC-L3720CDW

بهترین پرینترهای لیزری رنگی

  • مزایا: کیفیت چاپ خوب برای متن و عکس، پشتیبانی از چاپ بی‌سیم و موبایل، انتخاب خیلی خوب برای دفاتر خانگی
  • معایب: نداشتن قابلیت چاپ دورو، قیمت بالای تونر

MFC-L3720CDW یکی دیگر از بهترین پرینترهای لیزری رنگی با سرعت بالا و قیمت مناسب است. معمولاً پرینترهای رنگی لیزری قیمت کمی ندارند؛ اما این چاپگر مقرون به صرفه برادر می‌تواند انتخاب خیلی خوبی برای مشاغل کوچک یا اداره‌های خانگی باشد. این چاپگر هم بسیاری از قابلیت‌های چاپگرهای گران قیمت را در اختیار شما قرار می‌دهد مثل صفحه لمسی 3.7 اینچی برای دسترسی سریع به قابلیت‌ها و یک سینی 250 برگه‌ای که امکان چاپ برگه‌های بیشتر را بدون نیاز به تعویض کاغذ فراهم می‌کند.

این چاپگر یک پد عددی برای فکس، قابلیت اسکن تک رو و کپی سریع را دارد و با داشتن این قابلیت‌ها، کارهای شما را راحت‌تر می‌کند.

اگر امکانات و مشخصات این چاپگر مورد پسند شماست اما نیاز به اسکن و کپی دو رو دارید، MFC-L3780CDW می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

5. Brother MFC‐L8905CDW

بهترین پرینترهای لیزری رنگی

  • مزایا: سرعت چاپ بالا، پشتیبانی از چاپ دو طرفه، هزینه عملیاتی مناسب
  • معایب: ابعاد بزرگ و جاگیر بودن

چاپگر MFC‐L8905CDW برادر یکی دیگر از بهترین پرینترهای لیزری رنگی با سرعت چاپ بالا، دوام زیاد و قیمت مناسب است. این چاپگر برادر دارای یک کارتریج تونر با بازده بسیار بالا است که می‌توانید با استفاده از آن تا 9 هزار صفحه سیاه و سفید و 8 هزار صفحه رنگی را چاپ کنید. می‌توانید برای این چاپگر یک سینی چاپ 500 صفحه‌ای بخرید تا ظرفیت 250 برگه‌ای آن افزایش پیدا کند.

این محصول برادر بهترین چاپگر لیزری و رنگی از نظر چند کاره بودن و مقیاس پذیری محسوب می‌شود. سرعت چاپ این مدل 33 صفحه در دقیقه است و قابلیت‌هایی مثل اسکن، فکس، کپی، چاپ دو طرفه، اتصال به دستگاه‌های وای فای، لن و USB را دارد. با استفاده از پورت USB این چاپگر، می‌توانید داکیومنت‌ها را از طریق فلش مموری چاپ کنید و NFCخوان آن هم امکان محدود کردن دسترسی به چاپگر را فراهم می‌کند.

چرخه کاری توصیه شده برای چاپگر Brother MFC‐L8905CDW تا 4000 صفحه در ماه است اما این چاپگر قابلیت چاپ 60 هزار صفحه را در ماه دارد. یکی دیگر از قابلیت‌های این مدل که کمک زیادی به راحت‌تر شدن کارها می‌کند، صفحه لمسی 7 اینچی است که می‌توانید حداکثر 64 میانبر را برای آن تعریف کنید تا کارهای تکراری با سرعت بالاتری انجام شوند.

بیشتر بخوانید

بهترین گجت ها برای کودکان 2024

بهترین اسباب بازی های هوشمند

6. Canon imageClass MF654Cdw

بهترین پرینترهای لیزری رنگی

  • مزایا: قیمت مناسب، کیفیت چاپ عالی، سرعت بالا، کیفیت خوب چاپ عکس، سینی مخصوص برای چاپ راحت‌تر پاکت
  • معایب: نداشتن قابلیت اسکن دو طرفه، هزینه بالای تونر رنگی

imageClass MF654Cdw بهترین چاپگر لیزری و رنگی اقتصادی برای کاربرانی است که در منزل کار می‌کنند. اگر قصد خرید چاپگر رنگی لیزری با سرعت بالا، عملکرد مطمئن، کیفیت خوب و قیمت مناسب را دارید، این محصول کانن را در نظر داشته باشید. گاهی اوقات این چاپگر با تخفیف ویژه به فروش می‌رسد. می‌توانید با کمی تغییرات در تنظیمات این چاپگر، تصاویر را با کیفیت 1200 نقطه در اینچ چاپ کنید که منجر به افزایش چشمگیر کیفیت آنها می‌شود.

این چاپگر با سرعت 22 صفحه در دقیقه، سریع‌ترین چاپگر رنگی لیزری نیست اما برای داکیومنت‌هایی با ابعاد استاندارد بسیار خوب کار می‌کند. نمایشگر رنگی 5 اینچی و پورت USB-A جلوی این چاپگر هم جزء امکانات مفید دیگر آن هستند.

7. HP Color LaserJet Enterprise MFP M480f

بهترین پرینترهای لیزری رنگی

  • مزایا: ابعاد جمع و جور با امکانات بسیار زیاد، امکانات امنیتی قوی، پشتیبانی از گوشی‌های هوشمند
  • معایب: بیشتر بودن هزینه‌های چاپ هر صفحه نسبت به قیمت میانگین

چاپگر Pro MFP M480f برند اچ پی یکی دیگر از بهترین پرینترهای لیزری رنگی با قابلیت‌های مختلف است که برای چاپ و آرشیو داکیومنت‌های دیجیتال طراحی شده و از قابلیت ذخیره بر بستر ابر هم پشتیبانی می‌کند.

این چاپگر می‌تواند برای مشاغلی که فضای زیادی ندارند، انتخاب خیلی باشد و امکانات مختلفی از جمله اسکن، فیدر خودکار و قابلیت چاپ دو طرفه را دارد. M480f جزء چاپگرهای چند کاره با قابلیت چاپ 29 صفحه رنگی یا سیاه و سفید در هر دقیقه است.

با وجود ابعاد کوچک M480f، خیلی از امکانات بهترین پرینترهای رنگی لیزری را در این مدل پیدا می‌کنید؛ از جمله سرعت بالا، پشتیبانی از وای فای و بلوتوث کم مصرف و قابلیت چاپ موبایلی از طریق انواع دستگاه‌ها و پلتفرم‌ها. مهم‌ترین ایراد این چاپگر، کم بودن ظرفیت سینی کاغذ آن (250 برگه) است اما می‌توانید یک سینی 550 برگه‌ای برای آن بخرید.

چاپگر M480f هم برای صرفه‌جویی در کاغذ، قابلیت چاپ دو طرفه را دارد و می‌توانید از طریق پورت USB جلوی آن داکیومنت‌های مورد نظر را از روی فلش مموری چاپ کنید. این چاپگر قابلیت چاپ یا اسکن را از طریق بستر ابر دارد و برای آرشیو کردن اسناد دیجیتال انتخاب بسیار خوبی محسوب می‌شود.

جمع‌بندی

معمولاً چاپگرهای لیزری بیشتر مناسب ادارات در نظر گرفته می‌شوند اما می‌توانند برای منازلی که هر از گاهی نیاز به چاپ برگه پیدا می‌کنند هم انتخاب خوبی باشند. چنین چاپگرهایی سرعت چاپ و کیفیت خیلی خوبی دارند. بعلاوه، چاپگرهای لیزری نیاز به تعمیر و نگهداری زیادی ندارند. امیدواریم که این مطلب به شما برای انتخاب بهترین پرینترهای لیزری رنگی کمک کرده باشد.

سوالات پرتکرار

بهترین چاپگر لیزری رنگی چه مدلی است؟

LaserJet Pro 4301fdw با قابلیت‌هایی مثل سرعت و کیفیت بالای چاپ، پورت USB و… برای خیلی از کاربردها بهترین چاپگر لیزری رنگی محسوب می‌شود.

چطور می‌توانیم از طریق آیفون، آیپد یا دستگاه اندروید چاپ انجام دهیم؟

اگر چاپگر شما از تکنولوژی Apple AirPrint پشتیبانی می‌کند، می‌توانید از طریق شبکه وای فای و با آیفون یا آیپد از آن استفاده کنید. گوشی‌ها و تبلت‌های اندروید هم به راحتی به پرینترهای وای فای متصل می‌شوند.

آیا چاپگر لیزری برای چاپ رنگی خوب است؟

معمولاً چاپگرهای جوهر افشان برای چاپ عکس رنگی بهینه سازی شده و انتخاب بهتری محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بهترین پرینترهای لیزری رنگی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر