;
coinex

آموزش استوری گذاشتن در توییتر ؛ قابلیت فلیت توییتر (Fleet) چیست و چگونه کار می‌کند؟

آموزش استوری گذاشتن در توییتر را در این نوشتار تکراتو مورد بررسی قرار می‌دهیم. قابلیت فلیتس (Fleets) عنصر جدیدی در توییتر است که به کمک آن می‌توانید بیشتر در گفتگوها سهیم باشید. در ادامه با ما همراه باشید.

ارسال فلیت (Fleet) در توییتر قابلیت جدیدی است که به نظر می‌رسد چیزی مانند وضعیت (Status) در واتساپ و استوری (Story) در اینستاگرام است. در واقع توییتر تلاش کرده قابلیت ارائه دهد تا کاربران پیام‌هایی در قالب تصویر،‌متن و فیلم منتشر کنند؛ پیام‌هایی که مانند قابلیت پیام های ناپدیدشونده اما این بار پس از 24 ساعت حذف خواهند شد. یعنی چیزی در کنار توییت‌هایی که ماندگارند و همیشه در پروفایل کاربران حضور خواهد داشت.

توییتر در طول سال 2020 خبرهایی از این قابلیت جدید منتشر می‌کرد و حالا مطابق با آخرین گزارش‌ها این قابلیت برای همه کاربران در دسترس است. در واقع قابلیت فلیت توییتر، توییت‌هایی بدون محدودیت کارکتر است که تنها 24 ساعت دوام می‌آورند و در بالای فید فالوورها قابل مشاهده هستند. در حال حاضر استوری گذاشتن در توییتر برای کاربران آیفون، آیپد و دستگاه‌های اندرویدی قابل استفاده است.

آموزش استوری گذاشتن در توییتر

قابلیت فلیت توییتر (Fleet) چیست و چگونه کار می‌کند؟

پس از استقبال گسترده مردم از امکان استوری در شبکه‌های اجتماعی مختلف نظیر اینستاگرام، فیس بوک، واتس اپ و غیره، توئیتر نیز ویژگی جدید خود را به نام فلیت را که بسیار شبیه به استوری است، از مرحله آزمایش به مرحله جهانی شدن، ارتقاء داد و از این پس کابران این شبکه اجتماعی می‌توانند توئیت‌هایی پست کنند که پس از ۲۴ ساعت حذف می‌شوند.  Fleets را می توان به عنوان توییت ناپدید شونده در توییتر توصیف کرد. یک توییت عادی برای همیشه در تایم لاین شما نمایش داده می شود؛ مگر آنکه آن را حذف کنید.

به طور کلی دو راه برای استوری گذاشتن در توییتر وجود دارد. نخست آنکه یک فلیت مجزا بگذارید، و دومی حالتی است که در آن یک توییت را به صورت فلیت منتشر کنید؛ چیزی مانند حالتی که پست‌های اینستاگرامی را می‌توان به صورت استوری منتشر کرد.

آموزش فلیت توییتر

برای این کار در ابتدا اپلیکیشن توییتر را باز کرده و در تب «تایم‌لاین»، در گوشه سمت چپ کادر بر روی دایره‌ای که زیر آن نوشته شده «Add» کلیک کنید. در سمت راست این دکمه شما می‌توانید سایر فلیت هایی که توسط دنبال‌شوندگان‌تان منتشر شده را مشاهده کنید. استوری گذاشتن در توئیتر از سوی این شبکه اجتماعی فلیت نامیده شده و از یک سال قبل در برزیل وارد مرحله آزمایش شد. این ویژگی از دیروز برای همه کابران مجاز شده است که برخلاف توئیت، استوری قابلیت بازنشر (ریتوییت) ندارد.

آموزش فلیت توییتر
آموزش فلیت توییتر

در مرحله دوم وارد صفحه‌ای می‌شوید که در آن امکان تولید یک فلیت وجود دارد. در پایین این صفحه می‌توانید انتخاب کنید که قرار است چه نوع فلیتی را به انتشار برساند. چند گزینه پیش روی شماست:

  • فلیت متنی (Text): در این حالت شما به سادگی می‌توانید متن مورد نظرتان را بر روی یک پس زمینه ساده منتشر کنید.
  • گالری (Gallery) یا کمرا رول (Camera Roll): در این حالت شما می‌توانید تصویر یا ویدیویی را که بر روی گوشی‌تان ذحیره شده را انتخاب کنید. در این بخش از آموزش استوری گذاشتن در توییتر باید اشاره کنم که محدودیت ویدیوهای در استوری توییتر 30 ثانیه است و اگر ویدیوهای ذخیره شده در گالری تصاویر شما بیش از 30 ثانیه هستند، باید آن را به تکه‌های نیم دقیقه‌ای کات کنید و هر کدام را در فلیت های جداگانه بارگذاری و به اشتراک بگذارید.
  • عکس گرفتن (Capture): با انتخاب این گزینه شما قادر خواهید بود پس از فعال شدن دوربین گوشی‌تان، تصویری زنده را به ثبت برسانید و به عنوان فلیت خود منتشر کنید.
  • ویدیو (Video): این حالت شبیه بالایی است. با ای نفاوتی که پس از فعال شدن دوربین شما به جای عکس باید یک ویدیوی 30 ثانیه‌ای ضبط و به عنوان استوری در توییتر منتشر کنید.

در مرحله بعد آموزش استوری گذاشتن در توییتر باید بگویم، شما می‌توانید بر روی آنچه به عنوان فلیت تولید کرده‌اید ضربه بزنید (Tap کنید!) تا بتوانید توضیحاتی مرتبط با محتوای خود بنویسید. درست مانند حالتی که در استوری اینستاگرام قرار دارد، نوار ابزاری در بالای کیوورد شما ظاهر می‌شود که می‌توانید با استفاده از آن فونت و رنگ متن نوشته شده را تغییر دهید. در نهایت پس از آن که توضیحات را نوشتید، بر روی Done کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

نکته دیگری که در آموزش گذاشتن فیلت در توییتر باید بگوییم این است که شما می‌توانید با استفاده از دو انگشت شست و اشاره متن یا تصویرتان را بزرگ و کوچک کنید. مانند حالتی که می‌خواهید بر روی یک تصویر زوم کنید. همینطور می‌توانید با درگ (Drag) کردن متن یا تصویر را به جاهای مختلف اسکرین خود منتقل کنید.

اگر در قسمتی از فلیت خود فضای خالی دارید و رنگ پس زمینه مورد علاقه شما نیست می‌توانید نقطه‌ی رنگی در گوشه سمت چپ پایین را لمس کنید تا بدین طریق گزینه‌های موجود برای تغییر رنگ پس زمینه ظاهر شوند. همینطور می‌توانید آیکون Aa را لمس کنید تا بوسیله این ابزار متن بیشتری بنویسید.

در پایان آموزش استوری گذاشتن در توییتر با روش اول، باید اشاره کنیم که حتما پس از اتمام کارتان گزینه Fleet در گوشه سمت راست بالا را لمس کنید تا فلیت شما منتشر شود. همچنین با لمس فلشی که در منتهی الیه قرار دارد می‌توانید از انتشار استوری توییتری تان صرف نظر کنید.

آموزش استوری گذاشتن در توییتر
آموزش استوری گذاشتن در توییتر – می‌توانید پیش از آنکه فیلت خود را منتشر کنید، آن را به روش‌های گوناگون و بنابر سلیقه خود شخصی‌سازی کنید.

آموزش استوری کردن توییت در توییتر

در قابلیت جدید توییتر، زمانی‌که کاربر یک Fleets جدید را ارسال کند، توییتر پروفایل او را در بالای برنامه نمایش می‌دهد. کاربران دیگر نیز پس از مشاهده Fleets می‌توانند عکس‌العمل خود را به وسیله یک ایموجی ارسال کنند و یا پاسخ متنی خود را در قالب یک پیام به دایرکت او ارسال نمایند. قابلیت اصلی استوری نیز در Fleets وجود دارد، پیام‌ها به صورت خودکار پس از 24 ساعت حذف می‌شوند.

روش دیگری که در آموزش استوری گذاشتن در توییتر باید به آن اشاره کنیم این است که شما می‌توانید علاوه بر تولید یک محتوای خاص برای فلیت‌تان، توییت های دیگر را نیز به عنوان فلیت منتشر کنید. در این حالت شما می‌توانید نظر خود را در خصوص آن توییت ها (البته چه توییت خودتان یا توییت دیگری تفاوتی نمی‌کند) بنویسید. البته کماکان در نظر داشته باشید که این نظرات پس از 24 ساعت دیگر قابل مشاهده نخواهند بود و اگر راه با دوام تری می‌خواهید باید توییت مذکور را ریتوییت کنید.

برای این کار در قدم اول توییتی را که می‌خواهید فلیت کنید، باز کنید. روی گزینه Share در بخش پایینی توییت، درست در کنار گزینه لایک، لمس کنید. درست مانند تصویر زیر:

آموزش استوری گذاشتن در توییتر
آموزش استوری گذاشتن در توییتر

پس از آن یک منوی پاپ آپ باز خواهد شد که در میان گزینه‌های ظاهر شده باید بر روی «Share in a Fleet» لمس کنید. مانند شکل زیر:

آموزش استوری گذاشتن در توییتر
آموزش استوری گذاشتن در توییتر

پس از آن این توییت به شکل یک فلیت در خواهد آمد که می‌توانید آن را به اشتراک بگذارید. همه مواردی که در بالا در مورد شخصی‌سازی استوری در توییتر توضیح دادیم، اینجا نیز فعال هستند. یکی شما می‌تواند نظر متنی‌تان را بنویسید (با رنگ و استایل و اندازه خاص) و در کنار توییت آن را نیز استوری کنید. همچنین به روشی که بالاتر توضیح داده شد می‌توانید رنگ پس زمینه را نیز تغییر دهید. در نهایت بر روی گزینه Fleet لمس کنید تا استوری شما منتشر شود.

نظر کاربران توییتر در خصوص قابلیت فلیت

استوری گذاشتن از نگاه کاربران توییتر

البته استوری گذاشتن در توئیتر بازخوردهای مختلفی داشته و برخی از کابران از آن راضی و برخی ناراضی هستند و به نوعی معتقدند که علت تمایز این شبکه اجتماعی به سایر اپلیکیشن‌ها مانند اینستاگرام و فیس بوک، نبود امکاناتی مانند استوری است.

 شمار استفاده کنندگان از استوری‌ها بسیار زیاد است. از این رو مطمئنا Fleets توییتر نیز مورد استقبال قرار می‌گیرد. البته امتحان کردن این ویژگی ممکن است ماه‌ها زمان ببرد، زیرا در حال حاضر آزمایشات داخلی این ویژگی در برزیل در حال انجام است. استوری در توئیتر همانند اینستاگرام است. در واقع همانطور که در اینستاگرام استوری‌ها در بالای صفحه موبایل دیده می‌شوند و کابران با زدن دکمه‌ای در این قسمت، نظر یا عکس خود را استوری می‌کنند، در توئیتر همین اتفاق رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

طبق معمول در توییتر فارسی بسیاری شروع به شوخی کردن با موضوع کردن که البته نگارنده مشوق آنهاست. مثلا سینا می‌نویسد: «من فهمیدم توئیتری‌ها آب ندیده بودن و الا هر کدوم یه شناگری بودن واسه خودشون!» مصطفی کابر دیگری بود که می‌نویسد: «قابلیت استوری (فلیت) به توئیتر اضافه شد، خدا توئیتر رو رحمت کن!» بسیاری از کاربران نیز اشاره کرده بودند که «با فلیت رسما اینستاگرامو ریختن تو توییتر».

دریما کاربر دیگری است که در این خصوص می‌نویسد: «این فلیت از ۷۰۰نفر به بعد لیست بازدیدها رو آپدیت نمی‌کنه و فقط عدد می‌ندازه. من آخرش نفهمیدم این پسره صبح بخیرمو دید یا نه. عزیزم صبحت بخیر.» یکی دیگر از کاربران با نام مستعار Fazi از امکان مهم دیگر در سرویس استوی توییتر می‌گوید. در ادامه آموزش استوری گذاشتن در توییتر نظر این کاربر را بخوانید:

یه کاربرد خوب این فلیت رو کشف کردم، دیدین اینایی که پروتکتن براتون کامنت میذارن یا کوت‌تون می‌کنن و شما نمی‌بینین کی بوده؟ حالا فلیت کسایی که استوری رو ببینن رو حتی اگه پروتکتد هم باشن نشون میده کین، اینجوری اونایی که فالوتون می‌کنن ولی پروتکتدن رو می‌تونین شناسایی و بلاک کنین.

گرچه که قاعدتا خطا داره، چون ممکنه یه آدم پروتکتدی شما رو کوت کنه یا براتون کامنت بذاره ولی فالوتون نکنه، اما حداقل اونجوری تعداد اونا کمتر میشه. بلاک رو هم حالا شوخی می‌کنم، ولی خب خوبه آدم حداقل می‌بینه یه سری از آدمایی که نمی‌دیدتشون ولی اونا فالوش می‌کردن رو.

آموزش استوری گذاشتن در توییتر
آموزش استوری گذاشتن در توییتر

یکی از کاربران در تجربه خودش در استفاده از شبکه‌های اجتماعی اینگونه نوشته است: «فلیت تویبتر یکی رو دیدم عکس دستبندهایی که میساخت گذاشته بود خوشم اومد از یه دستبند، اومدم دایرکت بدم بسته بود. رفتم تو پیجش دیدم آدرس اینستا گذاشته رفتم اونجا دیدم نوشته سفارش فقط از طریق تلگرام…امیدوارم سری بعد جای دیگه هدایت نشم

نظر کاربر دیگری به نام Mr.NIMA نیز این چنین است: «در‌مورد این فلیت و‌ ویوو و‌ فیو ‌نکردن خیلی دارید فریک‌ میزنید، فلیت‌ اون بالا میمونه بیشتر دیده میشه، اما در و گهری که توییت میکنین میره پایین دیده نمیشه عزیزانم!»

کاربران بسیاری از این قابلیت رضایت نداشتند و آن را کپی‌کاری از روی دست اینستاگرام قلمداد کردند. مثلا یکی نوشته بود: «کارمندای توئیتر نشستن تو خونه‌هاشون حوصله‌شون سر رفته گفتن یه فیچر استوری به توئیتر اضافه کنیم یه‌کم عکس ببینیم، اسمشو هم بذاریم فلیت که مثلا خلاق باشیم! والا که اینا لیاقت دورکار شدن ندارن، باید دوباره حضوری شن به جاشون ما رو تا آخر عمر دورکار کنن که انقدر تو خونه‌هامون مفیدیم.» شیرین نیز می‌نویسد:

ملت یه سری دارن از فلیت مینالن، یه سری دیگه دارن ایده میدن چی بذارن تو فلیت؛ بعد من حتی نمیدونم چی هست این و حتی چطور باید بخونمش و انگلیسیش چه شکلی نوشته میشه که برم سرچ کنم.
آموزش استوری گذاشتن در توییتر
آموزش استوری گذاشتن در توییتر

کاربر دیگری با نام مستعار رژانشتایگر با اشاره به باگ این قابلیت جدید توییتر می‌نویسد: «آقا این فلیت خیلی خنگه. شروع میکنی فلیتارو دیدن همینجوری پشت هم میاره، بعد اگه کسی فلیت جدید گذاشته باشه فلیت قبلیاشم برات میاره با اینکه تو قبلیارو دیدی:-؟»

یکی دیگر از کابران نیز می‌نویسد:‌‌ «می‌تونید #فلیت های خودتون رو هم به صورت توییت بازنشر کنید و این چرخه رو تا بی‌نهایت ادامه بدین.» کاربر دیگری نیز می‌نویسد: «میشه فلیت هارو فقط میوت کرد مثلا میبینید یه نفر زیادی تو فلیت کسشر میذاره ولی توییتاش خوبه میتونید فقط فلیتاشو mute کنید.»

یکی دیگر از کاربران به نام مرتضی نوعی می‌نویسد:‌ «فلیت آغازی خواهد بود برای شروع درامدزایی و تبلیغات در توییتر هر کیم‌ لخت تر و بی بند و بار تر درامدش بیشتر این خط اینم‌ نشون.»

کیوان بیک پور، مدیر محصول توییتر نیز در خصوص قابلیت جدید این اپلیکیشن می‌گوید:

می‌دانم چه فکری می‌کنید، این که بسیار شبیه به استوری است! بله شباهت زیادی با استوری دارد که برای افراد آشنا باشد. البته چندین تفاوت عمدی برای ایجاد تمرکز بیش‌تر روی اشتراک‌گذاری و دیدن افکار مردم نیز وجود دارد.

کاربر دیگری با نام مستعار Spoiled Rabbit می‌نویسد: «حالا که علیرغم تمام مخالفت‌ها و اعتراضات کاربران، توئیتر رو اینستا کردن…شما هم کماکان به فلیت بگید، استوری! تا جک بفهمه رئیس کیه. تا این لحظه عکس غذا، تبلیغ، ناخن و غیره دیدم. نه که نادرست یا ممنوع باشه! اما تفاوت پلتفرم‌ها و قابلیت‌هاشون جالب و از هم متمایزشون کرده بود.»

یکی دیگر از کاربران نیز پیشنهاد کرده بود:

حالا که امکان فلیت اومده بنظرم خیلی خوب میشه بجای خزعبلات اینستا طور، برشی از یه کتاب بخونیم و با هشتگ #فلیت_کتاب یا #fleet_book فلیت بزنیم که به توییتر فضای نخبگانی بدیم و از حالت استوری اینستا درش بیاریم. اگه موافق هستید شروع کنیم.

آموزش استوری گذاشتن در توییتر
آموزش استوری گذاشتن در توییتر

بیشتر بخوانید:

.

منبع: businessinsider

نظر شما در خصوص قابلیت ارسال استوری (فلیت) در توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید!

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر