;
coinex

آذری جهرمی زمان تکمیل شبکه ملی اطلاعات را اعلام کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات زمان تکمیل شبکه ملی اطلاعات را اعلام کرد. آقای جهرمی می‌گوید 57 درصد زیرساخت‌های این شبکه تکمیل شده است. با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

شب گذشته آذری جهرمی در برنامه گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه ۵۷ درصد اجزای زیرساختی شبکه ملی اطلاعات کامل شده و ۲۴ درصد از این اجزا هنوز مستقر نشده است، گفت: «در زمینه پروژه موتورجستجوی بومی مردود شدیم.» وزیر ارتباطات خبر می‌دهد که به‌طور کلی، اجرای شبکه ملی اطلاعات ۲۵ درصد پیشرفت داشته و باتوجه‌به بندهای سند آن تا سال ۱۴۰۴ تکمیل می‌شود.

در پاسخ به این سوال که چرا شبکه ملی اطلاعات به جای مشخصی نمی‌رسد، بیان داشت: «شبکه ملی اطلاعات یک پروژه نیست که تمام شود بلکه یک فرایند همیشه دائم است و به نوعی مدیای برقراری ارتباط مردم محسوب می‌شود.» با بررسی بیشتر اینخبر همراه باشید.

جهرمی زمان تکمیل شبکه ملی اطلاعات را اعلام کرد

مهم‌ترین مسائلی که محمدجواد آذری جهرمی در این گفت‌وگو به آن‌ها اشاره کرد، وضعیت شبکه ملی اطلاعات، لایحه حفاظت از داده‌های شخصی، دولت الکترونیکی و مشکلات مربوط به آموزش الکترونیکی بود. وی با بیان اینکه این شبکه شامل اجزایی است که باید تکمیل شود، گفت:

طبق سند مصوب شورای عالی فضای مجازی، شبکه ملی اطلاعات دارای ۲۳ جز زیرساختی است که برآورد ما این است که حدود ۱۱ جز آن کامل شده، برخی از این اجزا نیازمند توسعه هستند و حدود ۴جز از این اجزا، هنوز استقرار نیافته اند. به بیان دیگر به لحاظ تعدادی، ۵۷ درصد اجزای زیرساختی این شبکه کامل شده، ۱۹ درصد اجزا نیازمند تکمیل هستند و ۲۴ درصد اجزا باید استقرار پیدا کنند.

جهرمی زمان تکمیل شبکه ملی اطلاعات را اعلام کرد
آقای جهرمی می‌گوید زمان تکمیل شبکه ملی اطلاعات سال 1404 خواهد بود.

وزیر ارتباطات درپاسخ به اینه چرا شبکه ملی ارتباطات پس از 10 سال تکمیل نشده است، با اشاره به وجود ۲۳ مولفه مختلف در این شبکه، گفت:‌«تنها وزارت ارتباطات نمی‌تواند در تکمیل آن نقش داشته باشد؛ سهم وظایف مربوط به این وزارت‌خانه ۵۹ درصد، کمیسیون تنظیم مقررات ۴ درصد، مرکز ملی فضای مجازی ۸ درصد، وزارت‌خانه‌های امور خارجه ۳ درصد،‌ صمت ۵ درصد، اطلاعات ۱۰ درصد، دفاع ۳ درصد، معاونت علمی ریاست جمهوری ۳ درصد و قوه ‌قضاییه ۲ درصد است. در لایه‌ی محتوای شبکه ملی اطلاعات نیز وزارت ارشاد ۳۲ درصد، صداو‌سیما ۱۳ درصد و باقی وظایف مربوط به سایر دستگاه‌ها است.»

بیشتر بخوانید:

وی در ادامه با بیان اینکه مرکز امینت یکپارچه شبکه ملی اطلاعات برای استقرار این اجزا تا دو هفته دیگر راه اندازی می‌شود، افزود:

مطابق سند معماری شبکه ملی اطلاعات، این شبکه دارای ۲۹ جز خدماتی است که ۴۰ درصد این اجزا استقرار یافته است، ۴۷ درصد اجزا نیازمند تکمیل و ۱۷ درصد اجزا نیازمند استقرار هستند.

در خدمات پهن‌باند ثابت تعداد کاربران به ۷۳ میلیون رسیده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه نزدیک ۶ هزار استارت‌آپ ، ۳۵ هزار محصول ایرانی را در فضای مجازی ارائه می‌کنند می‌گوید: «این آمار در سال ۹۲ زیر ۱۰۰ مورد بود، اشتغال مستقیم این بخش بیش از ۲۰۰ هزار نفر و اشتغال غیرمستقیم بیش از یک و نیم میلیون نفر است.» آقای جهرمی اضافه کرد:

سهم محتوای فارسی با رشد ۲ برابری روبرو شده است، زبان فارسی در وب با رشدی که صورت گرفته از مقام یازدهم به مقام پنجم رسیده است، تولید محتوای ایرانی در فضای مجازی رشد قابل توجهی یافته است. بخش اعظمی از بخش های زیرساختی شبکه ملی اطلاعات به سرانجام رسیده است و با دستور رهبر انقلاب ما بقیه کارها سرعت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: alef

نظر شما در خصوص زمان تکمیل شبکه ملی اطلاعات چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر