coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

FCC: این گوشی‌ها تشعشع بیش از حد مجاز دارند

اخیرا گزارشی درباره گوشی‌هایی با تشعشع بیش از حد مجاز امواج رادیویی منتشر شده که توسط FCC مشخص شده‌اند. چه گوشی‌هایی تشعشع بیش از حد از خود منتشر می‌کنند؟

قطعا زندگی در عصر جدید و دنیای فناوری‌های هوشمند، علاوه بر اینکه مزیت‌های بی‌شماری دارد و انجام کارها را آسان‌تر می‌کند، ضررهایی هم برای روح و جسم انسان خواهد داشت. یکی از این صدمات که در حال حاضر دغدغه‌ی بساری از افراد شده است. تشعشعات فرکانس رادیویی (RF) منتشر شده از گوشی‌های هوشمند است.

بدیهی است که مقداری از این تشعشعات که از گوشی‌های هوشمند انتشار می‌یابد، برای عملکرد این دستگاه‌ها لازم است. اما اگر این تشعشع بیش از حد مجاز باشد، می‌تواند موجب بروز بیماری و صدمه‌های جدی در بدن انسان شود. مقدار و حجم این تشعشعات، برای هر دستگاه را یک مرجع جهانی به نام FCC تعیین می‌کند. حال امروز می‌خواهیم در این مطلب به 10 گوشی‌ که تشعشع بیش از حد مجاز دارند و توسط FCC مشخص شده‌اند را معرفی کنیم.

مقدار تشعشع بیش از حد مجاز چقدر است؟

در گزارشی از BanklessTimes که توسط AndroidCentral منتشر شده، لیست گوشی‌هایی که بیش‌ترین تشعشع فرکانس رادیویی (RF) را دارند، مشخص شده است. بانکلس تایم تشعشعات فرکانس رادیویی (RF) را بر حسب ارقام SAR اولویت‌بندی کرده است.

FCC: این گوشی‌ها تشعشع بیش از حد مجاز دارند

 

SAR مقیاسی است که مقدار فرکانس رادیویی (RF-EMF) جذب شده توسط بدن انسان را محاسبه می‌کند. همچنین در سازمان نظارتی FCC در ایالات متحده آمریکا، حداکثر میزان SAR که بر حسب وات بر کیلوگرم (W/Kg) محاسبه می‌شود، 1.6W/Kg اعلام شده است. هرچه این میزان کمتر باشد خطر مبتلا شدن به سرطان و همچنین آسیب‌های دیگر برای انسان‌ها کاهش می‌یابد.

همان‌طور که بالاتر به آن اشاره کردیم. همه‌ی گوشی‌های هوشمند مقداری از این فرکانس رادیویی (RF) را از خود ساطع می‌کنند. این امواج درواقع باعث می‌شود قسمتی از بدن که در کنار گوشی هوشمند است، شروع به گرم شدن کند. اما مقدار این گرما به حدی نیست که بخواهد به تمام قسمت‌های بدن شما انتقال یابد. مقیاس‌هایی از جمله قدرت آنتن گوشی، مدل گوشی، نوع آن و در نهایت فاصله تا نزدیک‌ترین گیرنده آنتن مخابراتی تلفن همراه، عامل تعیین‌کننده میزان و مقدار SAR منتشر شده است.

گوشی‌های با تشعشع بیش از حد مجاز کدامند؟

گفتنیست که بودن در این لیست نقطه ضعفی بزرگ برای آن گوشی و شرکت سازنده‌ی آن محسوب می‌شود. Motorola Edge با انتشار تشعشع بیش از حد مجاز که مقدار آن SAR 1.79W/Kg است، اولین گوشی این لیست به شمار می‌رود؛ این در حالی‌است که بیش‌ترین مقدار تعیین شده توسط FCC، مقدار 1.6W/Kg است. پس از آن گوشی‌های Axon 11 5G ZTE و OnePlus 6T با مقدار‌های SAR 0.20W/Kg و SAR 1.55W/Kg به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار می‌گیرند.

تشعشع بیش از حد مجاز

همچنین دو گوشی از شرکت سونی با نام‌های اکسپریا XA2 Plus و اکسپریا XZ1 Compact به ترتیب با رتبه‌بندی 1.41W/Kg و 1.36W/Kg در جایگاه چهارم و هشتم قرار گرفته‌اند. شرکت گوگل نیز جای سه گوشی را در این لیست اشغال کرده است که مدل‌های پیکسل 3 ایکس ال گوگل با مقدار 1.39W/Kg در رتبه پنجم و پیکسل 4a با مقدار 1.37W/Kg رتبه پنجم را دارد. در آخر نیز گوشی‌های پیکسل 3 و وان پلاس 6 با نرخ مشابه 1.33W/Kg در دو جایگاه آخر این لیست قرار می‌گیرند.

پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از این خطر تا حد‌امکان استفاده از تلفن‌همراه را محدود کنید و در زمان‌های که از گوشی استفاده نمی‌کنید آن را دور از خود نگه‌داری کنید. راه حل دیگر این است که می‌توان از هندزفری برای برقراری تماس‌ها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تشعشع بیش از حد مجاز در این گوشی‌ها چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر