;
coinex

آموزش کار با تیندر ؛ از دانلود تا آموزش نصب و استفاده از Tinder

تیندر اپلیکیشنی است که در آن می‌توانید با افراد جدید ملاقات کنید و از سراسر جهان دوست پیدا کنید. ما در این مقاله، به آموزش کار با تیندر می‌پردازیم.

تیندر (Tinder) یکی از بزرگ‌ترین اپلیکیشن‌های دوست یابی است که در سال 2012 ساخته شده و طی سال های اخیر، بین مردم طرفدار پیدا کرده است.

تیندر با استفاده از فناوری GPS می‌تواند در شعاع مشخصی که تعیین می‌کنید، کاربران تیندری در آن موقعیت را به شما نشان دهد. در نتیجه، شما هم می‌توانید افراد نزدیک خود را از این طریق پیدا کنید و هم افراد را از سراسر جهان. در ادامه، به آموزش کار با تیندر می‌پردازیم.

آموزش کار با تیندر ؛ اپلیکیشن دوست‌یابی

در بین بهترین اپلیکیشن های دوست یابی، رقابت زیادی وجود دارد ولی تیندر همچنان در جایگاه بهترین اپلیکیشن دوست‌یابی است و به نظر می‌رسد قرار نیست این مقام را به برنامه‌ی دیگری ببخشد. این اپلیکیشن آنلاین، افراد را بر اساس جذابیت‌های ظاهری و فیزیکی به یکدیگر متصل می‌کند.

Tinder شما را از سایر کاربران خود که در یک محدوده سنی و جنسیتی مشخص قرار دارند و همینطور در یک فاصله مشخصی از مکان شما قرار دارند، آگاه می‌کند و اگر شخصی از پروفایل شما خوشش بیاید، پروفایل آن در بین عکس‌هایی که به شما نشان داده می‌شود، قرار می‌گیرد.

در اینجای کار، همه چیز به شما بستگی دارد. اگر شما هم از آن شخص خوشتان بیاید، به یک صفحه چت خصوصی هدایت می‌شوید تا در آنجا، بهتر با یکدیگر آشنا می‌شوید. در غیر اینصورت، او هرگز نخواهد فهمید که دست رد به سینه‌اش زده اید.

اپلیکیشن تیندر قابلیت‌های زیادی دارد که باعث می‌شود آن را خاص‌تر کند و افراد بیشتری جذب آن شوند. یکی از قابلیت‌های این اپلیکیشن مثل بیشتر اپلیکیشین‌های دیگر همچون اینستاگرام این است که شما می‌توانید با اکانت فیسبوک خود در تیندر ثبت نام کنید. البته قبل‌تر، ثبت نام در این اپلیکیشن تنها از طریق فیسبوک انجام می‌شد و شما برای ورود به تیندر، حتما نیازمند یک اکانت فیس‌بوک بودید.

اما در پی رسوایی کمبریج آنالیتیکا، تیندر گزینه ایجاد حساب کاربری با استفاده از یک شماره تلفن را نیز اضافه کرد. با این وجود، ممکن است شما از برخی ویژگی‌های برنامه محروم شوید. برای مثال عکس پروفایل فیسبوک شما مستقیما وارد این اپلیکیشن نمی‌شود و نمی‌توانید دوستان مشترک خود را بیابید.

بیشتر بخوانید: نحوه انتقال اکانت واتساپ چگونه است؟

آموزش کار با تیندر در یک نگاه کلی

آموزش کار با تیندر

در ابتدای آموزش کار با تیندر ، باید این اپلیکیشن را دانلود کنید. دانلود تیندر در اندروید و آی او اس امکان پذیر است و شما می‌توانید برای دانلود تیندر ، به اپ استور آیفون و یا گوگل پلی استور اندروید مراجعه کنید. متاسفانه به دلیل تحریم‌ها، دانلود تیندر در گوگل پلی استور برای کاربران ایرانی ممکن نیست. در نتیجه کاربران اندروید ایرانی میبایست برای دانلود تیندر به مایکت و یا سایت‌های ایرانی معتبر مراجعه کنند و پس از دانلود تیندر ، آن را نصب کنند.

در ادامه‌ی آموزش کار با تیندر ، باید در این اپلیکیشن اکانت بسازید و یا اینکه با اکانت و پروفایل فیسبوک خود، وارد شوید. سپس، جنسیت و سن و موقعیت جغرافیایی شخصی که دوست دارید با او ملاقات کنید را نیز مشخص کنید.

وقتی تیندر افرادی را پیدا می‌کند که با این معیارها مطابقت داشته باشند، کارت‌هایی را روی صفحه نمایش شما نشان می‌دهد که در واقع عکس بزرگی از فرد است که با توضیح کوتاهی از مالک پروفایل همراه است.

بیشتر بخوانید: بهترین اپلیکیشن های شماره مجازی

در زیر عکس، یک آیکون قلب و یک آیکون ضربدر وجود دارد؛ اگر شما از آن شخص خوشتان آمد، روی قلب و در غیر اینصورت، روی نماد ضربدر بزنید. طبق انتخاب‌های شما، اگر با کسی در این اپلیکیشن جور شوید و هر دو از یکدیگر خوشتان بیاید، اپلیکیشن به شما خبر می‌دهد که با شخصی جور شده اید و شما را به یک صفحه پیام ساده منتقل می‌کند.

شما باید پروفایل خود را نیز کامل کنید. در این مرحله، تیندر برخی از اطلاعات شما را از اکانت فیس‌بوک شما وارد می‌کند‌. این اطلاعات می‌تواند شامل شغل و تحصیلات شما و همینطور مواردی از این دست باشد. ولی قسمت بیو را می‌توانید خودتان پر کنید. برای انتخاب عکس‌های خود نیز، دو راه حل وجود دارد. اول از عکس‌های موجود در فیسبوک خود استفاده کنید و یا اینکه از گالری موبایل خود، آنها را در تیندر آپلود کنید.

تیندر با استفاده از ویژگی‌ای به نام Smart Photos، به شما کمک می‌کند تا بهترین عکس خود را از نظر دیگران بشناسید. شما با فعال کردن این ویژگی، به تیندر اجازه می‌دهید تا عکس‌های شما را با توجه به رتبه‌هایی که افراد به آنها می‌دهند، طبقه بندی کند و بهترین عکس‌ها را اول پروفایل شما قرار دهد.

بیشتر بخوانید: 10 ترفند برای حذف برنامه هایی که پاک نمی شوند

شما حتی می‌توانید تیندر را با اینستاگرام و یا اکانت اسپاتیفای خود لینک دهید. در نسخه‌ی قبلی این اپلیکیشن، آخرین عکس‌های اینستاگرام شما را در پروفایل تیندر نشان می‌داد ولی در آخرین نسخه‌ای که تا امروز از اپلیکیشن تیندر منتشر شده، شما می‌توانید هر عکسی را که دوست دارید، در پروفایل خود به نمایش بگذارید.

این‌ها توضیحات کلی‌ای برای آموزش کار با تیندر بود. اگر فکر می‌کنید همچنان کار با این اپلیکیشن برای شما سخت است، نگران نباشید! در ادامه، ما آموزش کار با تیندر را به صورت مرحله به مرحله و با تصویر به شما نشان خواهیم داد. پس ادامه‌ی این گفتار را از دست ندهید!

بیشتر بخوانید: نحوه دانلود و بررسی اپلیکیشن روبیکا

آموزش کار با تیندر و ساخت اکانت

آموزش کار با تیندر

در مرحله‌ی اول آموزش که نیازمند نصب این اپلیکیشن هستید، کاربران اندروید باید این اپلیکیشن را از مایکت یا سایت‌های ایرانی دانلود کنند. البته اگر در خارج از ایران زندگی می‌کنید، می‌توانید تیندر را از گوگل پلی استور نیز دانلود کنید. برای کاربران IOS نیز این اپلیکیشن در اپ استور آیفون موجود است. پس از نصب، با ضربه زدن روی آن، آن را باز کنید. (کاربران گوشی شیائومی ممکن است در نصب این اپلیکیشن از طریق مایکت با ‌پیام «ناسازگار» مواجه شوند. برای رفع این مشکل، مایکت مستندی تهیه کرده که با دنبال کردن مراحل آن، مشکل شما رفع می‌شود.)

آموزش کار با تیندر
نصب تیندر در ایران

در قسمت بعد ، دو گزینه به شما نشان داده می‌شود: وارد شدن با اکانت فیس‌بوک و وارد شدن با شماره تلفن. متاسفانه به دلیل تحریم‌ها، با شماره تلفن ایرانی (کد +98) امکان ثبت نام در این اپلیکیشن وجود ندارد و در نتیجه باید از اکانت فیس‌بوک استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: حل مشکل not registered on network در گوشی سامسونگ

البته اگر سیم‌کارت کشورهای دیگر داشته باشید، در ثبت نام با شماره تلفن به مشکل برنخواهید خورد. ولی در این آموزش کار با تیندر ، ما از راه ثبت نام با اکانت فیسبوک وارد می‌شویم. برای ثبت نام از طریق فیسبوک، لازم است شما اپلیکیشن و یک اکانت فعال فیسبوک را روی گوشی خود داشته باشید.

آموزش کار با تیندر
نصب تیندر در ایران

پس از آن پیغامی به شما نشان می‌دهد که در آن تیندر اجازه‌ی استفاده از اطلاعات فیسبوک شما را می‌خواهد. شما با انتخاب گزینه‌ی continue، به تیندر اجازه می‌دهید به اطلاعات شخصی شما از قبیل عکس پروفایل، لیست دوستان، تاریخ تولد، تاریخچه‌ی کار، تحصیلات، عکس‌ها، آدرس ایمیل و مواردی از این دست، دسترسی داشته باشد. اگر اطلاعات فیسبوک شما روی گوشی ذخیره نباشد، شما اول باید آدرس ایمیل فیسبوک خود و رمز آن را وارد کنید.

بیشتر بخوانید: روش حذف دائمی حساب کاربری فیس بوک (همراه با تصویر)

آموزش کار با تیندر

در مرحله‌ی بعد، صفحه‌ای به شما نشان داده می‌شود که شما با انتخاب گزینه OK، به تیندر اجازه می‌دهید که جی پی اس دستگاه شما را روشن کرده و به موقعیت جغرافیایی شما دسترسی پیدا کند. برای کار کردن با اپلیکیشن تیندر، لازم است که سرویس جی پی اس شما روشن باشد.

آموزش کار با تیندر

در قسمت تنظیمات نوتیفیکیشن، شما مشخص می‌کنید که آیا مایل هستید که نوتیفیکیشنی دریافت کنید یا خیر و اگر مایل هستید، برای چه مواردی  (پیام، لایک، سوپر لایک، یا جور شدن جدید) برای شما نوتیفیکیشن بفرستد. در صورتی که نمی‌خواهید اعلانی دریافت کنید، بر روی گزینه‌ی «NOT NOW» و در صورت تمایل گزینه‌ی «I WANT TO BE NOTIFIED» را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: تلگرام آلفا (Telegram Alpha) بدون فیلتر برای دسکتاپ

آموزش کار با تیندر

بعد از این مراحل آموزش کار با تیندر ، پروفایل تیندر شما با استفاده از اطلاعات اکانت فیسبوک شما ساخته می‌شود. اپلیکیشن تیندر رایگان است، ولی اگر بخواهید از برخی ویژگی‌های دیگر برخوردار شوید، می‌توانید نسخه‌ی تیندر گلد ( Tinder Gold) را بخرید.

بیشتر بخوانید: چگونگی تنظیمات کیبورد پیش فرض در گوشی های اندرویدی

آموزش کار با تیندر و رابط کاربری آن

آموزش کار با تیندر
نصب تیندر در ایران

بعد از گذراندن مراحل ثبت نام اولیه، نوبت به بخش رابط کاربری و صفحه‌ی تیندر است. تصویری که در صفحه مشاهده می‌کنید، پروفایل کاربری است که در نزدیکی مکان شما زندگی می‌کند. همانطور که مشاهده می‌کنید، در پایین عکس برخی مشخصات آن فرد نوشته شده که در واقع، همان قسمت بیو شخص است.

آموزش کار با تیندر

در پایین صفحه، علامت‌هایی وجود دارد که در تصویر بالا نیز می‌توان آنها را مشاهده کرد. این علامت‌ها به شما امکان می‌دهد که با پروفایل افراد تعامل داشته باشید. در این قسمت از مقاله‌ی آموزش کار با تیندر ، کاربرد این علامات را از چپ به راست بیان می‌کنیم:

  • اولین علامت «Undo» یا همان برگشت به عقب است که با ضربه زدن روی آن، آخرین اعمالی که انجام داده‌ایم، حذف می‌شود. برای این کار ابتدا باید اشتراک تیندر پلاس (Tinder Plus) بخرید تا این گزینه برای شما فعال شود.
  • گزینه‌ی بعدی، Dislike یک ایکس قرمز رنگ است و برای مواقعی به کار برده می‌شود که شما از آن عکس پروفایل، خوشتان نیامده است. همینطور برای دیسلایک کردن پروفایل می‌توانید انگشت خود را به سمت چپ بکشید.
  • علامت بعدی که Boost نام دارد و آیکون آن یک رعد و برق بنفش است، قابلیت دیده شدن پروفایل شما را به مدت 30 دقیقه افزایش می‌دهد و در هر ماه شما می‌توانید یک Boost رایگان دریافت کنید.
  • قلب سبز رنگ هم نشانه‌ی Like است که پروفایل مورد نظر را لایک کرده و اگر صاحب پروفایل نیز شما را لایک کند، شما با یکدیگر جور می‌شوید. برای لایک کردن می‌توانید انگشت خود را روی پروفایل به سمت راست بکشید.
  • گزینه‌ی آخر که آیکون آن ستاره‌ای آبی رنگ است، Super Like است که در واقع به علاوه‌ی لایک کردن پروفایل، به صاحب پروفایل اطلاع می‌دهد که شما عکس وی را لایک کرده‌اید. شما در هرماه اجازه دارید 3 بار به صورت رایگان از قابلیت سوپر لایک استفاده کنید. برای این کار نیز می‌توانید انگشت خود را روی پروفایل به سمت بالا بکشید.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با اپلیکیشن آساتریدر کارگزاری آگاه

آموزش کار با تیندر

به منظور چک کردن پیام‌های تیندر، روی آیکون حباب پیام درسمت راست و بالای صفحه بزنید. (در تصویر بالا نشان داده شده) در این قسمت شما می‌توانید مکالماتی که با افراد داشته‌اید را مشاهده کنید.

آموزش کار با تیندر
نصب تیندر در ایران

برای دسترسی به پروفایل خود و تنظیمات آن نیز کافیست بر روی آیکون آدم شکل در سمت چپ و بالای صفحه کلیک کنید. در این قسمت می‌تواتید مشخصات پروفایل خود را تغییر دهید.

آموزش کار با تیندر و مدیریت تنظیمات

آموزش کار با تیندر
نصب تیندر در ایران

برای دسترسی به تنظیمات خود، همانطور که قبل‌تر ذکر کردیم، وارد پروفایل خود شوید و روی Setting که آیکون آن یک چرخ دنده است، بزنید تا وارد تنظیمات تیندر خود شوید.

آموزش کار با تیندر

در قسمت «DISCOVERY settings»، شما می‌توانید مشخص کنید که چه کسانی می‌توانند پروفایل شما را مشاهده کنند (زن‌ها یا مردها) و تیندر نیز طبق تنظیمات دستی، پروفایل شما را به افراد نشان می‌دهد. دیگر تنظیماتی که می‌توان به آنها دسترسی داشت، به شرح زیر است:

  • برای تغییر مکان خود، در اندروید به «Swiping in» و در آیفون به گزینه‌ی «Location» مراجعه شود.
  • به منظور کم و زیاد کردن فاصله مورد نظر خود برای پیدا کردن دوست، در آیفون به «Maximum Distance» و در اندروید به «Search Distance» بروید.
  • برای انتخاب جنسیت فرد مورد نظر خود، می‌توانید در آیفون به تنظیمات «Gender» و در اندروید به «Show me» بروید.
  • برای مشخص کردن سن شخص موردنظر، در تنظیمات اندروید به «Show Ages» و در آیفون به «Age Range» مراجعه کنید.

آموزش کار با تیندر

در ادامه‌ی تتظیمات، شما می‌توانید تنظیمات نوتیفیکیشن خود را تغییر دهید، سیاست حفظ حریم خصوصی را مشاهده کنید و از این منو می‌توانید از تیندر خارج شوید.

بیشتر بخوانید: آموزش تغییر فونت فارسی در اینستاگرام اندروید و آیفون

آموزش کار با تیندر

برای ذخیره تنظیمات نیز کافیست در آیفون گزینه‌ی Done را انتخاب کرده و در اندروید، پیکان بازگشت به عقب را انتخاب کنید.

آموزش کار با تیندر

برای ادیت کردن اطلاعات خود، روی آیکون مداد یا همان EDIT INFO که در سمت راست و پایین پرپفایل شما است، زده تا وارد تنظیمات اطلاعات خود شوید.

در قسمت اول این بخش می‌توانید تغییراتی در عکس‌های فعلی خود ایجاد کنید. شما میتوانید با درگ کردن عکس و قرار دادن آن در قسمت بزرگتر، آن را به عنوان پروفایل خود انتخاب کنید و یا با انتخاب گزینه ضربدر یا به علاوه، به ترتیب عکس مورد نظر را پاک کرده و یا عکس جدید از فیسبوک یا تلفن همراه خود اضافه کنید.

همینطور می‌توانید گزینه‌ی Smart Photos را فعال کرده تا تیندر بهترین عکس از نظر کاربران را به عنوان عکس پروفایل شما انتخاب کند.

در قسمت «About (Name)» که در پرانتز، اسم شما قرار میگیرد، می‌توانید توضیحاتی به پروفایل خود اضافه کنید که برای این قسمت، تنها مجاز به استفاده از 500 کاراکتر هستید.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با واتساپ

آموزش کار با تیندر

در ادامه‌ی این بخش از تنظیمات، شما می‌توانید شغل فعلی یا نام مدرسه خود، آهنگ مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کرده و در قسمت «I Am» جنسیت خود را مشخص کنید.

برای ذخیره‌ی این تغییرات، همانند قبل عمل کرده و در آیفون گزینه‌ی «Done» و در اندروید پیکان بازگشت به عقب را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: ارسال ویدئو با حجم بالا از طریق واتس اپ

آموزش کار با تیندر

اگر به بالای صفحه نگاه کنید، یک آیکون شعله را مشاهده خواهید کرد که در وسط قرار گرفته، با زدن روی آن به صفحه اصلی تیندر برخواهید گشت و میتوانید فرایند دوست‌یابی خود را شروع کنید.

ادامه‌ی کار بسیار ساده است. با توجه به آیکون‌ها و توضیحاتی که در قسمت رابط کاربری آموزش کار با تیندر گفتیم، پروفایل‌ها را مشاهده کنید و انتخاب خود را انجام دهید. سپس باید منتظر باشید تا پیغام جور شدن (match) را در اپلیکیشن تیندر مشاهده کنید. بهتر است برای اولین پیام، به جای یک سلام ساده، یک پیام صمیمانه‌تر تایپ کنید تا نظر شخص مقابل به شما جذب شود.

در این مقاله ما آموزش کار با تیندر را در اختیار شما قرار دادیم. اگر به کار کردن با اپلیکیشن‌های دیگر نیز علاقه دارید، می‌توانید مقالات آموزش کار با اپلیکیشن این‌شات (InShot)، آموزش کار با اپلیکیشن دیسکورد (Discord)، آموزش کار با ادوبی کانکت (Adobe Connect) و آموزش کار با اسنپ چت را نیز در تکراتو مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: wikihow

نظر شما در خصوص اپلیکیشن تیندر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام
    من از طریق اپلیکیشن تبندر میخوام با اکانت فیسبوکم لاگ‌این بشم ولی نمیشه و پیام میده که تیندر اکانتی مرتبط با اکانت فیس بوک شما پیدا نمیشود!
    چطوری باید با فیس‌بوکم لا‌گ‌این بشم؟
    ممنون

    پاسخ