;
coinex

کارت گرافیک جدید انویدیا مخصوص بازی ؛ گیمینگ با کیفیت 8K با RTX 3090

کارت گرافیک جدید انویدیا مخصوص بازی توسط کمپانی انویدیا به بازار عرضه شد. کارت گرافیک پرچمدار جدید به‌میزان ۲۶ درصد قدرتمندتر از RTX 2080 Ti است. با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

انویدیا بالاخره با عرضه پردازنده گرافیکی RTX 3090 به امکان انجام بازی‌های کامپیوتری با کیفیت 8K دست یافت. این تراشه 1499 دلاری که با استفاده از نسل جدید معماری Ampere این کمپانی ساخته شده است به حدی بزرگ است که RTX 2080 Ti در برابر ان بسیار کوچک به نظر می‌آید.

انویدیا می‌گوید RTX 3090 اولین کارت گرافیک مناسب برای بازی‌های با وضوح خارق‌العاده 8K است و می‌تواند بازی‌ها را با این وضوح و نرخ 60fps اجرا کند. در واقع با قیمت ۱۴۹۹ دلاری، این کارت گرافیک بیشتر در خانواده Titan جای می‌گیرد.

کارت گرافیک جدید انویدیا مخصوص بازی

تراشه RTX 3090 برای گیمینگ با کیفیت 8K

این پردازنده گرافیکی جدید سه جایگاه PCI را اشغال می‌کند و تنها با استفاده از سیستم‌های خنک کننده جدید انویدیا می‌توان آن را خنک کرد. البته اصلی‌ترن ویژگی بهترین کارت گرافیک 2020 امکان انجام بازی‌های کامپیوتری با کیفیت 8K است. این تراشه به گفته انویدیا می‌تواند با استفاده از فناوری DLSS و قدرت بالای خود بازی‌های فراتر از 60 فریم بر ثانیه را در زرولوشن 8K اجرا کند.

بیشتر بخوانید:

پیشتر کارت گرافیک پرچم‌دار انویدیا در دیتابیس بنچمارک 3DMark رؤیت شده بود. این نخستین باری بود که یک کارت گرافیک می‌تواند به چنین قدرت پردازشی بالایی در 3DMark دست پیدا کند.

اگر به دنبال بهترین و قوی‌ترین کارت گرافیک برای بازی‌های کامپیوتری بودید انویدیا سرانجام آن را معرفی کرده است. با این‌که RTX 3080 جانشین RTX 2080 نسل پیشین هم امروز معرفی شد، اما بی‌شک پرچم‌دار انویدیا RTX 3090 با عملکردی خارق‌العاده است. این کارت گرافیک از معماری جدید Ampere استفاده می‌کند و به ۲۴ گیگابایت (!) حافظه GDDR6X مجهز شده است.

همچنین انودیا مدعی شده است که RTX 3090 می‌تواند به قدرت پردازشی 36 فلاتراپ برسد که این رقم با میزان پردازش 1304 فلاتراپی RTX 2080 Ti قابل قیاس است. رم در نظر گرفته شده برای این تراشه 24 گیگابایتی و از نوع GDDR6 است. قدرت پردازشی RTX 3090 به حدی بالاست که هنوز مشخص نیست که خریداران ان دقیقا چه کسانی هستند.

کارت گرافیک جدید انویدیا مخصوص بازی
کارت گرافیک جدید انویدیا مخصوص بازی

ظاهرا RTX 3090 موفق‌به کسب امتیاز ۱۸٬۲۵۷ در بخش عملکرد گرافیکی بنچمارک تایم اسپای 3DMark شده است. خودِ این عدد می‌تواند به‌صورت غیرمستقیم تأیید کند که با کارت گرافیک کاملا جدیدی روبه‌رو هستیم.

پردازنده گرافیکی RTX 3090 در میان اولین تراشه‌هایی قرار دارد که از اچ دی ام آی 2.1 پشتیبانی می‌کنند. این فناوری که در حال حاضر روی تلویزیون‌های مدرن وجود دارد موجب ارائه فریم ریت‌ها و رزولوشن‌های بالاتر از 2.0 نظیر کیفیت 4K با 120 فریم بر ثانیه می‌شود.

همان‌طور که گفتیم این کارت گرافیک با قیمت ۱۵۰۰ دلاری وارد بازار خواهد شد. زمان عرضه RTX 3090 انویدیا نیز ۳ مهرماه اعلام شده است. اگر یک گیمر هستید بهتر است از همین حالا پول‌هایتان را جمع کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع:‌ techradar

نظر شما در خصوص کارت گرافیک جدید انویدیا مخصوص بازی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر