;
coinex

پرفروش ترین ساعت هوشمند جهان کدام است؟

پرفروش ترین ساعت هوشمند جهان لقبی است که اپل واچ توانسته است در نیمه نخست سال 2020 از آن خود کند. با تصاحب بیش از 50 درصد بازار. با ادامه این نوشتار با تکراتو همراه باشید.

ساعت هوشمند کمپانی اپل توانست در نیمه نخست سال 2020 میلادی، 51.4 درصد از مجموع درآمدهای حاصل از فروش ساعت‌های هوشمند در سراسر جهان را به خود اختصاص دهد. اپل واچ سری 5 مدل 40 و 44 میلی متری اسپورت در سپتامبر 2019 معرفی و در همان ماه هم روانه بازار شد.

این در حالی است که اپل واچ در سال گذشته یعنی نیمه نخست 2019، حدود 43.2 درصد از مجموع درآمد ناشی از فروش ساعت‌های هوشمند را از آن خود کند. سوجونگ لیم، از تحلیلگران برجسته بازار محصولات هوشمند می‌گوید: اپل واچ همچنان به سلطه خود در بازار ساعت‌های هوشمند از دو جنبه میزان فروش و ارزش ادامه می‌دهد. اپل در نیمه نخست امسال، توانست رکورد جدیدی را در میزان درآمدهای حاصل از فروش اپل واچ سری 5 ثبت کند.

پرفروش ترین ساعت هوشمند جهان

فروش بیش از 50 درصدی اپل واچ در نیمه نخست 2020

سال گذشته اپل واچ طوری طراحی شد که صفحه تماماً نمایشگر حساب میشد. سریS5 این ساعت، بیرون از جعبه اش به سختی از مدل های قبلی خود قابل تشخیص است. ابعادشان شبیه هم است، بازهم دکمه ای برای دسترسی سریع به اپلیکیشن ها و سرویس APPLE PAY وجود دارد و شما همچنان بازخورد مثبتی از حساسیت لمسی آن دریافت میکنید، اما یک نکته ی دیگر هم هست و آن هم این است که هنوز هیچ طراحی ای برای افرادی که ساعت مچی با شکل مدور میپسندند؛ انجام نشده است.

بیشتر بخوانید:

در حال حاضر، اپل واچ سری 5، جدیدترین نسخه از این ساعت هوشمند است که با قیمت 399 دلار در بازار به فروش می‌رود. از آنجایی که اپل غالبا اطلاعاتی را در خصوص میزان فروش پوشیدنی‌های هوشمند خود از قبیل اپل واچ و ایرپادها منتشر نمی‌کند، مرکز تحقیقاتی Counterpoint با انتشار گزارشی نوشت که این شرکت در شش ماهه نخست 2020، حدود 6.28 میلیارد دلار را به دست آورد.

پرفروش ترین ساعت هوشمند جهان
پرفروش ترین ساعت هوشمند جهان

علاوه بر درآمد، اپل با در اختیار داشتن پرفروش ترین ساعت هوشمند جهان در زمینه حجم فروش نیز رشد قابل توجهی را تجربه کرد به طوری که فروش اپل واچ در جهان با افزایشی 22 درصدی همراه بود. در این میان، کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی، بیشترین رشد تقاضا را در نیمه نخست امسال در میان سایر کشورهای جهان داشتند.

بررسی مشخصات فنی اپل واچ سری 5

سلطه اپل بر بازار گوشی های هوشمند مانند لیگ دسته یک پاریس سن ژرمن است. فقط اپل به جای «امباپه» و «کاوانی»، از «ارتباط یکپارچه بین نرم افزار و سخت افزار» و «اهمیت تاثیرگذاری که محصولاتش به سلامتی و تندرستی میدهد» بهره می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

مشخصات بدنه و ابعاد اپل واچ سری 5

ابعاد بدنه این سری از اپل واچ 44 در 38 در 10.7 میلی‌متر و 40 در 38 در 10.7 میلی‌متر با وزن 36.7 گرمی درنظر گرفته شده است. می توان سیم کارت الکترونیکی را در اپل واچ سری 5 به کار برد و از آن استفاده کرد. ضدآب بودن تا عمق 50 متری و داشتن مجوز ECG را نیز می توان جزو دیگر مشخصات مهم پرفروش ترین ساعت هوشمند جهان دانست.

نمایشگر اپل واچ 5 مدل 40 و 44 میلی متری ؛ همیشه آماده به کار

با اینکه دیگر نیازی نیست که برای دیدن ساعت و هر نوع اعلانی دیگر به مچ دست خود تلنگری وارد کنید، ساعت s5 اپل بیش از هرزمان دیگری به یک ساعت واقعی بدل شده و به دلیل به کار رفتن فناوری هوشمند در آن، این صفحه ی جدید موجب ضعیف شدن باتری شما نخواهد شد. در حالی که به روز‌رسانی سری OS6 گروهی از قابلیت های جدید را به این ساعت هوشمند اضافه میکند همچنین از یک قطب نمای داخلی هم بهره خواهید برد. خلاصه پرفروش ترین ساعت هوشمند جهان عالی به نظر میرسد اما آیا همه ی اینها برای جلب توجه شما به خرید آن کافی خواهد بود؟

بیشتر بخوانید:

LTPO OLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ نوع نمایشگر اپل واچ سری 5 با سایز 1.78 اینچ است. رزولوشن صفحه نمایش نیز 448 در 368 پیکسل درنظر گرفته شده و محافظ از جنس شیشه‌ی Ion-x دارد. از دیگر قابلیت های این نمایشگر می توان لمس سه بعدی ، روشنایی 1000 نیت و Always-on را بر شمرد. مشخصات فنی نمایشگر این اسمارت‌واچ به شرح زیر است:

  • 1.78 اینچ برابر با 44 میلی متر
  • 1.57 اینچ یا 40 میلی متر
  • 448 در 268 برابر با 44 میلی متر
  • 394 در 324 برابر با 40 میلی متر
  • نمایشگر OLED با حسگر سه بعدی

پرفروش ترین ساعت هوشمند جهان در حالی لقب اپل واچ شد که در طی شش ماهه اخیر، جهان با همه‌گیری ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کرد. لیم می‌گوید: در نیمه نخست 2020، نزدیک به 42 میلیون ساعت هوشمند در جهان به فروش رفت که قابلیت‌های مربوط به سلامتی در این ساعت‌ها، دلیل این افزایش فروش بوده است.

سیستم عامل و باتری اپل واچ 5 ؛ 18 ساعت عملکرد مداوم

با همه ی اینکه یک صفحه نمایش همیشه روشن بسیار کاراست اما باز هم ممکن است که مصرف باتری برای کاربر مهمتر باشد. وقتی که اپل از s5 رونمایی کرد، اطمینان داد که باتری اش تمام روز را دوام خواهد آورد و من بعد از دو هفته استفاده و بررسی، به صحت این ادعا پی بردم.

بیشتر بخوانید:

در یک روز معمولی که کار عمده ی خود من دریافت اعلان ها و کار کردن با برنامه موزیک و پادکست ها باشد وقتی شب ساعت را کنار میگذارم باتری اش به 38 درصد رسیده است. در یک روز دیگر بعد از 40 دقیقه پیاده روی با GPS روشن و در حالی که آهنگ های دانلود شده مرتب در حال پخش بود، باتری اش از 100 به 83 درصد رسیده بود. البته این میزان مصرف ها ممکن است هر روز با روز دیگر متفاوت باشند، اما تا زمانی که به یاد داشته باشید شب آن را به شارژ بزنید، با تمام شدن باتری غافلگیرتان نخواهید شد.

پرفروش ترین ساعت هوشمند جهان
مشخصات فنی اپل واچ سری 5 به عنوان پرفروش ترین ساعت هوشمند جهان

watchOS 6.0 با تراشه اپل S5 و پردازنده گرافیکی PowerVR پلتفرم و سیستم عامل این ساعت هوشمند اپل است. درگاه حافظه وجود ندارد و حافظه داخلی 32 گیگابایت دارد. از لحاظ صدا نیز باید بدانید که جک 3.5 میلی متری ندارد ولی اسپیکر دارد. باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت 292 میلی آمپر ساعت نیز نوع باتری به کار رفته برای این اپل واچ است.

بعد از اپل واچ، ساعت هوشمند شرکت گارمین با اختلافی زیاد و تنها با کسب 9.4 درصد از سهم درآمدهای بازار، در رده دوم قرار گرفته است. ساعت‌های Forerunner و Fenix این شرکت فروش قابل توجهی داشتند و به نسبت سال گذشته، با رشد 31 درصدی فروش همراه شدند.

سایر ویژگی‌ها اپل واچ سری 5

دارا بودن حسگرهای قطب نما، شتاب سنج، ژیروسکوپ، ضربان قلب سنج، فشارسنج و هم چنین پشتیبانی دستیار صوتی از حالت گفت و گو و زبان محاوره ای قابلیت های دیگر این محصول به شمارمی رود. بلوتوث پرفروش ترین ساعت هوشمند جهان از نسخه 5.0، A2DP، LE است.

از نظر نرم افزاری اگرچه s5 کمی در ضمایم سخت افزاری ضعیف ظاهر شده اما تعدادی از نرم افزار های سری os6 هستند که شاید دارندگان ساعت های قدیمی تر و حتی جدید اپل بتوانند به آن پناه ببرند. برجسته ترین آنها اپ استور روی خود ساعت هست. یعنی دیگر نیازی نیست که برنامه های دلخواه تان را از روی گوشی دانلود و همگام سازی کنید. از صفحه ی اصلی چند حرف اول یا نام کامل برنامه را تایپ کنید تا لیستی از برنامه های محبوب پیش شما باز شود.

بیشتر بخوانید:

در جایگاه سوم شرکت هواوی را می‌بینیم که توانست 8.3 درصد از مجموع درآمدهای حاصل از فروش ساعت‌های هوشمند را از آن خود کند. اما برای هواوی، رشد فروش سالیانه 57 درصدی ثبت شده که نشان از استقبال خریداران از محصولات این شرکت دارد. بخش زیادی از محصولات هواوی در چین و کشورهای آسیایی به فروش می‌رود.

پرفروش ترین ساعت هوشمند جهان
پرفروش ترین ساعت هوشمند جهان

خب همانطور که ممکن است انتظارش را داشته باشید مشکل اینجاست که دستگاه از سرعت قابل قبولی برخوردار نیست و جستجو برای برنامه ها در گوشی میتواند لذت بخش تر از صفحه کوچک ساعت باشد، اما با این حال به آن عادت خواهید کرد. بر روی برنامه ی اپل واچ قسمت «اپ استور» را کلیک کنید و برنامه ها به شما ارائه خواهند شد، اما همچنان برای وارد کردن رمز عبور به کار با گوشی خود نیاز خواهید داشت.

مشخصات اپل واچ پرفروش ترین ساعت هوشمند جهان در یک نگاه

  • نمایشگر: 1.78 اینچ برابر با 44 میلی متر، 1.57 اینچ یا 40 میلی متر، 448 در 268 برابر با 44 میلی متر، 394 در 324 برابر با 40 میلی متر، نمایشگر OLED با حسگر سه بعدی.
  • مجموعه تراشه ها: اپل S5
  • حافظه: 32 گیگابایت
  • سیستم عامل:OS6
  • باتری: 18 ساعته –ثابت- Li-LON
  • دارای شتاب سنج، چرخش نما، ضربان سنج قلب، فشارسنج و قطب نما
  • ابعاد: 40 میلی متر برابر با 39.8 گرم
  • 44 میلی متر برابر با 47.8 گرم

در میان سایر رقبا، سامسونگ نیز در شش ماهه نخست 2020 جایگاه چهارم را از آن خود کرد. سهم این شرکت از میزان درآمدهای حاصل از فروش ساعت‌های هوشمند، برابر با 7.2 درصد عنوان شده است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: cultofmac

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر