;
coinex

ارتباط پروستات و کرونا ؛ چرا افرادی که سرطان پروستات دارند کووید 19 نمی‌گیرند؟

ارتباط پروستات و کرونا ؛ مطالعات نشان می‌دهند که کاهش تستوسترون، به نوعی می‌تواند خطر مرگ در اثر ویروس کرونا را کاهش دهد. اما ارتباط تستوسترون با کرونا چیست؟

به نظر می‌رسد در مردانی که برای درمان سرطان پروستات، از روش‌های محرومیت از آندروژن استفاده می‌کنند، احتمالی کم‌تری برای ابتلا به کووید 19  وجود دارد. این مشاهدات به توضیح این امر می‌پردازند که چرا احتمال مرگ مردان در اثر کووید-19 دو برابر بیش‌تر از زنان است.

احتمال مرگ مردان در اثر کووید 19، نسبت به زنان بیش‌تر است. تئوری‌های زیادی برای بیان دلیل این امر وجود دارد. پروفسور آندره آلیمونتی، از دانشگاه دلوا سویتزرا (della Svizzera) واقع در سوئیس، راهی برای یافتن دلیل این امر پیدا کرده است.

قریب به ۴ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونای جدید (SARS-Cov-2) مبتلا شده‌اند و حدود 270 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. هنوز موارد بسیاری را در خصوص این بیماری نمی‌دانیم. در ادامه با تکراتو همراه باشید!

ارتباط پروستات و کرونا

چرا افرادی که سرطان پروستات دارند کووید 19 نمی‌گیرند؟

سرطان پروستات غالباً به روش محرومیت از آندروژن (ADT) درمان می‌شود. این روش از تولید تستوسترون جلوگیری کرده یا اتصال آن به گیرنده‌ها را مسدود می‌کند؛ چرا که سلول‌های سرطانی بر روی هورمون‌های مردانه رشد می‌کنند. اگر این هورمون‌ها، که به آندروژن شناخته می‌شوند، باعث بیماری شوند، سرکوب آن‌ها با روش ADT جان فرد را نجات خواهد داد.

ارتبطات پروستات و کرونا
ارتباط پروستات و کرونا

به گزارش آلیمونتی، سرطان، از جمله سرطان پروستات، برای بیماران کووید-19 در منطقه پرخطر ونتو ایتالیا، یک عامل خطرناک محسوب می‌شده است. هنوز مشخص نیست که دلیل این موضوع ضعف سیستم ایمنی توسط سرطان است یا خیر. به هرحال، بیماران موجود باید بیش‌تر مورد آزمایش قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید:

احتمال ابتلا به کووید-19 در مردان مبتلا به سرطان، 1.8 برابر بیش‌تر از سایر مردان است. اما این موضوع برای مردان تحت درمان ADT معکوس عمل می‌کند.

طبق مطالعات آلیمونتی در مورد احتمال مرگ مردان در اثر کووید-19، 0.31 درصد از مردان مبتلا به سرطان پروستات که تحت درمان ADT قرار ندارند، به کووید-19 مبتلا شده‌اند. یک‌چهارم از 5هزار مرد تحت ADT، آلوده به ویروس شده‌اند.

ممکن است تفاوت‌های دیگری نیز میان افراد تحت درمان ADT و سایر افراد وجود داشته باشد؛ اما نوع تفاوت‌ها مشخص نیست. به علاوه، یک‌ششم از بیماران سرطانی، از جمله سرطان پروستات، که تحت درمان ADT قرار داشته‌اند، جان خود را در اثر کووید-19 از دست دادند؛ اما همه مبتلایانی که تحت روش درمانی ADT بوده‌اند زنده ماندند.

مردان مبتلا به علائم شدید کووید-19، مانند افرادی که از سرطان پروستات تهاجمی رنج می‌برند، حاضر به انجام هر کاری برای زنده ماندن هستند. اما آلیمونتی روش‌های اساسی‌تری را پیشنهاد می‌کند. وی علاوه بر اعمال روش ADT روی مردان آلوده به کروناویروس، به افرادی که بیش‌تر از همه در معرض خطر ابتلا به کووید-19 قرار دارند نیز پیشنهاد استفاده از روش ADT را میدهد، تا خطر به طور کامل برای آن‌ها رفع شده و احتمال مرگ مردان در اثر کووید-19 کاهش یابد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: iflscience

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر