;
coinex

نقد فیلم Together Together (باهم باهم 2021) : عشقی دور از انتظار

فیلم با هم با هم Together Together یک فیلم در ژانر کمدی و درام است که به کارگردانی نیکول بک‌ویت بازیگر و فیلمنامه‌نویس آمریکایی ساخته شده است. با تکراتو همراه باشید تا با هم در این مطلب به بررسی کلی و نقد فیلم Together Together برویم.

اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم، فیلم Together Together در مورد یک زن جوان و مرد میانسال است. زن توسط مرد استخدام شده تا رحم جایگزین برای فرزند مرد باشد. در این میان رابطه زیبایی بین این دو شکل می‌گیرد.

از بازیگران اصلی این اثر سینمایی می‌توان به اِد هِلمز (Ed Helms) اشاره کرد که به احتمال زیاد او را از سری فیلم‌های هنگ اُور (Hangover) به یاد داشته باشید. نقش اول زن هم به عهده پتی هریسون (Patti Harrison) بوده می‌توان گفت ستاره‌ای بالقوه است که نقش‌های شاخصی نداشته اما مسیر حرفه‌ای درستی برای خود ساخته است. در ادامه همراه تکراتو باشید تا بیشتر از زوایای مختلف این فیلم و عملکرد کارگردان، بازیگران و سایر عوامل را بررسی کنیم.

بررسی و نقد فیلم Together Together

عشقی دور از انتظار

در این نوشته از تکراتو با نگاهی به مطالب زیر همراهتان هستیم:

  • خلاصه داستان
  • نظر منتقدین
  • اگر از این فیلم خوشتان آمده
  • نتیجه و جان کلام
  • عوامل ساخت فیلم
نقد فیلم Together Together ؛ نقد فیلم باهم باهم
نقد فیلم Together Together ؛ نقد فیلم باهم باهم

داستان از جایی شروع می‌شود که مت (Matt) با آنا (Anna) در حال صحبت است. در ابتدا به نظر می‌رسد این دو در یک قرار عاشقانه سرسری هستند. بعد این طور برداشت می‌شود که آنا در یک مصاحبه کاری حضور یافته؛ که با توجه به هدف اصلیشان از ملاقات، شاید بتوان گفت که بله واقعاً ترکیبی از قرار عاشقانه و مصاحبه کاری بوده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

سوالاتی که مت می‌پرسد در عین حال که بامزه هستند، جدی و تهاجمی نیز هستند. مثلاً: بدترین کاری که تا حالا انجام دادی چی بوده؟ قطعه پیانویی که روی این صحنه استفاده شده این حس را می‌دهد که قایق کوچکی به آرامی در حال شکافتن آب‌های زلال است.

مت قبلا ازدواج کرده و جدا شده است. هرچند دلایل این جدایی به طور شفاف توضیح داده نمی‌شود اما به نظر می‌رسد دلیلش ناسازگاری بین آن دو بوده است. به هر حال تصمیم می‌گیرد از اسپرم خود و یک تخمک اهدایی، یک فرزند داشته باشد.

نقد فیلم Together Together ؛ نقد فیلم باهم باهم
نقد فیلم Together Together ؛ نقد فیلم باهم باهم

آنا نیز در گذشته هنگامی که بسیار جوان بوده باردار شده و فرزندش را به یک زوج داده که درخواست فرزند خوانده داشته‌اند. آنا به این ترتیب خانواده خود را به شدت آزرده است. هم به دلیل بارداری ناخواسته و هم به دلیل بزرگ نکردن بچه‌اش.

بنابراین ما در فیلم Together Together یک دختر جوان را داریم که در حالی مسئولیت پروراندن بچه یک نفر دیگر را در وجودش به عهده گرفته که در گذشته بچه‌ای از دست داده و باید با تکرار همان شرایط و همان خاطرات کنار بیاید و وظیفه‌ای که در قبالش یک قرارداد امضا کرده را به نحو احسن به پایان برساند.

مت یک طراح اپلیکیشن است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا پروفایل سایر افراد مجرد حاضر در این اپ را برانداز کنند. تفاوت این برنامه با نمونه‌های مشابهش این است که امکان انتخاب یک نفر وجود دارد. نام اپ لونر (Loner) به معنی آدم تنها است.

این فیلم یک رابطه نادر را به تصویر کشیده است که قرار نیست دو شخصیت اصلی عاشق هم شده و در نهایت با هم ازدواج کنند. بلکه یک رابطه واقعی و به دور از کلیشه‌های معمول را نشان می‌دهد. یک حس صمیمیت درونی که باعث می‌شود احساسات خود و سختی‌هایی که در گذشته متحمل شده‌اند را به اشتراک بگذارند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دی سی 2021

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

شاید حس تنهایی و تنها بودن (دو مفهوم مجزا) مانند چسب این دو نفر را از اول به هم نزدیک کرده است. البته این صمیمیت از همان ابتدا وجود ندارد و طبیعتاً دو نفری که تازه با هم آشنا شده‌اند تا یخشان آب شود مدتی زمان می‎برد و تا آن موقع کمی معذب هستند. اما رابطه‌ای که بینشان شکل گرفته یعنی پروراندن فرزند یکی در وجود ان یکی، باعث می‌شود که چه بخواهند و چه نخواهند زمان زیادی را با هم بگذرانند.

در واقع اوایل شروع برخورد این دو نفر با هم به وضع کردن قوانینی بین خودشان شروع می‌شود. قوانینی که باید حد و مرز هر کدام و وظیفه هر کدام در قبال دیگری را مشخص کنند تا در طول این مدت دچار ابهام و تنش نشده و به راحتی با هم کنار بیایند؛ البته قبل از این که به هم نزدیک‌تر شده و همدیگر را خانواده خود بپندارند.

نقد فیلم Together Together ؛ نقد فیلم باهم باهم
نقد فیلم Together Together ؛ نقد فیلم باهم باهم

فونتی که برای تیتراژ شروع فیلم استفاده شده است، فونتی است که از زمان فیلم آنی هال (Annie Hall) در تمام فیلم‌های وودی آلن (Woody Allen) استفاده شده است. در واقع حسی که از فیلم برداشت می‌شود – از نظر فاصله سنی دو نقش اول و خودآگاهی‌شان در حالی که هر دو از یک طنز زیرپوستی بهره برده‌اند – یادآور فیلم‌های وودی آلن است اما در یک مبحث جدی‌تر و به نحوی که امضای کار آلن چاشنی‌اش نشده و اثر هویت مستقل خود را دارد.

در واقع شاید نویسنده فیلم Together Together که همان کارگردان یعنی  باشد، با ساخت این فیلم علاوه بر دست گذاشتن بر موضوعی احساسی و انسانی، با اشاره به کشش بین یک مرد چهل و خرده‌ای ساله و دختری بیست‌ و خرده‌ای ساله، و رابطه‌ غیر رمانتیک آن‌ها می‌خواهد به روابط مشابه در فیلم‌های آلن تشر بزند که، آن جوری که تو تعریف می‌کنی درست نیست؛ درستش این است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

بهترین فیلم های اکشن 2021

فیلم به هیچ وجه تصنعی نیست و از آن دسته از فیلم‌ها نیست که “فیلم” بودنش کاملاً محسوس است. در عوض احساسات و عواطفی که در آن نشان داده می‌شود طبیعی و واقعی به نظر می‌رسد. همه فیلم گل وبلبل نیست و همانطور که از چنین قراردادی انتظار می‌رود، بین دو نقش اصلی اختلافاتی نیز پدید می‌آید و گاهی بحث و جدل پیش می‌آید. اما اینجا هم از آن اختلافات سطحی و ساختگی رایج در فیلم‌های کمدی رمانتیک نیست بلکه واقعاً اختلاف نظر بین دو انسان بالغ است که ماجرا را از دو زاویه متفاوت می‌بینند.

بازی هریسون متفاوت و دیدنی بوده و گاهی یادآور بازی ملیسا مک‌کارتی (Melissa McCarthy) در فیلم ساقدوش‌ها (Bridesmaids) است؛ از این نظر که یک طنز طبیعی در خونش هست که منتظریم در فیلم‌های کمدی بیشتری به عنوان نقش اول بدرخشد.

هر چه بیشتر با این دو کاراکتر همراه می‌شوید، بیشتر سر در آوردن از شخصیتشان سخت‌تر می‌شود. این دو از بسیاری جهت‌ها قابل پیش‌بینی نیستند و نمی‌توان ذهنشان را خواند. در واقع نمی‌توان این دو را زوج نامید. چیزی که بین آن‌هاست بیشتر از دوستی است؛ و کمتر از دو عاشق.

نقد فیلم Together Together ؛ نقد فیلم باهم باهم
نقد فیلم Together Together ؛ نقد فیلم باهم باهم

در کل به چنین‌ روابطی در دنیای ادبیات و سینما آنطور که باید پرداخته نشده است: دو انسانی که همدیگر را دوست دارند و مثل خانواده برای هم ارزش دارند و عزیز هستند بدون اینکه رابطه رمانتیکی بینشان شکل گرفته و منجر به یک رابطه عاشقانه یا ازدواج شود و بدون اینکه جذابیت جنسی در میان باشد. صرفاً دو نفر که نوعی از عشق را تجربه می‌کنند که تعریفش هیچ جا نیامده و هیچکس از این نوع رابطه سخنی نرانده است.

بیشتر بخوانید:

ترسناک ترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

مت ساده‌دل، شخصیت سرراست‌تر و گرم‌تری دارد؛ در حالی که آنا فیلم‎‎ را به بخش‌های کمدی‌تر و در عین حال مالیخولیایی‌تری می‌برد. این دو نفر دوست‌داشتنی هستند اما کامل نیستند، که اتفاقاً همین دوست‌داشتنی‌ترشان می‌کند. آنا با گذشته غم‌انگیز و وضعیت نه چندان خوب زندگی خانوادگی‌اش؛ و مت که در نهایت اعتراف می‌کند که به این خاطر می‌خواهد بچه‌ای داشته باشد تا شاید خلا و تنهایی سنگینش را پر کند. خلائی که بعد از شکستن یک پیوند زناشویی طولانی مدت حس می‌کند.

اگر بخواهم دقیق‌تر بگویم، فیلم باهم باهم در مورد کشف مرزها است. بک‌ویت با هوشمندی و تیزبینی فیلمی راجع به کاری که تمام عمر در حال انجامش هستیم ساخته است. تماشای مت و آنا در حالی که ابعاد رابطه‌شان را کشف می‌کنند و می‌فهمند که چه تاثیری بر یکدیگر دارند بسیار لذت‌بخش است. هم هلمز و هریسون از پس سیال بودن در نقششان در دو سمت رابطه به خوبی عمل کرده و هر جا که لازم بوده پیوندشان را محکم‌تر کرده و آنجا که لازم بوده آن‌را شل‌تر گرفته‌‌اند تا جایی که کامل از قالب دربیاید.

آن دوره زمانه‌ای که نُرم جامعه، خانواده معمول بود گذشته است. خانواده‌هایی با یک مادر و پدر و تعدادی فرزند. در دنیای امروز حداقل در جوامع غربی، نهاد خانواده در هر شکلی یافت می‌شود. فرزندانی با یک والد و یا زوج‌هایی که فرزندی ندارند نیز در قالب مفهوم خانواده می‌گنجد.

سوخت صحنه‌های کمدی فیلم از حساسیت بیش از اندازه مت و نظر دادن‌هایش در مورد عملکرد آنا، و آنا با مخفی کردن بارداری‌اش از دوستان، آشنایان، همکارها و عشاق سابق تامین می‌شود. در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید تا چند نظر از منتقدان را راجع به فیلم Together Together بخوانیم.

نقد فیلم Together Together ؛ نقد فیلم باهم باهم ؛ Patti Harrison
نقد فیلم Together Together ؛ نقد فیلم باهم باهم ؛ Patti Harrison

بررسی و نقد فیلم Together Together : نظر منتقدین

  • لیندزی / 1 Of My Stories

در این کمدی رمانتیک بی‌نظیر و عجیب و غیر معمول، مت به عنوان یک مرد مجرد تصمیم می‌گیرد می‌خواهد فرزندی داشته باشد، با یک خانم به عنوان رحم جایگزین قرارداد می‌بندد. با اینکه رابطه این دو هیچگاه رمانتیک نمی‌شود، بینشان یک پیوند محکم شکل می‌گیرد، چیزی بین دوست و خانواده. پتی هریسون و اد هلمز با هم جلوی دوربین یک جوشش طبیعی دارند، و مکالمات و دیالوگ‌ها خنده‌دار، جذاب و قابل ارتباط گرفتن هستند. دیدن مردی که فرصت پدر شدنش از نظر بیولوژیکی رو به اتمام است دلنشین است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی 2021

بهترین فیلم های زامبی 2021

  • Assholes Watching Movies

فیلم Together Together یک موضوع حساس و بسیار پیچیده را با سبکی تمام و شیرینی خاصی کند و کاو می‌کند. شیرینی‌ای که تنظیم کردن مقدار مناسبش به فیلم طوری که دل را نزند سخت است اما نه برای این فیلم. اد هلمز گزینه بسیار مناسبی برای به تصویر کشیدن یک مرد ساده است که دوست‌داشتنی که نیتی خیر و قلبی بزرگ دارد. نقش هریسون اما به مراتب سخت‌تر است. او را اولین بار وسط مصاحبه برای گرفتن این مسئولیت ملاقات می‌کنیم و از زندگی قبل از بارداری‌اش چیزی نمی‌دانیم. اما با این حال انرژی روشن و اندکی تند و تیزش به قدری جذاب و خودمانی است که سخت بتوان تصمیم مت را برای انتخاب او برای این وظیفه خطیر زیر سوال برد. اما گول ظاهر این فیلم را نخورید چرا که یک فیلم هالیوودی معمول نیست. تاکید بیش از اندازه بر عشق افلاطونی نسبت به رمانتیک پیشتازانه است. نویسنده و کارگردان این اثر، نیکول بک‌ویت انتظارات شما را از یک همچین فیلمی می‌داند، و تخطی کردنش از این قوانین نانوشته دیدنی و دلپذیر است.

  • هیلاری باتلر / com

آنا و مت تا جایی که دو نفر بدون رابطه فیزیکی ممکن است نزدیک باشند، صمیمی هستند. حتی بیشتر از بسیاری از زوج‌هایی که رابطه فیزیکی هم بینشان هست. این نمایش از دوستی دو جنس مخالف کمیاب و احساسی است. فیلمی که قصه یک ارتباط عمیق را بدون اینکه حالت شعاری به خود بگیرد بازگو می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمه های 2021

بهترین فیلم های کره ای 2021

بررسی و نقد فیلم Together Together : اگر از این فیلم خوشتان آمده

  • مشهورترین نمونه از اشاره به مادر جایگزین، فیبی در سریال فرندز است که سه‌قلو باردار است.
  • در سال 2008 تینا فِی (Tina Fey) با همکار همیشگی‌اش امی پولر (Amy Poeler) در فیلم Baby Mama هم‌بازی شده‌اند که راجع به یک زن مجرد است که تصمیم می‌گیرد از خود فرزندی داشته باشد و برای این کار یک زن از طبقه پایین جامعه را استخدام می‌کند.
  • جدیدترین فیلم مشابهی که ساخته شده در سال 2020 بوده است. The Surrogate داستان پیچیدگی‌های یک مورد بارداری جایگزین را روایت می‌کند. جس دختری سیاهپوست است که تصمیم می‌گیرد به یک زوج همجنسگرا برای داشتن فرزند کمک کند.
  • چه اتفاقی می‌افتد اگر بچه‌تان را طبق توافق به یک سایکوپت بسپارید تا در وجودش رشد داده و به دنیا بیاورد؟ فیلم When the Bough Breaks این موضوع را سوژه خود قرار داده است.
  • مورد پنجم هم تا حدی مشابه مورد چهارم است. The Surrogacy Trap داستان یک زوج است که برای بچه‌دار شدن از یک نفر دیگر کمک می‌گیرند غافل از اینکه او قصد نابود کردن این ازدواج را دارد.

بررسی و نقد فیلم Together Together : نتیجه و جان کلام

در نهایت باید گفت که فیلم باهم باهم Together Together 2021 همان چیزی از آب درآمده که باید، و همان حس و حال و فضا را دارد که نویسنده و کارگردان انتظار داشته است. فیلمی است سرگرم‌کننده و آموزنده و البته متفاوت و نو با ساختارشکنی‌های محسوس. به بیانی می‌توان گفت فیلم Together Together نقطه برجسته‌ای در میان فیلم‌های مشابه خود است و رابطه‌ای را به پرده سینما آورده که باید بیشتر از این شاهدش باشیم.

بازی‌ها در سطح قابل قبولی بوده و انتخاب بازیگران به درستی انجام شده است و اگر فیلم‌نامه را بخوانید احتمالاً همین ظاهر و روحیات را برای دو نقش اول قصه متصور خواهید شد. این فیلم ارزش دیدن دارد و تقریباً تمام نقدهایی که از آن منتشر شده فیلم را تحسین کرده و آن را حرفه‌ای و دیدنی خوانده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های 2021

بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021

  • ریچارد پراپز / The Independent Critic

“Together Togethe فیلم کوچک جمع و جوری با معرفی دو بازی فوق‌العاده از هریسون و هلمز است که با بازی‌های قوی از بازیگران مکمل مثل تیگ نوتارو، رزالیند چائو، نورا دان و سایرین همراهی شده است.

  • کریستین اسمیت / Plugger In

Together Together یک مکالمه جالب، گاهی خام و گاهی جهشی در مبحث رحم جایگزین است.

عوامل ساخت فیلم : نقد فیلم Together Together

  • کارگردان: نیکول بک‌ویت
  • نویسنده: نیکول بک‌ویت
  • تهیه‌کنندگان: نیکول بک‌ویت، بیل بننسون، کریس بوید، آنتونی برندونیزیو، لیا بومن
  • بازیگران: پتی هریسون، اد هلمز، رزالیند چائو، تیم شارپ، بیانکا لوپز
  • فیلمبردار: فرانک باررا
  • آهنگساز: الکس سومرز
  • تدوین: آنت دوی
  • طراح لباس: چلسی گرین
  • طراح صحنه: اشلی سوانسون
  • انتخاب بازیگران: سوزان بویاجیان

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بررسی و نقد فیلم Together Together چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    فیلم باهم باهم، در جهت عادی سازی ناهنجاریهای خانوادگی است، سهمی از فیلم به نگرانی مرد موجر رحم زن می پردازد که روابط جنسی یا بقولی سکسی با دیگران دارد، نه از اینکه زن کار زشتی انجام بلکه نگران است که عملیات سکس روی تخم بارور شده که او صاحبش است اثر سوء نداشته باشد،
    عادی سازی ، فحشا، بی مسؤلیتی در برابر فرزند، خانواده، فساد اخلاقی، فساد و بی حیایی در ادبیات و نگارش فیلم نامه،
    خاک بر سر غرب زدگان ایرانی که پیروی فرهنگ مبتذل غرب شده اند.

    پاسخ