;
coinex

قطع شدن اینترنت در مسابقات جهانی شطرنج جنجال آفرید ؛ اتفاقی بی‌سابقه در تاریخ FIDE

قطع شدن اینترنت در مسابقات جهانی شطرنج کار دست فدراسیون جهانی شطرنج داد. قطعی اینترنت در فینال این مسابقات باعث شد که فیده تصمیم عجیبی بگیرد. با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

برای اولین بار به دلیل همه گیری ویروس کرونا، مسابقات المپیاد شطرنج به صورت آنلاین برگزار شد. فینال مسابقه المپیاد جهانی شطرنج آنلاین روز گذشته (یکشنبه) بین دو تیم روسیه و هند برگزار شد. حین رقابت این دو تیم اینترنت بازیکنان هندی قطع شده و بازی را از دست می دهند.

هند پس از قطع اینترنت دو بازیکنش از بازی ها و از دست دادن زمان بازی درخواست تجدید نظر کرد. پس از این اتفاق با نتیجه ای که به دست می آید تیم روسیه قهرمان مسابقات می شود اما هندی ها به قطعی سرور و اینترنت اعتراض می کنند تا رئیس فدراسیون جهانی به این ماجرا ورود کند. با بررسی بیشتر این خبر همراه باشید.

قطع شدن اینترنت در مسابقات جهانی شطرنج جنجال آفرید

اتفاقی بی‌سابقه در تاریخ FIDE

پس از قطع اینترنت دو بازیکن هند در دورنهایی، هند و روسیه مشترکا به عنوان برندگان نهایی یک تورنمت بزرگ بین المللی شطرنج اعلام شدند. این رای در حالی صادر شد که هندی ها در مراحل قبل به لطف قطعی اینترنت موفق به شکست ارمنستان شده بودند و به اعتراض تیم ارمنستان توجه ای نشده بود. مقامات فیده گفته اند که چنین شرایطی «بی سابقه» است.

بیشتر بخوانید:

روس ها که خود را قهرمان این مسابقه می دانستند بعد از تصمیم عجیب فدراسیون جهانی شطرنج دست به اعتراض زدند. حتی برخی کاربران مجازی و دوست داران شطرنج به مسخره کردن این موضوع پرداخته اند. در همین رابطه رئیس فدراسیون جهانی شطرنج در بیانیه ای گفت:

برگزاری آنلاین المپیاد شطرنج تحت تاثیر قطع اینترنت بوده و چندین کشور از جمله هند را به شدت تحت تاثیر قرار داد. ارتباط اینترنتی دو تن از بازیکنان هند در حین بازی قطع شد. این اتفاق زمانی افتاد که هنوز نتیجه بازی نامشخص بود.

تیم هایی از بیش از ۱۶۰ کشور جهان در این دوره از مسابقات به صورت آنلاین شرکت کردند. این مسابقات از ماه ژوئیه آغاز شده بود. شطرنج بازان ایران هم در این رقابت ها حضور داشتند اما موفق به صعود به مراحل بالاتر مسابقات نشدند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: sky

نظر شما در خصوص قطع شدن اینترنت در مسابقات جهانی شطرنج چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر