;
coinex

نامزدهای انیمیشن اسکار 2021 ؛ کدام یک بخت اصلی جایزه است؟

روز گذشته نامزدهای اسکار 2021 بالاخره معرفی شدند. در جستار پیش رو قصد داریم نامزدهای انیمیشن اسکار 2021 و بخت هر یک برای جایزه را بررسی کنیم.

آکادمی اسکار بالاخره روز گذشته نامزدهای اسکار 2021 در هر بخش را اعلام کرد. این ها نامزدهای اصلی هر رشته هستند که از میان نامزدهای اولیه اسکار 2021 انتخاب شده اند.

بر این اساس و مطابق پیش بینی ها آثاری چون منک جدیدترین ساخته دیوید فینچر و البته سرزمین آواره ها و پدر مورد توجه زیادی قرار گرفته اند. منک به تنهایی با نامزدی در 10 رشته، بیشترین تعداد نامزدی را ثبت کرده است.

اما بخش جابل توجهی در جوایز سالانه اسکار و همینطور سال 2021 مربوط به نامزدهای انیمیشن اسکار 2021 است. بر همین اساس در جستار پیش رو بر آنیم تا ضمن بررسی داستان و مشخصات هر یک از نامزدهای انیمیشن اسکار 2021 ، به بررسی بخت آنها برای بردن اسکار بپردازیم. با ما باشید.

نامزدهای انیمیشن اسکار 2021

کدام یک بخت اصلی جایزه است؟

جهان انیمیشن ها حالا به آنچنان گستردگی رسیده است که در قامت یک دسته بندی مستقل و مشخص و البته به بلوغ رسیده، به تولید آثاری در چندین پایه و سبک مختلف می پردازد. از آثاری که فقط برای کودکان ساخته می‌شوند تا انیمیشن ‌هایی با موضوعاتی کاملا جدی و بزرگ‌ سالانه که اصلا نباید مخاطب کم سن ‌و سال یا حتی نوجوان مقابل آن ‌ها بنشیند و در شمار بهترین فیلم های 2021 به حساب می آیند.

از انیمیشن ‌هایی گیشه ‌ای که می ‌خواهند مخاطب را به شکلی فراموش ‌شدنی و بیشتر با طراحی‌ های جذاب و شوخی ‌های لحظه ‌ای خود سرگرم کنند تا فیلم ‌هایی که لیاقت دریافت تحلیل ‌های مفصل و مطالعه شدن دقیق توسط بینندگان را دارند.

در این میان قاعدتا برای اهدای جایزه اسکار باید گفت دسته دوم بیشتر مورد توجه قرار میگیرند تا دسته اول. البته انیمیشن های دسته اول برای کاندیداتوری در بخش های فنی و جوایز تخصصی اسکار شانس هایی دارند، اما معمولا نامزدهای انیمیشن اسکار 2021 آثاری مفهومی، عمیق و فلسفی هستند. بر همین اساس و حالا به بهانه معرفی نامزدهای انیمیشن اسکار 2021 به بررسی کاندیداهای این بخش و معرفی هریک خواهیم پرداخت. انیمیشن هایی که هریک در زمره بهترین انیمیشن های 2021 قرار دارند. با ما همراه باشید.

به پیش (Onward)

نامزدهای انیمیشن اسکار 2021 ؛ کدام یک بخت اصلی جایزه است؟
انیمیشن های نامزد اسکار 2021

به عنوان اولین مورد در میان نامزدهای انیمیشن اسکار 2021 سری به پیکسار با Onward بزنیم. انیمیشنی در ژانر فانتری شهری و ماجراجویی به نویسندگی و کارگردانی دن اسکنلون که بیست و دومین فیلم بلند پیکسار است. این فیلم در 6 مارس 2020 توسط والت دیزنی پیکچرز منتشر شد.

با وجود تحسین و تمجید برخی منتقدان، فیلم در گیشه یک شکست اقتصادی کامل داشت و به معدود آثار ناموفق پیکسار در گیشه پیوست. به اعتقاد بسیاری، این شکست در گیشه به دلیل همزمانی اکران فیلم با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و تعطیلی سینماها در بسیاری از بازارهای مهم مانند چین رخ داده است.

بعد از تعطیلی رسمی سینماها و برای جلوگیری از ضرر بیش‌تر، والت دیزنی تنها دو هفته بعد از اکران فیلم، نسخه دیجیتالی آن را روانه بازار کرد. این فیلم به عنوان یکی از نامزدهای بهترین انیمیشن اسکار 2021 داستان دو برادر الف به نام‌های ایان و بارلی را در حومه جهانی فانتزی دنبال می‌کند که یک ماجراجوئی فوق العاده را برای اینکه دریابند آیا هنوز کمی جادو در این جهان وجود دارد یا خیر، آغاز می‌کنند. تام هالند و کریس پرت از صداپیشگان اصلی این فیلم هستند.

آنطور که گفته شده این انیمیشن بر اساس زندگی واقعی دن اسکنلون کارگردان اثر ساخته شده است. رابطه ایان و بارلی، شخصیت های اصلی فیلم از رابطه دن اسکنلون و برادرش آن هم زمانی که در ایام کودکی پدر را از دست داده بودند الهام گرفته شده است. اسکنلون با شنیدن یک نوار صوتی از پدر تصمیم گرفت داستانی را با الهام از زندگی واقعی خود بنویسد.

نامزدهای انیمیشن اسکار 2021 ؛ کدام یک بخت اصلی جایزه است؟
اسکار انیمیشن 2021

داستان این انیمیشن از این قرار است که در زمان های قدیم، دنیایی سرشار از شگفتی وجود داشت، پرماجرا و هیجان انگیز بود و بهتر از همه این ‌ها جادو وجود داشت و جادو به همه وقتی که همه به کمک نیاز داشتند، یاری می‌رساند. اما تسلط داشتن به آن کار آسانی نبود و دنیا هم روش ساده‌ای برای مدیریت از طریق علم انتخاب کرد. با گذر زمان جادو ناپدید شد.

در دنیای مدرن، دو برادر الف به نام‌های ایان و بارلی در جهانی فانتزی زندگی می‌کنند. ایان فرزند کوچک ‌تر و دانش‌ آموز دبیرستانی است که اعتماد به ‌نفس ندارد و بارلی فرزند بزرگتر است که علاقه زیادی به تاریخ و دنیای فانتزی و جادو دارد. پدر آن ‌ها، ویلدن، قبل از تولد ایان بر اثر بیماری درگذشته است.

در تولد شانزده سالگی ایان، مادرش کادو تولد او را که از طرف پدرش برای شانزده سالگی او بود، هدیه می‌ دهد: یک عصای جادویی با سنگ ققنوس و یک ورد، که در صورت اجرا شدن درست ورد، پدر آن ‌ها به مدت یک روز به زندگی برمی‌ گردد. بارلی تلاش می ‌کند تا ورد را اجرا کند اما تلاش او بیهوده بود و پس از اینکه همه ناامید می‌شوند، ایان به طور اتفاقی ورد را اجرا می‌کند و قبل از اینکه پدر آن‌ ها به طور کامل ظاهر شود، سنگ ققنوس می‌ شکند و پدرشان به طور نصفه و از پایین تنه ظاهر می‌شود. حال ایان و بارلی بیست و چهار ساعت وقت دارند تا یک ماجراجوئی فوق‌العاده را به مکان‌ های باستانی انجام دهند تا یک سنگ ققنوس دیگر پیدا کنند و بتوانند نیمه دیگر پدرشان را ظاهر کنند. اینگونه داستان یکی از نامزدهای بهترین انیمیشن اسکار 2021 وارد فاز جدیدی می شود.

روی ماه Over the Moon

نامزدهای انیمیشن اسکار 2021 ؛ کدام یک بخت اصلی جایزه است؟
اسکار انیمیشن 2021

روی ماه یکی دیگر از نامزدهای انیمیشن اسکار 2021 است. این انیمیشن موزیکال در ژانر کمدی – درام در سال 2020 به کارگردانی گلن کین به عنوان محصول مشترک چین و آمریکا اکران شده است.

‎فیلم انیمیشن روی ماه برای نخستین‌بار در ۱۷ اکتبر ۲۰۲۰ در جشنواره فیلم مونتکلر به نمایش درآمد و پس از آن در نتفلیکس اکران شد. این دو کارگردان در ساخت فیلم ‌هایی مانند Wreck-It Ralph و انیمیشن کوتاهی به نام Paperman با یکدیگر همکاری داشته ‌اند. انیمیشن روی ماه با امتیاز و نظراتی که از سوی منتقدین دریافت کرد در نهایت به‌عنوان یک فیلم متوسط رو به‌ بالا معرفی شد، اما حالا نام آنرا در میان نامزدهای بهترین انیمیشن اسکار 2021 می بینیم.

صداپیشگان حرفه‌ ای در کنار موزیکال بودن فیلم یکی از نقاط قوت این اثر است. فیلم‌ نامه‌ این اثر نوشته‌ آدری ولز است. کتی انگ (Cathy Ang)، فیلیپا سو (Philipa soo)، کن جونگ (Ken Jeong)، جان چو (John cho)، روتی آن مایلز (Ruthie ann miles)، ساندرا اوه (Sandra oh)، رابرت جی چیو (Robert G. chiu)، مارگارت چو (Margaret cho) و کیمیکو گلن (kimiko Glenn) صداپیشگان این انیمیشن هستند.

نامزدهای انیمیشن اسکار 2021 ؛ کدام یک بخت اصلی جایزه است؟
انیمیشن های نامزد اسکار 2021

داستان انیمیشن روی ماه به داستان فی فی، دختر جوان چینی میپردازد که با مرگ مادرش در غم و اندوه است و نمیتواند پدرش را با شریک زندگی جدیدش تحمل کند. بنابراین فی فی تصمیم میگیرد یک سفینه موشکی بسازد تا با خرگوش خانگی اش که از قضا بهترین دوستش نیز هست به ماه سفر کرده و افسانه مورد علاقه مادرش را که شامل داستان الهه ماه است کشف کند.

فی فی معتقد است که اگر بتواند وجود چانگ (الهه ماه) را ثابت کند، پدرش این را به یاد خواهد آورد که عشق هرگز نمی میرد و سعی نمیکند که جای خالی مادرش را پر کند.

وسیله نقلیه داستانی در انیمیشن روی ماه بر اساس یک افسانه سنتی چینی ساخته شده است. از همین روی در طول فیلم می‌ توانیم جنبه‌  های سنتی دیگر فرهنگ چینی مانند تمرکز بر غذا و اهمیت خانواده را نیز پیدا کنیم. با این حال، داستان همیشه معطوف به آموزش نحوه کنار آمدن با درد از دست دادن عزیزان به بدترین شکل است.

A Shaun the Sheep Movie: Farmageddo

نامزدهای انیمیشن اسکار 2021 ؛ کدام یک بخت اصلی جایزه است؟
انیمیشن های نامزد اسکار 2021

چیزی بیش از 4 سال پیش بود که استودیوی آردمن سریال تلویزیونی خود تحت عنوان Shaun The Sheep را به یک فیلم انیمیشنی بدون دیالوگ مخصوص کودکان بدل کرد. فیلمی که نه تنها مورد استقبال کودکان قرار گرفت بلکه نظر مثبت بزرگسالان را نیر به خود جلب کرد. شان شیطان با لبخند پهنش نامزد دریافت اسکار شد و به یک بره معروف در سطح جهان بدل شد. فیلمی که بیش از 100 میلیون دلار در گیشه فروخت

حالا با تغییراتی که در استودیو آردمن پدید آمده بود، تصمیم بر آن شد که دنباله ای بر این فیلم با کارگردان هایی متفاوت از نسخه قبل ساخته شود. در این دنباله که بره ناقلا: فارماگدون (A SHAUN THE SHEEP MOVIE: FARMAGEDDON) نام دارد، شخصیت جدیدی به نام لو لا به فیلم اضافه می شود.

در این فیلم هم مانند قسمت قبل دیالوگ خاصی رد و بدل نمی شود. تماشاگران در این فیلم داستان سفینه ‌ای را می‌بینند که به طور اتفاقی نزدیک مزرعه‌ی ماسی باتم فرود آمده و همه‌ شخصیت‌ های فیلم را درگیر یک ماجرای رنگین‌ کمانی می‌ کند.

نامزدهای انیمیشن اسکار 2021 ؛ کدام یک بخت اصلی جایزه است؟
اسکار انیمیشن 2021

شان لو لا، یک بچه بیگانه فراری را پیدا کرده و می کوشد او را به خانه اش بازگرداند. این در حالی است که بیترز مانند همیشه می کوشند جلوی شان و دوستان او را بگیرد و طبق معمول نیز شانس کمی دارد.

در همین حین مزرعه‌دار که دلش می‌خواهد یک کمباین جدید برای مزرعه‌اش بخرد، تصمیم می‌گیرد با باز کردن یک شهربازی به نام فارماگدون از این اتفاقات پول به جیب بزند. و مامور رد نیز به شدت دنبال به دست آوردن لو-لا است.

به نظر می ‌رسد شخصیت لو-لا شخصیتی خرابکار نبوده و حتی به طرز مشکوکی معصومیت اسبا‌ب ‌بازی‌ های کریسمسی را داشته و دوستانه به نظر می ‌رسد. شان در سال 2015 با محموعه ای آغاز شد که سرگذشت مزرعه و نگرانی هایی در مورد آینده آنرا به تصویر می کشید.

بره ناقلا: فارماگدون فیلم صامت ۸۶ دقیقه‌ ای است که گاها می ‌تواند تماشای آن حوصله ‌سربر باشد. این فیلم به نسبت برخی آثار هم رده خود هیجان کمتری دارد و داستان آن شاید به آن جذابیت نباشد، اما شان برای سرگرم کردن بچه ها آمده و به خواسته خود نیز می رسد. به کمک جلوه ‌های ویژه‌ ابتدایی، گوش‌ های جادویی لو-لا برق می ‌زنند و شگفتی می ‌آفرینند.

نوشتن فیلمنامه اثر و تهیه کنندگی اجرایی کار به کراگردانان نسخه قبل، یعنی ریچارد استارزک و مارک برتون سپرده شده و حالا زوح کارگردانی تازه کار یعنی ویل بچر و ریچارد فلن کارگردانی را بر عهده گرفته اند. به غیر از این تغییرات، بقیه‌ تیم تقریبا تغییری نکرده و همانند قسمت قبلی در ساخت این فیلم نیز مشارکت داشته ‌ا‌ند.

روح Soul

نامزدهای انیمیشن اسکار 2021 ؛ کدام یک بخت اصلی جایزه است؟
اسکار انیمیشن 2021

دومین نماینده پیکسار در میان نامزدهای انیمیشن اسکار 2021 به کارگردانی پیت داکتر ساخته شده و توسط والت دیزنی منتشر شده است. انیمیشن معروف روح که سر و صدای زیادی به پا کرد و در جشنواره های سینمایی مختلف موفقیت های خوبی کسب کرده است و حالا در شمار نامزدهای کسب اسکار بهترین انیمیشن 2021 درآمده است.

این انیمیشن به عنوان یکی از اصلی ترین کاندیداهای اسکار بهترین انیمیشن 2021 اولین بار در جشنواره فیلم لندن و در 11 اکتبر 2020 اکران شد. ابتدا اما قرار بود برای اکران سینمایی آماده شود اما شیوع ویروس کرونا سبب اکران دیجیتالی آن در دیزنی پلاس به عنوان یکی از بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021 شد. انیمیشن، داستان و صداپیشگی و موسیقی این اثر مورد تحسین منتقدین قرار گرفت و شانس زیادی برای کسب اسکار بهترین انیمیشن 2021 دارد.

نامزدهای انیمیشن اسکار 2021 ؛ کدام یک بخت اصلی جایزه است؟
انیمیشن های نامزد اسکار 2021

داستان این انیمیشن ب عنوان یکی از نامزدهای انیمیشن اسکار 2021 درباره جو گاردنرف آموزگار نوازندگی یک گروه موسیقی در دبیرستان است. جو که همیشه سودای اجرای موسیقی جز بر صحنه را داشته، با تحت تاثیر قرار دادن دیگر موسیقی دانان جز، در یک تمرین آزاد در هالف نوت کلاب، این فرصت را به دست می آورد و خود را برای دست یافتن به آرزوهایش آماده می کند.

اما در ادامه وقوع یک حادثه داستان این انیمیشن را دچار چرخشی می کند. حادثه ای که سبب می شود روح گاردنر از بدنش جدا شده و به سمینار خود منقل شود. جایی که در آن روح ها رشد کرده و برای انتقال به کالبد نوزادان تازه متولد شده، شور و اشتیاقی برای زندگی پیدا م یکنند.

گاردنر برای بازگشت به زمین باید بر روی 22 (یکی از روح ‌های سمینار خود) کار کند. غافل از اینکه 22، پس از سال ‌ها ماندن در آنجا، دیدش نسبت به زندگی عوض شده و درکی از مفاهیم زندگی ندارد! این در حالی است که جو تنها راه نجات خود را تحول ۲۲ می‌داند.

ولف واکرز Wolfwalkers

نامزدهای انیمیشن اسکار 2021 ؛ کدام یک بخت اصلی جایزه است؟
اسکار انیمیشن 2021

دیگر نامزد اسکار بهترین انیمیشن 2021 انیمیشن ولف واکرز با داستانی فانتزی ماجراجویانه و محصول کمپانی Cartoon Saloon است. کارگردانی این انیمیشن که در سال 2020 ساخته شده بر عهده تام مور و راس استوارت بوده است.

انیمیشن ولف واکرز، عبارت محصول مشترک را معنایی تازه بخشیده، باید برایتان جالب باشد که بدانید این انیمیشن محصول مشترک ایرلند، فرانسه، لوکزامبورگ، آمریکا و انگلستان به شمار می رود.

اپل تی وی پلاس عهده دار پخش این انیمیشن بود و تاریخ پخش آن 11 دسامبر 2020 مصادف با 21 آذر 1399 بود. این انیمیشن در سبک دو بعدی طراحی شده و و پویا نمایی های آن به صورت دیجیتالی ارائه می شود. اما ظاهر اصلی این اثر و شخصیت های آن به مانند انیمیشن های دوبعدی قدیمی، کاملا دست ساز است.

نامزدهای انیمیشن اسکار 2021 ؛ کدام یک بخت اصلی جایزه است؟
انیمیشن های نامزد اسکار 2021

اکثر انیمیشن‌ هایی که امروزه منتشر می‌شوند به سبک استاپ ‌موشن و یا سه ‌بعدی طراحی شده‌ اند. بنابراین انیمیشن ولف واکرز یک محصول منحصر به فرد در دنیای امروز انیمیشن محسوب می ‌شود.

Cartoon Saloon ی استودیوی پویانمایی در ایرلند و به طور دقیق تر در شهر گیلکنی است و به ساخت انیمیشن های سینمایی و تلویزیونی اشتغال دارد. این استودیو را پیش از این به خاطر ساخت آثاری چون راز کلز (The Secret of Kells)، ترانه دریا (Song of the Sea) و نان آور (The Breadwinner) میشناختیم و حالا محصول آنها در شمار نامزدهای انیمیشن اسکار 2021 جا دارد. جالب اینکه سه اثر پیشین نیز کاندید دریافت جایزه اسکار بوده اند. حالا باید دید ایا اثر جدید این استودیو، اسکار بهترین انیمیشن 2021 را خواهد برد؟

در پایان بحث از نامزدهای انیمیشن اسکار 2021 باید گفت دوستداران دنیای انیمیشن بدون شک با بهترین انیمه های 2021 و بهترین انیمه های زمستان 2021 نیز به وجد خواهند آمد. همچنین در ژانر بهترین فیلم های اکشن 2021 میتوانید شماری از آثار نظیر بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021، بهترین فیلم های مارول در سال 2021 و بهترین فیلم های دی سی 2021 را نیز در نظر داشته باشید.

همچنین دنبال کنندگان بهترین فیلم های عاشقانه 2021 می توانند  بهترین فیلم های موزیکال، بهترین فیلم های کره ای 2021 و بهترین فیلم های هندی 2021 را نیز در نظر داشته باشند.

همچنین توصیه می کنیم نگاهی به ترسناک ترین فیلم های 2021، بهترین فیلم های زامبی 2021 و بهترین فیلم های مورگان فریمن نیز داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص نامزدهای انیمیشن اسکار 2021 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر