;
coinex

لغو تمدید خودکار اینترنت ایرانسل ؛ همه روش های ممکن!

ایرانسل هم مانند همه اپراتورها در ارائه بسته های اینترنت، گزینه تمدید خودکار را داراست. اما امکان لغو تمدید خودکار اینترنت ایرانسل وجود دارد. با ما باشید.

خرید بسته های اینترنتی همیشه راه های ساده ای دارد، اما گاهی همین بسته های اینترنتی که به سادگی خریداری می شوند می توانند مایه عذاب مشترکین شوند. به این صورت که هربار تمدید خودکارشان از شارژتان کاسته می شود؛ اما اگر مشترک دائمی باشید اوضاع حتی بدتر از این هم می تواند پیش برود. به طوری که روی قبض سیم کارت یک رقم عجیب و غریب ببینید که علت آن هم تمدید های چندین باره بسته اینترنت بوده است.

شاید برای شما این اتفاق افتاده باشد که شارژ خریده اید و بعد از مدتی کوتاه بدون اینکه با کسی تماس گرفته باشید یا به اینترنت وصل شده باشید، شارژتان تمام شده است. یکی از دلایل وجود این مشکل، تمدید خودکار بسته‌های اینترنتی است. در این مطلب قصد داریم تمام روش‌های لغو تمدید خودکار اینترنت ایرانسل را به شما معرفی کنیم.

تمام روش های لغو تمدید خودکار اینترنت ایرانسل

قابلیت تمدید خودکار اینترنت‌های همراه مدتهاست که به اپراتورهای سرویس‌دهی سیم‌کارت یعنی همراه‌ اول، ایرانسل و رایتل اضافه شده است و بسیاری از کاربران از این قابلیت استقبال کرده‌اند و آن را پذیرفته‌اند؛ اما خیلی‌های دیگر هم به‌دنبال لغو این ویژگی هستند و می‌خواهند که بسته‌های همراهشان را به‌صورت دستی و با انتخاب خودشان خریداری کنند.

در این گفتار قصد داریم تمام روش های لغو تمدید خودکار اینترنت ایرانسل را به شما آموزش دهیم. اگر فرصتی باشد در مطالب بعدی حتما به سایر اپراتورها، یعنی همراه اول و رایتل نیز خواهیم پرداخت.

رویکرد قابلیت تمدید خودکار اینترنت به چه شکل است؟ در حقیقت اپراتورها این قابلیت را برای کسانی قرار داده‌اند که می‌خواهند هیچ نگرانی بابت همراه داشتن اینترنت نداشته باشند؛ بعد از خرید بسته اینترنتی، پیامکی مبنی بر فعالسازی بسته اینترنتی و تمدید خودکار آن به شما ارسال خواهد شد.

لغو تمدید خودکار اینترنت ایرانسل
لغو تمدید خودکار بسته اینترنت ایرانسل

این قابلیت در حقیقت از شارژ حساب کاربری سیم‌کارت شما می‌کاهد تا بار دیگر، آخرین بسته اینترنتی را که خریداری کرده‌اید، برای شما تمدید کند.. همان‌طور که گفتیم، دیدگاه‌ها راجع به این قابلیت‌ متفاوت است؛ چرا که خیلی‌ها با آن مشکل دارند و تعداد کمتری معتقدند که این موضوع باعث می‌شود تا کاربر همیشه خیالش از داشتن اینترنت راحت‌تر باشد.

عده ای هستند که به میل و خواسته خودشان به علت های متفاوتی مانند فراموش کردن تاریخ پایان اینترنت، این گزینه را فعال کرده اند. این دسته از افراد به دلیل استفاده زیادی که از اینترنت دارند بسیار کار عاقلانه ای انجام میدهند که این گزینه را فعال کرده اند.

زیرا اگر بسته اینترنت به پایان برسد و تمدید نکرده باشیم از شارژ گوشی استفاده میشود و تعرفه آزاد برای مشترک محاسبه می شود. و اما گروه دوم که مصرف بالایی در اینترنت ندارند و ترجیح میدهند زمانیکه تاریخ پایان اینترنت شان فرا رسید به دلخواه خودشان و با توجه به نیازشان بسته مورد نظر را خریداری کنند. برای این دسته افراد، تمدید خودکار بسته اینترنت دردسر ساز میشود. اما چگونه این موضوع و مشکل پدید می آید. این مشکل می‌تواند دو دلیل اساسی داشته باشد:

بیشتر بخوانید:

اس ام اس تبلیغاتی

اول اینکه شما به اس ام اس‌های تبلیغاتی جواب داده باشید و یا یک سری سرویس‌ها برای شما فعال شده باشد که باید برای این منظور حتما با سرویس‌های پشتیبانی ایرانسل تماس حاصل کنید.

بسته‌های اینترنتی

وقتی شما یک بسته اینترنتی ایرانسل را برای خودتان فعال می‌کنید، بعد از اتمام مدت زمان آن بسته، ایرانسل به طور خودکار همان بسته را برای شما فعال کرده و از حساب اعتباریتان پول کسر می‌کند. تمدید خودکار بسته‌های اینترنتی باعث می‌شود که به صورت حساب سیم کارت دائمی ‌نیز مبلغی اضافه شود. یعنی شما در واقع پولی اضافی برای بسته‌ای پرداخت می‌کنید که شاید نیازی به آن نداشته باشید یا اصلا از آن استفاده نکنید.

در ادامه با ما باشید تا تمام روشهای لغو تمدید خودکار اینترنت ایرانسل را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید:

استفاده از کد دستوری

یکی از راه های لغو تمدید خودکار اینترنت ایرانسل استفاده از کد #۹*۵۵۵*۵*است. این کد را شماره گیری کرده و بسته‌ای که در تمدید خودکار فعال شده را حذف کنید. بعد از شماره گیری کد مذکور در صورتی که بسته‌ای با قابلیت تمدید خودکار داشته باشید به نمایش داده می‌شود.
لغو تمدید خودکار بسته اینترنت ایرانسل
لغو تمدید خودکار بسته اینترنت ایرانسل

توجه کنید که بعد از خرید هر بسته اینترنتی باید کد بالا را بزنید تا از تمدید خودکار آن جلوگیری شود چون این قابلیت تمدید خودکار برای بسیاری از بسته‌های ایرانسلی فعال است. بعد از دریافت پیامک فعال سازی اینترنت حتما این کد را شماره گیری کنید چرا که امکان دارد پیش از دریافت اس ام اس هنوز تمدید خودکار آن ثبت نشده باشد.

باید بعد از حذف بسته‌های تمدید خودکار از حساب، با زدن کد بالا با پیغامی ‌بر مبنای خالی بودن لیست تمدید خودکار روبه رو شوید. اگر دوباره دیدید که بسته‌ای در بخش تمدید خودکارتان وجود دارد با انتخاب شماره مربوطه می‌توانید غیر فعالش کنید.

بیشتر بخوانید:

لغو تمدید خودکار اینترنت ایرانسل با استفاده از ایرانسل من

در صورتی که در روش اول به مشکل خوردید یا اصلا نخواستید از آن استفاده کنید، می‌توانید از روشی که در ادامه معرفی می‌کنیم استفاده و اقدام به غیر فعال کردن تمدید خودکار کنید. ابتدا برنامه ایرانسل من را دانلود و نصب کرده و سپس طبق تصویر زیر بر روی گزینه خرید بسته افزایشی کلیک کنید.

لغو تمدید خودکار بسته اینترنت ایرانسل
لغو تمدید خودکار بسته اینترنت ایرانسل

بعد از اینکه وارد منو زیر شدید، طبق تصویر بر روی گزینه بسته‌های افزایشی فعال با تمدید خودکار کلیک کنید.

لغو تمدید خودکار بسته اینترنت ایرانسل
لغو تمدید خودکار بسته اینترنت ایرانسل

در صورتی که بسته افزایشی با قابلیت تمدید خودکار داشته باشید در لیست به شکل زیر نمایش داده می‌شود.

لغو تمدید خودکار بسته اینترنت ایرانسل
لغو تمدید خودکار بسته اینترنت ایرانسل

حالا با کلیک بر روی گزینه لغو می‌توانید بسته را حذف کنید تا به صورت خودکار تمدید نشود.

لغو تمدید خودکار بسته های ایرانسل
لغو تمدید خودکار بسته های ایرانسل

بیشتر بخوانید:

تماس با پشتیبانی ایرانسل

اگر هر دو گزینه بالا برای شما ممکن نبود، می‌توانید با پشتیبانی ایرانسل تماس بگیرید و از آن‌ها درخواست کنید تا تمدید خودکار اینترنت را برای شما غیرفعال کنند.

لغو تمدید خودکار بسته اینترنت ایرانسل
لغو تمدید خودکار بسته های ایرانسل

این روش نسبت به دیگر روش‌ها کمی طولانی‌تر است؛ اما این گزینه را هر کاربری به‌راحتی می‌تواند انجام دهد. تنها کافی است که با شماره ۷۰۰ تماس بگیرید تا به‌راحتی بتوانید مشکل خود را با پشتیبانی ایرانسل در میان بگذارید و متخصص‌های این شرکت به سرعت این مشکل را برای شما برطرف خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

شارژ نکردن سیم‌کارت

ازآنجاکه برای تمدید، اپراتور از شارژ موجود در سیم‌کارت استفاده می‌کند، راحت‌ترین راه برای قطع کردن تمدید خودکار اینترنت، شارژ نکردن به اندازه موردنیاز است. یعنی اگر به اندازه هزینه بسته اینترنتی که پیش‌تر خریداری کرده‌اید، مجدد سیم‌کارت خود را شارژ نکنید، تمدید اینترنت به‌همین‌سادگی لغو می‌شود.

بیشتر بخوانید:

گرد آوری : techrato

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر