;
coinex

استعفا مدیرعامل تیک تاک ؛ آیا تهدیدهای ترامپ «مایر» را مجبور به استعفا کرد؟

استعفا مدیرعامل تیک تاک تنها 6 ماه پس از روی کار آمدنش و در پی تهدیدهای دونالد ترامپ و فشارهای سیاسی علیه این شبکه اجتماعی چینی اتفاق افتاد. با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

کوین مایر مدیر عامل تیک‌تاک چند ماه پس از انتصابش در این سمت، به دنبال تهدیدهای «ترامپ» درباره منع فعالیت این «اپلیکیشن» در این کشور، کناره‌گیری کرد. مایر در نامه‌ای خطاب به کارکنانش نوشته:

در هفته‌های اخیر با فشارها و تهدیدهای شدید در فضای سیاسی، تغییرات ساختاری لازم را بررسی کردم. نقش خود را نسبت به آن متعهد شده‌ام، از جمله اداره تیک تاک در سطح جهانی را درک می‌کنم، اما ایفای چنین نقشی در نتیجه فشار دولت آمریکا برای فروش تیک تاک به شرکت‌هایی در این کشور بسیار دشوار به نظر می‌رسد.

استعفا مدیرعامل تیک تاک

آیا تهدیدهای ترامپ دلیل این اقدام بود؟

مدیرعامل آمریکایی اپلیکیشن چینی تیک‌تاک به‌خاطر فشارهای متعدد سیاسی وارده بر شرکت تحت مدیریتش، آن را ترک کرد. پیشتر دولت ترامپ استفاده از این اپلیکیشن را که امکان به اشتراک گذاشتن ویدئوهای کوتاه را فراهم می‌کند، به بهانه مسائل امنیتی در آمریکا منع کرده و مدعی است که ارتباط این اپلیکیشن با دولت چین امنیت ملی این کشور را به خطر می‌اندازد.

چند روز پیش در خبرها داشتیم که تیک تاک از دولت آمریکا به دلیل محروم کردن این شبکه از ادامه فعالیتش شکایت کرد. این شکایت می‌تواند ممنوعیت اعمال شده را به تاخیر انداخته و به تیک تاک فرصت بیشتری برای معامله بهتر برای فروش شرکت اصلی دهد.

بیشتر بخوانید:

 

 

فشارهای متعددی که دولت ترامپ در ماه‌های اخیر بر تیک‌تاک وارد کرد، مدیریت این شبکه‌ی اجتماعی پرطرفدار را بسیار دشوار کرده بود. تیک تاک پیوسته چنین تهدیدی را رد کرده و بر محفوظ بودن اطلاعات کاربران آمریکایی تاکید کرده است.

استعفا مدیرعامل تیک تاک ؛ آیا تهدیدهای ترامپ دلیل این اقدام بود؟

مایر حدود ۶ ماه پیش به تیک‌تاک پیوست. او قبلا مدیر بخش محتوای مصرف‌کننده‌ی دیزنی بود و بر پروژه‌ی دیزنی پلاس نظارت می‌کرد. تیک تاک که در چین به «دوین» شهرت دارد، در سراسر جهان نزدیک به یک میلیارد کاربر از آن استفاده می‌کنند.

تیک‌تاک در هفته‌های اخیر فشارهای بی‌سابقه‌ای را از سمت دولت ترامپ تحمل کرده است. ترامپ اعلام کرده بود که یک شرکت آمریکایی باید کسب‌وکار تیک‌تاک را در ایالات متحده تصاحب و مدیریت کند. آمریکا ادامه فعالیت تیک تاک در این کشور را به خرید آن از سوی شرکت‌هایی در آمریکا مشروط کرده است. دو شرکت آمریکایی «مایکروسافت» و «اوراکِل» برای خرید شرکت اصلی اپلیکیشن تیک تاک موسوم به «بایت دانس» رقابت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techcrunch

نظر شما در خصوص استعفا مدیرعامل تیک تاک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر