;
coinex

خوراکی معجزه آسای درمان قطعی ویروس کرونا کشف شد!

از زمان شروع این همه‎گیری جهانی، انواع خوراکی‌های مختلف به عنوان درمان قطعی ویروس کرونا معرفی شده‌اند. از صحت این ادعاها چه می‎دانید؟ آیا به راستی می‎توان با معجزه، کووید 19 را درمان کرد؟

آیا معجزه‌ای درمانی برای کووید 19 وجود دارد؟ پاسخ یک نه قاطع است. از ابتدای شیوع بیماری، ادعاهایی در فضای مجازی مبنی بر درمان‎گر بودن برخی مواد غذایی پخش می‎شود. با وجود تلاش سازمان جهانی بهداشت در راستای رد این ادعاها، پخش اطلاعات غلط همچنان ادامه دارد. ویروس کرونای جدید (SARS-Cov-2) تاکنون بیش از 2.9 میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده کرده است و بیش از 200 هزار نفر را به کام مرگ فرستاده است.

اگر چه همه ما در صدد مراقبت از خود در برابر کووید-19 برآماده‎ایم، اما در حال حاضر مدرکی مبنی بر اینکه داشتن یک رژیم غذایی خاص می‎تواند از ابتلا به کرونا جلوگیری کند، وجود ندارد.

درمان قطعی ویروس کرونا

افسانه‎ های منسوخ شده!

واقعیت این است که تحقیقات علمی فرآیندهایی هستند که صبر عنصر اصلی در آنهاست. در این مقاله برخی از رایج‎ترین خوراکی‌ها درمان قطعی ویروس کرونا که همین الان کشف شده‌اند و راه‎های درمان کووید-19 محسوب می‌شوند را بررسی می‎کنیم. با ما همراه باشید.

سیر

شواهدی وجود دارد که نشان می‎دهد سیر دارای خواص ضد باکتریایی بوده و به دلیل وجود ترکیبات فعال، مانند آلیسین، آلیل الکل و دیالیل دی سولفید، از ما در برابر برخی باکتری‎ها محافظت می‎کند. اما اطلاعات محدودی مبنی بر آنتی‎ویروس بودن این خوراکی وجود دارد. بااینکه سیر دارای فواید بسیاری است، شواهدی وجود ندارد که ثابت کند خوردن سیر موجب جلوگیری از ابتلا و یا درمان کووید-19 می‎شود.

درمان قطعی ویروس کرونا

بیشتر بخوانید:

راه های انتقال و پیشگیری از ویروس کرونا

نشانه‌ها و علائم ویروس کرونا

کشنده ترین و مرگبارترین ویروس های تاریخ

تقویت سیستم ایمنی با غذا

لیمو

یک ویدیوی پر بازدید در فیس‎بوک مدعی شده‎است که نوشیدن آب گرم همراه با برش‎های لیمو می‎تواند با ویروس کرونا مبارزه کند. اما هیچ مدرک علمی مبنی بر اینکه لیمو، کووید-19 را درمان می‎کند، وجود ندارد. البته باید بدانیم که لیمو و بسیاری از مرکبات و سایر میوه‎ها حاوی ویتامین C هستند؛ ویتامینی که موجب عملکرد بهتر سیستم ایمنی می‎شود.

ویتامین C

همانطور که گفته شد، ویتامین C برای سیستم ایمنی مفید می‎باشد؛ اما تنها ماده مغذی برای تقویت سیستم ایمنی با تغذیه نیست. بیش‎تر اطلاعات در مورد مؤثر بودن ویتامین C روی ویروس کرونا، از مطالعاتی نشأت می‎گیرند که به برسی ارتباط بین ویتامین C و سرماخوردگی پرداخته‎اند.

با توجه به تفاوت‎هایی که میان سرماخوردگی و کروناویروس وجود دارد، نمی‎توانیم این ادعا که ویتامین C روی کووید-19 نیز مؤثر است را، تأیید کنیم. در حال حاضر هیچ مدرک معتبری مبنی بر اینکه مصرف ویتامین C می‎تواند شانس ابتلا به ویروس را کاهش دهد، وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

چرا این کشور 100 میلیون نفری بدون قربانی کرونا است؟

آیا واقعا سیگاری ها کمتر کرونا می‌گیرند؟

کمک های چهره های مشهور به بحران همه گیری کرونا ؛ بخشنده‌ترین میلیاردرها کدامند؟

یک چهارم مردم ایران هیچ ترسی از ابتلا به کرونا ندارند!

غذاهای قلیایی

اطلاعات غلط پخش شده در رسانه‎های اجتماعی ادعا می‎کنند خوردن غذاهایی با PH بالاتر از PH ویروس، بیماری را درمان می‎کند. برخی از غذاهای قلیایی که به آن‎ها اشاره شده عبارت‎اند از : لیمو، پرتقال، چای زردچوبه و آووکادو. به طور کلی، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد موادغذایی می‎توانند سطح PH خون، سلول‎ها و بافت‎ها را تحت تأثیر قرار دهند و عفونت‎های ویروسی را درمان کنند. بدن میزان اسیدیته را بدون توجه به انواع موادغذایی مصرفی، تنظیم می‎کند.

رژیم کتوژنیک

گفته می‎شود رزیم کتوژنیک، یا کتو، که یک رژیم پرچرب و کم کربوهیدرات است، از ما در برابر کروناویروس محافظت می‎کند و درمان قطعی ویروس کرونا است. این ادعای نادرست از این موضوع نشأت می‌گیرد که رژیم کتو ایمنی بدن را تقویت می‎کند، اما نه محافظت در برابر یک همه‌گیری جدید!

در یک پژوهش مشخص شد که این رژیم می‎تواند از ابتلا به آنفولانزا جلوگیری کرده و آن را درمان کند؛ اما از آن جایی که این پژهش روی موش‎ها انجام شده است، نمی‎دانیم که آیا روی انسان نیز تأثیر مشابهی خواهد داشت یا خیر. در مورد این ادعا نیز هنوز هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد رژیم کتوژنیک از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری می‎کند.

یبشتر خوانید:

بهترین گوشی های هوشمند 2020

بهترین گوشی های هوشمند میان رده 2020

بهترین گوشی های 2020 سامسونگ

بهترین گوشی های 2020 اپل

بهترین برند سیگار ؛ با محبوب ترین و پرفروش ترین برندهای سیگار آشنا شوید

بهترین توصیه ی حال حاضر چیست؟

یک رژیم کاملا سالم، شامل پنج گروه اصلی موادغذایی، می‎تواند تمام موادمغذی مورد نیازتان را تأمین کند. همچنین اگر می‎خواهید از خود در برابر کووید-19 مراقبت کنید، بهترین توصیه این است که دست‎های‌تان را بشویید و فاصله اجتماعی را رعایت کنید.

درمان قطعی ویروس کرونا

وقتی موجی از اطلاعات مختلف روی اینترنت قرار می‎گیرند، تشخیص اینکه کدام یک واقعی و کدام یک شایعه می‎باشد، کار مشکلی است. اما به صورت کلی، هرگز به خبری با چنین ویژگی‎هایی اعتماد نکنید:

  • پیشنهاد مصرف یک ماده غذایی، نوشیدنی یا داروی خاص، برای جلوگیری از ابتلا یا درمان.
  • تشویق به حذف پنج گروه اصلی موادغذایی.
  • اختصاص یک ماده غذایی خاص برای محافظت در برابر ویروس یا درمان.
  • خبری که شامل کلمات کلیدی مانند پاک کردن، درمان، تقویت، سم‎زدایی یا غذاهای فوق‎العاده باشد.
  • خبر توسط یک سازمان بهداشتی و درمانی معتبر و قابل اعتماد منتشر نشده باشد.

رسانه‎های اجتماعی ابزاری قدرت‎مند هستند؛ اما در عین حال می‎توانند منبع اطلاعات نادرست باشند. نکته آخر این است که هیچ غذای معجزه‎آسا یا مکملی که محافظت از ما در برابر ویروی را تضمین کند، وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: sciencealert

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر