;
coinex

نقد فیلم Held (برگزار شد 2020) ؛ ریشه رسیدن به سعادت، تمکینه

در این نوشتار به نقد فیلم Held به کارگردانی تراویس کلف می‌پردازیم. در ادامه با نقد فیلم برگزار شد در سایت تکراتو همراه ما باشید.

یک زوج یک خانه مجلل را در یک منطقه دور افتاده اجاره می‌کنند تا آخر هفته سالگرد ازدواج خود را در آنجا بگذرانند. این مکان به گجت‌های هوشمندی برای امنیت مجهز است که به نظر می‌رسد برای لذت بردن از آنها راه‌های زیادی وجود دارد.

اما به زودی به ضد آنها تبدیل می‌شود. این زوج متوجه می‌شوند که تحت مراقبت هستند و صدایی از طریق بلندگوهای خانه شروع به دادن دستور به آنها می‌کند که باید اطاعت شود وگرنه باید عواقب آن را متحمل شوند.

صحنه آغازین فیلم Held وضعیت ناراحت کننده‌ای را نشان می‌دهد. جایی که زن جوانی خود را در داخل اتومبیل با دو مرد گرفتار می‌بیند. اگرچه این صحنه چیز مشخصی را نشان نمی‌دهد، اما به وضوح می‌بینیم که زن مورد آزار قرار گرفته است.

نقد فیلم Held (برگزار شد 2020) ؛ ساختار روایت

ریشه رسیدن به سعادت، تمکینه

فهرست مطالبی که در ادامه این نوشتار و نقد فیلم هلد خواهید خواند به شرح زیر می‌باشد:

  • ریشه رسیدن به سعادت، تمکینه – ساختار روایت
  • تحلیل روانشناختی
  • یادآوری فیلم اره
  • نظر منتقدین
  • عوامل فیلم

بازی کردن یا ایجاد احساس ترس مشترک در به دام انداختن و از دست دادن کنترل، می‌تواند ناامیدی ایجاد کند. با توجه به صحنه‌ای که در بخش مقدمه‌ی این نوشتار به آن اشاره شد، نویسنده جیل اوبری، موضوعات مهم داستان را به خوبی نشان می‌دهد.

نقد فیلم Held ؛ نقد فیلم برگزار شد
نقد فیلم Held ؛ نقد فیلم برگزار شد

در این میان، ترومایی (در دانش پزشکی به هر نوع آسیب دیدگی، ضربه، جراحت، شوک، آسیب و حادثه‌ی وارد شده به بدن انسان گفته می‌شود با این شرط که از خارج به بدن وارد شود و عامل درونی یا بیماری در بدن علت ایجاد آسیب نباشد.) که این نوع حوادث می‌تواند ایجاد کند و نحوه استفاده برخی از مردان از برتری جسمی خود برای ایجاد رعب و وحشت در زنان یا تحمیل آنها برجسته است، می‌تواند حائز اهمیت شوند.

دانستن اینکه فیلم‌نامه‌نویس زنی است که شخصیت اصلی را بازی می‌کند و در هر دو بخش بازیگری و نویسندگی این فیلم به عملکردی عالی دست پیدا می‌کند، باعث می شود فکر کنید که این محتوا ممکن است موضوعی باشد نزدیک به وقایع زندگی او.

بیشتر بخوانید:

ترسناک ترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

به محض رسیدن این زوج به خانه‌ای مجلل، مشخص می‌شود که روابط آنها مشکلاتی را شامل می‌شود. و این آخر هفته، بیش از جشن سالگرد ازدواج، تلاشی برای نجات ازدواج آنها است.

کارگردانان تراویس کلف و کریس لوفینگ مشکل و شخصیت‌ها را به شکلی ساختارمند و کارآمد پیش می‌برند و درست وارد عمل می‌شوند. پس از شب اول در محل، مشخص می‌شود که زن و شوهر تحت نظر هستند و آنها نمی‌توانند از آنجا خارج شوند. زیرا سیستم امنیتی همه راه های خروج را مسدود کرده است.

آنها همچنین شروع به دریافت دستورات عجیب و غریب از طریق صدایی ناشناس می‌کنند که به آنها دستور می‌دهد وظایفی را که در بهبود ازدواجشان است انجام دهند. و هر گونه نافرمانی مجازات‌های دردناکی را به همراه دارد.

ویژگی‌های ایجاد شده برای پیگیری طرح اصلی و همچنین استفاده خوب از ایده‌ها برای عدم نمایش همه چیز به فیلم برگزار شد کمک می‌کند تا از همان ابتدا ریتم فوق العاده‌ای داشته باشد که تا پایان آن را حفظ کند.

نقد فیلم Held ؛ نقد فیلم برگزار شد
نقد فیلم Held ؛ نقد فیلم برگزار شد

این ریتم دیوانه وار، که مدام با تعلیقی خوب و به موقع همراه است، بهترین سلاحی می‌باشد که فیلم برای جلب توجه بیننده دارد. و اگر اضافه کنیم که فیلمنامه خوب است و بازیگری آن عالی می‌باشد، ما با یک فیلم پویا و سرگرم کننده روبرو می‌شویم. رمز و رازی در صدا و در دستوراتی که به آنها داده می‌شود، وجود دارد، اما وقتی همه چیز آشکار می شود، می‌شود همه‌ی اتفاقات را منطقی دانست و پیامی متناسب با زمان حال را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی 2021

بهترین فیلم های زامبی 2021

همانطور که گفتم Held زوجی را نشان می‌دهد که خانه‌ای اجاره می‌کنند. اما آخر هفته آنها همانطور که مد نظرشان است پیش نمی‌رود. و به مرور تحت وحشتی ریتمیک با تمپوی بالا قرار می‌گیرد.

و مجبور به انجام برخی کارها می‌شوند. اتفاقات در فیلم به طور کارآمد مشکل اصلی طرح را مشخص می‌کند و همچنین با سرعت بالایی پیش می‌رود و تا پایان کار این ریتم بالا حفظ می‌شود.

معمایی که برای مخاطب بوجود می‌آید که آنها و شخصیت‌های اصلی فیلم را به وحشت می‌اندازد به خوبی حل می‌شود. کسانی که از فیلم‌های تهاجمی در خانه با تنش‌های فراوان لذت می‌برند از این فیلم هم حتما لذت خواهند برد.

تحلیل روانشناختی ؛ نقد فیلم Held  (برگزار شد 2020)

ریشه‌ی رسیدن به سعادت، تمکین است. اگر پایه قوی نباشد، درخت قادر به رشد نخواهد بود. شکوفه‌ای در کار نخواهد بود؛ و زیبایی به ارمغان نخواهد آند. تمکین به اختیار خود، شادی می‌آورد. تمکین با اختیار خود، نشانه ایمان به زندگی مشترک و ریشه‌ی یک پیوند می‌باشد.

نقد فیلم Held ؛ نقد فیلم برگزار شد
نقد فیلم Held ؛ نقد فیلم برگزار شد

آنچه که صدای مرموز از آنها می‌خواهد جالب و دقیق است.

بایستید. مرد باید در را برای همسرش باز کند.

بنابراین، هنری در را باز می‌کند.

صدا سپس می‌گوید:

خانم برت لبخند بزن و از شوهرت تشکر کن.

Held یک فیلم ترسناک درباره شکنجه است. این توصیف ممکن است نوع خاصی از فیلم را در ذهن برخی از افراد قرار دهد، که فیلم درباره خون و خونریزی باشد اما اینطور نیست. بیشتر در مورد شکنجه روانشناختی، جامعه شناختی و فرهنگی می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمه های 2021

بهترین فیلم های کره ای 2021

فیلم هلد به عنوان یک درام احساسی درباره زوجی که سعی در نجات ازدواج خود دارند آغاز می‌شود. اما به زودی به یک داستان تاریک در رابطه با حفظ بقا تبدیل می‌شود.

همانطور که به آن اشاره شد به اِما و هنری دستور داده می‌شود که علی رغم افشاگری یک خیانت، مانند یک زوج متاهل بسیار عاشق رفتار کنند. هر دو شخصیت از یکدیگر ناراحت هستند و این مسئله تماشای آنچه را که به تصویر کشیده می‌شود جذاب می‌کند.

ظاهراً نیروی کنترل کننده خانه کارش را از لحاظ روانشناختی خوب بلد است. نکته اصلی فیلم هلد این است که، با دلایلی خاص و خوب، شخصی که پشت آن صدای شوم قرار دارد می‌خواهد با استفاده از شرطی سازی عمل، اِما و هنری را مجبور به بهبود وضعیت روابط خود کند. این منجر به صحنه‌های بی پایانی می‌شود که همراه با خشونت‌های متناوب است.

نمی‌توانید انکار کنید که این فیلم جاه طلب موضوعی دارد. فیلم می‌خواهد مسائلی را در مورد خیانت یا سیاست‌های جنسی بعد از ازدواج مطرح کند.

هر چند عوامل مختلفی بر خلاف آن کار می‌کنند. نخست عدم اصالت در ارائه است. Held به شدت از فیلم Saw وام گرفته است. و گاهی این وام گرفتگی به ضرر فیلم می‌شود. هر چند فیلم کشش خود را دارد.

نقد فیلم Held ؛ نقد فیلم برگزار شد
نقد فیلم Held ؛ نقد فیلم برگزار شد

شخصیت پردازی در فیلم به خوبی اتفاق نیفتاده است. آنها نمی‌توانند سهمی را برای همذات‌پنداری برای مخاطب قائل شوند. اِما و هنری به عنوان شخصیت رشد نکرده‌اند. بنابراین بدون بازی کاریزماتیک، نشان‌دادن مسائل عاطفی و تاثیر گذار بودن سخت می‌شود.

تنها هدفی که در خدمت شخصیت پردازی است قرار دادن اِما به عنوان یک قربانی است. آسیب های ناشی از خشونت جنسی علت عصبی بودن او را توضیح می‌دهد. ولی وقتی مشخص می‌شود که او به هنری خیانت کرده است، درک ما از شخصیت او را به تعارض وامی‌دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های 2021

بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021

نویسنده و کارگردان فقط با معرفی اِما در ابتدای فیلم به عنوان یک قربانی، سپس به عنوان یک زن، موضوع را پیچیده می‌کنند. از قضا، اِما با توجه به اینکه فیلمنامه را نوشته است، نمادی از طبیعت همیشگی این ژانر می‌باشد که بی رحمانه از زنان به عنوان شیئی برای نشان دادن رنج استفاده می‌کند. یا مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است. یا به عنوان مجازاتی برای انتخاب‌های جنسی و بی احتیاطی های آنها.

شخصی که آنها را به گروگان می‌گیرد، آرمان‌های یک ازدواج سنتی را در جایی که مرد رئیس است و زن باید مطیع باشد، به آنها تحمیل می‌کند. این مضمون در طول فیلم به طور عمیق کاوش می‌شود زیرا اِما به طور مداوم در موقعیت هایی قرار می‌گیرد که صدای او خفه و نیازهای او نادیده گرفته می‌شود.

درواقع کنترل به موضوع اصلی فیلم تبدیل می‌شود و نشان می‌دهد زنان اشیایی هستند که در کنار همسرشان می‌باشند و این اوست، مردی که زندگی مشترک را کنترل می‌کند.

زنان باید مطیع باشند و به شوهر خود عشق نشان دهند. شخصیت های مرد Held در این فیلم به برابری جنسیتی حمله می‌کنند و آن را به عنوان چیزی نادرست رد می‌کنند.که نویسنده این فیلم با به تصویر کشیدن مسئله‌ی نابرابری جنسی، کثیف بودن و خشونت‌بار بودن این موضوع را مطرح می‌کند.

فضای داستان، به ویژه در ژانر ترسناک با سناریوهای کابوس‌وار همراه می‌شود. در این زمینه، داستان اوبری هم همچون کابوسی می‌باشد، که عقب نشینی در برابر میل عمیق اجتماعی برای برابری و تغییر را نشان می‌دهد.

نقد فیلم Held ؛ نقد فیلم برگزار شد
نقد فیلم Held ؛ نقد فیلم برگزار شد

اِما، مانند بسیاری از زنان همچون زن در فیلم Final Girl 2015 باید از درگیری که در آن قرار دارد زنده بماند. این مسئله سوالاتی را در مورد توانمندی و قدرت زنان از طریق این ژانر مطرح می‌کند. آیا خشونت تنها راهی است که می‌تواند به زن قدرت دهد؟

Held به تصویرسازی خود از توانمند‌سازی از طریق خشونت و رنج اعتماد می‌کند. این تصمیم را در اختیار ما می‌گذارد که ببینیم آیا یک زن قدرت دارد یا قربانی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های هندی 2021

بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021

در طول روایت فیلم بالا و پایینی‌هایی وجود دارد، اما Held همیشه توجه شما را به خود حفظ می‌کند. بازیگری قدرتمند از اوبری و بارت جانسون بسیار خوب هستند. شما واقعاً حس می‌کنید که این دو نفر مدتی ازدواج کرده‌اند و می‌توانید عشق بین آنها را ببینید؛ در صورتی که ضخصیت پردازی خوب اتفاق نیفتاده و در همذات‌پنداری ما دچار مشکل خواهیم شد.

یادآوری فیلم اره ؛ نقد فیلم Held  (برگزار شد 2020)

فیلم هلد مرا به فکر دو فیلم دیگر انداخت: کرامر در مقابل کرامر و اره. اولی به این دلیل که در مورد یک زوج سخت درگیر است، دومی به این دلیل که آن زن و شوهر توسط یک شخص غیبی مجبور به انجام یک بازی مرگبار می‌شوند.

من فکر می‌کنم، با زیرکی کافی، می‌توانید ترکیب آن دو فیلم را به یک فیلم جالب، یا حداقل سرگرم کننده تبدیل کنید. هرچند هلد چیز جدیدی را برای نمایش ندارد اما می‌تواند با ریتم خوب و تمپوی مناسبش مخاطب را تا انتها با خود همراه کند.

نظر منتقدین ؛ نقد فیلم Held  (برگزار شد 2020)

فرانک چک منتقد سایت هالیوود ریپورتر با دادن امتیاز 80 از 100 در خصوص فیلم برگزار شد چنین می‌گوید:

هلد داستانی بسیار قابل توجه دارد. به لطف جهت گیری دقیق و کنترل شده توسط فیلمساز، جذابیت آن در کل اثبات می‌شود. توانایی آنها در استفاده موثر از دوربین به خوبی در فیلم خودنمایی می‌کند. کافیست نمایی را بیاد بیاورید که وقتی زن و شوهر، در میان فضایی وحشت‌آلود، مجبور می‌شوند برای یک شام رسمی آماده شوند و پشت میز می‌نشینند؛ دوربین از بالای سر آن نما را به تصویر می‌کشد که بر فاصله عاطفی بین آنها تأکید دارد.

نول مورای منتقد سایت لس آنجلس تایم در خصوص فیلم Held نظر خود را به این شکل ارائه می‌دهد:

در حالی که شخصیت پردازی قهرمان قابل قبول است، کلیت فیلم Held خوب نیست و بسیار قابل پیش بینی می‌باشد. کارهایی که باید اِما و هنری انجام دهند و آن‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد تا به یک زن و شوهر ایده‌آل تبدیل شوند به اندازه کافی جالب نیستند.

و به همان اندازه که باید کلافه کننده باشند، ناراحت کننده هستند و معمای بزرگ طرحی که فیلم روی آن سوار است به راحتی قابل پیش بینی می‌باشد. حتی وقتی فیلم به سمت خشونت سوق پیدا می‌کند، آن صحنه ها مهیج و آزاردهنده نیستند.

نقد فیلم Held ؛ نقد فیلم برگزار شد
نقد فیلم Held ؛ نقد فیلم برگزار شد

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های چینی

بهترین فیلم و سریال های IMDb در سال 2021

عوامل فیلم ؛ نقد فیلم Held  (برگزار شد 2020)

  • بازیگران: جیل اوبری، برت جانسون، زک گلد و رز کمپون
  • کارگردانان: تراویس کلف و کریس لفینگ
  • نویسنده: جیل اوبری
  • تهیه کنندگان: کریس لوفینگ، تراویس کلاف و کایل گنتز
  • تهیه کنندگان اجرایی: برنت پاول، رایان پرات، جنر داسیلوا سهراب، سهرابی توماس پاول و تایلر مایرز
  • مدیر عکاسی: کایل گنتز
  • طراح تولید: مکس مارتینز
  • ویراستاران: آرون تارپ و اندی ماتیوز
  • طراح تولید: مکس مارتینز
  • آهنگساز: ریچارد بریکسپیر
  • طراح لباس: ترینا شرت

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص نقد فیلم Held چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر