;
coinex

اتهام حملات سایبری علیه دو ایرانی در آمریکا ؛ دادگستری آمریکا اعلام جرم کرد!

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه اتهام حملات سایبری علیه دو ایرانی را مطرح کرد. در ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه ۲۶ شهریور اعلام کرد علیه دو شهروند ایرانی به اتهام حملات سایبری علیه دانشگاه‌های آمریکایی و بین المللی، یک اندیشکده در واشینگتن، شرکت‌های غیرانتفاعی و سایر سازمان‌ها اعلام جرم کرده است.

به گزارش رویترز، دادگستری آمریکا می‌گوید، هومن حیدریان، ۳۰ساله، و مهدی فرهادی، ۳۴ ساله، که هردو اهل همدان هستند، صدها ترابایت داده، از جمله اطلاعات امنیت ملی ، داده‌های هوافضا ، تحقیقات علمی منتشر نشده و اطلاعات هسته‌ای غیرنظامی را به سرقت بردند.

اتهام حملات سایبری علیه دو ایرانی در آمریکا

رویترز می‌گوید، در بیانیه دادگستری آمریکا جزئیات کمی مشخص شده و نامی از نهادها و سازمان‌هایی که مورد حمله قرار گرفته‌اند مطرح نشده است.

وزارت دادگستری آمریکا در ادامه گفته است که این دو متهم در برخی موارد، این حملات سایبری را «به دستور» حکومت ایران انجام داده‌اند از جمله مواردی که آنها اطلاعاتی در مورد افراد اپوزیسیون، فعالان حقوق بشر یا رهبران مخالفان جمع آوری کرده اند.

اتهام حملات سایبری علیه دو ایرانی در آمریکا ؛ دادگستری آمریکا اعلام جرم کرد!

وزارت دادگستری آمریکا اضافه کرده است این دو نفر در موارد دیگر ، اطلاعات به سرقت برده را در بازار سیاه دیجیتال فروخته‌اند.

رویترز می‌گوید، ساعاتی پیشتر در همین روز وزارت دادگستری آمریکا همچنین علیه پنج شهروند چین به اتهام حملات سایبری اعلام جرم کرد.

در روزهای اخیر مقامات قضایی آمریکا اقدامات علیه حملات سایبری و هکرها که نهادهای دولتی و عمومی را هدف قرار می‌دهند، تشدید کرده است.

بیشتر بخوانید:

جان سی دمرس، دستیار دادستان کل برای امنیت ملی نیز در بیانیه‌ای گفته است، موارد اخیر نشان می‌دهد دست کم چهارکشور ایران، چین، روسیه و کره شمالی اجازه می‌دهند هکرهای مجرمی که برای آنها کار می‌کنند، افراد و نهادها را در سراسر جهان هدف حملات سایبری خود قرار دهند.

همچنین روز گذشته، مقامات دادستانی فدرال ایالات متحده یک ایرانی و یک فلسطینی را به اتهام دست داشتن در حمله سایبری به شماری از وب سایت‌های آمریکایی پس کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، تحت پیگر قضایی قرار داده‌ا‌ند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اتهام حملات سایبری علیه دو ایرانی توسط وزارت دادگستری آمریکا چیست! نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت ها در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر