;
coinex

نمایشگاه IFA 2020 ؛ بزرگترین رویداد فناوری قاره سبز زیر سایه عالم‌گیری کووید-19

نمایشگاه IFA 2020 با اما و اگرهای بسیار بالاخره برگزار خواهد شد. از بزرگترین رویداد فناوری اروپا چه می‌دانیم و چگونه زیر سایه پاندمی کرونا برگزار خواهد شد؟ با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

درست مشابه دیگر رویدادهایی که قرار بود امسال برگزار شوند و به خاطر پاندمیک ویروس کرونا برخی از آن‌ها به صورت کامل لغو شده و برخی دیگر نیز به شکل آنلاین برگزار شده یا می‌شوند، نمایشگاه ایفا 2020 (Internationale Funkausstellung Berlin) که همه ساله در شهر برلین آلمان برگزار می‌شود، امسال شکل عادی همیشگی خود را نخواهد داشت، اما در عوض به یک روش جدید و خلاقانه قرار است برگزار شود که البته هنوز جزئیات کامل آن ارائه نشده است.

ایفا 2020 یکی از همایش‌های فناوری‌محور بزرگ امسال است که به‌علت دنیاگیری ویروس کرونا به‌شکل متفاوتی برگزار می‌شود. از نمایشگاه IFA 2020 چه می‌دانیم و کمپانی‌های مطرح تکنولوژی چه برای عرضه در این همایش خواهند داشت؟ با ادامه این مطلب همراه باشید.

نمایشگاه IFA 2020

بزرگترین رویداد فناوری قاره سبز زیر سایه عالم‌گیری کووید-19

سازمان دهندگان ایفا یعنی GFU و Messe Berlin لغو شدن این رویداد به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا را پیش‌بینی کرده بودند و از همین رو برنامه‌های جایگزینی را طرح ریزی کرده‌اند. رویداد IFA معمولاً مملوء از فعالان صنعت تکنولوژی و بازدیدکنندگان زیادی بوده است. به واسطه همه‌گیری گسترده ویروس کرونا، تعداد خیلی کمی در مراسم IFA 2020 شرکت خواهند کرد؛ تنها برخی از خبرنگاران به این رویداد دعوت شده و شرکت‌های کمی غرفه اختصاصی خود را خواهند داشت.

همه انتظار آنلاین شدن این همایش را داشتند، اما برگزارکنندگان IFA اعلام کردند که نمایشگاه امسال اوایل ماه سپتامبر به شکل حضوری و با محدودیت‌هایی از جمله بازدیدکننده کمتر در شهر برلین برگزار خواهد شد. این موضوع عواقبی دارد؛ کاهش تعداد بازدیدکنندگان، از دیدگاه تجاری، رسانه و عمومی، ممکن است به این معنا باشد که برخی از برندها تصمیم بگیرند که رویداد IFA امسال ارزش معرفی بزرگترین محصولاتشان را ندارد.

بیشرت بخوانید:

ایفا به عنوان بزرگ‌ترین رویداد فناوری در اروپا، همواره در نخستین روزهای سپتامبر در برلین برگزار می‌شود و توجه افرادی زیادی را در سراسر دنیا به‌خود جلب می‌کند. نمایشگاه IFA امسال در قالب چهار رویداد برگزار خواهد شد که یکی از آن‌ها به سبک دیگر رویدادهای فناوری به شکل مجازی ارائه می‌شود. رویدادهای حضوری روزانه میزبان هزار بازدیدکننده خواهند بود.

با این حال رویداد امسال برای کسانی که امکان حضور فیزیکی در رویداد IFA را ندارند، مناسب باشد چراکه بیشتر این رویداد از طریق وب استریم می‌شود و برای همگان از سراسر جهان در دسترس قرار می‌گیرد. این نمایشگاه از تاریخ ۳ تا ۵ سپتامبر (۱۳ تا ۱۵ شهریور)، به یکی از اولین رویدادهای بزرگ فناوری پس از نمایشگاه CES تبدیل می‌شود که به شکل حضوری برگزار می‌شود.

از نمایشگاه IFA 2020 چه انتظاراتی داریم‌؟

این نمایشگاه محلی است که شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری نظیر ال‌جی، سامسونگ، فیلیپس، سونی و… دور یکدیگر جمع می‌شوند و محصولات متنوعی را معرفی می‌کنند؛ از اسمارت‌فون‌ها و اسمارت‌‌واچ‌ها گرفته تا گجت‌های مخصوص خانه و یا آشپزخانه هوشمند. ایفا نخستین‌بار در سال ۱۹۲۴ برگزار شد. مراسم ایفا ۲۰۱۹ به‌شدت در کانون توجه قرار گرفت و محصولات متعددی در آن رونمایی شد. مثلاشاهد بازگشت نوکیا به عرصه بودیم و این شرکت با حضور در ایفا ۲۰۱۹ چند گوشی جدید معرفی کرد.

نمایشگاه ایفا 2020
نمایشگاه ایفا 2020 زیر سایه کرونا برگزار خواهد شد.

در برلین رویدادها تنها اجازه‌ی میزبانی کمتر از ۵،۰۰۰ نفر شرکت‌کننده را دارند. آنطور که مسئولان برگزاری می‌گویند رویداد به سه بخش مجزا تقسیم می‌شود:

  • کنفرانس‌های مطبوعاتی
  • رویدادهای ایفا نکست (IFA NEXT) و ایفا شیفت موبیلیتی (IFA SHIFT Mobility)
  • نمایندگان خرده‌فروشی‌ها و کسب‌و‌کارها

بخش نخست همان چیزی است که انتظارش را می‌کشیم؛ شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری حضور پیدا می‌کنند و محصولات جدیدشان را به‌نمایش می‌گذارند. آنطور که اعلام شده حدود 800 خبرنگار کنفرانس‌های بیش از 80 برند مختلف تکنولوژی را پوشش دهند. همه کنفرانس‌ها به صورت آنلاین برگزار خواهند شد.

جدول زمان بندی کنفرانس‌های مطبوعاتی در نمایشگاه IFA 2020

روز اول (پنج شنیه 13 شهریور):

  • ۱۲:۳۰ به‌وقت تهران، کنفرانس مطبوعاتی کوالکام
  • ۱۳:۴۵ به‌وقت تهران، کنفرانس مطبوعاتی ال‌جی
  • ۱۵:۴۵ به‌وقت تهران، کنفرانس مطبوعاتی TCL
  • ۱۶:۴۵ به‌وقت تهران، کنفرانس مطبوعاتی هواوی
  • ۱۷:۴۵ به‌وقت تهران، کنفرانس مطبوعاتی هایر
  • ۱۸:۴۵ به‌وقت تهران، کنفرانس مطبوعاتی اشنایدر الکتریک
  • ۱۹:۲۵ به‌وقت تهران، کنفرانس مطبوعاتی بیورر

روز دوم (پنج شنیه 14 شهریور):

  • ۱۲:۱۵ به‌وقت تهران، کفرانس مطبوعاتی میله
  • ۱۳:۱۵ به‌وقت تهران، کنفرانس مطبوعاتی هیوندای
  • ۱۳:۵۵ به‌وقت تهران، کنفرانس مطبوعاتی آنر
  • ۱۴:۵۵ به‌وقت تهران، کنفرانس مطبوعاتی ریلمی
  • ۱۵:۵۵ به‌وقت تهران، کنفرانس مطبوعاتی نیاتو رباتیکس
  • ۱۶:۳۵ به‌وقت تهران، کنفرانس مطبوعاتی Shelly / Allterco Robotics
  • ۱۷:۱۵ به‌وقت تهران، کنفرانس مطبوعاتی Tuya Information Technology
  • ۱۷:۵۵ به‌وقت تهران، کنفرانس مطبوعاتی ECOVACS

روز سوم (پنج شنیه 15 شهریور):

  • ۱۳:۲۵ به‌وقت تهران، کنفرانس مطبوعاتی Satisfyer
  • ۱۴:۰۵ به‌وقت تهران، کنفرانس مطبوعاتی SHIFT Phones

سامسونگ در نمایشگاه IFA 2020 حضور ندارد!

سامسونگ در رویداد IFA 2020 شرکت نخواهد کرد. این کمپانی معمولا هرساله حضور پر رنگی در نمایشگاه‌های IFA دارد اما در عین حال، کم پیش می‌آید که گوشی‌های مهم یا دیگر محصولات بزرگ خود را در این نمایشگاه معرفی کند. غیبت سامسونگ در ایفای امسال تغییر چندانی روی فرایند معرفی محصولات شرکت نگذاشته است. سامسونگ از مراسم آنلاین جدیدش با نام «زندگی بدون توقف» یاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

سازنده کره‌ای همزمان با IFA رویداد آنلاین خود را برگزار می‌کند؛ بنابراین به نوعی این شرکت نیز در این مراسم حضور دارد. به نظر می‌رسد در رویداد آنلاین سامسونگ قرار است از نسل دوم گوشی گلکسی زد فولد رونمایی کند.  گفتنی است، علاوه بر شرکت های سامسونگ و هایسنس، برند های دیگری مانند هارمن و TP Vision عدم حضور خود در نمایشگاه ایفا 2020 را اعلام کرده اند.

ال جی در نمایشگاه IFA 2020

قطعا اطلاعات زیادی درباره‌ی محصولات فعلی ال‌جی و البته برنامه‌هایی خواهیم شنید که این شرکت برای آینده‌ی نزدیک در سر می‌پروراند. می‌دانیم که مدیر ارشد بخش تکنولوژی الجی یعنی پارک ایل‌-یونگ (Park Il-pyung) به عنوان سخنران اصلی این رویداد حضور خواهد داشت بنابراین انتظار می‌رود که در خصوص محصولات فعلی الجی بیشتر بشنویم و از محصولاتی که در آینده منتشر خواهد شد نیز چیزهایی ببینم.

نمایشگاه ایفا 2020
ال جی در نمایشگاه ایفا 2020

طبق گزارشات منتشر شده این غول فناوری کره ای قصد دارد ماشین لباسشویی و خشک کن جدید ال جی را در رویداد مجازی نمایشگاه ایفا 2020 معرفی کند. پیش از این مشخص شده که پارک قصد دارد درباره «اهمیت روزافزون خانه به دلیل افزایش وضعیت کاری در خانه و آموزش آنلاین» صحبت کند بنابراین، این موضوعی‌ست که در رویداد الجی بیشتر از آن خواهید شنید.

کوالکام در نمایشگاه IFA 2020

در حالیکه نباید انتظار رونمایی از چیز جدیدی از سوی شرکت کوالکام را داشته باشیم، اما انتظار می‌رود که رئیس این شرکت در خصوص موارد مختلفی نظیر فناوری ۵G، هوش مصنوعی و قدم‌های بعدی صنعت تکنولوژی صحبت کند. در سال جاری میلادی، این شرکت تراشه‌های جدیدش را رونمایی کرده که جدیدترین مدل آن‌ها تراشه‌ی پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس بود؛ بنابراین، احتمالا کوالکام محصول جدیدی برای معرفی در ایفا ۲۰۲۰ به‌همراه ندارد.

هواوی در نمایشگاه IFA 2020

روابط شرکت چینی هواوی با دولت آمریکا و دیگر شرکت‌های مطرح بازار رو به زوال است اما این شرکت مطمئناً به IFA 2020 متعهد خواهد بود و این رویداد را به عنوان بستری عالی برای تبلیغ محصولات و استراتژی‌های خود توصیف می‌کند. بزرگترین سوال از کنفرانس هواوی در ایفا 2020 در خصوص گوشی‌های سری هواوی میت ۴۰ است. بنابراین باید منتظر معرفی محصولات جدید و استراتژی‌های تازه این شرکت بمانیم. از گوشی های هوشمند جدید گرفته تا برنامه‌های هواوی برای آینده فناوری ۵G.

هواوی در نمایشگاه ایفا 2020
هواوی در نمایشگاه ایفا 2020

از سال گذشته که تحریم‌های ایالات متحده علیه هواوی وضع شدند، این شرکت و شرکت‌های وابسته‌اش با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد امروزه کمتر کسی در خارج از مرزهای چین پیدا می‌شود که حاضر باشد گوشی‌های هواوی را بخرد.

بیشتر بخوانید:

گزارش‌های تأیید نشده‌ای در اوایل سپتامبر مبنی بر معرفی چیپست پرچمدار جدید Kirin از سوی هواوی شنیده می‌شد و اکنون این کمپانی رسما خبر از معرفی آن در نمایشگاه ایفا برلین داده است. در واقع این چیپست که نام احتمالی آن کایرین ۱۰۰۰ است، در خلال برگزاری کنفرانس هواوی در IFA 2020 رونمایی خواهد شد.

آنر در نمایشگاه IFA 2020

موضوع اصلی آنر، «گسترش زندگی هوشمند شما» است. انتظار می‌رود آنر در این مراسم از پوشیدنی‌ها، تبلت و رایانه‌های جدیدی رونمایی کند. علاوه بر هواوی، شاهد حضور یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آن نیز خواهیم بود که در حوزه محصولات مقرون به صرفه فعالیت دارد و آنر یا Honor نام دارد.

آنر در نمایشگاه ایفا 2020
آنر در نمایشگاه ایفا 2020

فکر نمی‌کنیم آنر بخواهد در مراسم ایفا ۲۰۲۰ گوشی معرفی کند. رونمایی‌نکردن گوشی اتفاق دور‌از‌انتظاری نیست؛ زیرا آنر به‌تازگی گوشی‌های جدیدی با نام آنر 9X لایت و آنر 20e را رونمایی و آنر 9A را عرضه کرده است.

از آنجایی که هندست‌های این شرکت به واسطه دعواوی هواوی و ایالات متحده فاقد سرویس گوگل پلی خواهند بود، اما آنر هنوز هم محصولات زیادی دارد که در بازارهای جهانی عرضه می‌شوند؛ مجیک‌بوک ۱۵ جدیدترین محصول این شرکت است که روانه بازار هند شده است. باید دید آنر چه برنامه‌هایی برای رویداد IFA 2020 در سر دارد و قرار است از چه محصولات جدیدی رونمایی کند.

سایر شرک‌ها در نمایشگاه IFA 2020 چه برنامه‌ای دارند؟

سونی هرگز رویداد IFA را از دست نداده و اگر قرار بر تکرار تاریخ باشد، احتمالاً شاهد معرفی گوشی هوشمند جدیدی از این شرکت در رویداد امسال خواهیم بود. این محصول احتمالاً از سری پرچمدار اکسپریا ۱ یا سری میان‌ رده اکسپریا ۱۰ یا اکسپریا ۵ باشد. گفته می‌شود شرکت فنلاندی نوکیا قصد معرفی سه گوشی هوشمند جدید را دارد. محصولات جدید این شرکت شامل نوکیا 2.4، نوکیا 6.3، و نسخه ۵G گوشی میان رده نوکیا 7.3 می‌شود.

ایسوس معمولا در کنفرانس مطبوعاتی ایفا چندین نوت‌بوک جدید رونمایی می‌کند. ایسوس قبلاً از گوشی ذن‌فون 7 خود رونمایی کرده بود و به احتمال زیاد، این محصول در غرفه این شرکت در نمایشگاه IFA 2020 نیز حضور خواهد داشت. انتظار رونمایی از محصول بزرگی از سوی شرکت ایسوس در مراسم امسال نداریم.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: pocket-lint

نظر شما در خصوص نمایشگاه ایفا 2020 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر