coinex
راهنمای خرید تکراتو

بهترین موس های بی سیم در بازار ؛ راهنمای خرید موس وایرلس

در این مطلب با بهترین موس های بی سیم موجود در بازار برای کار و امور روزانه آشنا می‌شوید که با خرید آنها، میز خلوت‌تر و بهره‌وری بالاتری خواهید داشت.

بهترین موس های بی سیم، ترکیبی از طراحی ارگونومیک مبتنی بر تحقیقات گسترده و قابلیت‌هایی هستند که به ارتقای بهره‌وری کمک می‌کنند. این ترکیب باعث شده که چنین موس هایی به انجام هر چه بهتر و راحت‌تر کارها کمک کنند.

موس‌های طراحی شده برای ارتقای بهره‌وری، با موس‌های گیمینگ تفاوت دارند. ممکن است برای کار، نیاز به موسی با نرخ نمونه‌برداری بالا و تأخیر بسیار کم نداشته باشید؛ اما برای انتخاب بهترین موس کاری هم باید عوامل مختلف دیگری را در نظر داشته باشید – از جمله قابلیت کنترل با چند دستگاه، پشتیبانی از بلوتوث، غلتک سریع و ماندگاری شارژ طولانی.

در این مطلب، با بهترین موس های بی سیم برای کار آشنا می‌شوید؛ پس اگر قصد خرید چنین موسی را دارید، با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بهترین موس های بی سیم

استفاده از موس‌های بی سیم بسیار راحت است به خصوص برای افرادی که میز کار کوچکی دارند؛ چون چنین موس‌هایی فاقد سیم‌هایی هستند که میز را شلوغ کرده و دائماً به وسایل دیگر گیر می‌کنند.

بهترین موس های بی سیم
بهترین موس های بی سیم

موس‌های بی سیم برای رسیدن به فناوری امروزی، مسیری طولانی را طی کرده‌اند. حالا جدیدترین و بهترین موس های بی سیم در بازار، اتصالی بدون تأخیر و پایدار با سیستم‌های مختلف برقرار می‌کنند. همچنین، ماندگاری شارژ باتری این موس‌ها و بهره‌وری انرژی آنها بهبود پیدا کرده و حالا نیازی به تعویض پی در پی باتری چنین موس‌هایی ندارید.

در حال حاضر، بهترین موس های بی سیم ام اس ای ، ایسوس و سایر شرکت‌ها از نظر کیفیت و تأخیر ورودی تفاوت چشمگیری با موس‌های باسیم ندارند. در ادامه مطلب، با معرفی بهترین موس های وایرلس همراه شما هستیم تا گزینه مد نظرتان را راحت‌تر از بین این محصولات متنوع پیدا کنید.

فراموش نکنید که ما مطالب راهنمای زیادی برای انتخاب انواع گجت داریم از جمله بهترین گجت ها برای بازی کال آف دیوتی موبایل، بهترین اسپیکرهای کامپیوتر 2024 و بهترین هدست بلوتوثی 2024 که می‌توانند هنگام خرید به شما کمک کنند.

1. Logitech MX Master 3S

بهترین موس های بی سیم

مشخصات

  • حسگر: حسگر لیزری دارک فیلد لاجیتک
  • اتصال: بلوتوث کم مصرف یا Logi Bolt (تا 3 دستگاه)
  • ماندگاری شارژ: تا 70 روز (شارژ USB-C)
  • وزن: 141 گرم
  • ابعاد: 124.9×84.3×51 میلی‌متر
  • دلایل خرید: قابلیت سوئیچ غلتک مغناطیسی از حالت روان به ضامن دار، قابلیت تنظیم زیاد از طریق نرم‌افزار، جابجایی بین حداکثر 3 دستگاه، ساختار بسیار خوب، غلتک جانبی
  • دلایل اجتناب از خرید: قرار داشتن دکمه جابجایی دستگاه در بالا، نصب نامناسب دکمه انگشت شست

MX Master 3S یکی از بهترین موس های بی سیم است که قطعاً ارزش صرف هر ریالی که برای آن پرداخت می‌کنید را دارد. این موس بی سیم، ترکیبی از طراحی راحت و بادوام و قابلیت‌های مفیدی مثل غلتک الکترومغناطیسی، یک غلتک مخصوص شست و قابلیت تنظیم و سفارشی سازی بی نظیر است. این موس لاجیتک، قادر است با استفاده از نرم‌افزار Logi Flow به شکل روان و بی وقفه بین سه دستگاه مختلف جابجا شود – و حتی محتوای کلیپ بورد را هم با خود منتقل می‌کند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های MX Master 3S، چرخ غلتک آن است که به شما امکان می‌دهد با فشردن یک دکمه – یا به صورت خودکار و بر اساس سرعت پیمایش صفحه – بین حالت پیمایش روان و ضامن دار جابجا شوید. یک غلتک دیگر هم برای کار با انگشت شست وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید کارهایی مثل زوم کردن داکیومنت‌ها، پیمایش افقی فایل‌های صفحه گسترده، افزایش و کاهش صدای سیستم را انجام دهید.

این موس 6 دکمه قابل تنظیم دارد (با در نظر گرفتن غلتک قابل کلیک، 7 دکمه) که می‌توانید از آنها برای انجام کارهای مختلف در انواع اپلیکیشن‌ها استفاده کنید (مثلاً می‌توانید تنظیمات را طوری تغییر دهید که دکمه کناری، در مرورگر محتوا را به قبل و بعد حرکت داده اما در نرم‌افزارهای پردازش متن، صفحه را به بالا و پایین جابجا کند).

MX Master 3S به عنوان یکی از بهترین موس های بی سیم لاجیتک، نسبت به سری قبل دو تغییر قابل توجه داشته که عبارتند از: حسگر ارتقاء یافته با حداکثر DPI (تعداد نقطه در اینچ) 8000 و صدای کمتر دکمه‌های کلیک چپ/راست.

2. Logitech Lift

بهترین موس های بی سیم

مشخصات

  • حسگر: مشخص نشده
  • اتصال: دانگل USB Type-A یا بلوتوث کم مصرف
  • باتری: قابل شارژ از طریق USB-C
  • وزن: 116.8 گرم
  • ابعاد: 119.13×74.42×42.93 میلی‌متر
  • دلایل خرید: طراحی راحت، مناسب دست‌های کوچک و متوسط، قابلیت استفاده برای چپ دست‌ها، کم صدا، قابلیت‌های پیشرفته برای ارتقای بهره‌وری مثل Logitech Flow و قابل تنظیم برای هر اپلیکیشن
  • دلایل اجتناب از خرید: باتری AA، بی استفاده بودن دکمه DPI، نامناسب برای دست‌های بزرگتر

لاجیتک، تولید کننده با کیفیت ترین موس های بی سیم است و موس Logitech Lift هم از این شرایط مستثنی نیست. این موس، بیشتر برای کاربرانی با دست‌های کوچک تا متوسط طراحی شده و مناسب همه نیست؛ اما برای کاربرانی که با MX Vertical راحت نیستند، می‌تواند انتخاب خوبی باشد. Lift دو نسخه مختلف برای راست دست‌ها و چپ دست‌ها دارد. نسخه مخصوص راست دست‌ها، دارای رنگ‌های صورتی، سفید و نوک مدادی است در حالی که نسخه مخصوص چپ دست‌ها فقط رنگ نوک مدادی دارد.

طراحی Lift عمودی است و دست را در زاویه بهینه 57 درجه قرار می‌دهد – که به عنوان زاویه دست دادن هم شناخته می‌شود. این زاویه نسبت به زاویه افقی موس‌های معمولی طبیعی‌تر است؛ اما باعث بالا رفتن دست نسبت به میز می‌شود. اگر به موس‌های معمولی عادت داشته باشید، ممکن است عادت کردن به این پوزیشن جدید برای شما مدتی زمان ببرد (و شاید هیچ وقت به آن عادت نکنید، به خصوص اگر برای کار نیاز به حرکات بسیار دقیق دارید).

موس لیفت، با نرم‌افزار Logi Options+ لاجیتک هم سازگار است و از قابلیت‌هایی مثل Logi Flow پشتیبانی می‌کند که با استفاده از آن، می‌توانید بین سه کامپیوتر مختلف جابجا شوید. قطعاً عملکرد Logi Flow بی نقص نیست و هنگام جابجایی بین دستگاه‌های مختلف کمی تأخیر دارد؛ اما برای اشخاصی که دائماً بین لپتاپ و کامپیوتر یا لپتاپ و تبلت جابجا می‌شوند، می‌تواند بسیار مفید باشد.

در عین حال، طراحی عمودی لیفت باعث شده که این موس لاجیتک برای کارهایی که نیاز به دقت بالا دارند از جمله گیمینگ مناسب نباشد. اگر گیمر هستید، مقاله‌هایی مثل بهترین موس گیمینگ 2024 و بهترین کیبورد های گیمینگ 2024 می‌توانند به شما برای انتخاب تجهیزات مناسب گیم کمک کنند.

بیشتر بخوانید

بهترین اسپیکرهای گیمینگ 2024

بهترین تلویزیون های سامسونگ

3. Lenovo Go Wireless Vertical Mouse

بهترین موس های بی سیم

مشخصات

  • حسگر: مادون قرمز
  • اتصال: 2.4 گیگاهرتز بی سیم
  • باتری: 1 باتری Alkaline AA
  • وزن: 129 گرم (با 2 باتری AA)
  • ابعاد: 63×104×62 میلی‌متر
  • دلایل خرید: 2.4 گیگاهرتزی، 6 دکمه قابل برنامه‌ریزی، قیمت مناسب
  • دلایل اجتناب از خرید: چیدمان نامناسب دکمه کناری

معرفی بهترین موس های بی سیم را با Lenovo Go ادامه می‌دهیم که با قیمت بین 30 تا 50 دلار، نسبت به مدل‌های Lift و MX لاجیتک، یکی از ارزانترین موس های بی سیم از نوع عمودی محسوب می‌شود. با این وجود، رویه زیبای به کار رفته در کناره‌های این موس، باعث شده طراحی آن بسیار شیک و گران قیمت به نظر برسد و البته این موس هم بسیاری از ویژگی‌های مثبت Lift و MX را دارد.

از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به زاویه دست 57 درجه طبیعی و 6 دکمه قابل برنامه‌ریزی اشاره کرد. همچنین، Go Wireless دارای 3 گام DPI قابل تنظیم است (از 800 تا 2400) که می‌توانید با استفاده از دکمه مخصوص DPI بین آنها جابجا شوید. ماندگاری شارژ 18 ماهه این موس با یک باتری AA هم در انتخاب آن به عنوان یکی از بهترین موس های بی سیم نقش داشته است.

مهم‌ترین ایراد این موس نسبت به ارزانترین موس های بی سیم با امکانات مشابه، نحوه قرارگیری دکمه کناری است. این دکمه‌ها به جای قرار گرفتن در محل قرار دادن انگشت شست، در لبه بالایی موس قرار گرفته‌اند و باید برای دسترسی به آنها، انگشتتان را کمی بکشید. با این حالت اگر به دنبال یک موس بی سیم برای لپتاپ از نوع عمودی و با قیمت مناسب هستید، این محصول لنوو را در نظر داشته باشید.

4. Razer Pro Click Mini

بهترین موس های بی سیم

مشخصات

  • حسگر: نوری
  • اتصال: بی سیم 2.4 گیگاهرتزی Hyperspeed ریزر، بلوتوث
  • باتری: 1 یا 2 باتری AA
  • وزن: 88 گرم (با یک باتری AA)/ 111 گرم (با 2 باتری AA)
  • ابعاد: 100.2×62.7×34.2 میلی‌متر
  • دلایل خرید: فرم فاکتور شیک و طراحی ارگونومیک، دکمه‌های بی صدا و غلتک دو کاره با کلیک چهار جهته، قابلیت اتصال 2.4 گیگاهرتز و بلوتوث، 7 دکمه قابل برنامه‌ریزی
  • دلایل اجتناب از خرید: پشتیبانی نرم‌افزار موس فقط از ویندوز، وزن سنگین به دلیل وجود دو باتری AA

معمولاً می‌توانید با خرید بهترین موس گیمینگ بی سیم با قیمت مناسب‌تر به امکانات حرفه‌ای دسترسی داشته باشید. برند ریزر هم بیشتر برای تولید تجهیزات گیمینگ شناخته شده که یک لاین مخصوص از آنها برای ارتقای بهره‌وری تولید کرده است.

ریزر پرو کلیک مینی یکی دیگر از بهترین موس های بی سیم ریزر است که نسبت به مدل قبل، دکمه‌های کم صداتر و ابعاد کوچکتری دارد. اما بر خلاف سایر موس‌های طراحی شده برای ارتقای بهره‌وری، حداکثر DPI (12000) بیشتری داشته و دارای نرخ نمونه‌برداری 1000 هرتز، 7 دکمه قابل برنامه‌ریزی و قابلیت اتصال بی سیم 2.4 گیگاهرتزی است. بعلاوه، می‌توانید با این موس 5 پروفایل برای اپلیکیشن‌های مختلف طراحی کنید که در کنار امکانات دیگر و طراحی شیک و سرعت بالا، آن را تبدیل به یکی از بهترین موس های از راه دور برای کار و محیط‌های اداری کرده‌اند.

متأسفانه، این موس بی سیم به جای قابلیت شارژ مجدد از باتری AA استفاده می‌کند که باعث سنگین‌تر شدن وزن آن هم شده است. اما با توجه به ماندگاری شارژ 465 ساعته در صورت استفاده از اتصال 2.4 گیگاهرتز و 725 ساعته برای حالت بلوتوث، می‌توانید تا مدتها بدون نیاز به شارژ مجدد از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید

بهترین هدست های پلی استیشن 2024

بهترین هدفون های انکر 2024

5. Logitech M510

بهترین موس های بی سیم

مشخصات

  • حسگر: اپتیکال
  • اتصال: بی سیم 2.4 گیگاهرتز
  • باتری: 2 عدد AA
  • وزن: 129 گرم
  • ابعاد: 120×65×41 میلی‌متر
  • دلایل خرید: 2.4 گیگاهرتزی، 7 دکمه قابل برنامه‌ریزی، قیمت مناسب، دو دستی
  • دلایل اجتناب از خرید: سادگی

اگر هدف شما از خرید موس بی سیم برای کامپیوتر یا لپ تاپ، این است که بتوانید بدون تأخیر زیاد و آسیب وارد شدن به دستتان کار کنید، M510 لاجیتک می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. طراحی ساده این موس 20 دلاری لاجیتک، آن را تبدیل به یکی از ارزانترین موس های بی سیم بازار کرده که با فناوری اتصال 2.4 گیگاهرتزی، تجربه‌ای بدون تأخیر و بسیار روان برای شما فراهم می‌کند. همچنین این موس لاجیتک طوری طراحی شده که بتوانید به راحتی با هر دو دست از آن استفاده کنید و دو دکمه کناری آن هم برای انواع دست‌ها و انگشت‌ها به راحتی قابل دسترس هستند.

M510 هم با نرم‌افزار Logi Options کار می‌کند که می‌توانید در آن DPI موس را (تا حداکثر 1000) تنظیم کرده، دکمه‌های راست و چپ آن را جابجا کرده و پنج دکمه دیگر آن را به شکل دلخواه برنامه‌ریزی کنید. همچنین، در این نرم‌افزار می‌توانید عملکرد دکمه‌های موس را برای هر اپلیکیشنی به صورت دلخواه تنظیم کنید.

این موس لاجیتک هم با داشتن چهار پایه لاستیکی به شکل روان روی سطح حرکت می‌کند و 2 باتری AA با ماندگاری شارژ حداکثر 24 ماهه دارد. وزن 127 گرمی این محصول لاجیتک باعث شده که جابجایی و کار کردن با آن بسیار راحت باشد و در مجموع همه این ویژگی‌ها M510 را تبدیل به یکی از بهترین موس های بی سیم در بازار کرده‌اند.

6. Microsoft Modern Mobile Mouse

بهترین موس های بی سیم

مشخصات

  • حسگر: نوری
  • اتصال: بلوتوث 4.2
  • باتری: 2 عدد باتری AAA
  • وزن: 78 گرم (با 2 باتری AAA)
  • ابعاد: 107.20×60.30×25.80 میلی‌متر
  • دلایل خرید: ظریف، ارزان، سبک، رنگ‌های متنوع
  • دلایل اجتناب از خرید: سادگی، نداشتن دکمه‌های اضافه، کم بودن قابلیت تنظیم و پیکربندی

موس Modern Mobile مایکروسافت، یکی از بهترین موس های بی سیم این شرکت است که ابعاد بسیار کوچکی دارد. کوچکی و ظرافت این موس باعث شده که حمل و نقل و جابجایی آن بسیار راحت باشد. این موس با 8 رنگ مختلف طراحی شده و با داشتن تکنولوژی بلوتوث و وزن 78 گرم، می‌توانید به راحتی آن را جابجا کنید. در عین حال، طراحی مستطیلی و براق این موس باعث شده که کار کردن با آن برای بعضی کاربران راحت نباشد. بعلاوه، این محصول مایکروسافت فاقد دکمه‌های جانبی یا قابلیت پیکربندی زیاد است.

Modern Mobile با داشتن تنها دو دکمه چپ و راست و یک غلتک قابل کلیک، از نظر امکانات جانبی جزء بهترین موس های وایرلس نیست؛ اما می‌توانید دکمه غلتک آن را طوری تنظیم کنید که یک ترکیب کلید خاص را وارد کرده، یک ابزار برش صفحه را باز کرده یا یک ماکرو را وارد کند.

حداکثر DPI این محصول مایکروسافت هم نسبت به آنچه در محصولات مشابه دیده می‌شود، بیشتر است. محدوده DPI قابل تنظیم برای این موس از 400 تا 1800 است. این یعنی می‌توانید به راحتی نشانگر موس را در هر مانیتوری با هر رزولوشن و ابعادی حرکت دهید.

قطعاً وزن سبک این موس به راحتی استفاده از آن کمک می‌کند اما طراحی مستطیل شکل آن باعث شده که در دست بزرگ به نظر برسد. در مجموع، این موس بی سیم برای لپتاپ و کامپیوتر، استفاده‌های روزمره و کار در سفر بسیار مناسب است و ظاهر بسیار خوبی هم دارد.

بیشتر بخوانید

بهترین هدفون های سامسونگ 2024

بهترین هدفون های شیائومی 2024

7. Microsoft Arc Mouse

بهترین موس های بی سیم

مشخصات

  • حسگر: نوری
  • اتصال: بلوتوث 4.1
  • باتری: 2 عدد AAA
  • وزن: 82.5 گرم
  • ابعاد: 131.31×55.11×14.22 میلی‌متر
  • دلایل خرید: راحتی استفاده، قیمت مناسب، وزن سبک، رنگ‌های متنوع
  • دلایل اجتناب از خرید: ساده، نداشتن دکمه‌های جانبی، کم بودن قابلیت‌های پیکربندی، نداشتن غلتک

معرفی با کیفیت ترین موس های بی سیم را با Arc Mouse مایکروسافت ادامه می‌دهیم که نسبت به Modern Mobile طراحی ارگونومیک‌تری داشته اما بعضی از امکانات آن را ندارد. راحتی استفاده و کار با این موس به قدری زیاد است که ممکن است پس از کار با آن، طرفدار موس‌های پنجه‌ای شوید. اما دکمه‌های چپ و راست یکسره این موس (که از نظر فیزیکی، قابلیت تشخیص بین محدوده‌های کلیک راست/چپ را ندارد) و نبود غلتک باعث شده که این موس مایکروسافت برای همه مناسب نباشد.

Arc Mouse با قیمت 80 دلار، بیش از 3 برابر از Modern Mobile گران‌تر است اما باز هم نسبت به سایر مدل‌های ارگونومیک معرفی شده در این مطلب که جزء گرانترین موس های بی سیم هستند، قیمت مناسبی دارد. این موس مایکروسافت هم مثل Modern Mobile ویژگی‌هایی مثل بدنه سبک و ساده، رنگ‌های متنوع و قابلیت حمل راحت را دارد (می توانید این موس را بدون هیچ مشکلی برای قرار دادن داخل کیف، به حالت تخت در بیاورید).

در عین حال، این مدل برخلاف Modern Mobile دکمه‌های کلیک چپ و راست مجزا یا غلتک را ندارد. فشردن قسمت چپ معادل با کلیک چپ و فشردن قسمت راست معادل با کلیک راست است. همچنین می‌توانید این موس را طوری تنظیم کنید که کلیک سه انگشته آن معادل با کلیک وسط یا فشردن همزمان کلیدهای دلخواه باشد. در این موس غلتکی وجود ندارد و برای پیمایش محتوا باید انگشتتان را تکان دهید که این بخش از آن، سرعت واکنش چندان خوبی ندارد؛ حتی در صورت قرار داشتن تنظیمات حساسیت در بالاترین سطح.

همچنین، در صورت صاف کردن Arc Mouse نمی‌توان از آن استفاده کرد چون این موس در حالت صاف، خاموش می‌شود.

در هر صورت باز هم از نظر بعضی کاربران، این محصول مایکروسافت یکی از بهترین موس های از راه دور محسوب می‌شود چه به عنوان موس اصلی و چه به عنوان پشتیبان و یک همراه قابل حمل.

8. Logitech Ergo M575 Mouse

بهترین موس های بی سیم

مشخصات

  • حسگر: ترک بال
  • اتصال: بی سیم 2.4 گیگاهرتز، بلوتوث کم مصرف
  • باتری: 1 عدد AA
  • وزن: 145 گرم (با 1 عدد AA)
  • ابعاد: 134×100×48 میلی‌متر
  • دلایل خرید: بدون نیاز به حرکت مچ دست، ابعاد کوچک، طراحی ارگونومیک، دکمه‌های جانبی با قابلیت تنظیم زیاد
  • دلایل اجتناب از خرید: تنها راه حرکت نشانگر، ترک بال است، حرکت دقیق می‌تواند سخت باشد، عدم پشتیبانی از moonlight برای گیمینگ

یکی دیگر از بهترین موس های بی سیم ، Ergo M575 است که برای کار کردن با آن به هیچ وجه نیاز به حرکت دادن مچ دست ندارید؛ چون برای حرکت اشاره گر آن، از ترک بال استفاده می‌شود. چنین رویکردی چندان جدید نیست اما Ergo M575 با قیمت 50 دلار و قابلیت پشتیبانی از اتصال بلوتوث و بی سیم 2.4 گیگاهرتز، یک موس وایرلس پیشرفته محسوب می‌شود.

عادت کردن به این موس کمی زمان می‌برد اما طراحی خاص آن، نیاز به حرکات تکراری مچ را از برده و از خسته شدن دست در اثر بازی و کار طولانی مدت جلوگیری می‌کند. البته اینکه امکان حرکت دادن بدنه موس وجود ندارد، کار گیمرها را کمی سخت می‌کند. ترک بال این موس به حداکثر DPI 2000 می‌رسد، اما کنترل کردن حرکات دقیق یا انجام حرکات منسجم و پایدار با آن کمی سخت است.

همچنین، ممکن است در ابتدای کار کلیک و کشیدن یا هایلایت کردن متن با این موس کمی سخت باشد که احتمالاً به مرور به آن عادت می‌کنید و این طراحی به پیشگیری از خسته شدن و آسیب دیدن مچ دست در طولانی مدت کمک می‌کند. یکی دیگر از مزایای این موس لاجیتک، ابعاد کوچک آن است و اینکه برای آن نیازی به پد موس ندارید.

M575 هم با نرم‌افزار Logitech Options سازگار است که می‌توانید در آن عملکرد دکمه را تعریف کرده، سطح شارژ را بررسی کرده و DPI موس را تنظیم کنید. از نظر قابلیت تنظیم هم با این موس امکانات زیادی در اختیار دارید و می‌توانید برای این موس لاجیتک در اپلیکیشن‌های مختلف، عملکردهای متفاوتی تعریف کنید. اگر به دنبال یک موس ترک بال دار هستید، این محصول لاجیتک می‌تواند بهترین موس گیمینگ بی سیم برای شما باشد.

بیشتر بخوانید

بهترین گجت های 2024

بهترین گجت ها برای کودکان 2024

9. Logitech Triathlon M720 Mouse

بهترین موس های بی سیم

مشخصات

  • حسگر: نوری
  • اتصال: 2.4 گیگاهرتز، بلوتوث کم مصرف
  • باتری: 1 عدد AA
  • وزن: 135 گرم (با یک باتری AA)
  • ابعاد: 115×74×45 میلی‌متر
  • دلایل خرید: جابجایی آسان بین چند دستگاه، سازگاری با Logitech flow، غلتک روان، دکمه‌های جانبی قابل تنظیم
  • دلایل اجتناب از خرید: موس‌های دیگر هم قابلیت جابجایی بین دستگاه‌ها را دارند.

یکی دیگر از بهترین موس های بی سیم در بازار Triathlon M720 است که علاوه بر دکمه‌های M510، یک دکمه مخفی در قسمت استراحتگاه شست سمت چپ و یک دکمه دیگر پایین غلتک دارد که از آن برای جابجایی بین حالت پیمایش روان و پله‌ای استفاده می‌شود. یک دکمه غیرقابل برنامه‌ریزی با برچسب 123 هم روی این موس وجود دارد که از آن برای اتصال این موس به 3 کامپیوتر به صورت همزمان و جابجایی آسان بین آنها استفاده می‌شود.

Logitech Flow یک نرم‌افزار بسیار کاربردی است که Triathlon می‌تواند با استفاده از آن، با چندین کامپیوتر مثل یک کامپیوتر رفتار کرده و به راحتی نشانگر را بین آنها جابجا کند. با استفاده از این قابلیت می‌توانید به راحتی تصاویر و فایل‌ها را کپی و پیست کرده و بدون هیچ زحمتی از چندین لپ تاپ یا مانیتور مختلف استفاده کنید.

لازم به ذکر است که برای اتصال این موس لاجیتک به دستگاه‌های دیگر، باید از فناوری بلوتوث یا دانگل لاجیتک استفاده کنید که تنها یک عدد از آن با خود موس ارایه می‌شود. به همین دلیل برای سایر دستگاه‌ها باید از اتصال بلوتوث استفاده کنید که البته مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند.

اگر به دنبال یک موس بی سیم برای کامپیوتر هستید که با استفاده از آن بتوانید فایل‌های مختلف را به راحتی بین چند کامپیوتر جابجا کنید یا به جای مانیتور دوم، لپ تاپ دارید، Logitech Flow می‌تواند برای ارتقای بهره‌وری شما بسیار مناسب باشد. اما اگر صرفاً نیاز به اتصال یک موس به چند دستگاه مختلف و جابجایی آسان بین آنها دارید، می‌توانید هر یک از بهترین موس های بی سیم لاجیتک را انتخاب کنید.

Triathlon در مقایسه با موس‌هایی مثل Ergo M575 جزء گرانترین موس های بی سیم نیست و اگر صرفاً به دنبال موسی برای انجام کارهای روزمره و استفاده همزمان با چند دستگاه هستید، این موس لاجیتک می‌تواند انتخاب خیلی خوبی برای شما باشد. کار کردن با این موس برای دست‌های مختلف با سبک‌های کاری متفاوت راحت بوده، از طریق نرم‌افزار Logitech Options به راحتی قابل تنظیم است و یک غلتک بسیار روان با عملکرد رضایت بخش هم دارد.

جمع‌بندی

اگر وسایل زیادی روی میز کارتان دارید یا قصد دارید از موس در رفت و آمد استفاده کنید، کار کردن با موس باسیم برای شما سخت است. خوشبختانه امروزه موس‌های بی سیم هم از نظر دقت، سرعت و ماندگاری شارژ بسیار پیشرفته‌تر شده و حتی می‌توانید تا ماه‌ها بدون نیاز به شارژ مجدد از آنها استفاده کنید. امیدواریم که این مطلب به شما برای انتخاب بهترین موس های بی سیم کمک کرده باشد.

سوالات پرتکرار

چه ویژگی‌هایی برای انتخاب بهترین موس های بی سیم مهم هستند؟

شکل و راحتی استفاده، نوع اتصال (بلوتوث یا وایرلس)، دقت، میزان تأخیر و ماندگاری شارژ از جمله مهم‌ترین ویژگی‌ها برای انتخاب بهترین موس های وایرلس هستند.

بهترین موس های بی سیم شیائومی کدام مدل‌ها هستند؟

موس شیائومی Silent Edition و Mi Dual Mode دو مورد از بهترین موس های بی سیم شیائومی هستند.

بهترین موس های بی سیم ایسوس چه مدل‌هایی هستند؟

ASUS SmartO Mouse MD200 Silent Plus، Marshmallow Mouse MD100 Lite و ROG Keris II Ace جزء جدیدترین محصولات این برند هستند.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بهترین موس های بی سیم چیست؟ به نظر شما کدام مدل بیشترین ارزش خرید را دارد؟ دیدگاه خود را در کامنت‌ها با بخش راهنمای خرید تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر