;
coinex

نقد سریال میراث ژوپیتر (Jupiter’s Legacy) ؛ اقتباسی دیگر از نتفلیکس

نقد سریال میراث ژوپیتر (Jupiter’s Legacy) نتفلیکس اقتباسی است از یک رمان گرافیکی نوشته مارک میلار و فرانک کوئیتلی که دیروز 7 می ماه قسمت اولش پخش شد. در ادامه با بررسی بیشتر با تکراتو همراه باشید.

اتفاقات سریال در دهه 30 میلادی جریان دارد. جایی که داستان تولد اولین قهرمانان جهان روایت میشود. این سریال بر روی داستان چند نسل از یک خانواده ابر قهرمان تمرکز دارد. امیدواریم بتوانم با شرح کوتاهی از اتفاقاتی که در قسمت اول این سریال می افتد موفق باشم.

سریال های نتفلیکس محبوبیت های بسیاری دارند و پیدا کرده اند.همانطور که حتما تا کنون اقدام کردید بهترین فیلم‌های منتشر شده در سال ۲۰۲۰ تا به امروز را از نظر گذرانده‌اید. با نگاهی کلی به موفقیت‌ترین فیلم‌های پخش شده طی ماه‌های اخیر به‌سادگی می‌توان به این نتیجه رسید که اکثر فیلم‌های تحسین شده از آثار تولید نتفلیکس بوده‌اند.

قطعا سال آینده به این شکل که انسال فیلم‌های نتفلیکس در زمینه‌های مختلف موفقیتهای چشمگیری داشته اند دیگر نخواهند داشت. زیرا با توزیع جهانی واکسن کرونا کمپانی‌های فیلم‌سازی فیلم‌های مهم خود را اکران می‌کنند و جوایز بین استودیوهای مختلف تقسیم خواهد شد.

نقد سریال میراث ژوپیتر (Jupiter’s Legacy)

اقتباسی دیگر از نتفلیکس

ریکی جرویس در استندآپ کمدی‌اش در گلدن کلوب 2020 می‌گفت:

همه دارند نتفلیکس می‌بینند. احتمالا سال آینده باید دور هم جمع شویم و بگوییم “همه گلدن گلوب‌ها میرسد به … نتفلیکس!

فهرست مطالبی که در ادامه این نوشتار خواهید خواند به شرح زیر میباشد:

  • اقتباسی دیگر از نتفلیکس
  • خلاصه داستان
  • تکنیک
  • اندکی صبر
  • نویسنده رمانی مصور
  • عوامل سریال
نقد سریال میراث ژوپیتر ؛ نقد سریال Jupiters Legacy
نقد سریال میراث ژوپیتر ؛ نقد سریال Jupiters Legacy

در این نوشتار به مناسبت پخش قسمت اول سریال Jupiter’s Legacy کمی به این سریال که محصول شرکت نتفلیکس میباشد میپردازیم. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

سریال حماسی ابرقهرمانی Jupiter’s Legacy (میراث ژوپیتر)، از سری کتاب‌های نوشته مارک میلار (Mark Millar)، یکی از بزرگ‌ترین سریال‌های در حال تولید شبکه نتفلیکس است. قسمت اول این سریال در تاریخ 7 می ماه  به عبارتی دیروز پخش شد. اقتباسی از رمانی که نویسنده مطرح کمیک‌بوک‌ها، مارک میلار (Mark Miller) میباشد. و به نظر قرار است به یکی از بهترین سریال های نتفلیکس 2021 تبدیل شود.

سریال Jupiters Legacy در کمال تعجب توسط هیچ کدام از دو کمپانی مشهور مارول Marvel و دی سی DC ساخته نشده است. رمان مصور میراث ژوپیتر تحت لیبل ایمج کامیکز Image Comics به چاپ رسیده است.

از جمله مهمترین بازیگران سریال ژوپیتر لگسی می‌توان به جاش دهامل (Josh Duhame)، لزلی بیب (Leslie Bibb)، بن دنیلز ـ(Ben Daniels)، النا کامپوریس (Elena Kampouris)، اندرو هورتون (Andrew Horton)، مایک وید (Mike Wade) و مت لنتر (Matt Lanter) اشاره کرد. تمرکز این سریال بر روی نخستین خانواده از ابرقهرمانان و در حوالی دهه 1930 می‌گذرد که آنها در تلاشند تا خانواده ابرقهرمان خود را حفظ کنند.

بیشتر بخوانید:

آموزش کار با اپلیکیشن نتفلیکس ؛ نصب، ساخت اکانت و پخش سریال های Netflix

نقد سریال The Nevers (سریال نورز 2021) : قسمت چهارم

به سراغ خود سریال برویم. با دانستن اینکه میراث ژوپیتر از یک کمپانی جدید آمده است، اولین قدمی که باید بردارد آشنا کردن مخاطب با شخصیت‌های خود است.

نقد سریال میراث ژوپیتر ؛ نقد سریال Jupiters Legacy
نقد سریال میراث ژوپیتر ؛ نقد سریال Jupiters Legacy

قبل از رفتن به بررسی قسمت اول این سریال لازم به ذکر است که از تهیه کنندگان این فیلم که سهم به سزایی در موفقیت هر تولید سینمایی و سریالی را خواهند داشت برویم. میلار نویسنده کمیک‌های بلاک باستری نظیر کینگزمن (Kingsman) مارول است و کمیک میراث ژوپیتر را در کنار فرانک کوئیتلی (Frank Quitely) به عنوان طراح در سال 2013 منتشر کرد.  تهیه ‌کنندگان این سریال نیز لورنزو دی بوناونتورا (Lorenzo Di Bonaventura)، دن مک‌درموت (Dan McDermott)،‌استیون دی‌نایت (Steven S. DeKnight)، جیمز میدلتون (James Middleton) و سانک کیو کیم (Sang Kyu Kim) هستند که کارهای اجرایی را عهده دار شده اند.

نقد سریال میراث ژوپیتر (Jupiter’s Legacy) ؛ خلاصه داستان

ابرقهرمانان نسل قدیم به مدت ده‌ها سال ساکنین زمین را از انواع آسیب‌ها و خطرات محافظت کرده‌اند. حال که در سراشیبی عمر خود قرار گرفته‌اند، باید میراث خود را یعنی جایگاه ابرقهرمانی را به فرزندان خود انتقال بدهند.

نقد سریال میراث ژوپیتر ؛ نقد سریال Jupiters Legacy
نقد سریال میراث ژوپیتر ؛ نقد سریال Jupiters Legacy

فرزندانی که متعلق به جهان امروز هستند و می‌خواهند همه چیز را به طریق امروزی، و به شیوه خودشان به جلو ببرند و حل و فصل کنند. حال با یک موقعیت و حال و هوای پیچیده خانوادگی مواجه هستیم که از دو زاویه میشود آن را بررسی کرد: اول اینکه اختلافات معمول پدر، مادر و فرزند که در هر خانواده‌ای میشود این مشکلات را دید.

بیشتر بخوانید:

نقد سریال Mare Of Easttown (میر شهرک شرقی 2021) : چرا وینسلت بهترین انتخاب است

بهترین سریال های کره ای نتفلیکس ؛ سریال کره ای Netflix چی ببینیم؟

دوم، احتمالا بتوان گفت به دلیل وجود اختلافات کاری. داشتن رابطه مناسب با والد به شدت دشوار به نظر میرسد. چه برسد به وقتی که از شما بخواهند چیزی که تمام مدت زندگی و زیستتان را برایش گذاشته اید تحویل بگیرید و به همان تناسب، دقت و با همان کیفیت و از همه مهم‌تر به سبک صد سال پیش وظایف آن‌ها را به انجام برسانید.

تکنیک ؛ نقد سریال میراث ژوپیتر (Jupiter’s Legacy)

نکته جالبی که در فیلمبرداری سریال میراث جوپیتر میشود مورد توجه قرار داد این است که ابعاد مختلفی را در هر دوره زمانی به کار برده است. نسبت 2.39:1 را برای به تصویر کشیدن سکانس‌هایی که در زمان حال می‌گذرند، و نسبت 16:9 برای نشان دادن وقایعی که در آخر دهه بیست میلادی در شیکاگو اتفاق افتاده اند. بهتر است توجه خود را در تمام سریال گسترده کنید چرا که در هر دوره اتفاقات مهمی جریان خواهد داشت.

لازم به ذکر است که نتفلیکس در آگوست 2017 با کمیک‌های میلار قراردادی را امضا کرد. عنوان «جهان میلار» (Millarworld) را بر روی آنها گذاشته شده است و در ادامه قرار است با بهره‌گیری از آنها فیلم‌ها و سریال هایی را به عنوان بهترین فیلم های علمی تخیلی در دست ساخت دارد.

نقد سریال میراث ژوپیتر ؛ نقد سریال Jupiters Legacy
نقد سریال میراث ژوپیتر ؛ نقد سریال Jupiters Legacy

از طرفی مارک میلر جایی در خصوص جهان‌های سینمایی مارول که این روزها از دیزنی پلاس پخش می‌شوند و دلیل ناکمی بهترین فیلم های دی سی گفته است:

به نظر من دلیلش خیلی ساده است. شخصیت‌های دی سی سینمایی نیستند. البته این حرف را به عنوان یکی از طرفداران شرکت دی سی می‌زنم که کاراکترهایش را به دنیای مارول ترجیح می‌دهم. سوپرمن، بتمن و وانداوومن از شخصیتهای محبوبی هستند که واقعا توجه به آنها مهم میباشد. ولی فکر می‌کنم آنها بر اساس شخصیت مخفی‌شان نیستند.

اندکی صبر ؛ نقد سریال میراث ژوپیتر (Jupiter’s Legacy)

از نگاه های مختلف اگر بخواهیم به این سریال توجه کنیم، سریال میراث جوپیتر یادآور قسمت اول فیلم کارتونی فوق‌العاده شگفت‌انگیزان The Incredibles پیکسار میباشد. درگیری‌های روزمره یک خانواده که تمام اعضای آن ابرقهرمان هستند و تحت فشارهای حقوقی مجبور شده‌اند کار نجات دنیا را فراموش کرده و با کارمندی زندگی خود را بگذرانند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2021

بهترین سریال های HBO در سال 2021

با نگاه به اپیزود اول این مجموعه شاید بتوان ادعا کرد اگر عوامل سریال در انتخاب بازیگران یا به عبارتی در بازیگردانی دقت بیشتری میکردند نتیجه بهتر اتفاق می‌افتاد. بهدر هر صورت از سختی‌های نوشتن نقد برای اپیزودهای اولیه هر سریالی این است که نمی‌توان راجع به بیشتر موارد نظر مطلق و تمام کننده‌ای بدهیم. شاید اگر اندکی حوصله به خرج دهیم سریال ارزش و جایگاه واقعی خود را به بیننده نشان دهد.

شاید سریال میراث ژوپیتر دیالوگ خیلی جدی و جدیدی با مخاطب برقرار نمیکند و از نظر معنا و داستان به دنیای خوش رنگ و لعاب ابرقهرمان‌ها چیز خاصی اضافه نکند. اما تماشای آن خالی از لطف نیست. قطعاً اگر این سریال پنج سال پیش ساخته و پخش می‌شد جایگاه بسیار بالاتری در لیست سریال‌های ریز و درشت به دست می‌آورد. در سال‌های اخیر به قدری دنیای سریال حرفه‌ای عمل کرده است که به چشم آمدن بین تولیدات موفق متعدد کاری بس دشوار است.

نقد سریال میراث ژوپیتر ؛ نقد سریال Jupiters Legacy
نقد سریال میراث ژوپیتر ؛ نقد سریال Jupiters Legacy

نویسنده رمانی مصور ؛ نقد سریال میراث ژوپیتر (Jupiter’s Legacy)

برخی منتقدان بیشتر این سریال را متعلق به ژانر دراما می‌دانند تا فانتزی اکشنی که سریال میراث جوپیتر برای خود انتخاب کرده است. میلار، نویسنده رمان مصور سریال میراث ژوپیتر 2021 در خصوص ایده‌ای که برای نوشتن این سریال در نظر گرفته بوده، گفته است:

وقتی کار روی رمان Jupiter’s Legacy را شروع کرده بودم، من و همسرم مشغول  تولد گرفتن برای فرزند دوم خود بودیم. و همین جریانهای خانوادگی ناگهان جذابیت بیشتری برایم پیدا کرد. معمولاً وقایع زیادی راجع به ابرقهرمانانی که فرزند دارند مشاهده نمیکنید. با خودم فکر کردم اگر یک نفر به خوبی شخصیت سوپرمن با یک نفر به خفنی واندروومن ازدواج کند و بچه‌دار شود چه میشود؟ اتفاق و جریانات فوق‌العاده‌ای به وجود می‌آمد و به ویژه برای فرزندان سخت می‌شد. برای آن‌ها اینکه بتوانند طبق انتظارات والدینشان عمل کنند چالش‌برانگیز خواهد بود.

نقد سریال میراث ژوپیتر ؛ نقد سریال Jupiters Legacy
نقد سریال میراث ژوپیتر ؛ نقد سریال Jupiters Legacy

عوامل سریال ؛ نقد سریال میراث ژوپیتر (Jupiter’s Legacy)

  • ژانر: ابرقهرمانی، علمی تخیلی
  • خالق: استیون دی‌نایت
  • بر اساس: کامیک‌های میلارورلد
  • بازیگران: جاش دهامل، لزلی بیب، بن دنیلز، النا کامپوریس، اندرو هورتون، مایک وید و مت لنتر
  • کشور: آمریکا
  • زبان: انگلیسی
  • شبکه پخش: نتفلیکس
  • عناوین اپیزودها: اپیزود اول: با نور ابتدایی غروب (By Dawn’s Early Light) – اپیزود دوم: سنگ و کاغذ (Paper and Ston)، رنگ آمیزی ابرها با طلوع خورشید (Painting the Clouds With Sunshine)، اپیزود چهارم: همه شیاطین اینجا هستند (All the Devils Are Here)، اپیزود پنجم: فایده‌اش چیست؟ (What’s the Use؟)، اپیزود ششم: صورت‌اش را بپوشان (Cover Her Face)، اپیزود هفتم:‌Ommes Pro Uno، اپیزود هشتم: جوری که نهایتا تمام می‌شود (How it All Ends)

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بررسی و نقد سریال میراث ژوپیتر (Jupiter’s Legacy) چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر