;
coinex

سریال ایرانی کپی شده از مدرن فمیلی (Modern Family) مجددا پخش می‌شود!

سریال ایرانی کپی شده از مدرن فمیلی با نام هفت سنگ با همه جنجال هایی که در سال 93 به پا کرد، دوباره پخش خواهد شد. با ما در ادامه این خبر همراه باشید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی روابط عمومی سازمان صدا و سیما، سریال هفت سنگ از یکشنبه 4 آبان 99 ساعت 20 از شبکه نسیم پخش خواهد شد. اگر حافظه تاریخی شما هم یاری کند باید به خاطر داشته باشید که این سریال به مناسبت ماه رمضان، از از 8 تیر 1393 در کنداکتور برنامه‌های تلویزیون قرار گرفت.

پس از پخش قسمت اول این سریال، مجله آمریکایی تایم (Time) نسبت به کپی صحنه به صحنه این سریال از سریال خانواده امروزی (Modern family) انتقاد کرد.

سریال ایرانی کپی شده از مدرن فمیلی

تایم در گزارشی نوشت؛ “هفت‌سنگ” باز تولید سریال “خانواده مدرن” از شبکه ای‌بی‌سی آمریکاست که فریم به فریم آن با همان لوکیشن و با همان شوخی‌‌ها در سریال ایرانی تکرار شده است
پپش از پخش سریال ماه رمضانی “هفت سنگ” از آنتن شبکه سه سیما و اقتباس صرف آن از سریالی خارجی که در رسانه‌های داخل نیز بازتاب داشت، این بار برخی رسانه‌های خارجی نیز به این موضوع پرداختند.
در همین ارتباط تایم در گزارشی با عنوان “پخش صحنه به صحنه سریال آمریکایی خانواده مدرن از تلویزیون ایران” نوشت: احتمالا طرفداران سریال “خانواده مدرن” از شبکه ای‌بی‌سی آمریکا هرگز سریال “هفت سنگ” را در تلویزیون ندیده باشند اما با این حال این سریال در واقع توسط آنان دیده شده است.

سریال ایرانی کپی شده از مدرن فمیلی
در بخش دیگری از این خبر آمده: “هفت‌سنگ” یک بازتولید از سریال “خانواده مدرن” و بسیار به آن نزدیک است تک‌تک صحنه‌های آن با همان لوکیشن و مسیر و با همان شوخی‌ها در سریال ایرانی تکرار شده است.

با این وجود با حمایت نمایندگان مجلس و برخی از مدیران، سریال هفت سنگ در 25 قسمت به پایان رسید و از همه عجیب‌تر، عدم پاسخگویی عوامل سریال به انتقادهای مطرح شده بود. از جمله بازیگران این سریال می‌توان به مهدی سلطانی، شبنم مقدمی، پرویز پورحسینی، بهنام تشکر، الهام پاوه نژاد و ارسلان قاسمی اشاره کرد. نویسندگی و کارگردانی این سریال را علیرضا بذرافشان بر عهده داشت.

کپی‌برداری از ایده‌های دیگران در کشورهای دیگر هم مرسوم است اما با پرداخت کپی رایت به صاحب ایده اصلی این امر ممکن می‌شود. موضوعی که در ایران وجاهت قانونی ندارد و از برنامه‌هایی شبیه دورهمی و عصر جدید گرفته تا سریال هفت سنگ بدون رعایت حق کپی تولید و پخش می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص سریال ایرانی کپی شده از مدرن فمیلی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر