;
coinex

بالن لون گوگل با بهره بردن از هوش مصنوعی می تواند تا چند هفته در آسمان بماند

پروژه بالن لون گوگل از الگوریتم مشخصی برای تغییر ارتفاع و حفظ موقعیت بهره می بردند.گوگل برای سازگاری با الگوهای آب و هوایی غیر منتظره بهره می برد.

هنگامی که گوگل برای اولین بار پروژه لون را معرفی کرد، این بالن های اینترنتی از الگوریتم مشخصی برای تغییر ارتفاع و حفظ موقعیت بهره می بردند. با وجودی که این راه هوشمندانه ای محسوب می شد، اما گوگل نمی توانست کار زیادی برای سازگاری با الگوهای آب و هوایی غیر منتظره انجام دهد، چیزی که در ارتفاع چند ده هزار پایی امری مرسوم است.

اما اکنون فلش فورواردی به امروز بزنیم، امروز داستان کاملاً متفاوت است.  تیم پروژه لون اعلام کرد، از تکنولوژی هوش مصنوعی (مشخصاً یادگیری ماشینی) برای تغییر ارتفاع و نگه داشتن بالن در موقعیتی ثابت به مدتی بسیار طولانی بهره خواهند برد. گوگل در آزمایش بالن اینترنتی که به مدت 98 روز در لایه استراتوسفر جو بر فراز پرو انجام شد، قادر به سازگاری با شرایط باد بود.

این الگوریتم از میزان قابل توجهی داده برای آموزش خود بهره می برد. در یک مورد، بالن پس از تشخیص کافی نبودن بادها برای نگه داشتن خود بر فراز زمین، به طور موقت بر فراز اقیانوس آرام شناور ماند. این الگوریتم یادگیری ماشینی همچنین خود را تقویت می کند، به این ترتیب بالن لون گوگل حتی پس از پیش بینی شرایط آب و هوایی و پارامترهای دیگر، رفتار خود را اصلاح می کند.

گفتنی است، این بالن در طول دوره 14 هفته ای، کمتر از 20 هزار بار تغییرات جزئی را در رفتار خود اعمال کرد. ارتقاء هوش مصنوعی نه تنها بالن را به مدت طولانی تری در موقعیت نگه می دارد، بلکه به گوگل امکان صرفه جویی در هزینه ها و گسترش این پروژه را می دهد. بنابراین، دیگر نیازی به استفاده از بالن های بسیاری برای پوشش دسترسی به اینترنت هوایی نیست. در هر صورت، این پیشرفت می تواند خبر خوبی برای آن دسته از افرادی باشد که ممکن است به زودی برای دسترسی به اینترنت، به پروژه بالن لون گوگل متکی شوند.

.

منبع: engadget

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر