;
coinex

شبکه‌های اجتماعی بلندگوی احمق‌هاست ؛ اظهار نظر مدیر عامل سابق گوگل!

اریک اشمیت مدیرعامل سابق گوگل در اظهار نظری درباره اتهام دولت آمریکا به گوگل گفت، شبکه‌های اجتماعی بلندگوی احمق‌هاست. با ما همراه باشید.

اخیرا اریک اشمیت، مدیرعامل سابق گوگل؛ شبکه‌های اجتماعی را وسیله‌ای برای خودنمایی افراد نادان و گسترش فعالیت این افراد تعریف کرده است؛ در‌حالی‌که چند سال پیش، او یکی از این شبکه‌ها را با مبلغ هنگفتی خریده بود.

شبکه‌های اجتماعی بلندگوی احمق‌هاست

به‌گزارش بلومبرگ هفته‌ی گذشته، اشمیت در کنفرانس مجازی وال‌استریت ژورنال گفت:

شبکه‌های اجتماعی در نقش بلند‌گویی برای احمق‌ها و افراد نادان عمل می‌کنند و این چیزی است که ما نمی‌خواستیم.

مشخص نیست کلمه‌ی «ما» در سخنان اشمیت به چه کسانی اشاره می‌کند. سال گذشته گوگل، شرکت مالک یوتیوب، سعی کرد از انتشار اطلاعات غلط درباره‌ی ویروس کرونا و سیاست‌های آمریکا جلوگیری کند. همچنین در سال‌های اخیر، توییتر و فیسبوک به‌دلیل آزادی کاربران در انتشار پیام‌هایی با محوریت نژادپرستی و نفرت‌پراکنی با انتقاد زیادی مواجه شدند.

به‌گفته‌ی اشمیت، افراط چنین مواردی در شبکه‌های اجتماعی و نبود کنترل پلتفرم‌ها روی آن‌ها احتمال رگولاتوری شبکه‌های اجتماعی را قوت می‌بخشد.

شبکه‌های اجتماعی بلندگوی احمق‌هاست
اریک اشمیت: شبکه‌های اجتماعی بلندگوی احمق‌هاست

او یکی از متخصصان حوزه‌ی فناوری محسوب می‌شود و سال گذشته، پس از دَه سال فعالیت به‌عنوان مدیرعامل و هفت سال فعالیت به‌عنوان مدیر اجرایی، آلفابت، شرکت مادر گوگل را ترک کرد.

از رک‌گویی اشمیت که بگذریم، نکته‌ی جالب این است که او مدت زیادی مدیریت یکی از شبکه‌ها‌ی اجتماعی بزرگ را برعهده داشت. در سال ۲۰۰۶، اشمیت یوتیوب را به ارزش ۱/۶۵ میلیارد دلار خرید.

در آن زمان، یوتیوب ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار ارزش داشت و اشمیت یک‌میلیارد دلار بیشتر از ارزش واقعی آن برای خریدش هزینه کرد. پس‌از‌آن تا سال ۲۰۱۱، او در سِمَت مدیرعاملی گوگل فعالیت کرد و تا سال ۲۰۱۸ مدیر اجرایی آلفابت بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اظهارنظر اریک اشمیت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر