;
coinex

سریال بریجرتون نتفلیکس (Bridgerton) ؛ تاریخ انتشار،‌ بازیگران و داستان

سریال بریجرتون نتفلیکس یکی از جدیدترین و محبوبترین سریال های مدت اخیر نتفلیکس بوده است. در ادامه به معرفی این سریال و تاریخ انتشار آن خواهیم پرداخت.

سرویس استریم نتفلیکس طی سال های اخیر دوران موفقی را از سر گذرانده و به یکی از موفق ترین شبکه های پخش انواع سریال بدل شده است که به تازگی به حوزه فیلمسازی نیز وارد شده است.

اولین سریال این سرویس سریال محبوب خانه های پوشالی با نقش آفرینی بی نظیر کوین اسپیسی در نقش شخصیت ماندگار فرانک آندروود بود که به کارگردانی حضرت دیوید فینچر محبوبیتی جهانی کسب کرد.

از آن زمان همان برند نتفلیکس در کنار برند HBO و چند برند مطرح دیگر همواره از بهترین سرویس های تولید و پخش سریال های تلویزیونی محسوب میشود. امروز در تکراتو قصد داریم به یکی از جدیدترین عناوین این شبکه یعنی سریال بریجرتون نتفلیکس (Bridgerton) بپردازیم. با ما همراه باشید.

سریال بریجرتون نتفلیکس (Bridgerton)

تاریخ انتشار،‌ بازیگران و داستان

همانطور که در بهترین سریال های نتفلیکس 2020 گفته بودیم، این شبکه طی سال های اخیر از جمله برترین سرویس های تولید و پخش سریال محسوب میشده است. در سال 2020 به واقع میتوان گفت مجموعه های این شبکه در کنار بهترین سریال های شبکه BBC در سال 2020 و بهترین سریال های شبکه HBO در سال 2020 از جمله برترین سریال های سال بودند.

البته که در کشور ما سریال ها در ژانرها و دسته بندی های مختلف محبوبند. فارغ از بهترین سریال های ایرانی و علی الخصوص کیفیت خوب بهترین سریال های طنز ایرانی، همواره بهترین سریال های ترکی 2020، بهترین سریال های جم تی وی (GEMTV)، بهترین سریال های ومپایری جهان و مواردی از این دست از جمله محبوب ترین سریال ها هستند.

در سال جدید نیز در مورد بهترین سریال های 2021 همانطور که منتظر پخش بهترین سریال های ترکی 2021، بهترین سریال های کره ای 2021 و بهترین سریال های عاشقانه 2021 هستیم، باید انتظار پخش بهترین آثار نتفلیکس را که در بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021 به آن پرداخته بودیم نیز داشته باشیم.

حالا و در این گفتار قصد داریم به بررسی یکی از جدیدترین و محبوترین سریال های نتفلیکس در سال جدید بپردازیم. سریال بریجرتون نتفلیکس (Bridgerton) در حال حاضر یکی از پر سروصداترین سریال های این شبکه است.

سریال بریجرتون نتفلیکس (Bridgerton)

سریال بریجرتون نتفلیکس (Bridgerton)
تاریخ پخش سریال بریجرتون

سریال برجرتون نتفلیکس (Bridgerton) یک سریال درام تاریخی آمریکایی است که در 25 دسامبر 2020 برابر با 5 دی ماه 1399 پخش شد. بنابر آمارهای رسمی بیش از 82 میلیون حساب کاربری فصل اول سریال بریجرتون نتفلیکس را تماشا کرده اند و این رکورد سریال بریجرتون آنرا به پربیننده ترین سریال شبکه نتفلیکس بدل کرده است.

سریال بریجرتون نتفلیکس توسط کریس ون دوسن (Chris Van Dusen)، تهیه کننده و فیلمنامه نویس مطرح آمریکایی خلق شده و شاندا رایمز وظیفه تهیه کنندگی را بر عهده داشته است.

مبنای داستان سریال برجرتون نتفلیکس بر اساس رمان هایی به همین نام از جولیا کویین قرار دارد. ماجراهای رمان و سریال در دنیای پر از رقابت جامعه اشرافی لندن بین سال های 1811 و 1820 یعنی دوران Regency جریان دارد.

داستان سریال بریجرتون نتفلیکس (Bridgerton)

داستان سریال بریجرتون نتفلیکس (Bridgerton)
تاریخ پخش سریال بریجرتون

داستان سریال بریجرتون نتفلیکس به خانواده بریجرتون و فرزندان آن میپردازد. دافنخ دختر بزرگ خانواده برای اولین بار وارد مسابقات ازدواج ریجنسی میشود و در آنجا عاشق فردی میشود. همین علاقه جرقه اصلی برای آغاز داستان را میزند و بر همین اساس ادامه پیدا میکند.

فضای کلی داستان را از همین مختصر توضیح نیز میتوان حدس زد، سریالی عاشقانه و درام در فضا و بستری تاریخی. بنابراین بگذارید همینجا فیلتری را اعمال کنم، اگر طرفدار ژانر عاشقانه و درام مخصوصا در یک دوره تاریخی نیستید این سریال مناسب شما نیست. بگذارید یک اخطار هم بدهم اگر از سریال هایی با سکانس های بزرگسالانه متنفرید، خب اصلا وقتتان را تلف نکنید. به جای آن میتوانید به فصل دوم سریال ویچر یا سریال ارباب حلقه ها امیدوار باشید.

اما ما با چگونه عاشقانه ای مواجهیم؟ سریال بریجرتون نتفلیکس به خوبی در تصویرگری فضایی تاریخی و روایت یک داستان عاشقانه در لندن قرن نوزدهمی موفق بوده است. البته اگر انتظارات خود از یک عاشقانه را تاحدی پایین بیاورید بالطبع از این سریال لذت خواهید برد. ولی اگر بخواهید باگ های داستانی و مشکلات فنی کار را پیدا کنید بیهوده وقت خود را تلف خواهید کرد. در واقع شما با یک عاشقانه متوسط روبه بالا مواجهید، نه کمتر نه بیشتر.

ژانر عاشقانه به عنوان ژانری شناخته میشود که گستره اش از عاشقانه های تینیجری تا عاشقانه های بزرگسالانه را شامل میشود، خب بریجرتون دقیقا در لبه این پرتگاه است، گاهی داستان آنقدر احمقانه جلو می رود که به عاشقانه های متوسط تینیجری تنه میزند و اندک لحظاتی نیز شامل سکانس های معنا داری میشود.

در واقع شما در تم کلی داستان با مشکلات عدیده ای مواجه خواهید شد اما اگر به دنبال سرگرمی، کشش داستانی و البته گذران وقت باشید، بریجرتون یک انتخاب خوب خواهد بود.

سریال بریجرتون نتفلیکس (Bridgerton)
تاریخ پخش سریال بریجرتون

داستان سریال بریجرتون نتفلیکس در زمان جشن های سالیانه خانواده های اشرافی در بهار و تابستان روایت میشود. در این هنگام دختران جوان این خاندان اشرافی برای نخستین بار در جشن سالیانه ملکه شارلوت، همسر پادشاه جورج سوم حضور پیدا میکنند. هدف اصلی این جشن نشان دادن و معرفی دختران جوان به پسران مجرد اشرافی و خانواده های آنها برای ازدواج است.

سریال رمانتیک بریجرتون داستان هشت دختر خانواده قدرتمند بریجرتون را روایت میکند که در جستجوی عشق واقعی هستند. داستان بیش از سایرین بر دافنه بریجرتون متمرکز است. او که به سن ازدواج رسیده است امید دارد بتواند جا پای پدر و مادرش بگذارد و در بازار پررقابت ازدواج های اشرافی لندن، عشق وقعی را پیدا کند.

دافنه مورد توجه یکی از دوک‌های لندن قرار می‌گیرد، ولی در همین حین لیدی ویسل‌دون شروع به انتشار شایعاتی رسوایی‌ برانگیز در مورد او می‌کند. سریال عاشقانه بریجرتون داستان عشق، ثروت، شهوت و خیانت، با پس ‌زمینه‌ ای‌ از دوران ریجنسی انگلیس است که از نگاه خانواده قدرتمند و بانفوذ بریجرتون روایت می‌شود.

از دیگر جذابیت های سریال باید به کار خوب سازندگان در بخش طراحی لباس و دکور اشاره کرد و ما شاهد تنوع و کیفیت کار خوبی در این بخش هستیم. از دکوراسیون داخلی خانه ها تا معماری و فضای عمارت های اشرافی لندن قرن 18،‌ همگی به خوبی در سریال به کار آمده اند.

محیط جریان یافته در سریال محیط خاصی است و شامل هزینه های بسیار زیادی برای  ساخت مواردی چون دکوراسیون و طراحی لباس میشود. طراحی لباس نیز به خوبی دکوراسیون سریال است و از این لحاظ نیز مشکلی وجود ندارد.

بازیگران سریال نتفلیکس بریجرتون نتفلیکس (Bridgerton)

بازیگران سریال نتفلیکس بریجرتون نتفلیکس (Bridgerton)
تاریخ پخش سریال بریجرتون

همانطور که گفتیم داستان این عاشقانه نسبتا ساختارشکنانه در اوج دوره ریجنسی لندن و در میان رفت و آمدهای طبقات اشراف جریان دارد. در این بخش قصد داریم از بازیگران سریال بریجرتون برایتان بگوییم.

فیبی داینور با بازی دافنی بریجرتون، بزرگترین دختر یک خاندان اشرافی در جستجوی عشق واقعی به بازار ازدواج های بین خاندانی خاندان های اشرافی وارد میشود. ازدواج هایی سراسر سیاسی و با در نظر گرفتن منافع سیاسی و خانوادگی.

دافنی امیدوار است تا پا جای پای والدینش بگذارد و عشق حقیقی را بیابد اما با کم شدن تعداد خواستگارهای بالقوه، انتخابی برای این وارث جوان باقی نمی‌ماند. با این وجود دافنی با دوک هیستینگ با نقش آفرینی رگی جین پیج که فردی مطلوب اما سرکش است آشنا میشود.

سریال بریجرتون بر اساس رمانی محبوب و پرفروش به قلم جولیا کویین، اثرات طولانی مدتی که دوستی، خانواده و عشق برجای میگذارند را گرامی میدارد. از دیگر بازیگران این سریال باید به جوناتان بیلی (Jonathan Bailey)، نیکولا کافلن (Nicola Coughlan)، کلودیا جسی (Claudia Jessie)، روبی بارکر (Ruby Barker)، آجوا آندو (Adjoa Andoh)، گلدا روشوول (Golda Rosheuvel)، لوک تامپسون (Luke Thompson)، لوک نیوتن (Luke Newton)، روبی استوکس (Ruby Stokes)، ویل تیلستون (Will Tilston)، فلورنس هانت (Florence Hunt)، روث گمل (Ruth Gemmell)، بسی کارتر (Bessie Carter)، هریت کینز (Harriet Cains)، پالی واکر (Polly Walker)، بن میلر (Ben Miller)، سابرینا بارتلت (Sabrina Bartlett)، مارتینز ایمهنگبی (Martins Imhangbe)، لورین اشبورن (Lorraine Ashbourne) و جودی اندروز (Julie Andrews) اشاره کرد.

علاوه بر ون دوسن که تهیه کنندگی اجرایی مجموعه را بر عهده دارد، رایمز و بتسی بیرز نیز این وظیفه را بر عهده دارند. جولی آن رابینسون، شری فولکسون، تام وریکا و آلریک رایلی کارگردانان این مجموعه هستند.

نقد و بررسی سریال بریجرتون نتفلیکس (Bridgerton)

نقد و بررسی سریال بریجرتون نتفلیکس (Bridgerton)
تاریخ پخش سریال بریجرتون

سریال بریجرتون در وبسایت IMDb‌  بر اساس نظرات کاربران امتیاز 7.3 از 10 را کسب کرده است. همچنین 96 درصد از کاربران گوگل نیز این سریال درام و تاریخی را پسندیده اند. از سوی دیگر در وبسایت روتن تومیتوز، 89 درصد نقدهای این مجموعه مثبت ارزیابی شده است.

در متاکریتیک اما بر اساس 33 نقد این سریال میانگین 74 امتیاز از 100 را دریافت کرده است. در ادامه به بررسی نظرات و امتیازات منتقدین سرشناش به این سریال میپردازیم.

Chicago Sun-Times / ریچارد روپر: 100

بریجرتون یک موفقیت بدون چون و چرا و تمام عیار است. این سریال ترکیبی از رمانن های جین آستین، سریال Scandal، مجموعه تلویزیونی Gossip Girl و فیلم The Favourite است. در نتیجه این سریال یک درهم‌ آمیزی از تصاویر زیبا، ارزش تولید بالا و اجرای قابل قبول گروه بازیگران مستعد است.

Paste Magazine / لیسی بوگر: 90

این مجموعه موفق شده هم آشنا به نظر برسد و هم کاملا جدید باشد. این سریال یک داستان جنجالی عاشقانه است و بر نوع نگاه و روحیه زنان در دنیایی تمرکز می‌کند که اغلب اوقات آن‌ ها را کمی بیش از کالا می‌بینند. این سریال داستانی از خانواده و دوستی است که در آن، پیچ و تاب ‌ها و تغییر روابط مصنوعی و ساختگی به نظر نمی ‌رسند. بازیگران آن نیز بسیار متنوع هستند

The Daily Beast / کوین فلن: 80

سریال Bridgerton یک نمایش جذاب و پر آب و تاب است که شما را درگیر خواهد کرد و حتی شما را به گریه می ‌اندازد. گروه بازیگری این سریال پر از بازیگران جذاب است که جلوه بصری آن را دو چندان می‌کند. بیایید همه برای نمایش این زیبایی‌ ها سپاسگزار باشیم.

 Salon / ملانی مک‌فارلند: 70

گرچه بریجرتون ممکن است به عنوان یک اثر کلاسیک خیلی جذاب نباشد، اما برای دلنشین تر شدن پایان سال 2020 به اندازه کافی خوب است. در این سریال زیبایی و شکوه بصری که از نسخه رویایی قرن نوزدهم انتظار میرود، چشم را نوازش میدهد، اما فارغ از چشمنوازی، این مجموعه تلویزیونی به سریال‌های Scandal و Grey’s Anatomy شباهت‌های مفهومی دارد.

The Guardian / لوسی منگن: 60

به نظر می‌رسد سازندگان این سریال کمی بیش از حد سریال Downton Abbey را تماشا کرده‌اند و در آن غرق شده‌اند. در پایان قسمت اول احساس کردم که به اندازه کافی از فصل اول سریال بریجرتون تماشا کرده‌ام، ولی با خود گفتم آیا جایی برای تماشای فقط یک قسمت دیگر وجود ندارد؟ و شاید قسمت دیگری بعد از آن؟ و این‌گونه تمام فصل اول آن را دیدم.

Sioux City Journal / بروس میلر: 50

سریال Bridgerton باید با توجه به پولی که برای ساخت آن هزینه شده است، سریال بهتری باشد. این مجموعه تلویزیونی تمام نشانه ‌های یک مینی سریال کوچک تلویزیونی دهه 1980 را در خود جای داده ‌است، اما شور، هیجان و تب و تاب آن را ندارد. طنز و شوخ ‌طبعی بیشتر و ظاهر شدن جولی اندروز جلوی دوربین به این سریال کمک بسیاری خواهد کرد.

 Vox.com / آجا رومانو: 40

به جای روح و شور بخشیدن به صحنه‌های مجلل قرن نوزدهمی سریال، بریجرتون مانند بسیاری از اشراف به تصویر کشیده می‌شود و بی روح و خالی است.

سریال بریجرتون داستانی سرگرم‌کننده دارد و می‌تواند درصد زیادی از مخاطبین خود را راضی کند. این سریال در فیلمنامه ضعف‌هایی دارد و شاید روابط عاشقانه در آن تا حدی خام و تینیجری به نظر برسند.

سریال بریجرتون نتفلیکس (Bridgerton)
تاریخ پخش سریال بریجرتون

در نهایت اگر به دنبال سریالی می‌گردید که در روزهای قرنطینه حال شما را بهتر کند می‌توانید این سریال را تماشا کنید و از آن لذت ببرید. نتفلیکس چندی پیش اعلام کرد که این سریال در حال حاضر پرمخاطب ترین سریال این شبکه است. بیش از ۸۲ میلیون خانوار (بخوانید حساب کاربری) در 28 روز اول این سریال را تماشا کرده اند.

سریال بریجرتون در 83 بازار از جمله هند، ایالات متحده و انگلستان در لیست 10 عنوان برتر روزانه نتفلیکس قرار گرفته است. به جز ژاپن، این سریال در هز بازار نتفلیکس در دسترس است. همانطور که در مورد سریال The Queen’s Gambit ما شاهد موفقیت کتاب هایی که سریال Bridgerton براساس آن ها ساخته شده است بودیم، کتاب های این مجموعه تلویزیونی نیز آمار فروش خوبی به ثبت رسانده اند.

رقم 82 میلیونی بینندگان بریجرتون سبب شده تا از بزرگترین سریال قبلی نتفلیکس، یعنی The Witcher پیشی بگیرد. البته افزایش تعداد کاربران نتفلیکس در دوران شیوع پاندمی و خانه نشینی افراد نیز در ثبت این آمار بی تاثیر نبوده است چراکه در دوران پخش فصل اول ویچر نتفلیکس این تعداد کاربر نداشت.

در پایان توصیه میکنیم همواره از بخش سینما و تلویزیون تکراتو برای آشنایی با بهترین ها استفاده کنید. علاوه بر بهترین انیمیشن های سریالی 2020  که نظر هر علاقه مندی را به خود جلب میکند، سریال های شبکه نمایش خانگی نیز طی سال های اخیر به محبوبیت خوبی رسیده اند که در بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی در سال 99 به آن پرداختیم. البته سریال های ایرانی با سریال های نوروز 1400، سریال های ماه رمضان 1400 و سریال های زمستان 99 نیز در سال جدید به روزرسانی میشوند.

اگر به ژانر طنز علاقه دارید بهترین سریال های کمدی خارجی  را هرگز از دست ندهید. البته برای دوستداران ژانر اکشن، بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان نیز جالب توجه است.

به علاوه فراموش نکنید همانطور که با بهترین فیلم های مارول در سال 2021 مواجهیم، در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول با نیز مواجهیم که همگی در زمره بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021 قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص سریال بریجرتون نتفلیکس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر