;
coinex

نقد فیلم Trigger Point (تریگر پوینت 2021) ؛ زندگی ساده

در این نوشتار به نقد فیلم Trigger Point به کارگردانی براد ترنر می‌پردازیم. در ادامه با نقد فیلم تریگر پوینت با ما و سایت تکراتو همراه باشید.

عبارت “تریگر پوینت” به قسمت‌هایی از بدن گفته می‌شود که در واقع درد ایجاد می‌کنند. بنابراین اگر به درد کمر مبتلا شده باشید، باید بدانید که در بخشی که “تریگر پوینت” آسیب دیده دچار مشکل شده‌اید.

همانطور که برای بسیاری از فیلم‌هایی با محوریت جاسوسی مرسوم است، نویسنده یا تهیه کننده یا هر کسی که عنوان “Trigger Point” را برای این ژانر سینمایی انتخاب کرده، اهمیتی نمی‌دهد که این عبارت در واقع به چه معناست.

یا اینکه اتفاقاتی که در طول فیلم می‌افتد به چه معنی است. آنها فقط به این فکر می‌کنند که سکانس‌های جذابی را به تصویر بکشند. همچنین، در این تریلر ظاهرا جاسوسی تیراندازی زیادی انجام می‌شود و این را خوب می‌دانید که اسلحه یکی از عوامل محرک می‌باشد که در فیلم به تریگر پویند مرکزی تبدیل شده است.

نقد فیلم Trigger Point (تریگر پوینت 2021)

زندگی ساده

فهرست مطالبی که در ادامه نقد فیلم تریگر پوینت خواهید خواند به شرح زیر می‌باشد:

  • زندگی ساده
  • کیانو یا پپر
  • آژانس های جاسوسی
  • نقاط ضعف
  • شخصیت پردازی
  • تحلیل روانشناختی
  • عوامل فیلم

دلایل دیدن: مهیج، حضور قاتلی سرگرم کننده

دلایل ندیدن: فیلمساز می‌توانست برای از بین بردن یکنواختی کارهای بیشتری بکند.

ارزش‌های خانوادگی: خشونت، فحش و همچنین برخی مطالب مختصر جنسی در این فیلم وجود دارد.

نمره منتقدین سایت: 5 از 10

نقد فیلم Trigger Point ؛ نقد فیلم تریگر پوینت 2021
نقد فیلم Trigger Point ؛ نقد فیلم تریگر پوینت 2021

یک تریلر جاسوسی آشنا که توسط براد ترنر، پیشکسوت تلویزیون، بدون اندکی تفکرِ درست درمان کارگردانی شده و بدون تمایز توسط مایکل ویکرمن به سختی توضیح داده شده است.

فیلم اندکی مانند یک فیلم اکشن ساخته شده برای تلویزیون احساس می‌شود که با یک اوج بی تاثیر و بی نتیجه به پایان می‌رسد. نیکولاس شاو (با بازی باری پپر)، مردی ساده که زندگی ساده‌ای را پیش گرفته، در یک شهر کوچک زندگی می‌کند. او همچنین غذا را در ناهارخوری در یک رستوران می‌خورد و به صحبت‌های پیشخدمت آن‌جا درباره مشکلاتش گوش می‌دهد.

او کتاب‌ها را از کتابفروشی کوچک محلی خریداری می‌کند و به طور کلی می‌تواند بهترین مرد کوچک مرموز در شهر باشد. چیزی که آنهایی که با او در ارتباط هستند نمی‌دانند این است که نیکولاس شاو نوعی مامور مخفی سابق است که از دیدگان پنهان شده.

خانه او مانند یک قلعه می‌باشد. او دوربین ها و حسگرهای حرکتی را در همه جای محوطه و حتی یک هواپیمای بدون سرنشین دارد که برای بررسی محل به آنجا می‌فرستد. کاملا مشخص است که وی هدفی در زندگی برای خود دارد.

در Trigger Point مشکلی وجود ندارد تا آزار دهنده باشد. باری پپر کاریزماتیک ترین بازیگر جهان نیست اما او یک بازیگر کارآمد می‌باشد که می‌تواند صفحه نمایش را در حین اتفاق برای خود کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های مارول در سال 2021

Colm Feore یک بازیگر مکمل عالی است، یک مرد سودمند که می‌تواند به هر نقشی قوه ببخشد. او لذتی را که برای هر نقشی به همراه می‌آورد، از جمله این نقش، کم رنگ نمی‌کند هیچ بیشتر می‌کند.

نقد فیلم Trigger Point ؛ نقد فیلم تریگر پوینت 2021
نقد فیلم Trigger Point ؛ نقد فیلم تریگر پوینت 2021

کیانو یا پپر ؛ نقد فیلم Trigger Point

من همیشه فکر میکردم که پپر باید یک ستاره بزرگتر باشد. او به طور طبیعی از آن خونسردی تیز و تا حدی مستقل برخوردار است که برخی از بازیگران سعی در ارگانیک جلوه دادن آن دارند. او در کنار چند نام بزرگ کار کرده است و هرگز مهره ضعیف تصویر نبوده و نخواهد بود.

نکته اصلی در فیلم باید اضافه شدن باری پپر به عنوان نقش اصلی باشد. در این فیلم مردی وجود دارد که از اواسط دهه 90 او را در نقش های فرعی کوچکتر میدیدی. اما هرگز در کانون توجه قرار نگرفته است. حتی وقتی او به نقش اول در یک فیلم خوب هم میرسید به هر دلیلی فیلم فراموش میشود. کافیست فیلم Knockaround Guys محصول سال 2001 را بیاد بیاورید که یک نمونه بارز میباشد. اگر این فیلم را ندیده اید حتما ببینید.

Pepper ظاهری منحصر به فرد دارد که به او امکان میدهد در یک صحنه هم ترسناک باشد و هم دلسوز. او با سهولت در نقش مأمور مخفی / آدمکش ظاهر میشود. و قهرمانی را ارائه میدهد که مدام با خود میگوید میخواهم برنده نبرد باشم.

یک فیلم اکشن باید در مورد عمل صحبت کند و گرچه Trigger Point از نظر میزان حرکات فیزیکی و اکشن به فیلم جان ویک نمی‌رسد، اما وقت آن است که با این فیلم ما شاو را بشناسیم. شاید روزی در کنار کیانو قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های نتفلیکس می 2021

نقد سریال Shadow And Bone (سایه و استخوان 2021) 

فیلم‌های جاسوسی با یک‌سری پنهان کاری‌ها شکل می‌گیرند که معماهایی در دل آن‌ها وجود دارد که سخت باید حل شوند. تریگر پوینت بهیچ‌وجه چیزی نیست که بگوییم واو! اما مشخص است که در زمان کوتاهی تمام تلاش خود را می‌کند تا مخاطب را برای یک یا دو سکانس جذب کند. فکر نمی‌کنم افشاگری های پایان فیلم چیزی باشد که باید.

نقد فیلم Trigger Point ؛ نقد فیلم تریگر پوینت 2021
نقد فیلم Trigger Point ؛ نقد فیلم تریگر پوینت 2021

آژانس‌های جاسوسی ؛ نقد فیلم Trigger Point

هنگامی که شما در مورد آژانس های جاسوسی صحبت می‌کنید، به طور کلی در مورد قطب نمای اخلاقی کدر و شخصیت های جدی دگم حرف می‌زنید. که در قتل، حتی بدون توانایی تا در لحظه غلبه بر حریف خود چیزی را از دست نمی‌دهند.

نیکلاس شاو یکی از این موارد است. او دقیق می‌باشد و هرگز چیزی را از دست نمی‌دهد. او اکنون از بازی خارج شده است، و در یک شهر کوچک دوران بازنشستگی خود را در حال گذران می‌باشد.

که در آن شهر او به طور منظم در کافه محلی صبحانه می‌خورد و از فروشگاه کتاب محلی کتاب سفارش می‌دهد و به خوبی و با انعطاف بالایی با همسایگان خود سر و کار دارد. آنها هرگز شک نمی‌کنند که در زندگی قبلی، او یک قاتل مرگبار بوده است.

و آنها به طور حتم حدس نمی‌زدند که او دستگیر و شکنجه شده، و از هویت هشت نفر از اعضای تیم خود که سپس توسط کوئنتین، به قتل رسیدند، چیزی را آشکار نکند.

نیکلاس خیلی از اینها را به خاطر نمی‌آورد، فقط این که لازم است برای مدت کوتاهی بقیه عمر خود را روی کاناپه دراز بکشد و به سقف خانه خیره بنگرد و گاهی تصاویری دلخراش از شکنجه‌ها را بیاد بیاورد سخت مضطرب است.

نقد فیلم Trigger Point ؛ نقد فیلم تریگر پوینت 2021
نقد فیلم Trigger Point ؛ نقد فیلم تریگر پوینت 2021

نقاط ضعف ؛ نقد فیلم Trigger Point

سکانس های اکشن به اندازه کافی مناسب هستند ، اگرچه فیلم می‌تواند از تعداد بیشتری از آنها استفاده کند. فیلمنامه سمت و سوی پرحرفی به خود می‌گیرد، که به نفع آن نمی‌باشد.

پپر در نقشی که دیالوگ کمتری داشته باشد بهتر عمل می‌کند؛ نه اینکه در گفتگو مهارت نداشته باشد، اما اگر کمتر صحبت کند شخصیت او موثرتر خواهد بود. ناگفته نماند که پپر بازیگر به اندازه کافی خوب است که می‌تواند همه چیز را پیش ببرد بدون نیاز به هجی کردن چیزی.

به طور کلی، اگر شما منتظر هستید یک فیلم جدید John Wick به تصویر کشیده شود فیلم نقطه متحرک سرگرمی بدی نیست. هرچند من به شما هشدار می‌دهم که جهان فیلم ناپخته است و چیزی در دستانش برای توسعه نمی‌توانید پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

بهترین فیلم های کمدی 2021

بله، داستان بسیار آشنایی را این فیلم برای خود در نظر گرفته است. این همان طرح اصلی میباشد که در هر فیلم اکشن دهه 90 انتخاب میشود. همچنین این همان طرح اصلی فیلمی مانند جان ویک میباشد که افراد به ناچار این فیلم را با آن مقایسه میکنند و حق هم دارند. مطمعن هستم این مقایسه ها را برای فیلم Nobody هم احتمالا داشته اید و Trigger Point را به عنوان چیزی تکراری و کلیشه ای در نظر خواهید گرفت.

می‌توان گفت فیلم نقطه متحرک یک فیلم ارزان است بدون مکان های عجیب و غریب یا نقشه های خاص. نه، این هم نیست؛ این فیلم بیشتر یک فیلم ترسناک جاسوسی با بودجه کم از نوع B است که بروس ویلیس یکی دو دهه پیش در آن‌ها حضور پیدا می‌کرد. برای آن فیلم ها هم حرفی برای گفتن وجود دارد، به شرطی که انتظارات شما آنقدر زیاد نباشد.

تریگر پوینت میخواهد مانند یک قلدر عمل کند. روایتی که یک شبکه عجیب و غریب از جزئیات پیچیده را ایجاد می‌کند تا برتری خود را به نمایش بگذارد.

اما در سطح چشمگیر، از پایه مشکل دارد. هر چقدر هم که تلاش می‌کند پیچیده یا بسیار دقیق عمل کند، روایت در داستان سرایی شکست می‌خورد.

نقد فیلم Trigger Point ؛ نقد فیلم تریگر پوینت 2021
نقد فیلم Trigger Point ؛ نقد فیلم تریگر پوینت 2021

به نظر میرسد شخصیت ها مینیاتورهایی هستند که مستقیماً از یک فروشگاه اسباب بازی بیرون آمده اند. آنها عناوین پر زرق و برق و کلمات خاص برای دیالوگ برقرار کردن را استفاده می‌کنند. اما شخصیت فاقد پرداخت و احساسات هستند.

در کل فیلم در سکانس‌هایی که می‌خواهد احساسی عمل کند اصلا موثر واقع نمی‌شود. روایتی که نتواند مخاطب را نسبت به تعهد یا همدردی با شخصیت اصلی خود جلب کند، یک داستان شکست خورده می‌باشد، مهم نیست که چقدر پیچیده است.

تریگر پوینت به طرز حیرت انگیزی فیلمی متعارف است و بسیاری از تصاویر این فیلم در دل یک طرح داستان ساده و بدون تعلیق قرار می‌گیرد و حتی بازیافت فیلم‌های مشابه دیگر در این ژانر به خوبی حس می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دی سی 2021

بهترین فیلم های مارول

بزرگترین مسئله Trigger Point این است که چقدر تدوین این فیلم با فیلم‌های دیگر درباره قاتلانی با گذشته‌ای تاریک نزدیک می‌باشد. فیلم‌هایی با شخصیت‌هایی که برای نهادهای مخفی دولتی کار می‌کنند.

کنایات مبهم به سوء قصد و توطئه های دولتی و تخلف در دایره قانون موضوعی کاملاً قابل پیش بینی می‌باشد. همه این موارد به اندازه کافی خوب جلو می‌رود. و سرعت عمل خوب میباشد اما چه فایده؟ هیچ نوآوری وجود ندارد، هیچ چیز جدیدی وجود ندارد.

شخصیت پردازی ؛ نقد فیلم Trigger Point

باری پپر با بازی در نقش شخصیت های فرعی در فیلم هایی مانند Saving Private Ryan و True Grit نام خود را بر سر زبان‌ها آورده. اکنون، وی عنوان اصلی تریلر اکشن تریگر پوینت را به عنوان نیکولاس بدست آورده است

نیکولاس بسیار توانا اما بسیار بی میل است. پپر او را به عنوان یک فرد خسته و کم حرف نشان می‌دهد، و با توجه به اینکه تقریباً در هر قاب فیلم حضور دارد، یک شخصیت مرکزی به خصوص پویا یا مهیج را ایجاد نمی‌کند.

بعد از فرار نیکلاس از چنگال شکنجه گران، بسیاری او را یک خائن معرفی کردند. اما وی چیزی بیش از وقایع کوتاهی را که باعث شد وی به تیمش خیانت کند، به خاطر نمی‌آورد.

اما او اعتقاد ندارد کاری که کرده عمدی بوده است. بنابراین، هنگامی که یک متحد قدیمی، الیاس کین، او را از اسارت مونیکا (ایو هارلو)، یکی از همکاران سابق خود خبر دار می‌کند، نیکولاس ناگزیر به امید نجات او دوباره وارد عمل می‌شود.

نقد فیلم Trigger Point ؛ نقد فیلم تریگر پوینت 2021
نقد فیلم Trigger Point ؛ نقد فیلم تریگر پوینت 2021

همانطور که نیکولاس و الیاس سرنخ ها را دنبال می‌کنند، وی شروع به کشف حقایق نهفته در ذهن خودش درباره آنچه که هنگام دستگیری اتفاق افتاده می‌کند. و در نتیجه افشاگری هایی باعث می‌شود درک او از آنچه اتفاق افتاده و اینکه دوستان و دشمنانش چه کسانی هستند، تغییر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اکشن 2021

ترسناک ترین فیلم های 2021

پپر بازیگر خوبی است، اما در این فیلم، او فقط خسته به نظر می‌رسد. او در نقش نیکولاس خیلی کم منعطف عمل می‌کند. بنابراین فیلم به شخصیت های دیگر باید اتکا کند تا کمی زندگی را درون فیلم تزریق کند.

اینجا جایی است که کلم فور به درد ناله‌های بی جان فیلمساز در فیلم می‌خورد. او در نقش الیاس نقش آهنی اما متزلزل را بازی می‌کند و او باعث می‌شود حقیقت نیکولاس در طول فیلم جان بگیرد. علاوه بر این، جین ایستوود، به عنوان یک دوست کتابفروش در یک شهر کوچک که نیکولاس با آن دوستی برقرار کرده است، در نقشی کوچک اما محوری باعث می‌شود نیکولاس در آن هیاهویی که در انتظارش هست نفس تازه ‌کند.

تحلیل روانشناختی ؛ نقد فیلم Trigger Point

یک مرد می‌تواند از گذشته خود فرار کند اما نمی‌تواند آن را پاک کند. او باید بقیه عمر خود را با اشتباهات گذشته سپری کند. اما چه اتفاقی می‌افتد که یک مرد نمی‌تواند خود گذشته را به یاد بیاورد. و فقط نسخه ای از آن را مبیاد می‌آورد.

همانطور که توسط آدم‌های اطرافش گفته می‌شود آیا این داستان واقعیت اوست یا ساختگی می‌باشد؟ آیا باید به باورهای خود پایبند باشد یا همه چیز را از نو بسازد؟

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

پپر رفتار جهان را به نسبت خود به عنوان یک نماینده سابق به خوبی درک میکند. و هر زمان که او از دور انسان های بد را در ذهن خود تجسم میکند، احتمالاً بازگشت به عقب احتمالی برای نقش یک تک تیرانداز در او در فراهم میشود.

عوامل فیلم ؛ نقد فیلم Trigger Point

  • کارگردان: برد ترنر
  • نویسنده: مایکل ویکرمن
  • بازیگران: باری پپر، کولم فور، اوا هارلو و کارلو روتا
  • موسیقی: آندر لوکینگتن و مایکل وایت
  • فیلمبردار: برت وندیک

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بررسی و نقد فیلم Trigger Point چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر