;
coinex

نحوه انتقال شارژ در سیمکارت همراه اول ، ایرانسل و رایتل

احتمالا با مشکل کمبود اعتبار در سیمکارتهای اعتباری برخورد داشته اید؛ پس تا پایان گفتار نحوه انتقال شارژ در سیمکارت همراه اول ، ایرانسل و رایتل با ما باشید.

یکی از مشکلات همیشگی سیم کارت‌های اعتباری، تمام شدن شارژ آن‌هاست. برخلاف سیم‌ کارت دائمی، در صورتی که سیم کارت اعتباری شما شارژ کافی نداشته باشد، رسما نمی‌توانید از امکانات آن استفاده کنید؛ چیزی شبیه به یک طرفه شدن خط دائمی!

شما راه‌های زیادی برای شارژ کردن خط دارید اما گاهی اوقات ممکن است که به هر دلیلی (نداشتن پول در حساب، نداشتن تایم کافی و…) نتوانید سیم کارت خودتان را شارژ کنید.

اپراتورهای ارایه دهنده سرویس‌های مخابراتی با درک درستی از این موضوع، از قابلیتی کاربردی بهره گرفته‌اند که به موجب آن می‌توانید از دوست‌تان شارژ بگیرید. در این مطلب قصد داریم به‌صورت مفصل به نحوه انتقال شارژ در سیمکارت همراه اول، ایرانسل و رایتل بپردازیم.

نحوه انتقال شارژ در سیمکارت همراه اول ، ایرانسل و رایتل

امروز قصد داریم در مورد نحوه انتقال شارژ در سیمکارت همراه اول ، ایرانسل و رایتل صحبت کنیم. گاهی ما در شرایطی قرار می گیریم که به شارژ احتیاج پیدا میکنیم. سیم کارت اعتباری خالی است و شاید هم آنقدر دیر وقت است که بیرون رفتن جهت خرید شارژ برای شما امکان پذیر نمی باشد. پس تنها راه حلی که باقی می ماند انتقال اعتبار شارژ است. با کمک پست امروز تکراتو شما خیلی راحت می توانید عملیات نحوه انتقال شارژ در سیمکارت همراه اول ، ایرانسل و رایتل را انجام دهید.

بیشتر بخوانید:

نحوه انتقال شارژ در سیمکارت همراه اول

در نحوه انتقال شارژ در سیمکارت همراه اول به خطوط همراه اول می‌بایست از رمز مخصوص به خودتان استفاده کنید. این رمز برای هر شماره منحصر به فرد بوده و یک عدد 8 رقمی است. برای به دست آوردن رمز عبور خودتان، کافی‌ست از طریق شماره موبایل همراه اول مورد نظر، یک SMS خالی به شماره 8910 ارسال کنید. بعد از دریافت رمز، می‌توانید از دو طریق نسبت به انتقال شارژ همراه اول خودتان به خطی دیگر اقدام نمایید: استفاده از کد دستوری و یا تماس با تلفن گویای 444 از طریق خط همراه اول.

نحوه انتقال شارژ در سیمکارت همراه اول ، ایرانسل و رایتل
نحوه انتقال شارژ در سیمکارت همراه اول

برای بهره بردن از روش دستوری اول، می‌بایست فرمول زیر را در دایالر گوشی تایپ کرده و سپس دکمه سبز رنگ تماس را بفشارید:

#شماره دریافت کننده شارژ * مبلغ انتقال شارژ به ریال * رمز انتقال * 132 *

دقت کنید که در ابتدای شماره دریافت کننده شارژ، به جای صفر، حتما از کد ایران (98) استفاده کرده باشید. یعنی شماره دریافت کننده شارژ مورد نظر باید به صورت *********9891 نوشته شده باشد.

بعد از ارسال کد دستوری، یک SMS دریافت می‌کنید که مبلغ شارژ و شماره مورد نظرتان را شامل شده و در صورت تایید آن، مبلغی که قصد انتقالش را داشتید به حساب فرد مورد نظر منتقل خواهد شد. در این مرحله شما می‌توانید انتقال شارژ همراه اول را کنسل کنید.

نحوه انتقال شارژ در سیمکارت همراه اول ، ایرانسل و رایتل
نحوه انتقال شارژ در سیمکارت همراه اول

علاوه بر این‌ها امکان استفاده از از دو کد دستوری دیگر نیز در نظر گرفته شده است:

  • برای انتقال شارژ از سیم کارت دائمی همراه اول به اعتباری همراه اول: #141*10*
  • برای انتقال شارژ از سیم کارت اعتباری همراه اول به اعتباری همراه اول:  #142*10*

برای استفاده از روش دوم نیز تنها کافی‌ست با خط خودتان به شماره 444 زنگ بزنید و متناسب با راهنمای صورت گرفته توسط تلفن گویا، انتقال شارژ همراه اول خودتان را تکمیل کنید.

بیشتر بخوانید:

در این بین بد نیست اگر برخی نکات مهم در نحوه انتقال شارژ در سیمکارت همراه اول به همراه اول را یادآور شویم:

  • به‌ازای هر 500 تومان، 15 روز به مدت اعتبار شارژ افزوده خواهد شد. یعنی اگر مثلا 2 هزار تومان شارژ انتقال دهید، مدت اعتبار آن در حدود 2 ماه خواهد بود.
  • شما در یک روز نمی‌توانید بیش از 10 هزار تومان شارژ انتقال دهید. سقف انتقال شارژ در سیمکارت همراه اول شما در یک ماه نیز 50 هزار تومان در نظر گرفته شده و نمی‌توانید بیش از این میزان در یک ماه شارژی انتقال دهید.
  • شما در یک روز تنها می‌توانید تا 5 بار اقدام به انتقال شارژ در سیمکارت همراه اول به همراه اول کنید. این میزان برای یک ماه به 30 بار افزایش می‌یابد.
نحوه انتقال شارژ در سیمکارت همراه اول
انتقال شارژ همراه اول
  • مبلغ انتقال شما در هر بار انتقال شارژ در سیمکارت همراه اول، نباید از هزار تومان کمتر و از 10 هزار تومان بیشتر باشد.
  • همراه اول به ازای هر انتقال، 40 تومان به عنوان کارمزد از حساب شما کسر خواهد کرد.
  • درصورتی که سیم‌ کارت مورد نظر شما در شبکه وجود نداشته باشد و یا به هر دلیلی غیرفعال نامیده شود، نمی‌توانید به آن شارژ انتقال دهید.
  • فراموش نکنید که در انتقال شارژ در سیمکارت همراه اول می‌بایست حتما به‌جای صفر اول شماره، از کد ایران یعنی 98 استفاده کنید.
  • شما نمی‌توانید از حساب همراه اول به سیم کارت‌های سایر اپراتورها شارژ انتقال دهید.
  • در انتقال شارژ در سیکارت همراه اول، مبلغ شارژ را می‌بایست به ریال وارد کنید.
  • در صورتی که بخواهید رمز انتقال خودتان را تغییر دهید، می‌توانید با شماره 444 تماس گرفته و راهنمایی‌های تلفن گویا را دنبال کنید.
  • در صورت فراموش کردن رمز عبور، می‌توانید دوباره با ارسال یک SMS خالی به شماره 8910 نسبت به دریافت رمز انتقال شارژ همراه اول اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

نحوه انتقال شارژ در سیمکارت ایرانسل

انتقال شارژ در سیم‌کارت‌های ایرانسل از طریق 3 روش کلی قابل انجام است. در ادامه به آموزش گام‌به‌گام این روش‌ها می‌پردازیم:

انتقال شارژ ایرانسل
انتقال شارژ ایرانسل

روش اول: انتقال خط به خط (انتقال شارژ در سیمکارت ایرانسل)

در این روش شخص فرستنده بخشی از مبلغ اعتبار سیم‌کارت خود را برای نفر دیگری ارسال می‌کند. البته برای استفاده از این سرویس ابتدا بایستی ثبت‌نام کنید. بدین منظور مراحل زیر را به‌ترتیب طی کنید:

  • اپلیکیشن پیام‌رسان گوشی خود را باز کرده و عدد 12 را به سرشماره 1112 ارسال نمایید.
  • یک پیامک راهنما جهت تعیین رمز دلخواه (5 تا 8 رقمی) برای شما ارسال خواهد شد. رمز موردنظر خود را انتخاب کرده و با فرمت رمز دلخواه:11به شماره 1112 ارسال کنید. از این پس با وارد کردن این رمز قادر به استفاده از سرویس انتقال شارژ در سیمکارت ایرانسل خواهید بود. ضمنا فرآیند ثبت‌نام کاملا رایگان خواهد بود.

برای انتقال شارژ از خط خود می‌توانید به 2 طریق مختلف عمل کنید:

  • ارسال پیام کوتاه: در این روش به اطلاعاتی شامل شماره تلفن شخص دریافت‌کننده اعتبار، مبلغ اعتبار و رمز 5 تا 8 رقمی پیش‌تر تعریف شده احتیاج خواهید داشت. بدین منظور بایستی این داده‌ها را با فرمت زیر به شماره 1112 ارسال کنید:

شماره رمز 5 تا 8 رقمی: مبلغ شارژ انتقالی بر حسب ریال: شماره تلفن شخص دریافت‌کننده اعتبار

  • استفاده از کدهای دستوری: بدین منظور بایستی کد دستوری زیر را از خط ایرانسلی خود شماره‌گیری نمایید (از چپ به راست):

*رمز 5 تا 8 رقمی*مبلغ انتقالی به ریال*شماره دریافت‌کننده اعتبار*142#[Yes/Ok]

انتقال شارژ ایرانسل
انتقال شارژ ایرانسل

همچنین به جای درج شماره تلفن همراه مخاطب می‌توانید شناسه ایرانسلی وی که عددی 4 الی 11رقمی است را وارد کنید. در این‌حالت کد دستوری به‌شرح زیر است:

# رمز 5 تا 8 رقمی * مبلغ انتقالی به ریال * شناسه ایرانسلی * 142 *

بدین‌ترتیب سیم‌کارت اعتباری شخص دریافت‌کننده اعتبار به اندازه مبلغ تعیین شده شارژ خواهد شد. چنان‌چه مخاطب دارای سیم‌کارت دائمی باشد؛ در این‌صورت به اندازه مبلغ ارسالی از صورت‌حساب بدهی وی کسر می‌شود.

پس از انجام تراکنش انتقالی، یک SMS به شخص ارسال‌کننده و دریافت‌کننده شارژ ارسال شده و تاریخ و زمان انتقال شارژ و میزان اعتبار سیم‌کارت‌ها به طرفین اطلاع‌رسانی خواهد شد. با هر نوبت انتقال، مبلغ 50 تومان به‌عنوان کارمزد از اعتبار سیم‌کارت شخص ارسال‌کننده کسر می‌شود.

به‌خاطر داشته باشید که در صورت وارد نمودن رمز نادرست برای بیش از 20 مرتبه، سرویس انتقال خط به خط برای شما غیرفعال شده و جهت فعال‌سازی مجدد آن ناچارا بایستی با مرکز خدمات مشترکان ایرانسل تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

روش دوم: انتقال شارژ در سیمکارت ایرانسل به طور مستقیم

در این روش هنگام خریداری اعتبار مستقیما می‌توان شماره تلفن شخص دریافت‌کننده شارژ را وارد کرد. با این روش می‌توانید سیم‌کارت خود یا دوستانتان را مستقیما شارژ نمایید. در این‌حالت:

انتقال شارژ ایرانسل
انتقال شارژ ایرانسل
  • ابتدا بایستی کدهای دستوری #1*141* یا #1*3*1*555* را با گوشی خود شماره‌گیری کنید.
  • سپس شماره تلفن موردنظر برای دریافت شارژ را با فرمت ********93 وارد کنید.
  • مبلغ شارژ را بر حسب ریال وارد کنید.
  • رمز انتقال خود را وارد کنید.
  • با ارسال عدد 1، انجام تراکنش شارژ را تائید نمایید.

روش سوم: انتقال شارژ در سیمکارت ایرانسل با استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من

ایرانسل من یکی از کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌ها برای کاربران ایرانسلی است و کاربران از طریق این برنامه علاوه بر پرداخت صورت‌حساب و خرید شارژ می‌توانند بخشی از اعتبار سیم‌کارت خود را به سایرین منتقل نمایند. برای انجام این‌کار کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  • اپلیکیشن ایرانسل من را دانلود نموده و آن‌ را بر روی اسمارت‌فون خود نصب کنید.
  • پس از اجرای برنامه وارد تب “خدمات” شده و گزینه “شارژ برای دیگران” را انتخاب کنید.
انتقال شارژ ایرانسل
انتقال شارژ ایرانسل
  • در پنجره باز شده ابتدا وارد سربرگ “سرویس خط به خط” شده و تب “شارژ خط به خط” را لمس نمایید.
انتقال شارژ ایرانسل
انتقال شارژ ایرانسل
  • شماره تلفن‌همراه شخص دریافت‌کننده به‌همراه مبلغ شارژ (بر حسب ریال) را وارد کنید.
انتقال شارژ ایرانسل
انتقال شارژ ایرانسل
  • پس از نمایش پیام تایید بر روی دکمه “بلی” ضربه بزنید.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر