;
coinex

پیشرفت قابل توجه هوش مصنوعی گوگل در توصیف عکس

هوش مصنوعی گوگل بیش از پیش پیشرفت کرده است. در حال حاضر توسعه دهنده هوش مصنوعی بودن، می تواند کار فوق العاده ای باشد اما شاید زمان خوبی برای پی گرفتن حرفه ای که یک ماشین قادر به انجامش است، نباشد.

هوش مصنوعی گوگل بیش از پیش پیشرفت کرده است. در حال حاضر توسعه دهنده هوش مصنوعی بودن، می تواند کار فوق العاده ای باشد اما شاید زمان خوبی برای پی گرفتن حرفه ای که یک ماشین قادر به انجامش است، نباشد. کافی است، نگاهی به توضیحات عکس های زیر بیاندازید. گوگل به تازگی الگوریتم «Show and Tell» را برای توسعه دهندگان عرضه کرده است. این الگوریتم قادر به تشخیص اجسام موجود در عکس با دقت 93.9 درصدی است. چیزی که نسبت به دو سال قبل، بهبود قابل توجهی به حساب می آید،

الگوریتم هوش مصنوعی گوگل آن زمان می توانست، عکس ها را با دقت 89.6 درصدی طبقه  بندی کند. توصیف بهتر عکس می تواند کاربردهای مختلف و بسیار مفیدی داشته باشد، به عنوان مثال، می تواند برای کمک به مورخان، افرادی که دارای دیدی ضعیف هستند، و البته دیگر محققان فعال در زمینه هوش مصنوعی مورد استفاده قرار گیرد.

کد منبعی که گوگل منتشر کرده از مدل نسل سوم «Inception» و سیستم بینایی جدیدی که در تشخیص اجسام مختلف در عکس عملکرد بهتری دارد، بهره برده است. محققان گوگل همچنین الگوریتم فوق را برای دقت بیشتر بهینه سازی کرده اند. این تیم تحقیقاتی در یادداشتی نوشته اند: «به عنوان مثال، یک مدل طبقه بندی تصاویر به شما خواهد گفت، یک سگ، چمن و یک فریزبی در عکس وجود دارد، اما توضیح طبیعی عکس هم باید به شما رنگ چمن و چگونگی ارتباط سگ با فریزبی را بگوید.»

هوش مصنوعی گوگل پس از بهره بردن از توضیحات نوشته شده توسط انسان و آموزش با آن، قادر به توصیف تصاویری بود که پیش از آن هرگز مشاهده نکرده بود.

هوش مصنوعی گوگل پس از بهره بردن از توضیحات نوشته شده توسط انسان و آموزش با آن، قادر به توصیف تصاویری بود که پیش از آن هرگز مشاهده نکرده بود. محققان در این مورد نوشتند: «موضوع مهیج اینکه، مدل ما در واقع قادر به توسعه توانایی است که با مواجه با صحنه هایی کاملاً جدید، توصیف های دقیق و جدیدی بنویسد. این نشان دهنده درک عمیق تر الگوریتم از اشیا و بافت تصاویر است.»

این الگوریتم با استفاده از چندین عکس با سوژه سگ و ساحل، قادر به ایجاد توضیحی متفاوت برای صحنه هایی مشابه با کمی تفاوت بوده است.

گوگل کدهای منبع این الگوریتم را برای افراد علاقه مند در سیستم « TensorFlow» خود منتشر کرده است. برای استفاده از این الگوریتم، البته به فرض بهره بردن از پردازنده گرافیکی تسلا انویدیا،  فرایند آموزش الگوریتم چند هفته به طول خواهد انجامید. بنابراین، اگر امیدوارید از آن برای توضیح نوشتن برای مجموعه عکس های اینستاگرام خود بهره ببرید، باید منتظر منتشر شدن نسخه آموزش دیده این الگوریتم بمانید.

.

منبع: engadget

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر