coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

شبکه اجتماعی ترامپ چیست ؟

مسدود سازی حساب های دونالدو ترامپ در توییتر و فیسبوک ظاهرا عاملی شده تا رئیس جمهور سابق آمریکا به چاره دیگر بیندیشد. اما شبکه اجتماعی ترامپ چیست ؟

عملکرد ترامپ در شبکه های اجتماعی در زمان ریاست جمهوری خود آن قدر درخشان بود که بلافاصله بعد از پایان عصر ریاست جمهوری اش، اکانت های او در توییتر و فیسبوک مسدود شد.

بعد از این جریانات بود که یکی از مشاوران دونالد ترامپ از احتمال راه اندازی شبکه اجتماعی دونالد ترامپ خبر داد که ترامپ به کمک آن قصد بازگشت جدی به فضای مجازی را دارد. حالا این سرویس رسما راه اندازی شده و امکان عضویت در شبکه اجتماعی ترامپ فراهم شده است. اما شبکه اجتماعی ترامپ چیست ؟

شبکه اجتماعی ترامپ چیست ؟

جیسون میلر بیش از یک ماه پیش در مصاحبه با فاکس نیوز گفته بود که آقای ترامپ احتمالا تا دو سه ماه آینده در شبکه اجتماعی شخصی خود ظاهر می شود. آقای میلر در این باره گفته که این سرویس:

پرسروصداترین شبکه اجتماعی خواهد شد و بازی را از نو تعریف خواهد کرد.

شبکه اجتماعی ترامپ چیست ؟

مسدودسازی حساب های ترامپ در توییتر و فیسبوک به زمان حمله به کنگره باز می گردد که طی آن ترامپ مهاجمین را وطن پرستان واقعی خوانده بود. پنج نفر از جمله یک مامور پلیس در هجوم هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره در روز ششم ژانویه 2021 کشته شدند.

بعد از این بود که توییتر حساب رسمی دونالد ترامپ را به علت خطر تشویق به خشونت به صورت دائمی به تعلیق درآورد. آقای ترامپ در ده سال گذشته از توییتر برای دور زدن رسانه های جمعی و صحبت مستقیم به رای دهندگان و مخاطبانش استفاده می کرد. اما شبکه اجتماعی ترامپ چیست و چگونه کار می کند؟ عضویت در شبکه اجتماعی ترامپ چگونه است؟ با ما باشید.

بیشتر بخوانید:

لایو روم اینستاگرام چیست؟

مسنجر رومز اینستاگرام چیست؟

شبکه اجتماعی ترامپ چیست؟

شبکه اجتماعی ترامپ چیست ؟

تا چندی پیش اطلاعات زیادی درباره این سرویس وجود نداشت. جیسون میلر در مصاحبه خود بدون ارائه جزئیات خاص گفته بود که:

همه منتظر و چشم‌ به‌ راه خواهند بود که پرزیدنت ترامپ دقیقا چه خواهد کرد.

مشاور رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته بود که ترامپ برای راه اندازی پلتفرم اختصاصی خود جلسات مهمی با تیم های مختلفی در مارئه لاگو، محل اقامت خود در فلوریدا برگزار کرده است.

او همچنین مدعی شد که چندین شرکت برای صحبت در این باره درخواست داده اند و پیش بینی استقبال ده ها میلیون نفری از شبکه اجتماعی دونالد ترامپ را مطرح کرد.

طرد ترامپ از شبکه های اجتماعی : ماجرای شبکه اجتماعی دونالد ترامپ چیست؟

شبکه اجتماعی ترامپ چیست ؟

در روز ششم ژانویه و در آستانه تایید ریاست جمهوری جو بایدن، صدها نفر از هوادران ترامپ به ساختمان کنگره یورش برده و ساحتمان را به نوعی تصرف کردند. در ادامه این جریان و واکنش های مختلف، ترامپ به طرز عجیبی مهاجمان به کنگره را وطن پرست خوانده و توییت دسترسی او به حسابش را به مدت 12 ساعت مسدود کرد.

در همان زمان بود که توییتر به ترامپ هشدار داد در صورت نقض قواعد و مقررات این شبکه اجتماعی، حساب او به صورت دائمی تعلیق خواهد شد. ترامپ اما هیچ گاه از تجارب خود درس نمی گیرد و بلافاصله بعد از دسترسی به حساب خود دو توییت جدید منتشر کرد که باعث تعلیق دائمی حساب او شد.

بنابر اعلام توییتر، محتوای هر دو توییت ناقض سیاست های ضد خشونتی این شبکه اجتماعی بوده است. به تدریج و در اداه این روند بود که حساب های رسمی ترامپ در فیسبوک، اسنپ چت و حتی توییچ که یک شبکه اجتماعی مختص گیمرهاست به حالت تعلیق درآمد. حالا خبرها از ارائه شبکه اجتماعی او و فراهم شدن امکان عضویت در شبکه اجتماعی ترامپ حمایت دارند. اما شبکه اجتماعی ترامپ چیست ؟

بیشتر بخوانید:

کلاهبرداری تیک آبی اینستاگرام

قابلیت Recently Deleted اینستاگرام چیست؟

شبکه اجتماعی ترامپ چیست ؟

شبکه اجتماعی ترامپ چیست ؟

دونالد ترامپ اخیرا یک وب سایت جدید ارتباطی راه اندازی کرده که می گوید محتویاتی را مستقیما از روی میز کار رئیس جمهور سابق منتشر خواهد کرد. ترامپ بعد از شورش روز ششم ژانویه از توییتر منع شده و حساب های او در برخی دیگر از سرویس ها نظیر فیسبوک و یوتیوب نیز به حالت تعلیق درآمد.

ترامپ حتی بعد از پایان ریاست جمهوری نیز ول کن ماجرا نیست و در این مدت بیانیه های جنجال برانگیز زیادی منتشر کرده و حالا ظاهرا قرار است این بیانیه ها از وب سایت او منتشر شود. کاربران حالا می توانند روی پست های این سایت لایک بزنند و یا آن ها را در توییتر و فیسبوک به اشتراک بگذارند.

مشاور ارشد ترامپ، جیسون میلر پیش از این گفته بود که قرار است یک شبکه اجتماعی جدید از سوی ترامپ راه اندازی شود. و این یک سکوی تازه و بزرگ خواهد بود. او اما چندی پس از این در توییتی نوشته بود که وب سایت جدید که اخیرا راه اندازی شده شبکه اجتماعی که قبلا ذکر شده نیست. او همچنین وعده ارائه اطلاعات جدیدی از شبکه اجتماعی را داده بود.

این وب سایت را کمپین نوکلیوس ساخته که یک شرکت خدمات دیجیتال است و براد پارسکیل مدیر سابق مبارزات انتخاباتی ترامپ ایجاد کرده بود. چندین پست در این وب سایت وجود دارد که ادعاهای باطل شده درباره تقلب در انتخابات سال گذشته را تکرار می کند.

بیشتر بخوانید:

دانلود و آموزش کار با جی بی واتساپ (GBWhatsapp)

آموزش رمز گذاشتن برای واتساپ و قفل کردن آن در اندروید، iOS و ویندوز

عضویت در شبکه اجتماعی ترامپ چگونه است؟

شبکه اجتماعی ترامپ چیست ؟

ترامپ شامگاه سه شنبه از راه اندازی شبکه اجتماعی خود به نام From the Desk of Donald J. Trump خبر داد. این پلتفرم جدید طراحی شبیه به توییتر دارد، با این حال یک وبلاگ میزبان نظرات رییس جمهور سابق آمریکا محسوب می‌ شود.

کاربران می‌ توانند در این پلتفرم عضو شوند و از طریق ایمیل و شماره موبایل خود، از ارسال پست‌ های جدید مطلع شوند. علاوه بر این، امکان لایک کردن پست‌ها هم برای آن‌ها وجود دارد، البته ظاهرا هنوز چنین قابلیتی اجرایی نشده است.

اگرچه این پلتفرم به تازگی راه‌اندازی شده، اما در آن پست‌هایی به چشم می‌خورد که تاریخ‌ آن‌ها به ۴ فروردین بازمی‌گردد. جدیدترین پست این پلتفرم هم ویدیویی تبلیغاتی است که شبکه اجتماعی ترامپ را محلی برای صحبت آزاد و امن می‌داند و آن‌ها را مستقیم از میز کار دونالد ترامپ اعلام می‌کند. ترامپ در این فایل ویدیویی این شبکه اجتماعی جدید را مکانی برای صحبت آزادانه و ایمن توصیف کرده است.  او با خواندن متنی در این پیام ویدیویی گفت:

در زمان سکوت و دروغ‌ها، چراغی از آزادی سر بر می‌آورد

بنابر گزارش های موجود، این شبکه اجتماعی فرصتی برای رئیس جمهور سابق فراهم می کند تا پیام ها، تصاویر و ویدیوهایی را منتشر کند. طرفداران ترامپ با عضویت در شبکه اجتماعی ترامپ قادرند تا به انتشار و اشتراک گذاشتن محتوای منتشر شده توسط ترامپ در دیگر شبکه های اجتماعی بپردازند. البته این شبکه اجتماعی این امکان را برای بازدید کنندگان ایجاد نمی کند تا به بحث و تبادل نظر درباره محتوای منتشر شده بپردازند. شبکه فاکس نیوز به نقل از یک منبع آشنا درباره شبکه اجتماعی جدید  ترامپ گفت:

این یک ارتباط یک طرفه است. این سیستم به ترامپ اجازه می‌دهد تا با طرفداران خود ارتباط برقرار کند.

شبکه اجتماعی From the Desk of Donald J. Trump در حالی راه‌ اندازی می‌شود که چندی پیش هیئت نظارت فیسبوک رای خود درباره محدود شدن ترامپ را صادر کرد.

بیشتر بخوانید:

تماس تصویری واتساپ در کامپیوتر/ ویندوز

آموزش کار با یو واتساپ ؛ نصب، تنظیمات و حل مشکل YOWhatsapp

رای هیئت نطارت درباره دونالد ترامپ چیست؟

شبکه اجتماعی ترامپ چیست ؟

این ها در حالی اعلام می شود که به نظر می رسد هیات نظارت فیسبوک امروز نظر خود درباره دائمی شدن یا رفع تعلیق حساب آقای ترامپ را اعلام کرد. یوتیوب نیز چندی پیش گفته بود که حساب آقای ترامپ زمانی دوباره فعال شد که تهدید خشونت در جهان واقعی کاهش یابد.

هیات نظارت فیسبوک در بررسی تصمیم خود درباره مسدودسازی حساب ترامپ را اعلام کرد. این رای با اندکی تاخیر اعلام شد تا بیش از 9 هزار اظهار نظر مردم عادی در این باره بررسی شود.

به لحاظ تئوریک تصمیم آینده ترامپ در فیسبوک را تعیین خواهد کرد. فیسبوک و هیات نظارت آن صراحتا اعلام کرده اند که این تصمیم هرچه باشد تصمیم نهایی است و قابل تغییر نیست.

بر اساس تصمیم هیات نظارت این رسانه اجتماعی، منع ترامپ که پس از هجوم گروهی از حامیانش به ساختمان کنگره در پی اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری صورت گرفت،‌ همچنان ادامه خواهد یافت تا او علاوه بر توییتر از فیس‌بوک نیز محروم بماند.

هیات نظارت فیس‌بوک یک گروه متشکل از دانشگاهیان، وکلا و سایر افراد است که به صورت مستقل در زمینه اعمال سیاست‌های این بستر رسانه اجتماعی رای صادر می‌کند.

محرومیت ترامپ از حضور در فیس‌بوک ابتدا به صورت موقت بود که به دائم تغییر یافت، اما اکنون هیات نظارت در رای خود گفته ممنوعیت نامحدود اشتباه بوده است. هیات نظارت از فیس‌بوک خواسته یک واکنش متناسب که با قوانینی که بر سایر کاربران اعمال می‌شود، تعیین شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص شبکه اجتماعی ترامپ چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر