;
coinex

ترامپ امتیاز ویژه پروفایل توییتر خود را از دست می‌دهد

اکانت توییتر ترامپ با شکست در انتخابات آمریکا یک اکانت معمولی خواهد بود. در نتیجه ترامپ امتیاز ویژه پروفایل توییتر خود را از دست میدهد.

این شبکه اجتماعی در مقابل نقض قوانینش برخورد متفاوتی با رهبران سیاسی نسبت به کاربرهای معمولی دارد. رهبران سیاسی اغلب توییت‌هایی پست می‌کنند که ناقض سیاست توییتر است و به همین دلیل توییتر به جای آنکه کاربر را مجبور به پاک کردن این توییت‌ها بکند در کنار آنها یک برچسب اخطار قرار می‌دهد.

این بخشی از روش توییتر است تا مردم بتوانند نظرات رهبران سیاسی دنیا را بدانند حتی وقتی که پست‌های جنجال‌برانگیزی منتشر می‌کنند که حاوی اخبار غلط هستند.

ترامپ امتیاز ویژه پروفایل توییتر خود را از دست می‌دهد

اما سیاستمداران بدون پست و مقام مشمول این سیاست توییتر نمی‌شوند. با حساب‌های کاربری سیاستمدارانی که دیگر در قدرت نیستند، مثل باراک اوباما ریاست جمهوری پیشین ایالات متحده، اگر قوانین توییتر را نقض کنند و پیام‌هایی منتشر کنند که محتوای نفرت‌پراکنانه دارد یا پست‌هایی که مشوق خشونت هستند یا محتواهایی که شامل اطلاعات غلط هستند مثل اطلاعات غلطی که برای سلامتی خطرناکند، مانند سایر کاربران عادی با آنها رفتار می‌شود.

سخنگوی توییتر در این رابطه بیشتر توضیح می‌دهد: «رویکرد توییتر در قبال رهبران دنیا، کاندیدها و مقامات رسمی مبتنی بر این اصل است که مردم بتوانند حق انتخاب دیدن مطالبی که رهبرانشان به اشتراک می‌گذارند را داشته باشند. این یعنی ممکن است ما در مورد برخی پست‌ها اخطار بدهیم یا آنها را برچسب گذاری کنیم و یا تعامل و درگیری کاربران با آن‌ها را محدود کنیم. این سیاست در مورد پروفایل‌های رهبرانی که در حال حاضر سر کار هستند صدق کرده و شامل حال افراد حقیقی نمی‌شود که دیگر پست و مقامی ندارند.»

امتیاز ویژه پروفایل توییتر

با توجه به سخنان فوق، پروفایل شخصی دونالد ترامپ و برخی از پروفایل‌های رسمی دولت او مثل کاخ سفید (WhiteHouse)، اکانت رسمی رئیس جمهور آمریکا (POTUS) و بانوی اول ایالات متحده (FLOTUS) پس از اتمام رسمی دوران ریاست جمهوری امتیازات ویژه توییتر را از دست خواهند داد.

طبق آنچه در ادامه گزارش نوشته شده، ترامپ چندین بار قوانین توییتر را نقض کرده و توییت‌های جنجالی و حاوی اطلاعات نادرست منتشر کرده است. توییتر خرداد ماه امسال برای اولین بار یکی از توییت‌های ترامپ در مورد رای گیری پستی را با عبارت «به طور بالقوه گمراه کننده» برچسب گذاری کرد. چند روز بعد او توییت دیگری ارسال کرد که توییتر آن را به خاطر ترویج خشونت برچسب گذاری کرد. اما نکته اینست که توییت‌ها همچنان قابل دسترسی بوده و حذف نشده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص امتیاز ویژه پروفایل توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر