;
coinex

اولین باتری لیتیومی که منفجر نخواهد شد

no_exploding_lithium-640x360

باتری لیتیومی ساخته شده است که قابلیت خنک شدن خودکار دارد.
دانشمندان در دانشگاه استنفورد اولین باتری لیتیومی که منفجر نخواهد شد را ایجاد کرده اند، با این وجود اگر در مورد انفجار باتری خود کمی نگرانید، از این پس دیگر لازم نیست که به این موضوع فکر کنید، البته فکر می کنیم که در حال حاضر باتری لیتیومی ایجاد شده، 100٪ دقیق نباشد.

مشکل باتری های لیتیوم یونی این است که زمانی که آسیب دیده و یا بیش از حد گرم می شوند، متورم خواهند شد و در نتیجه منفجر می شوند، این دلیل انفجار و آتش گرفتن گوشی ها و سایر دستگاه ها است که معمولا استفاده از شارژر غیر استاندارد باعث آن می شود، شارژر های غیر استاندارد، گاهی اوقات موفق به تنظیم میزان انرژی وارد شده به باتری نمی شوند. باتری لیتیومی در برخی شرایط منفجر می شود، اما چیزی که دانشمندان انجام داده اند این است که باتری ایجاد کرده اند که به اندازه کافی هوشمند است و در زمان گرم شدن بیش از حد، می تواند خود را خنک کرده و سپس راه اندازی مجدد شود و این بار به یک درجه حرارت امن برسند.
بهتر از همه اینکه، به نظر می رسد که این روش گرمایش و سرمایش هیچ تاثیری بر عملکرد باتری ندارد. ژنان بائو، استاد مهندسی شیمی در دانشگاه استنفورد، می گوید: “دانشمندان تلاش کرده اند که استراتژی های مختلفی برای حل مشکل آتش سوزی تصادفی در باتری های لیتیوم یونی بکار بندند. اما این اولین باتری است که می تواند خاموش و دوباره احیا شود، این باتری به گونه ای طراحی شده است که چرخه ای تکراری  و بدون افت کارایی بین گرمایش و سرمایش دارد. ”
باتری لیتیوم یونی ساخته شده، شامل فناوری نانو مانند خوشه نانو است. در واقع، این خوشه ها یکدیگر را لمس می کنند و جریان الکتریکی را از طریق خود جریان می دهند. با این حال زمانی که باتری خیلی داغ می شود، دیگر خوشه ها یکدیگر را لمس نمی کنند، در نتیجه هرگونه جریان برقی برای جلوگیری از گرم شدن باتری قطع می شود. متاسفانه، هنوز مشخص نیست که چه زمانی این فن آوری به صنعت الکترونیک فعلی ما اعمال خواهد شد، اما این یک شروع خوب است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: ubergizmo


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر